Olihan siinä aikamoista sikailua ihan alusta saakka Schumilla. Olis voinu saada pahemmankin rankun, kun ei uskonut mitään tuomariston antamaa rankkua tai lippua. Taidettiin jopa lopukta hylätä, mutta ajoi silti vitutuspäissään maaliin.
Näin oli huonoimmillaan.
Schumi tosin erikoisesti sai ensin vuosina 1991-1994 säännöissä käytössä olleen, nykyään arkipäiväisen muuna aikasakkona, mutta tuolloin hyvin harvinaisen lievempien rikkeiden 5 sekunnin stop-go-rangaistuksen.
Tuo oli harvinainen juttu silloin kun useimmiten määritteet sen käyttöön eivät täyttyneet ja kun olisi niin vuosina 1991-1994 sitä ei ollut ennen tuota Silverstonea kertaakaan määrätty.
Sitäkään Schumi ei kärsinyt kuten ei kovennettua, usein normaalimman käytön mukaista 10 sekunnin stop-go-rangaistusta.
Sitten tulikin vähemmän yllättäen musta lippu.
Ihme hellimistä oli siinäkin, että ei ensin jo heti pistetty käytäntöön sitä kahden kisan kilpailukieltoa vaan tuomaristo suostui sitäkin vielä lykkäämään pienenä myönnytyksenä 'niin tärkeän' Hockenheimin kotikisan vuoksi ja jostain syystä vielä kuohuttavasti mestaruuteen vaikuttaen Hungaroringinkin ajan kenties vetoomuspohjaisista syistä.
Tosin siinä kyllä sai Flavio Briatore vetää kyllä tuomaristolle aina lajin päättävintä tuomaria myöten melkoisen teatraalisia esityksiä Schumin jäämiseksi ajamaan.
Alkujaan kun Schumi piti hylätä ja heittää kilpailukieltoon muitta mutkitta ennen vastalauseita törkeimmästä tempusta lajituomareille sitten Sennan ajan uhon.
Silverstonen 1994 jälkeen tuota pienempää aikarangaistusta ei käytetty ja se poistuikin pitkäksi aikaa lajista vuoden 1994 päätteeksi vuodesta 1995 eteenpäin tarpeettomana myös vähemmän yllättäen.