Tuota ei tiedetty, että Sainz ja Bottas keskeyttivätTallit olettivat, että kisa ajetaan ilman turva-autoa ja normaalit stintit käytetään. Kvjatin kolari ja varikkoruljanssi sekoitti homman ja lopun me tiedetäänkin. Sainz ja Bottas keskeyttivät ja Hamilton raahaa väkisin mersunsa voittajaksi.
Ei saisi rengas pettää käytännössä varoittamatta. Se on silloin rakenteellinen vika. Pirelli on ilmeisesti myöntänyt, ettei kyse ollut satunnaisesta laadun pettämisestä vaan että rengas on suunniteltu päin vittua. Minusta se ei voi olla hyväksyttävää, että autojen normaali nopeuden kehitys johtaa turvarajojen ylittymiseen.Tallit olettivat, että kisa ajetaan ilman turva-autoa ja normaalit stintit käytetään. Kvjatin kolari ja varikkoruljanssi sekoitti homman ja lopun me tiedetäänkin. Sainz ja Bottas keskeyttivät ja Hamilton raahaa väkisin mersunsa voittajaksi.
Korjasin kirjoitusvirheeni (typon), mikä oli pahempi kuin Alfa-Sauberin sekoilu sunnuntaina.Tuota ei tiedetty, että Sainz ja Bottas keskeyttivät
Bottas olisi pitänyt heti ottaa sisään. Vai onko tässäkin tapauksessa pelattu Hamiltonin pussiin?Bottasin rengas antoi varoituksia pitkän aikaa mutta talli ei ilmeisesti osannut tulkita niitä. Hänhän valitti pitkään tärinästä, joka johtui hyvin pitkälti siitä, että renkaan sisäinen rakenne oli pettänyt. Hamilton päin vastoi kehui että rengas toimi edelleen hyvin ja Sainzillekin asia taisi tulla yllätyksenä.
Bottasin kohdalla oli selkeästi virhe ettei häntä otettu varikolle siinä vaiheessa, kun alkoi hidastamaan vauhtia selvästi ja laskelmoimaan maaliin ajamista Verstappenin edellä. No jälkiviisaus on helppoa, mutta nyt ehkä olisi ollut syytä muuttaa taktiikka lennosta kahteen stoppiin, ja yrittää lopussa Verstappenin ohitusta.Bottasin rengas antoi varoituksia pitkän aikaa mutta talli ei ilmeisesti osannut tulkita niitä. Hänhän valitti pitkään tärinästä, joka johtui hyvin pitkälti siitä, että renkaan sisäinen rakenne oli pettänyt. Hamilton päin vastoi kehui että rengas toimi edelleen hyvin ja Sainzillekin asia taisi tulla yllätyksenä.
Kaikki varikkopilttuut ovat aina joko ennen tai jälkeen maaliviivan. Tästä johtuu myös se, että joillain radoilla lähtö- ja maaliviiva ovat eri paikassa.https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/f1-fiaskosta-nousi-esiin-aiheellinen-kysymys-miksi-lewis-hamiltonia-ei-rangaistu-saantojen-rikkomisesta/7886246#gs.ci81hh
Forumistien mielipiteitä asiaan? Onko Mersun pilttuu ennen vai jälkeen maaliviivan?
Jokapaikassa hehkutetaan miten Hamilton veti 230 km/h hajonneella renkaalla. Se jos mikä aiheuttaa potentiaalisia vaaratilanteita.
Jos Bottas olisi otettu sisään Verstappen olisi jatkanut maaliin asti oletetulla 2. sijalla ja lopulta voittanut kisan...Bottasin kohdalla oli selkeästi virhe ettei häntä otettu varikolle siinä vaiheessa, kun alkoi hidastamaan vauhtia selvästi ja laskelmoimaan maaliin ajamista Verstappenin edellä. No jälkiviisaus on helppoa, mutta nyt ehkä olisi ollut syytä muuttaa taktiikka lennosta kahteen stoppiin, ja yrittää lopussa Verstappenin ohitusta.