Formula 1 – 2019 - 04 - Azerbaidzanin GP - Ennakko ja Harjoitukset

Mr Hindsight

Well-known member
Liittynyt
20.3.2016
Viestit
1145
Jäisipä ensimmäinen harjoitussessio kokonaan viikonlopuista pois. Kaksi tuntia harjoitusta olisi ihan tarpeeksi.
 

Bunder

Well-known member
Liittynyt
21.2.2017
Viestit
835
Nyt Kimi sitä kaasua pohjaan heti harjoituksista asti!
 

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Liittynyt
22.4.1999
Viestit
8809
Ajaakohan Ferrari ja Mercedes aika-ajon Q2 session mediumeilla? Niin kuin edelliskisassa. Jänskättää...
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Haiskahtaa Mersun kaksoisvoitolle, jos vain sekunnin on Ferrari edellä treeneissä.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
10495
Sijainti
Helsinki
Minusta mersu ajaa harkat puolitehoilla ja aika-ajojen aikana pistää täydet tehot Hamiltonin autoon. Onkohan näin tehty koko turbohybridikauden aikana?
 

Bukko

zeropodi
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
4535
Koko perjantai pois ja lyhyt treeni la aamulla. Olis yllätyksiä renkaanhallinassa ja säädöissä.
Perjantaina harjoitukset. Lauantaina sprinttikisoja. Neljä alkuerää, eriin osallistujat ja lähtöruudut sekoituskaaviolla harjoitustuloksista. Joka erästä paras sprinttifinaaliin ja viides aikavertailun kautta. Finaalin lähtöjärjestys aikavertailun kautta. Finaalista voittajalle yksi piste ja lähtöjärjestys sunnuntain kisaan. Muiden lähtöjärjestys alkueristä aikavertailun kautta. Sunnuntaina kisa.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
6116
Jäisipä ensimmäinen harjoitussessio kokonaan viikonlopuista pois. Kaksi tuntia harjoitusta olisi ihan tarpeeksi.
En enää jaksa muistaa, miksi perjantain harjoitusaikoja venytettiin 90 minuuttiin. Ehkä se oli tv-ajan tasaamiseksi sen jälkeen, kun warmupista luovuttiin parc fermé -säännön vuoksi. Vanhaan aikaan ajettiin kolmet harjoitukset yhteiskestoltaan kolme tuntia. Jos pudotettaisiin yksi perjantaisessio pois, niin harjoitusaikaa olisi edelleen liki kolme tuntia.

Harjoitusten liika karsiminen on vain vittuilua kuljettajille, ei siitä saa mitään oikeaa kilpailullista hyötyä. Isot tallit panostaisivat enemmän simulaatioihin ja pienet tallit kärsisivät, koska heillä on muutenkin yleensä enemmän ongelmaa ajettavuuden kanssa. Renkaiden kestävyyden kartoittamiseksi, mikä vaikuttaa myös turvallisuuteen, harjoitusaikaa tulee olla riittävästi. Pirelliin ei voi luottaa. Itse en ainakaan haluaisi sitä, että kisat ratkeavat rengaslottoon. Jos rengasmuuttujat halutaan takaisin, niin sallitaan sitten kahden valmistajan kilpailu. (Enkä tarkoita sitä, ettei rengastaktiikoissa saisi olla eroa, vaan että kaikkien muuttujien tulee olla tiedossa ja tallien voida tehdä informoituja päätöksiä arvailun sijaan.)
 
Ylös