Formula 1 - 2024 - 11 - Itävallan GP

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
3471
Katso millä sijoilla Perez operoi ja missä Verstappen, joka kuskaa autoa kärjessä parempia Mclareneita vastaan niin silloin laitetaan kaikki peliin. Norrikselle itselle oli tulossa penaltya ratarajoista, Verstappen väisti Norriksen divepommeja, Barcelonassa Norris puristi Verstappen nurmikon puolelle. Ei Norriskaan tässä puhdas pulmunen ole.

Senna kun tämän herkkänahkaisuuden näkisi millainen meteli nousee racing incidentistä niin nauraisi. Tässä ei ole kyse tilanteesta vaan persoonasta. Nyt porukka katselemaan entisaikojen kausikoosteita Schumacherista, Sennasta ja Rosberg-Hamiltonista ettei jokaisesta kolhusta järkytytä.
tse en näe kauheasti mitään yhteistä Sennan ja Maxin ajotavoista loppujen lopuksi. Enemmän isä Jos paukuttanut Schumin ajolinjat ym. takaraivoon.

Sennasta tietysti menehtyessään tuli legenda, mutta hyvä muistaa, että joku pojankloppi ekassa aika-ajossaan voitti tämän tallikaverina.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
4365
tse en näe kauheasti mitään yhteistä Sennan ja Maxin ajotavoista loppujen lopuksi. Enemmän isä Jos paukuttanut Schumin ajolinjat ym. takaraivoon.

Sennasta tietysti menehtyessään tuli legenda, mutta hyvä muistaa, että joku pojankloppi ekassa aika-ajossaan voitti tämän tallikaverina.
Ai nyt yksittäisiä aika-ajoja on hyvä muistaa historiasta. Parempi ettei muistella erään 7-kertaisen maailmanmestarin aika-ajoja tältä kaudelta.

Loppujen lopuksi Max on ajotavaltaan Sennaa vähän siistimpi eikä aja muita päin tahallaan.
 
Viimeksi muokattu:

-Teme-

Vormulaattori
Liittynyt
12.10.2002
Viestit
3112
Sijainti
F1-fanikatsomo
Abu Dhabi 2021 jälkeen tapa jolla sääntöjä tulkitaan on mennyt aikamoiseksi pelleilyksi joka kannustaa whinettämään radiossa joka asiasta, jotta 1cm viivan ylityksestä annetaan rankkua yms.
Kun luodaan katseet 80-luvun lopulle ja 90-luvun alkuun, jossa Prost & Senna väänsivät sijoituksista, tai vielä 2000-alkuun niin vauhtia saattoi joskus hakea vähän viivan väärältä puolen mutta entä sitten, sitä kutsutaan kilvanajoksi.
Lajia yli 35 vuotta seuranneena tämä valituksen ja kliinisyyden lisääntyminen syö kiinnostavuutta lajista
 

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4136

2010 nähtiin myös Schumin erikoinen. Mitähän nykyään tästä saisi?
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
4365
Nyt on Landon tunteet tasaantunut ja todennut että Maxilla ei mitään anteeksipyydettävää.

Kurja päivä medialle!
Norris tosiaan tolkun miehiä; nyt oli jo sitä mieltä ettei Max olisi ansainnut edes penaltya kun tilanne oli niin mitätön. Jos Max ei olisi ollut osallisena, ei tästä olisi noussut edes meteliä, mutta antipatiat kaudelta '21 vaivaa vieläkin.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
3471
Jos ajaa päin persettä sääntöjen osalta, niin ihan aiheestahan saa rankun, oli sitten kuka tahansa kyseessä. Paljon hienompaahan se on voittaa puhtaasti ajamalla, kuin vippaskonsteilla sääntöjä rikkoen. Ei se mikään hieno juttu ole
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
4365
Jos ajaa päin persettä sääntöjen osalta, niin ihan aiheestahan saa rankun, oli sitten kuka tahansa kyseessä. Paljon hienompaahan se on voittaa puhtaasti ajamalla, kuin vippaskonsteilla sääntöjä rikkoen. Ei se mikään hieno juttu ole
No joo olisihan siinä voinut kunnioittaa ratarajoja vähän enemmän ettei olisi tarvinnut mustavalkolippua heiluttaa, mutta annettakoon se Norrikselle anteeksi kun toinenkin osapuoli teki pienen rikkeen.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
3471
No joo olisihan siinä voinut kunnioittaa ratarajoja vähän enemmän ettei olisi tarvinnut mustavalkolippua heiluttaa, mutta annettakoon se Norrikselle anteeksi kun toinenkin osapuoli teki pienen rikkeen.
Huijausta molemmat ja rankut aiheellisia.
 

