Aikataulu ja tiedot :
http://www.f1-forum.fi/vb/showthread.php?t=43906
Lauantai 26.5
15:00 Ennakkotunnelmat
16:00-17:00 F1 Aika-ajot
16:20-19:10 F2 Toinen kilpailu.
https://www.formula1.com/en/championship/races/2018/Monaco/Timetable.html
Viime vuoden paalupaikka. Räikkönen 1:12,178
Suurin nopeus. Massa 289.3 km/h
Säätiedot AikaAjoon :
Aurinkoista, pilveilevää ja 24-26 astetta.
https://www.accuweather.com/fi/mc/monaco/5174/hourly-weather-forecast/5174
https://weather.com/weather/hourbyhour/l/MNXX0001:1:MN
https://www.wunderground.com/hourly/mc/monaco?cm_ven=localwx_hour
https://www.yr.no/sted/Monaco/Annet/Monaco/time_for_time.html
Pirellin kommentit harjoituksista. Renkaiden nopeus ero, HS - 1s – US – 0,5s – SS :
https://news.pirelli.com/global/en-ww/news/monaco-2018-practice?_ga=2.46590311.1106539003.1527304695-1369671092.1524891860
FP2 nopeuksia :
FP2 kierrosmääriä eri seoksilla :
Taas ollaan viikonlopussa jossa jännittävin hetki taitaa olla juurikin AA.
Tällä kertaa RBR vaikuttaa todella vahvalta harjoitusten perusteella. Lisäksi heillä näytää oleva todellinen tahto paalupaikkaan.
Ferrari tuntuis olevan aika lähellä RBRää, auto kun menee aika jouhevan näköisesti.
Mutta mutta Mersu vaikuttais olevan pienissä ongelmissa.
Paljonko Ferkku ja Mese vielä peittelee niin jää nähtäväksi.
No Mersun ja Valen tilannetta ei parantanut yhtään tuo alun siiven hajoitus. Vale olis todella tarvinnut noita hyviä kierroksia jotta pystyis Hämiksen voittamaan.
Samoin Maxin sekoilu FP3n lopussa oli todella typerää. Voidaan jopa kysyä että menikö varma paalupaikka tuohon ?
Tuosta kun menee aikaa että tiimi saa auton tarkistettua ja pieni pelko jää kuskille taatusti siitä että onko tuo auto ihan sama kuin ennen.
Noiden HS renkaiden kuluminen tuntuu olevan vielä hivenen kysymysmerkki. Jotkut kuljettajat sanoo että 5-7 kierroksessa rengas on entinen. Mutta rengas data näyttää että 30 kierrostakin sillä on jo ajettu. Keskimäärin tähän asti on ajettu 19 kierrosta / setti.
No kun kumia tulee asfaltiin lisää niin kuluminen tasaantuu.
Näyttäis myös siltä että kaksi nopeata vetoa AAssa sillä voi vetää.
AAn kierros ennätys menee kuitenkin varmasti uusiksi mutta paljonko ?
Taitaa olla rimaahipoen jos 1:11 menee rikki...
Vielä kun Q2:ssa kärki kuskit laittaa US renkaat alle niin huominen kisa onkin sitten taputeltu. Maaliin tullaan peräkkäin kuin köyhän talon porsaat.
No Q3 tulee olemaana sitäkin tiukempi ja jännempi.
ps.
Taustalla näkyy monissa kuvissa laiturin suurin baatti. Se on tämä :
https://en.wikipedia.org/wiki/MV_Seabourn_Odyssey
https://www.seabourn.com/luxury-cruise-vacation-onboard/Odyssey?legacy=true
Varmaan kiva "risteily" viikonloppu.
http://www.f1-forum.fi/vb/showthread.php?t=43906
Lauantai 26.5
15:00 Ennakkotunnelmat
16:00-17:00 F1 Aika-ajot
16:20-19:10 F2 Toinen kilpailu.
https://www.formula1.com/en/championship/races/2018/Monaco/Timetable.html
Viime vuoden paalupaikka. Räikkönen 1:12,178
Suurin nopeus. Massa 289.3 km/h
Säätiedot AikaAjoon :
Aurinkoista, pilveilevää ja 24-26 astetta.
https://www.accuweather.com/fi/mc/monaco/5174/hourly-weather-forecast/5174
https://weather.com/weather/hourbyhour/l/MNXX0001:1:MN
https://www.wunderground.com/hourly/mc/monaco?cm_ven=localwx_hour
https://www.yr.no/sted/Monaco/Annet/Monaco/time_for_time.html
Pirellin kommentit harjoituksista. Renkaiden nopeus ero, HS - 1s – US – 0,5s – SS :
https://news.pirelli.com/global/en-ww/news/monaco-2018-practice?_ga=2.46590311.1106539003.1527304695-1369671092.1524891860
FP2 nopeuksia :
FP2 kierrosmääriä eri seoksilla :
Taas ollaan viikonlopussa jossa jännittävin hetki taitaa olla juurikin AA.
Tällä kertaa RBR vaikuttaa todella vahvalta harjoitusten perusteella. Lisäksi heillä näytää oleva todellinen tahto paalupaikkaan.
Ferrari tuntuis olevan aika lähellä RBRää, auto kun menee aika jouhevan näköisesti.
Mutta mutta Mersu vaikuttais olevan pienissä ongelmissa.
Paljonko Ferkku ja Mese vielä peittelee niin jää nähtäväksi.
No Mersun ja Valen tilannetta ei parantanut yhtään tuo alun siiven hajoitus. Vale olis todella tarvinnut noita hyviä kierroksia jotta pystyis Hämiksen voittamaan.
Samoin Maxin sekoilu FP3n lopussa oli todella typerää. Voidaan jopa kysyä että menikö varma paalupaikka tuohon ?
Tuosta kun menee aikaa että tiimi saa auton tarkistettua ja pieni pelko jää kuskille taatusti siitä että onko tuo auto ihan sama kuin ennen.
Noiden HS renkaiden kuluminen tuntuu olevan vielä hivenen kysymysmerkki. Jotkut kuljettajat sanoo että 5-7 kierroksessa rengas on entinen. Mutta rengas data näyttää että 30 kierrostakin sillä on jo ajettu. Keskimäärin tähän asti on ajettu 19 kierrosta / setti.
No kun kumia tulee asfaltiin lisää niin kuluminen tasaantuu.
Näyttäis myös siltä että kaksi nopeata vetoa AAssa sillä voi vetää.
AAn kierros ennätys menee kuitenkin varmasti uusiksi mutta paljonko ?
Taitaa olla rimaahipoen jos 1:11 menee rikki...
Vielä kun Q2:ssa kärki kuskit laittaa US renkaat alle niin huominen kisa onkin sitten taputeltu. Maaliin tullaan peräkkäin kuin köyhän talon porsaat.
No Q3 tulee olemaana sitäkin tiukempi ja jännempi.
ps.
Taustalla näkyy monissa kuvissa laiturin suurin baatti. Se on tämä :
https://en.wikipedia.org/wiki/MV_Seabourn_Odyssey
https://www.seabourn.com/luxury-cruise-vacation-onboard/Odyssey?legacy=true
Varmaan kiva "risteily" viikonloppu.
Viimeksi muokattu: