Samoja ajatuksia ja jos Kimin alisuorittaminen ja virheily jatkuu samana niin mä vaihtaisin kuskia jo seuraavan kisan jälkeen. Onko peräti tietoista kapinointia Ferrarin yhden kuskin "kaikki tai ei mitään" politiikkaa vastaan?Jaahas, saa nähdä ajaako Kimi kauden loppuun edes. En ihmettele vaikka Leclerc ajaa kohta Ferraria ja se Ferrarin varakuski Sauberia.
Tähän nyt en uskoisi edes Leclerc fanina.Jaahas, saa nähdä ajaako Kimi kauden loppuun edes. En ihmettele vaikka Leclerc ajaa kohta Ferraria ja se Ferrarin varakuski Sauberia.
Kimi lähti viimeiselle vedolleen kellon näyttäessä 7 ja puolta minuuttia ja lopputuloksena 2 täydellistä pannukakkua...En nähnyt ajoja, jäikö Kimin yritys taas viime minuuttiin ja sitten ajovirhe?
Kimillä oli bensaa autossaan 5 kierrokseen, miksi? Tekikö bensakuorma kepposet kun autoa pusketaan äärirajoilla ja 5-7kg erokin on tällöin merkittävä.Ihmetyttää kyllä miten Kimi on taas vajonnut tuohon samaan vanhaan suohon, kun alkukaudesta nähtiin kuitenkin ihan erilainen Kimi joka pisti Vettelillekin päihin. Nyt on taas kuin varjo tuosta kuljettajasta ja ei saa kirveelläkään ajettua puhdasta ja virheetöntä kierrosta Q3:ssa. Ketuttaa katsoa tuollaista räpeltämistä kun tietää että pystyisi niin paljon parempaan.
Leclercin suunta on taas ihan toinen. Hänelle ensimmäiset kisat oli vaikeita ja otti kuokkaan jopa Ericssonilta, mutta nyt ajaa kyllä niin upeasti että Ferrarilla varmasti mietitään tosissaan heille vähän uudenlaista lähestymistä kuljettajapolitiikkaan. Tällä hetkellä vaikuttaisi siltä että Leclerc voisi olla kokeilemisen arvoinen riski. Ymmärrän kyllä nekin mielipiteet että Leclercin kehityksen kannalta voisi tehdä hyvää ajaa vielä ainakin vuosi keskikastin autolla.
McLaren ja Williams ihmetyttää myös, että miten surkeaksi näiden lehendaaristen tallien meno on mennyt. Williams näyttää nyt parkkeeranneen itsensä pysyvästi tuonne gridin hännille eikä noilla kuljettajilla voi odottaa että edes kuljettaja henkilökohtaisella osaamisellaan pystyisi tallia nostamaan ylemmäs.
McLarenilla on sentään Alonso mutta kuinka kauan Alonsonkaan pinna kestää jos McLaren taas vajoaa tuonne häntäpäähän. Alkukausi oli heille pisteiden valossa hyvä, vaikka vauhti on ollut minusta alusta saakka keskinkertaista, mutta nyt näyttää muut keskikastilaiset tulleen heittämällä ohi. Nyt ei enää McLarenilla voida hokea "meillä on paras runko" -mantraa ja mennä Hondan selän taakse piiloon, joten veikkaisin että huhut alkaa kohta realisoitumaan ja Wokingissa alkaa heilumaan iso luuta.
Uskoisin Kimillä olleen polttoainetta kahteen nopeaan kierrokseen. Jos ensimmäisellä yrityksellä Kimi ei olisi onnistunut ajamaan huippukierrosta, olisi vielä toiseen nopeaan polttoainetta jäljellä.Kimillä oli bensaa autossaan 5 kierrokseen, miksi? Tekikö bensakuorma kepposet kun autoa pusketaan äärirajoilla ja 5-7kg erokin on tällöin merkittävä.
Antoi Alonso kyllä taas aika-ajojen jälkeen syytä sille, miksei huipputalleja enää kiinnosta ottaa miestä palkkalistoilleen. Sanoi haastattelussa jotain sen suuntaista, että oli ”kaksi kymmenystä nopeampi kuin paras nuori kuski”, viitaten siis Vandoorneen. Täysin turhaa vastakkainasettelua.Vähän luulen että Alonson f1-ura päättyy tähän kauteen, jos ei sitten jollain konstilla saa vielä paikkaa huipputallista ensi kaudelle.. varmaan ajaa mieluummin voitoista jossain muussa sarjassa kun keskikastissa McLarenilla, en usko että enää riittää uskoa Mäkin nousuun..