Formula 1 - 2016 - Italian GP - Ennakko ja Harjoitukset

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

hila

A-sijan Tuntija
Liittynyt
22.5.2014
Viestit
4294
Sijainti
Maalla

FORMULA 1 GRAN PREMIO HEINEKEN D'ITALIA 2016


AUTODROMO NAZIONALE MONZA


Rataennätys: 1:21.046 RUBENS BARRICHELLO (2004, Kierroksella 41)
Nopein AA tulos. 1:20.089 RUBENS BARRICHELLO (2004)
Paras kisatulos 53 kierrosta. 1.14.19,838 Michael Schumacher (2003)
Paras huippunopeus. 370.1 Km/h Kimi Räikkönen (2005)









Kilpailun aikataulu (Suomen aikaan) :

Perjantai 2.9
11:00-12:30 1. Vapaat harjoitukset
15:00-16:30 2. Vapaat harjoitukset

Lauantai 3.9
12:00-13:00 3. Vapaat harjoitukset
15:00-16:00 F1 Aika-ajot

Sunnutai 4.9
15:00 F1 Kilpailu


Katsomon lähetykset alkaa :

Perjantai
10:55 1. Vapaat - Selostaja Oskari Saari. Asiantuntija Toni Vilander.
14:55 2. Vapaat - Selostaja Oskari Saari. Asiantuntija Toni Vilander.

Lauantai
11:55 3. Vapaat - Selostaja Oskari Saari. Asiantuntija Toni Vilander.
14:00 Ennakko tunnelmat - Varikolla Toni Vilander ja toimittajana Mervi "MTK" Kallio.
14:55 F1 Aika-ajot - Selostaja Oskari Saari. Asiantuntija Toni Vilander.
16:35 GP2 Kilpailu - Selostaja Oskari Saari.
18:10 GP3 Kilpailu - Selostaja Oskari Saari.


Sunnuntai
10:10 GP3 Kilpailu - Selostaja Oskari Saari
11:20 GP2 Kilpailu - Selostaja Oskari Saari.
13:30 Ennakko tunnelmat - Varikolla Toni Vilander ja toimittajana Mervi "MTK" Kallio.
14:46 Italian kansallishymni Fratelli d'Italia, (Suomeksi Italian veljet)
14:55 F1 Kilpailu - Selostaja Oskari Saari. Asiantuntija Toni Vilander.


Kilpailun tiedot :
http://www.fia.com/events/fia-formula-one-world-championship/season-2016/event-timing-information-12
http://www.formula1.com/en/championship/races/2016/Italy.html


Rata tiedot ja historiaa :
https://fi.wikipedia.org/wiki/Autodromo_Nazionale_Monza


Radan viralliset nettisivut :
http://www.monzanet.it/en



Valittavissa olevat renkaat:
Keskikova (Valkoinen raita), Pehmeä (keltainen raita) ja Superpehmeä (punainen raita).
Kisassa käytettävä yksi sarja näitä :
Keskikova (Valkoinen raita), Pehmeä (keltainen raita)
http://hub.pirelli.com/global/en-ww/monza-2016-selected-set

Valitut renkaat :
http://hub.pirelli.com/global/en-ww/monza-2016-selected-set-per-driver

Pirellin mietteet 2016 kisaan :
http://hub.pirelli.com/global/en-ww/monza-2016-preview

Pirelli 2015 kisa :
http://www.pirelli.com/corporate/en/press/2015/09/06/2015-italian-grand-prix-race/
http://f1pressarea.pirelli.com/wp-content/files/2015/09/12-Italian-Race1-4k-EN.jpg

2014 huippu nopeus 362,1
http://www.pirelli.com/corporate/en/press/2014/09/12/pirelli-tyres-experience-high-speed-extremes-in-monza/


Viimeisin Italian 2015 kisa :
https://en.wikipedia.org/wiki/2015_Italian_Grand_Prix

Aika-ajon voitti L.Hamilton, 2:n oli K.Räikkönen 3:s S.Vettel
Kilpailun voitti L.Hamilton, 2:n oli N.Rosberg 3:s F.Massa
Suomi pojat AA, Kimi 2, Valtteri 6. Kisassa Kimi 5, Valtteri 4.

