Aika odotettu aika-ajo kaikin puolin. Esteban Gutierrezin tilanteessa epäselvää oli, että ajoiko hän todella juuri nimenomaan kielletyssä mutkassa ulos vai ei? Mikäli ajoi niin siinä tapauksessa selvä tuomariston virhe ja hänen ei olisi pitänyt päästä jatkamaan aika-ajoaan kun pääsi ja jos ajoi sallitussa mutkassa ulos niin en ymmärrä turhaa valitusta.
Ajelihan siellä muutkin miten sattuu ja välillä kyllä nuo linjaukset pistävät todellakin ihmetyttämään jo muutenkin. Etenkin kun niistä ei sitten oikein pystytä pitämään kiinni.
Lewis Hamiltonin rankaisu kyllä oli melkoinen poikkeus yleiseen ja melko kauankin eri tilanteissa jatkuneeseen läpi sormien linjan katseluun, mutta koska hän ainakin tiettävästi todella ajoi kielletyn mutkan yli niin tuomaristolla ei olisi ollut enää mitään muuta mahdollisuutta kuin rangaista häntä.
Muussa tapauksessa jo välillä muutenkin koetuksella oleva tuomariston uskottavuus olisi kärsinyt loppunsa. Vaikka ainahan niistä uskottavuuksista eri vuosista ja vuosikymmenistä puhuttaessa voisi puhua vaikka miten kauan tahansa.
Keskikastin muulta puolelta puhuttaessa Jolyon Palmerilla ei mitenkään erityisen hyvin mene, mutta ainakin ero näyttäisi muuten kaventuvan ja onhan aikaa vielä kehittyäkin. Edelliskisakin tuntui menevän paremmin ja ehkä se siitä vielä paranee.
Toki parantumistahti on huolestuttavan hidas, mutta vielä on matkaa Giedo van der Garden ja Marcus Ericssonin vastaavaan tahdinparantumisen nopeuteen.
Heillä sitten tosiaan se homma kestikin varsinkin jälkimmäisellä toivottamankin kauan siinä missä van der Garde sai aikanaan Silverstonen kilpailun näyttöajon jälkeen hommasta kiinni tehden usein näyttäviä lähtöjä ennen väistämätöntä putoamistaan Caterhamilla aina hännille kisoissa.
Harmi kun tuo Itävallan toikki jo sulkeutui jälkijutuista puhuttaessa. Siihen olisi voinut puhua paljonkin asiaa ja ei taida Tohtori Ian Roberts antaa lupaa Ericssonille kilpailuun ilman todella nopeaa toimintaa tai toipumista ainakaan näillä näkymin. Sauberin tilanne toisaalta on todella lohduton kerta kaikkiaan. Rengaskulutus on hyvin mielenkiintoinen seikka mikäli alempia luokkia on uskominen ja kisan voi tietenkin mahdollinen vesisade sotkea.
Nyt suuntaan GP3:n kisan pariin!