Hamiltonilla taisi muuten tulla melkein jokaisella nopealla kierroksella sama virhe samassa paikassa. Ainakin neljä kertaa tuli tuossa neulansilmän jarrutuksessa "savujarrua" ja paras kierros taisi sulaa aina siihen. Valtteri onnistui ilmeisesti välttämään tämän ongelman ja onnistui siksi nousemaan edelle.
Kimiltä taas yksi epäonnistuminen Q3:ssa. Kuinkahan mones jo tämän jälkimmäisen Ferrari-uran aikana? Siinä missä Vettel onnistuu aina Q3:ssa nipistämään jostakin ihmeestä sen kymmenyksen lisää vauhtia niin Kimi taas onnistuu vastaavasti aina menettämään sen johonkin virheeseen. Harmi, että Kimi ei saa millään näitä aika-ajoja onnistumaan koska kisavauhti on sitten kuitenkin aina parempaa. Mutta kun jää jo aika-ajossa niin nouseminen on aina vaikeaa.
Verstappen onnistunut ajamaan tähän mennessä vakuuttavan ja virheettömän viikonlopun, mutta katsotaan tuleeko se "kiintiövirhe" sitten kisassa. Toivottavasti ei tule startissa ja Valtterin kustannuksella. Aina se vähän pelottaa kun lähtee peräkkäiseltä sijalta ja vieläpä vähän pehmeämmillä renkailla.
Hartleylta oli vaihteeksi nyt hyvää suorittamista koko aika-ajo, vaikka paineet niskassa on varmasti kovat. En tiedä miten paljon tuo uusi moottori vaikutti mutta löi tallikaverin aika vakuuttavasti.
Tuosta Vettelin tilanteesta Q2:n lopulla vielä sen verran että tuo hyvän lähtövälin kyttäily alkaa kyllä mennä jo vähän vaaralliseksikin kun tuolla tavalla ajellaan sikin sokin pitkin suoraa ihan kävelyvauhtia kun toinen tulee takaa 320 km/h lasissa. En tiedä mitä tuolle suman muodostumiselle ennen lähtösuoraa olisi tehtävissä koska eihän nyt esim. Vettelillä ollut minkäänlaista mahdollisuutta ajaa tuota nopeaa kierrostaan loppuun. Joku miniminopeus jota outlapilla pitäisi noudattaa? Menee ehkä liian monimutkaiseksi ja aiheuttaa taas tulkinnanvaraa, mutta tällöin ei ainakaan pystyisi enää tuossa ihan kierroksen lopussa ottamaan vauhtia täysin pois.