Suomalais mielessä huono rata kun täällä ei ole koskaan ollut siniristilippua korkeimmalla paikalla.
Suomipoikien menestys Italian GP:ssä :

2015 Kimi 5, Valtteri 4.
2014 Kimi 9, Valtteri 4.
2013 Kimi 11, Valtteri 15.
2012 Kimi 5, Heikki 14.
2011 Heikki 13.
2010 Heikki 18.
2009 Kimi 3, Heikki 6
2008 Heikki 2, Kimi 9
2007 Kimi 3, Heikki 7, AA 2.
2006 Kimi 2, AA 1.
2005 Kimi 4, AA 1 (Koneen vaihdon jälkeen 11)
2004 Kimi Ret.
2003 Kimi 4
2002 MikaS 11, Kimi Ret.
2001 Kimi 7, Mika H Ret.
2000 MikaH 2, MikaS 7
1999 MikaS 3. MikaH, Johti kisaa jo selkeästi, kierroksella 30 ulos ajo (Vaihde)
1998 MikaH 4, MikaS Ret.
1997 MikaH 9, MikaS Ret.
1996 MikaH 3, MikaS Ret.
1995 MikaH 2, MikaS 5
1994 MikaH 3, JJ 9.
1993 JJ 13.
1992 JJ 11. MikaH Ret.
1991 MikaH 14, JJ Ret.

1986 Keke 4.
1985 Keke Ret. AA 2.
1984 Keke Ret.
1983 Keke 11.
1982 Keke 6.
1981 Keke DNQ.
1980 Keke 5.
1979 Keke Ret.
1978 Keke DNPQ.

1974 Leo "Leksa" Kinnunen DNQ.

1921 Jules Goux (Ballot 3L)
https://myntransportblog.files.wordpress.com/2015/01/1921-ballot-3l-lors-du-grand-prix-de-france.jpg?w=640
http://www.smcars.net/attachments/1921-ballot-3l-gp-gif.85423/

https://en.wikipedia.org/wiki/Italian_Grand_Prix



2014 Italian viikonlopun parhaat kierrosajat :

FP1 1:26,2 L.Hamilton . (Kimi 1:27,5 ... Vale 1:28,2 )
FP2 1:26,2 N.Rosberg .. (Kimi 1:26,3 ... Vale 1:26,8 )
FP3 1:25,5 L.Hamilton . (Kimi 1:26,3 ... Vale 1:26,1 )
Q .. 1:24,1 L.Hamilton . (Kimi 1:26,1 ... Vale 1:24,7 )
Race 1:28,0 L.Hamilton . (Kimi 1:28,9 ... Vale 1:28,5 )
Race 53 Lap 1:19:10,2 L.Hamilton (Kimi +63 ... Vale +40 )
http://en.mclarenf-1.com/index.php?page=results&gp=928&s=7385

2015 Italian viikonlopun parhaat kierrosajat :

FP1 1:24,7 L.Hamilton . (Kimi 1:26,7 ... Vale 1:27,1 )
FP2 1:24,3 L.Hamilton . (Kimi 1:25,3 ... Vale 1:25,6 )
FP3 1:24,5 L.Hamilton . (Kimi 1:25,2 ... Vale 1:24,9 )
Q .. 1:23,4 L.Hamilton . (Kimi 1:23,6 ... Vale 1:24,1 )
Race 1:26,7 L.Hamilton . (Kimi 1:27,6 ... Vale 1:27,5 )
Race 53 Lap 1:18:00,7 L.Hamilton . (Kimi +68 ... Vale +49 )
http://en.mclarenf-1.com/index.php?page=results&gp=948



Sääennusteet viikonlopulle :

Aurinkoa, pilveilyä. Lämpöä 28-30 astetta.
Sateen mahdollisuus. pe 0 %, la 0 %, su 20 %.

http://www.accuweather.com/en/it/monza/214047/weekend-weather/214047
http://www.weather-forecast.com/locations/Monza/forecasts/latest
http://www.weather.com/weather/weekend/l/ITXX0049:1:IT
https://weather.com/weather/weekend/l/ITXX0049:1:IT

Sää ennuste jossa myös säätutka ja Webbi kameroita :
http://www.wunderground.com/weather-forecast/IY/Monza.html

Sääennuste tutkalla :
http://www.yr.no/place/Italy/Lombardy/Monza/
 
Viimeksi muokattu:

hila

A-sijan Tuntija
Liittynyt
22.5.2014
Viestit
4294
Sijainti
Maalla
Taas ollaan tulossa kauden kova vauhtisimmalle radalle joten jää nähtäväksi joko menee Kimin kisassa ajama nopeusennätys uusiin lukemiin 370,1 Km/h (2005).
Tällä kertaa sää pitäis suosia Ferrareita jotan jää nähtäväksi löytyykö sitä paljon puhuttua ja odotettua vauhtia jolla Mersua pääsis tosissaan haastamaan.
Kisa vauhti oli ainakin SPA:ssa suht hyvää mutta Mersu oli edelleen vauhdissa edellä.
Tällä kertaa rengas valinnat on Mersulla ja Ferrarilla täysin identtiset. Muutenkin valinnat kaikilla suht vastaavat paitsi Haas tiimillä joka on ottanut molempiin autoihin 9 settiä SS renkaita.
 

ferrarkimir

Well-known member
Liittynyt
5.3.2009
Viestit
1519
Ai että mä rakastan back to back viikonloppuja :thumbup: Ei ole viimeisen kisan savut kerenneet edes hälvetä, niin taas mennään.
 

