Formunaattor
Well-known member
Käsittääkseni Pirelli ei tuota rengasmuutosta tehnyt Mersun pyynnöstä vaan oli päätynyt siihen ratkaisuun ihan itse talvitestien jälkeen. Samalla tavalla on toimittu ennenkin, ainakin Belgian ja Italian osakilpailuissa 2011 ja/tai 2012. Mersu oli ilmeisesti asiasta ollut ”samaa mieltä” tjms. jolloinka se asia sitten mediassa kääntyi vähän toiseen suuntaan.Onpa yllättävää, että mersun itkemisen jälkeen pirelli tuo uudet renkaat tänne ja ainoa joka sai ne toimimaan on mersu. Tapu tapu pirelli. :thumbfh:
2013 rengasmuutos ärsytti myös minua, mutta siinäkin taisi olla turvallisuus syynä sen Silverstonen rengasfiaskon jälkeen. Silloinhan osasyynä oli myös se että tallit käyttivät renkaita ristiin, eli vasemman puolen pyörät oikealle ja toisinpäin, mikä Pirellin renkailla ei epäsymmetrisen rakenteen vuoksi toimi.
Minua ei niinkään epäilytä se ettäkö Mersu olisi itselleen keplotellut paremmat kumit, mutta minua kyllä häiritsee se että Pirellillä tuntuu joka vuosi olevan näiden renkaiden kanssa jotain ongelmia. Nyt on jo kahdeksas kausi Pirellillä menossa ja edelleen joudutaan näiden kumien kanssa säätämään kesken kauden. Ja minusta kesken kauden ei saisi tehdä tämmöisiä muutoksia ettei ne vaan sotkisi voimasuhteita. Vähän sama kuin se öljynkulutuksen rajoittaminen viime syksynä. Silverstoneen ja Paul Ricardiin on myös tulossa tälläiset vastaavat kustomoidut renkaat.