Formula 1 - 2023 - 11 - Iso-Britannian GP

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9595
Sijainti
Helsinki
FORMULA 1 ARAMCO BRITISH GRAND PRIX 2023



Ensimmäinen kilpailu: 1950
Kierrokset: 52
Radan pituus: 5.891km
Kilpailun pituus: 306.198 km
Kierrosennätys: 1:27.097 Max Verstappen (2020)

Perjantai 7.7
1. harjoitukset: 14.30
2. harjoitukset: 18.00

Lauantai 8.7
3. harjoitukset: 13.30
Aika-ajot: 17.00

Sunnuntai 9.7
Kilpailu: 17.00

Sääennuste: https://www.metoffice.gov.uk/weather/forecast/gcr20zz56#?date=2023-07-07
 

Kagg

Well-known member
Liittynyt
19.8.2012
Viestit
998
Max napannee paalupaikan ja kilpailun suurin jännitys onkin, onnistuuko Max startissa vai ei. Toiveissa olisi vesikeli, että oltaisiin koko ajan sliksien ja välikelin renkaiden rajamaastossa. Toki Verstappen on erittäin vahvoilla tuollakin kelillä, mutta saattaa sattua ja tapahtua enemmän, jolloin turva-auto voi sekoittaa pakkaa.
 

ikuinen kakkonen

Foorumin konkari
Liittynyt
5.11.2011
Viestit
1971
Sijainti
Vyborg
Aina haukutaan lentokenttäratoja, mutta Silveri on kyllä mukava piristys tässä joukossa. (y)
Viime viikonlopun tapahtumien jälkeen tulee Silverstone kuin tilauksesta tulevana viikonloppuna.
Silverstonen rata on ehdottomasti yksi legendaarisimmista radoista kalenterissa!
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
3524
Aina haukutaan lentokenttäratoja, mutta Silveri on kyllä mukava piristys tässä joukossa. (y)
Mitä muita lentokenttäratoja on kalenterissa kuin Silverstone? Missä niitä on haukuttu? Itse tykkäsin myös Anderstorpista.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4248
Perinteisesti tallit tuo päivityksiä Silverstoneen. Ainakin Alfa, Mäkki ainakin Piastrin palikat, mutta myös Landon autoon vielä uutta, Mesellä oli isoin päivitys tulossa tänne. Varmaan suurella osalla on jotain uutta palikkaa
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5488
Max napannee paalupaikan ja kilpailun suurin jännitys onkin, onnistuuko Max startissa vai ei. Toiveissa olisi vesikeli, että oltaisiin koko ajan sliksien ja välikelin renkaiden rajamaastossa. Toki Verstappen on erittäin vahvoilla tuollakin kelillä, mutta saattaa sattua ja tapahtua enemmän, jolloin turva-auto voi sekoittaa pakkaa.
Taitaa tosiaan olla Maxin ja RBn keli tuo. Tulisko kisaa muutenkin Ferrarin, Astonin ja Mersun välillä. Aston pikkasen jäänyt nyt kelkasta viime kisassa.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5488
Mitä muita lentokenttäratoja on kalenterissa kuin Silverstone? Missä niitä on haukuttu? Itse tykkäsin myös Anderstorpista.
Aaaa, et huomannut sanaleikittelyä. 😉
Lue uudestaan ja huolella! 👍
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5488
Perinteisesti tallit tuo päivityksiä Silverstoneen. Ainakin Alfa, Mäkki ainakin Piastrin palikat, mutta myös Landon autoon vielä uutta, Mesellä oli isoin päivitys tulossa tänne. Varmaan suurella osalla on jotain uutta palikkaa
Mikäs mahtaa muuten olla voimayksikkötilanne?
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5127
Max napannee paalupaikan ja kilpailun suurin jännitys onkin, onnistuuko Max startissa vai ei. Toiveissa olisi vesikeli, että oltaisiin koko ajan sliksien ja välikelin renkaiden rajamaastossa. Toki Verstappen on erittäin vahvoilla tuollakin kelillä, mutta saattaa sattua ja tapahtua enemmän, jolloin turva-auto voi sekoittaa pakkaa.
Itävallan sprinttikin oli pitkästä aikaan mielenkiintoinen kun märkä rata laittoi rengasruletin pyörimään. Sadekelin ja märänkelin mielenkiintoisimmat elementit löytyvät juurikin siitä että kellä on rahkeita aloittaa slickseillä osittain märällä asvaltilla. Kaikista optimaalisin rattimiesten keli olisi muutamia isoja sadekuuroja jolloin porukka joutuisi tosissaan arpomaan mitä alle laittaisi. Mutta ei voi pyytää kaikkea, ollaan tyytyväisiä jokaisesta pisarasta.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5488
Itävallan sprinttikin oli pitkästä aikaan mielenkiintoinen kun märkä rata laittoi rengasruletin pyörimään. Sadekelin ja märänkelin mielenkiintoisimmat elementit löytyvät juurikin siitä että kellä on rahkeita aloittaa slickseillä osittain märällä asvaltilla. Kaikista optimaalisin rattimiesten keli olisi muutamia isoja sadekuuroja jolloin porukka joutuisi tosissaan arpomaan mitä alle laittaisi. Mutta ei voi pyytää kaikkea, ollaan tyytyväisiä jokaisesta pisarasta.
Max ei oikein joudu paineisiin, kun on sen verran aina etumatkaa, että voi katsella miten muut pärjää slikseillä, kunnes menee vaihtamaan itse. Nytkin oli niin iso gäppi ja takanatulijat pelasi myös konservatiivisesti, että sai ihan kruisaila renkaita jäähdytellä maaliin.
Keskikastissa oli hyvä vääntö!
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5127
Max ei oikein joudu paineisiin, kun on sen verran aina etumatkaa, että voi katsella miten muut pärjää slikseillä, kunnes menee vaihtamaan itse. Nytkin oli niin iso gäppi ja takanatulijat pelasi myös konservatiivisesti, että sai ihan kruisaila renkaita jäähdytellä maaliin.
Keskikastissa oli hyvä vääntö!
Verstappen tekee touhusta tylsää kun herra sattuu olemaan sateelllakin ylivoimainen niin häntä on vähän vaikea kampittaa millään osa-alueella. Ehkä sitten tulevaisuudessa kun tulee moottorirankkuja niin nähdään jotain äksöniä kun raivaa tiensä kärkeen. Nykyään jo toivoo Verstappenille vastoinkäymisiä niin tulisi edes jotain jännitettävää kärkitaistelun osalta.
 