Coni

Well-known member
Liittynyt
8.10.2007
Viestit
1019
Onhan se hankala säännöillä suitsia kuljettajaa joka tekee aivan kaikki harmaan alueen ja sen yli temput ohittaakseen tai puolustaakseen. Kerran kun katsotaan läpi sormien niin kuljettaja huomaa että näin kannattaa jatkaa ja on pienempi paha saada silloin tällöin 5 tai 10 sekkaa soosoota. Ajotyyli vaikuttaa kuitenkin myös kilpakumppaneihin eli jokainen tietää, että Maxia ei voi pitää takana ilman kyynärpäitä tai vastaavasti ohi ei pääse jos antaa mahdollisuuden sulkea linjan tai ajattaa ulos radalta, koska on turha odottaa, että tilaa tulee mutkan sisääntulossa tai ulostulossa jos hänellä on mahdollisuus se sulkea. Radioon voi kyllä itkeä, mutta hyöty on nolla nykytulkinnoilla.

Jos sääntöjä tulkittaisiin täsmällisesti ja kaikissa tilanteissa rinnalla olevalle autolle tulee jättää ajolinjasta huolimatta auton verran tilaa valkean viivan sisäpuolelle tai muuten napsahtaa heti 5sek ellei anna sijoitusta takaisin niin aivan varmasti tilanne lähtisi muuttumaan ja ajotyylit muuttumaan. Olisiko se parempi, en tiedä, ehkä mahdollistaisi pidemmät usean mutkan mittaiset kamppailut kuten esimerkkinä Kimi Hockenheimissa 2012 ohittaessaan useampia autoja neulansilmän jälkeisissä mutkayhdistelmissä Kimi Raikkonen onboard Germany 2012 (youtube.com) erityistesti kohta 2:50 tai voihan sitä ajaa kilpaa ratarajoista välittämättä Kubican ja Massan tyyliin Fujissa 2007. Massa Battles Kubica | 2007 Japanese Grand Prix (youtube.com)
 
Viimeksi muokattu:

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
4365
Kuka ei nauttinut kaudesta 2021 kun venytettiin sääntöjä ja taisteltiin kuin gladiaattorit, radan ulkopuolellakin riitti draamaa? Heti kun tulee ripaus tätä niin huudetaan vääryyttä että tämä touhu on saatava loppumaan. Tässä on sen verran tylsiä kausia ollut että tämä Verstappen vs Norris asetelma on erittäinkin tervetullut.

Mitä ratarajoihin tulee niin näiden kyttäilystä pitäisi luopua ja tehdä radat niin että kulku estetään mistä ei haluta kulkevan. Ei ollut tuomaristolla taas silmiä joka paikassa ja esim Alonso siellä sai varkain mennä omia linjoja. Sehän tästä olisi puuttunut että voittokamppailu olisi ratkennut Norriksen 5sek penaltyyn ratarajoista, se vasta antikliimaksi olisi ollut.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8895
Sijainti
Helsinki
Kuka ei nauttinut kaudesta 2021 kun venytettiin sääntöjä ja taisteltiin kuin gladiaattorit, radan ulkopuolellakin riitti draamaa? Heti kun tulee ripaus tätä niin huudetaan vääryyttä että tämä touhu on saatava loppumaan. Tässä on sen verran tylsiä kausia ollut että tämä Verstappen vs Norris asetelma on erittäinkin tervetullut.

Mitä ratarajoihin tulee niin näiden kyttäilystä pitäisi luopua ja tehdä radat niin että kulku estetään mistä ei haluta kulkevan. Ei ollut tuomaristolla taas silmiä joka paikassa ja esim Alonso siellä sai varkain mennä omia linjoja. Sehän tästä olisi puuttunut että voittokamppailu olisi ratkennut Norriksen 5sek penaltyyn ratarajoista, se vasta antikliimaksi olisi ollut.
Silverstonessa ratarikkeitä yritetään suitsia laittamalla sinistä maalia Copse- ja Stowe-mutkiin.

https://www.motorsport.com/f1/news/f1s-austria-track-limits-solution-deployed-at-silverstone-too/10631374/

Yksinkertaisi ratkaisu olisi hylätä kierros/antaa varoituksia on, jos auton eturenas on apexiin tultaessa kanttarin väärällä puolella.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8590
Sijainti
Vantaa
Kuka ei nauttinut kaudesta 2021 kun venytettiin sääntöjä ja taisteltiin kuin gladiaattorit, radan ulkopuolellakin riitti draamaa? Heti kun tulee ripaus tätä niin huudetaan vääryyttä että tämä touhu on saatava loppumaan. Tässä on sen verran tylsiä kausia ollut että tämä Verstappen vs Norris asetelma on erittäinkin tervetullut.

Mitä ratarajoihin tulee niin näiden kyttäilystä pitäisi luopua ja tehdä radat niin että kulku estetään mistä ei haluta kulkevan. Ei ollut tuomaristolla taas silmiä joka paikassa ja esim Alonso siellä sai varkain mennä omia linjoja. Sehän tästä olisi puuttunut että voittokamppailu olisi ratkennut Norriksen 5sek penaltyyn ratarajoista, se vasta antikliimaksi olisi ollut.
Tästä olen samaa mieltä. Miksi laittaa asfalttia ja sitä ei voisi hyödyntää. Ainoastaan sisäpuolella voisi soveltaa ratarajojen sisällä pysymistä, koska se vaikuttaa ohitustilanteisiin ja ajamisesta tulisi tällöin varsin ennakolta arvaamatonta ja jopa kolareja.
 
Ylös