En ole sanonut että kuljettaja niitä tekisi. Voimme siis onnitella Verstappenin kisainssiä joka on ylivoimainen muihin verrattuna.
Olet muuten sanonut ja monta kertaa. Ja kyllä, mutta ei kisainssi, johon sulla on jonkun sortin fiksaatio ja varsinkin RB huipputallina on säädöissäkin ihan eri luokassa kuin Haas/Williams/ym.
Niitä säätöjä on muun muassa rakennettu autoon jo satoja tunteja vain tällekin radalle, ennen kuin auto on edes pakattu rekkaan ja vaikka kuinka paljon siihen lisäksi. Mutta tiedät varmaan nämä hyvin, kun seuraat niin tarkasti lajia, eikä asiantuntemus perustu vain siihen sängyn päätyyn ripustettuun julisteeseen.
Edit: kuski on kuski, joka ajaa autoa. Ei säädä, ei suunnittele ym. Käytännössä kuskin rooli rajottuu vain ajamiseen ja palautteen antamiseen, vaikkakaan nykyään edes se palaute ei ole kovin merkittävässä roolissa, kun inssit näkevät telemetriasta asiat paremmin.
Toisin sanoen, kuski ajaa ja insinööri tekee, luultavasti tehtaalla, analyysin paikoista, joissa auto ei kulje odotetulla tavalla, joka perusteella tehdään säätöä ja kuski ajaa uudestaan. Tätä toistetaan, että auto toimii.
Jos ei ole osattu syöttää koneelle kaikkia mahdollisia muuttujia, niin silloin tulee ongelmia vastaan, kuten esim Mesellä pomppimisen kanssa.
Eikä kuskin rooli ole muutenkaan loppujen lopuksi kokonaispaketissa kamalan suuri. Olikohan suorituksesta 20% kuskista - 80% autosta.