Formula 1 – 2018 - 07 - Kanadan GP - Aika-ajot

• Viestiketjun aloittaja hila
  • Aloituspäivämäärä

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Onnetonta räpeltämistä Kimiltä! Voi helvetaani.

JoneZi

User
Boltteri ei saa antaa startissa yhtään siimaa. Huhhuh mikä lähtö tulee.

Raikkis

Well-known member
Nyt jopa minäkin alan olemaan sitä mieltä että ei jatkaisi enää seuraavaa kautta.

Big Scary Animal

Well-known member
Verstappen ajoi aika hurjasti. En odottanut noin hyvää tulosta, ehkä ylimääräinen puristus on nyt käsitelty. Koettelemukset ovat voineet olla hyväksi.

Ja Hamilton lukotti liki joka kierroksella neulansilmään.

Mr Hindsight

Well-known member
Nyt on mielenkiintoinen lähtöjärjestys. :thumbup:

Vettelille varmaan parempi kuin olisi uskonut. Verstappenia saa kyllä startissa varoa kaikki.

ToXiCiTy

I am fabulous!
Sijainti
Järvenpää
Nyt jopa minäkin alan olemaan sitä mieltä että ei jatkaisi enää seuraavaa kautta.
Mä alan olemaan sitä mieltä, että ansaitsee kenkää kesken kauden. Parhaalla autolla viides on luokatonta suorittamista. Mä todellakin ihmettelen tätä Kimin Q3 ongelmaa, kun aikanaan oli vaan yksi aika-ajokierros ja Kimi ei silloin tehnyt virheitä melkein koskaan. :confused:

ProjectMaster

Well-known member
Verstappen pehmeämmillä renkailla on uhka niin Bottaksen kuin Vettelinkin kisalle.

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
"Torbeedo" Verstappen kisaan 3. ruudusta! Huh huh...

Big Scary Animal

Well-known member
Mä alan olemaan sitä mieltä, että ansaitsee kenkää kesken kauden. Parhaalla autolla viides on luokatonta suorittamista. Mä todellakin ihmettelen tätä Kimin Q3 ongelmaa, kun aikanaan oli vaan yksi aika-ajokierros ja Kimi ei silloin tehnyt virheitä melkein koskaan. :confused:
Minun mieleeni Kimin parasta aikaa oli McLaren-kaudet. Vaikka auto olikin hiukan PoksLaren, mutta mies oli silloin parhaimmillaan.

Raikkis

Well-known member
Ei siitä ettei pääse ohi vaan tuosta kimin virhe herkkyydestä aika ajoissa on jo vuosien saatossa tullut enemmän sääntö kuin poikkeus. Jo pelkästään tuon perusteella kertoo sen et mies ei enää ole se mitä ennen ollut. Pitäisi pystyä parempaan ja tätä varmasti Ferrari vaatii.

F1-fani82

Well-known member
Sijainti
Vantaa
McLaren sopi Kimin käteen täydellisesti, joten siitä maaginen nopeus ja varmuus. Nykyään kun ei ole sellaista autoa, lopputulos tuossa. Tuommosta räpellystähän se on ollut Kimillä jo 10v aika-ajojen suhteen. Ehkä McLaren ajat tekivät Kimistä monien silmissä liiankin hyvän aika-ajonkuljettajan. Tämä on mutua.

Ei kai Kimille kenkää kannata antaa, koska kisoissa ollut perinteisesti nousujohteinen.

Odottelen mielenkiinnolla Hamiltonin selityksiä. Väittää varmaan hävinneen lukkojarrutuksessa Bottakselle, mikä ei pidä Vilanderin mukaan paikkaansa.

JoneZi

User
Gaslyllä oli vanhan mallin moottori aika-ajoissa. Hartleyn suoritus kertoo paljon uuden moottorin suorituskyvystä verrattuna vanhaan.

Dino246

Well-known member
Hamiltonilla taisi muuten tulla melkein jokaisella nopealla kierroksella sama virhe samassa paikassa. Ainakin neljä kertaa tuli tuossa neulansilmän jarrutuksessa "savujarrua" ja paras kierros taisi sulaa aina siihen. Valtteri onnistui ilmeisesti välttämään tämän ongelman ja onnistui siksi nousemaan edelle.

Kimiltä taas yksi epäonnistuminen Q3:ssa. Kuinkahan mones jo tämän jälkimmäisen Ferrari-uran aikana? Siinä missä Vettel onnistuu aina Q3:ssa nipistämään jostakin ihmeestä sen kymmenyksen lisää vauhtia niin Kimi taas onnistuu vastaavasti aina menettämään sen johonkin virheeseen. Harmi, että Kimi ei saa millään näitä aika-ajoja onnistumaan koska kisavauhti on sitten kuitenkin aina parempaa. Mutta kun jää jo aika-ajossa niin nouseminen on aina vaikeaa.

Verstappen onnistunut ajamaan tähän mennessä vakuuttavan ja virheettömän viikonlopun, mutta katsotaan tuleeko se "kiintiövirhe" sitten kisassa. Toivottavasti ei tule startissa ja Valtterin kustannuksella. Aina se vähän pelottaa kun lähtee peräkkäiseltä sijalta ja vieläpä vähän pehmeämmillä renkailla.

Hartleylta oli vaihteeksi nyt hyvää suorittamista koko aika-ajo, vaikka paineet niskassa on varmasti kovat. En tiedä miten paljon tuo uusi moottori vaikutti mutta löi tallikaverin aika vakuuttavasti.

Tuosta Vettelin tilanteesta Q2:n lopulla vielä sen verran että tuo hyvän lähtövälin kyttäily alkaa kyllä mennä jo vähän vaaralliseksikin kun tuolla tavalla ajellaan sikin sokin pitkin suoraa ihan kävelyvauhtia kun toinen tulee takaa 320 km/h lasissa. En tiedä mitä tuolle suman muodostumiselle ennen lähtösuoraa olisi tehtävissä koska eihän nyt esim. Vettelillä ollut minkäänlaista mahdollisuutta ajaa tuota nopeaa kierrostaan loppuun. Joku miniminopeus jota outlapilla pitäisi noudattaa? Menee ehkä liian monimutkaiseksi ja aiheuttaa taas tulkinnanvaraa, mutta tällöin ei ainakaan pystyisi enää tuossa ihan kierroksen lopussa ottamaan vauhtia täysin pois.