Juggis

Well-known member
Liittynyt
29.1.2008
Viestit
244
Sijainti
Espoo
Näen jo sieluni silmin miten ekalla kierroksella ekassa shikaanissa muuan hollantilainen tulee ilman jarruja pienillä siivillä ja edessä toki toinen Ferrari... :D
 

KL-petteri

Old Fart
Liittynyt
26.5.2008
Viestit
1393
Sijainti
On the Road
Näen jo sieluni silmin miten ekalla kierroksella ekassa shikaanissa muuan hollantilainen tulee ilman jarruja pienillä siivillä ja edessä toki toinen Ferrari... :D
Samat "pelkokuvat" mulla mielessä, että se ääliö pilaa taas jonkun kisan. toivottavasti ei Kimin.
 

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
Voisi olla turvallisinta lähteä Verstappenin takaa. :D:alppu:
 

Razor

Well-known member
Liittynyt
12.10.2008
Viestit
1230
Kiva ois nähdä ku Verstappen aiheuttas vähän hämminkiä vaihteeksi mersu kuskien kanssa. :thumbup:
 

Masza

Well-known member
Liittynyt
11.9.2012
Viestit
2100
Sijainti
Täällä
Voisi olla turvallisinta lähteä Verstappenin takaa. :D:alppu:
Pitää lähteä tarpeeksi paljon edestä, että ehtii syöksyn alta pois.

Mersu vienee jälleen, mutta uskon Ferrarin yllättävän.

Force Indialla kulkee todennäköisesti jälleen ja samaan aikaan Williams jatkaa kämmäilyään.
 

Dino246

Well-known member
Liittynyt
18.6.2009
Viestit
2332
Voisi olla turvallisinta lähteä Verstappenin takaa. :D:alppu:
Paitsi että siitä hemmetin tenavasta ei pääse ohi mitenkään. Suorilla se mutkittelee edessä kuin humalainen ja mutkissa ajaa päälle jos yrittää ohi.
 

Racecardriver

Well-known member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
354
Jotenkin tuntuu että tässä kisassa Ves jr. on seinässä tai katollaan jossain vaiheessa kisaa. Tuntuu muiden kuskien mitta olevan jo täysi.

Italia ja Saksa ovat olleet Suomalaisille perinteisesti hankalia kisoja vuodesta toiseen. Toivotaan tähän muutosta tällä kertaa.
 

Dino246

Well-known member
Liittynyt
18.6.2009
Viestit
2332
Jotenkin tuntuu että tässä kisassa Ves jr. on seinässä tai katollaan jossain vaiheessa kisaa. Tuntuu muiden kuskien mitta olevan jo täysi.
Pitää vaan toivoa että siinä vaiheessa mennään sitten samoilla säännöillä ja sääntötulkinnoilla kuin näissä tenavan itsensä peippailuissa, kun nyt näköjään on linjattu että on ihan sallittua vaihdella linjaa suoralla ja painaa ohitustilanteessa toinen vaikka ulos radalta.
 

Keano

Well-known member
Liittynyt
13.3.2009
Viestit
948
Pitää vaan toivoa että siinä vaiheessa mennään sitten samoilla säännöillä ja sääntötulkinnoilla kuin näissä tenavan itsensä peippailuissa, kun nyt näköjään on linjattu että on ihan sallittua vaihdella linjaa suoralla ja painaa ohitustilanteessa toinen vaikka ulos radalta.
Näin sen kaiken järjen mukaan pitäisi mennä, vaikka ei se oikea linjaus olekaan.
Jotenkin vaan tuntuu, että jos joku muu tekee samoja liikkeitä, niin johan alkaa rangaistuksia tulla.
 

Dino246

Well-known member
Liittynyt
18.6.2009
Viestit
2332
Näin sen kaiken järjen mukaan pitäisi mennä, vaikka ei se oikea linjaus olekaan.
Jotenkin vaan tuntuu, että jos joku muu tekee samoja liikkeitä, niin johan alkaa rangaistuksia tulla.
Minäkään en tuosta linjauksesta pidä mutta hyväksyn sen jos se on kaikille sama. Nyt se ei ole ollut sitä.
 