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4219
Verstappen tekee touhusta tylsää kun herra sattuu olemaan sateelllakin ylivoimainen niin häntä on vähän vaikea kampittaa millään osa-alueella. Ehkä sitten tulevaisuudessa kun tulee moottorirankkuja niin nähdään jotain äksöniä kun raivaa tiensä kärkeen. Nykyään jo toivoo Verstappenille vastoinkäymisiä niin tulisi edes jotain jännitettävää kärkitaistelun osalta.
Tällä kaudella ei taida Maxilla olla oikein yhtäkään kunnon virhettä? Vaikka alkukaudestakin vähän huonoa tuuria, niin käänsi ne kuitenkin varmoiksi kakkossijoiksi. Siinä (Maxin huonon tuurin sattuessa) Perezille ehtikin jo tulla "Coulthard-syndrooma" ja sen jälkeen hänen ajonsa ollut todella ailahtelevaa.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5127
Tällä kaudella ei taida Maxilla olla oikein yhtäkään kunnon virhettä? Vaikka alkukaudestakin vähän huonoa tuuria, niin käänsi ne kuitenkin varmoiksi kakkossijoiksi. Siinä (Maxin huonon tuurin sattuessa) Perezille ehtikin jo tulla "Coulthard-syndrooma" ja sen jälkeen hänen ajonsa ollut todella ailahtelevaa.
Uransa alussa gridin virheherkin ja kolarialtis kuski ja nyt gridin varmin. Tietysti auto myös tekee tekemisestä varmempaa eikä tarvii puristaa niin kovaa. Verstappen kun on luontaisesti jo niin nopea niin Perez joutuu puristamaan että pääsisi lähelle samalle tasolle ja siinä huomaa kuinka paljon hänelle on jo sattunut virheitä. Verstappen ja Red Bull on kyllä niin hyvin öljytty koneisto tällä hetkellä että samalla kalustolla häntä vastaan ei kellään olisi palaakaan.
 

TeamVerstappen

Max Verstappen & Red Bull Racing
Liittynyt
17.1.2023
Viestit
312
Verstappen on kyllä tasaisen tappava tällä hetkellä, eikä virheitä tule, mutta uskon että tämä johtuu suurelta osin siitä että puristaa juuri ei tarvitse, vähän sama tilanne kuin Vettelillä aikoinaan Red Bullilla, haastetta ei ollut, ja oli helppo ajella voittoja voiton perään, ja Vettel tosiaan näytti hetken aikaa aivan lyömättömältä, mutta myöhemmin sitten kun tuli Hamiltonin kaltainen kuljettaja samalla kalustolla vastaan, niin Vettelinkin heikkoudet sitten lopulta paljastuivat.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5488
Verstappen on kyllä tasaisen tappava tällä hetkellä, eikä virheitä tule, mutta uskon että tämä johtuu suurelta osin siitä että puristaa juuri ei tarvitse, vähän sama tilanne kuin Vettelillä aikoinaan Red Bullilla, haastetta ei ollut, ja oli helppo ajella voittoja voiton perään, ja Vettel tosiaan näytti hetken aikaa aivan lyömättömältä, mutta myöhemmin sitten kun tuli Hamiltonin kaltainen kuljettaja samalla kalustolla vastaan, niin Vettelinkin heikkoudet sitten lopulta paljastuivat.
Varmasti on myös kehittynyt kuljettajana (en tarkoita nopeutta) kokonaisvaltaisesti. Palaute autosta tiimiradiossa on lyhyttä ja terävää ja tiimi osaa siihen reagoida.
Kun vielä ajaa mestaruudesta nyt, eikä vain armopaloista kuten silloin kun Mersu oli ylivoimainen, suhtautuu asioihin pidemmällä tähtäimellä.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5488
Luin, ei ÄO riitä viestin tulkitsemiseen.
Silverstone ei ole ns. lentokenttärata (iso asvaltoitu pläntti, mihin rajat piirretty ilman luonnetta ja valtavilla turva-alueille). Mutta oikeasti Silvestone on palvellut RAF:ia lentokenttänä vuodet 1943-1946. Joten Silverstonea voi kutsua lentokenttäradaksi.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5488
Ei ihan kyllä riitä Alfan kyyti vieläkään. Oliko niitä kehitysosia käytössä?
 
Ylös