Jäisipä ensimmäinen harjoitussessio kokonaan viikonlopuista pois. Kaksi tuntia harjoitusta olisi ihan tarpeeksi.
En enää jaksa muistaa, miksi perjantain harjoitusaikoja venytettiin 90 minuuttiin. Ehkä se oli tv-ajan tasaamiseksi sen jälkeen, kun warmupista luovuttiin parc fermé -säännön vuoksi. Vanhaan aikaan ajettiin kolmet harjoitukset yhteiskestoltaan kolme tuntia. Jos pudotettaisiin yksi perjantaisessio pois, niin harjoitusaikaa olisi edelleen liki kolme tuntia.
Harjoitusten liika karsiminen on vain vittuilua kuljettajille, ei siitä saa mitään oikeaa kilpailullista hyötyä. Isot tallit panostaisivat enemmän simulaatioihin ja pienet tallit kärsisivät, koska heillä on muutenkin yleensä enemmän ongelmaa ajettavuuden kanssa. Renkaiden kestävyyden kartoittamiseksi, mikä vaikuttaa myös turvallisuuteen, harjoitusaikaa tulee olla riittävästi. Pirelliin ei voi luottaa. Itse en ainakaan haluaisi sitä, että kisat ratkeavat rengaslottoon. Jos rengasmuuttujat halutaan takaisin, niin sallitaan sitten kahden valmistajan kilpailu. (Enkä tarkoita sitä, ettei rengastaktiikoissa saisi olla eroa, vaan että kaikkien muuttujien tulee olla tiedossa ja tallien voida tehdä informoituja päätöksiä arvailun sijaan.)