Coni

Well-known member
Liittynyt
8.10.2007
Viestit
1111
Nykyinen tuomarilinja kaksintaisteluista ei ole oikein. Yhtenä hyvänä esimerkkinä nostaisin Kimin ja Schumacherin kaksintaistelun Brasiliassa kun mentiin ensimmäiseen mutkaan rengas rengasta vasten Kimi Lotuksella ulkopuolella ja Michael sisäpuolelta ajatti Kimin aivan radan ulkoreunaan, mutta jätti juuri tarvittavan tilan. Tässä tilanteessa olen 100% varma, että Verstappen olisi Michaelin tilalla ajattanut Kimin ulos radalta ja puolustanut nykylinjauksen mukaan sijoitustaan.

On aivan käsittämätöntä, että Verstappenin tyyli hyväksytään koska se tappaa kilvanajon ja tekee ohittamisesta näyttävän ajamisen sijaan kyynärpääpeliä syöksyineen, ulos ajattamisineen ja myöhästyneillä blockauksilla. Luulen, että koko gridin kuljettajat alkavat syöttää hänelle omaa lääkettään, ainakin kärkikuskit. Ei suoralla voi odottaa ohittavan auton liikettä ja sen jälkeen myöhässä kääntää eteen niin ettei ohittajalle jää aikaa kääntää toiselle puolelle vaan joutuu jarruttamaan ja toivomaan, ettei osu perään. Ohittajalta lähtee vielä kaikki downforce kun joutuu jarruttamaan aivan toisen kontissa kiinni, joten Webber-Kovalainen tilanne on hyvin lähellä joka kerta. Rosberg on tehnyt vähän vastaavia liikkeitä, mutta mielestäni huomattavasti aiemmin lähtenyt kääntämään kohti radan sisäreunaa kuin Verstappen. Esim Barcelonan kolarissa Rosbergin puolustusratkaisu oli kyllä hyvissä ajoin nähtävissä, samoin aiempana vuonna Bahrainissa.

Saa nähdä mitä tapahtuu jos Monzan suoralla Verstappen on tulossa Ferrareiden, Mersujen tai vaikka Bottaksen/Perezin ohi. Ei muuta kun katse peiliin ja rata kiinni nenän edestä ja jos vielä toiselle puolelle rinnalle onnistuu pääsemään niin ajattaa ulos seuraavassa mutkassa minun puolesta. Tämähän on nykyään sallittua :thumbdown

Ohittaminen on lähes mahdotonta jos on sallittua ottaa edellisellä suoralla ulkolinja, katse sisämutkan puoleiseen peiliin-->kääntää toisen eteen sisälinjalle ns. puoli auton leveyttä myöhässä, jolloin ohittaja joutuu nostamaan--> ajattaa vielä mahdollinen ulkopuolelle rinnalle päässyt seuraavassa mutkassa ulos
 
Viimeksi muokattu:

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7594
Felipe ja Claire pitävät tunnin päästä lehdistötilaisuuden. Lopetusilmoitus?
 

Petri

Scuderia Ferrari
Liittynyt
5.3.2005
Viestit
259
Sivuhuomiona, että mtv3/sonera tarjoaa viikonlopun ilmaiseksi kaapelikatsojille (oliko 9.9 asti ?).
En nyt tähän hätään tietty löydä uutista, mutta ainakin itsellä näkyy eli kokeilkaapa.

:thumbup:
 

hila

A-sijan Tuntija
Liittynyt
22.5.2014
Viestit
4294
Sijainti
Maalla
Tämän kilpailun arvovaltainen tuomaristo :


GARRY CONNELLY
Hommissa FIAn turvallisuus asioissa sekä ollut WTCC tuomarina (Tämä viimeinen on paha juttu).

JOSE ABED
FIA VICE PRESIDENT
Tämä taitaa olla mukana vaan kun yks paikka tumaristossa on niitä "kunnia puheenjohtajien" hommia.

TOM KRISTENSEN
Kilpailija edustaja. Moninkertainen Le Mans voittaja.

PAOLO LONGONI
Paikallisen AKKn edustaja.
Tämä taitaa olla porukan ainoa oikea tuomari koska Mika Salon ja Jean Todin sanoin hän on oikea tuomari.
No paljonko yks mies saa aikaiseksi tämän hetkisessä tuomarointi sirkuksessa niin jää nähtäväksi.



Edit.
"puusilmät" tai sääntökirja terroristit korvattu termillä arvovaltainen tuomaristo.
 
Viimeksi muokattu:
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös