Ihan huvittavaa käytöstä Alonsolta. Kaveri tuntuu vääntävän ja kiehantuvan herkästi muita kuskeja vastaan, mutta sitten kun ei asiat mene hänen mukaan. Niin sitten ei ole enää kivaa Alonsolla.Nando kokeneena heristää sormea Tsunodalle. Naurahdin tälle kisassa.
Lähetetty minun SM-F926B laitteesta Tapatalkilla
Ei mikä tahansa rangaistus vaan hylkäys. Autolla on laitonta ajaa, jos rengas meinaa irrota ja lentää pois. Säälittävää matelua tuomaristolta etteivät uskaltaneet antaa edes kosmeettista rangaistusta. Tilanteessa ei ole mitään epäselvää vaan rengas on selkeästi huonosti kiinnitetty.Alonso on kyllä ovela kaveri. Tallipäälikkö ja kuski kisan jälkeen selittelivät että oli nii paljon tärinää renkaissa että piti tulla uudestaan varikolle. Meni tuomaristolta läpi tämä selitys.
Rangaistushan tuosta olisi pitänyt tulla.
https://www.reddit.com/r/formula1/comments/vvth1j
Tässä voidaan miettiä voidaanko hylätä jos FIA ei ehtinyt asiaan reagoida vaan tiimi itse korjasi asian?Ei mikä tahansa rangaistus vaan hylkäys. Autolla on laitonta ajaa, jos rengas meinaa irrota ja lentää pois. Säälittävää matelua tuomaristolta etteivät uskaltaneet antaa edes kosmeettista rangaistusta. Tilanteessa ei ole mitään epäselvää vaan rengas on selkeästi huonosti kiinnitetty.
Onhan laittomalla autolla ajettu koko kierros. Ei tuossa ole mitään tulkinnanvaraa. Alfalta protesti sisään ja Alonsolle DQ.Tässä voidaan miettiä voidaanko hylätä jos FIA ei ehtinyt asiaan reagoida vaan tiimi itse korjasi asian?
No kun ei voida. Muistaakseni jo varikon ulostulon valkoisen viivan (nopeusrajoittimen rajaviiva sekä tiimien henkilöstön turva-alueen raja) ylittäminen löysällä renkaalla on aina ennen poikinut rangaistuksen, vaikka kuljettaja olisi pysähtynyt välittömästi sen jälkeen varikkosuoralle. Tässä tapauksessa sekä kuljettaja että talli ovat havainneet renkaan olevan irti ja ovat silti päättäneet ajaa kierroksen loppuun. Vaikka Alonso olisi pysäyttänyt radan varteen heti ongelman havaittuaan, siitä olisi todennäköisesti pitänyt seurata rangaistus.Tässä voidaan miettiä voidaanko hylätä jos FIA ei ehtinyt asiaan reagoida vaan tiimi itse korjasi asian?
Renkaan irtoamista on katsottu erittäin pahalla silmällä siitä saakka, kun vuonna 2009 Henry Surtees kuoli saatuaan osuman toisesta autosta irronneesta renkaasta päähänsä silloisen F2-sarjan kisassa (huom: eri sarja kuin F2 nykyään). Nykyään toki jopa junnusarjojen autoissa on halo, joten radalla kierivät renkaat ovat täysin harmiton juttu -- ainakin kuljettajille, mutta onhan noita ratavirkailijoitakin kuollut siihen, kun törmäystilanteessa irronnut rengas on lentänyt virkailijaa kohti suoja-aidoista huolimatta.Mun mielestä tuo nyt lähinnä vertautuu näihin, mitä muutamissa viime kisoissa on nähty että joku siiven päätylevy lähdössä irti ja tuomaristo liputtaa auton korjattavaksi. Ei noissakaan ketään ole rangaistu, vaikka ovat sillä "vaarallisella" autolla ehtineet jonkun kierroksen ajaa ennen kuin on lippuja heilutettu.