Crying at her's homestead... :yuck:Missä muuten Esteban Ocon?
Niinpä! Esteban ehdottomasti Toton vierelle katselemaan Villähteen pojan voittoa huomenna! Mielenkiintoinen kisa varman huomenna, voitti sen kuka tahansa.Missä muuten Esteban Ocon?
Mercedes on informoinut, etteivät perjantain ja lauantain harjoituksissa oteta kaikkia tehoja irti. Näin säästävät voimayksiköitä varsinaisiin kisatapahtumiin (aika-ajoon ja kisaan).Spekuloivat, ettei aika-ajojen venyminen sopinut Ferrarille lämpötilojen laskiessa.
Ei kukaan ota tehoja ulos kunnolla harkoissa.Mercedes on informoinut, etteivät perjantain ja lauantain harjoituksissa oteta kaikkia tehoja irti. Näin säästävät voimayksiköitä varsinaisiin kisatapahtumiin (aika-ajoon ja kisaan).
Lähinnä tarkoitin sitä, kun Ferrarit ovat yleensä olleet harjoituksissa reilusti Mercedestä edellä, mutta aikajoissa ja kisassa on sitten näytetty Frrarille mistä kana pissii.Ei kukaan ota tehoja ulos kunnolla harkoissa.
Tulee pitkälti ERSin käytöstä aika-ajossa.Lähinnä tarkoitin sitä, kun Ferrarit ovat yleensä olleet harjoituksissa reilusti Mercedestä edellä, mutta aikajoissa ja kisassa on sitten näytetty Frrarille mistä kana pissii.
Niin ei varmaan kukaan kaikkia tehoja ota, mutta Ferrari kummiskin kulki pääsuoralla yli 10kmh kovempaa harjoituksissa kuin mersut. Aika-ajossa tilanna tasottui.Ei kukaan ota tehoja ulos kunnolla harkoissa.
Koska saavat kerättyä tehokkaammin ERS-virtaa. Aika-ajokierroksella on patteri täynnä kaikilla.Niin ei varmaan kukaan kaikkia tehoja ota, mutta Ferrari kummiskin kulki pääsuoralla yli 10kmh kovempaa harjoituksissa kuin mersut. Aika-ajossa tilanna tasottui.
Eiköhän nuo ERS laitteet ole yhtä kuluvia ja määrältään rajoitettuja siinä missä moottorikin. Typerää niistäkään on yhtään ylimääräistä repiä irti kuin on tarvis.Koska saavat kerättyä tehokkaammin ERS-virtaa. Aika-ajokierroksella on patteri täynnä kaikilla.
Bottas ajaa kolmatta kautta sarjan kautta aikojen ylivoimaisimmalla autolla aikakaudella jolloin vain 2 ja satunnaisesti 3 autoa voi saada paalun, joten en noin paljon hehkuttaisi. Toki huippu homma! Häkkinen ajoi 3 kautta oikeasti huippuautolla, joten siihen nähden ei kovin lähellä. Räikkönen taas huippuvuodet oli eri säännöt (isoja bensakuormia ym), joten ei ihsn vertailukelpoista (Kimillä usein oli painava auto) + ovathan myös aika paljon edellä vielä sekä Mika että Kimi. Toivon toki että Bottaksen hyvä isku jatkuu, mutta aika paljon vielä matkaa. 1997 ei Häkkisellä ollut autoa jolla paaluja olisi voinut enempää ottaa, imo. Eikä Hämis ole sentään kovin kova vastus, ittestä kiinniBottas on suomalaisittain ottanut paljon paaluja suhteessa millaisella kalustolla on ajanut uransa ja siihen mahdollistaneella kalustolla tallitoverina ajaa paalupaikkakunkku. Eli kolmas kausi on menossa, milloin voi tavoitella paalua.
8 paalua reilussa kahdessa kaudessa on paljon parempi määrä verrattuna Kimin 18:sta vastaan. Häkkisen auto mahdollisti paalut vuosien 1997 - 2001 välillä, joten 25 paalua oli kova suoritus. Tosin Häkkisellä ei ollut vastassa tallitoverina älyttömän nopeaa aika-ajajaa.
Huomenna hyvä lähtö ja sitä kautta voittoon. Jos Hamilton pääsee kärkeen, eiköhän kakkossija ole tapulteltu ja ero voi olla tuolloin jopa 10 - 25s luokkaa.
Kyse onkin hyötysuhteesta.Eiköhän nuo ERS laitteet ole yhtä kuluvia ja määrältään rajoitettuja siinä missä moottorikin. Typerää niistäkään on yhtään ylimääräistä repiä irti kuin on tarvis.