Hauskojahan nuo ovat. Ainakin minä tykkään ja varsinkin, kun osa vielä lähtee niihin mukaan selittelemään.:thumbup:Nimimerkin Mr. Hindsight arvolle ei sovi kesken kisan spekulointi. Malttia nyt siellä.
Vaihteeksi taas hyvää musaa.
Kuinka paljon se käsivamma nyt lopulta vaikuttaa. Mieshän ei ole ajanut käytännössä lainkaan seitsemään vuoteen ja sitten yhtäkkiä hyppäsi F1-auton rattiin. Hän ajoi muutaman testipäivän Renault'n ja Williamsin piikkiin mutta eihän se korvaa sitä, että kilpailisi aktiivisesti vaikka pikkuformuloissa. Muistan silloin, kun Badoer tuli tuuraamaan loukkaantunutta Massaa kesken kauden 2009, niin hänhän oli aivan täydellisesti hukassa vaikka oli Ferrarin aktiivinen testikuski. Mutta kun ei ollut oikeaa kokemusta kisatilanteista, niin se oli liian suuri ongelma.Perezilläkin on iso tukku rahaa takana. Williamsille [Ocon] voisi päästäkin Kubican tilalle. Kubicalla on enää pelkkää PR-arvoa, ei hän pysy nykykuskien vauhdissa yksikätisenä.
Toiseksi nopeimmalla autolla siis. Ei silloin ole häpeä hävitä sarjan parhaalle kuljettajalle, kun lähtöpaikka ja sen myötä kisataktiikka on jo valmiiksi muita heikompi. LeGerk oli kisassa niin hyvä kuin oli tarpeen mutta floppasi aika-ajoissa.Jantteri oli nopeimmalla autolla sijalla ynnä muut. Miten hyvin silloin taktiikka on onnistunut? Mettään meni kuin suomalainen rallikuski, Ferrarin taktiikka.
:thumbup:
No, kumpi olikaan nopeampi! Puaaah...
Sinä et sitten näköjään katsonut kisaa sen vertaa, että olisit huomannut, että Ferrarin otti lopussa Leclercin varikolle viedäkseen nopeimmasta kierroksesta tarjolla olleen pisteen Mersulta ja onnistuivat siinä.Jantteri oli nopeimmalla autolla sijalla ynnä muut. Miten hyvin silloin taktiikka on onnistunut? Mettään meni kuin suomalainen rallikuski, Ferrarin taktiikka.
Sitä on luettu Autosportin foorumia. Tuli just eteen kyseinen viesti sieltä. Tai sitten olit sinä itse.:thumbup:
Olipas rumat pystit taas vaihteeksi. Kumpikohan motivoi Bottasta tällä kaudella enemmän, mm vaiko Oconin pitäminen poissa istuimeltaan.
Samaa mieltäHauskojahan nuo ovat. Ainakin minä tykkään ja varsinkin, kun osa vielä lähtee niihin mukaan selittelemään.:thumbup:
Kyllähän sokea Reettakin sen näki, mutten nyt tallin taktikointia kauhean hienona pidä, jos parhaalla autolla on 5. sijalla.Sinä et sitten näköjään katsonut kisaa sen vertaa, että olisit huomannut, että Ferrarin otti lopussa Leclercin varikolle viedäkseen nopeimmasta kierroksesta tarjolla olleen pisteen Mersulta ja onnistuivat siinä.
Olisit nyt sanonut, ettei noi rumien pystien voittaminen edes kannata. Väärin voitettu, kun ruma pysti.:thumbup:
Olipas rumat pystit taas vaihteeksi. Kumpikohan motivoi Bottasta tällä kaudella enemmän, mm vaiko Oconin pitäminen poissa istuimeltaan.
Eiköhän Mersulla kuitenkin ole paras auto ja Ferrari puolestaan on tiukoilla Red Bullinkin kanssa.Kyllähän sokea Reettakin sen näki, mutten nyt tallin taktikointia kauhean hienona pidä, jos parhaalla autolla on 5. sijalla.
Ferrari on paras auto, mutta renkaat, taktiikat ja kuskit eivät toimi, jonka vuoksi Mersu ottaa kaksoisvoittoja kerrasta toiseen.Eiköhän Mersulla kuitenkin ole paras auto ja Ferrari puolestaan on tiukoilla Red Bullinkin kanssa.
Toistelet tätä samaa fraasia vielä senkin jälkeen, kun Mersu voittaa Abu Dhabissa 21. kerran ja Ferrari konttaa jossain viidennellä sijalla? No, ei siinä, kyllähän Sky'n selostajatkin vielä empivät, että onko Ferrari oikeasti nopea vai onko Mersu vain tahallaan hidas harjoituksissa. Ai niin, mutta kun Toto aina sanoo, että he ovat Mersulla hitaampia!Ferrari on paras auto, mutta renkaat, taktiikat ja kuskit eivät toimi, jonka vuoksi Mersu ottaa kaksoisvoittoja kerrasta toiseen.
Millä mittarilla mitattuna Ferrari on paras auto? Paras punaisista autoista kenties?Ferrari on paras auto, mutta renkaat, taktiikat ja kuskit eivät toimi, jonka vuoksi Mersu ottaa kaksoisvoittoja kerrasta toiseen.
Tuli tuo mieleen podiumjuhlien aikana kun kuviin eksyi Ocon, jota en ollut kuvissa aiemmin tänä viikonloppuna nähnyt. Autosportia lueskelen silloin tällöin, kirjoitettua ei sinne tule. Vähän turhan toksista kinailua pikkuasioista omaan makuuni. :yuck:Sitä on luettu Autosportin foorumia. Tuli just eteen kyseinen viesti sieltä. Tai sitten olit sinä itse.
Ferrari on perjantain ja lauantain harjoitusten paras autoFerrari on paras auto, mutta renkaat, taktiikat ja kuskit eivät toimi, jonka vuoksi Mersu ottaa kaksoisvoittoja kerrasta toiseen.
Varsinkin kun McLaren ja Renault ovat menettäneet paljon pisteitä sekä kelvottomien moottoreiden että erilaisten sekoiluiden seurauksena. Tällä hetkellä heillä on oletettavasti vielä tehoeroakin Ferrariin ja se ehkä kutistuu kauden mittaan. Tai sitten Rellun tehtaalla painetaan paniikkinappia ja koneet alkavat paukkua uudestaan. Racing Point aloitti kauden hitaasti, sillä viime vuoden talousongelmien jälkeen heillä ei ollut resursseja panostaa uuden auton kehittämiseen syyskaudella. Nyt kun Pappa-Stroll kaataa talliin rahaa, niin suorituskykyä pitäisi alkaa löytyä.Näyttää siltä, että Alfa-Sauberilla tulee vaikeaa päästä kuuden parhaan tallin joukkoon kauden loppupisteissä. Renaultit, McLarenit ja Racing Pointit näyttävät paremmilta kuski-auto-yhdistelmiltä.
Sellainen vaikutelma jäänyt, ettei hommat ole menneet putkeen ja parempaan on mahdollisuuksia. Auto ei oikein tahdo istua Vettelin hanskaan, ja Leclerciä pidetään väkisin kakkosasemassa taktikoinnin osalta. Eihän se Ferrari ylivoimainen ole, mutta paremmin pitäisi pystyä kiilaamaan Mersujen väliin.Millä mittarilla mitattuna Ferrari on paras auto?