Kyllä!Nautiyekp säälittävääy imcelit
Juuri näin!Kyllä!
No ekassa kisassa otettiin ihan järjettömän aikaisin varikolle (oliko kierros13), joka pakotti sitten koko porukan undercutin pelossa vaihtamaan samaan tahtiin kumeja. Tämän jälkeen coastasivat loppukisan, mutta takana olijat saivat koko ajan kiinni.Ihan fiksusti on ajanut kummassakin kisassa tänä vuonna, mutta pidä sinä vaan kiinni ennakkoon lukitusta agendastasi
Ja nämä seikat tarkoittavat sitä että Mersukuskeista Hamilton on se joka on tehnyt parempaa työtä alkukaudesta?No ekassa kisassa otettiin ihan järjettömän aikaisin varikolle (oliko kierros13), joka pakotti sitten koko porukan undercutin pelossa vaihtamaan samaan tahtiin kumeja. Tämän jälkeen coastasivat loppukisan, mutta takana olijat saivat koko ajan kiinni.
Nyt vkl, oli vuoden vähä kulutuksellisin rata, mutta ei esim saanut Aloa missään kohti kiinni, kun tämä kontrolloi edessä. Takana tulijat saivat sekuntikaupalla puolestaan kiinni, vaikka ajoivat keskenään kilpaa. Myös kummassakin kisassa alun vauhti hiipui paikkojen menetyksiin. Samaa rataa, kuin aemminkin. Vaikka olosuhteet on olleet puolellaan erinomaisesti kahdessa ekassa kisassa. Eikö meillä tule sama lähetys?
Mutta kausi on vielä aivan alussa.
Viime kaudellakin Russell oli monesti Hamiltonin edelläää aika-ajoissa, mutta kisoissa sössi asiansa. Fiksut seuraajat näkivät, että Hamiltonilla on kädet täynnä Russelin kanssa. Kyllä Russell aika-ajoa ajaa osaa.Hamilton on aika vaikeaksi tehnyt asiat itselleen noilla heikoilla aika-ajoilla. Kisavauhti nyt olisi voinut ollakin ihan kelvollista, mutta se menee jossitteluksi, eikä tietysti muutenkaan hirveästi auta jos peli on menetetty jo aika-ajon jälkeen. Ihan ajamallahan Russell on 10 pistettä enemmän kerännyt kahdesta kisasta.
Mielestäni Hamilton on Leclercin kanssa sarjan paras aika-ajoissa, Russell eli "Mr Saturday" tulee kolmantena. Kyllä Hamiltonin selvä vahvuus on ollut koko uransa aikana aika-ajot, vahvin tallikaveri aika-ajoissa hänellä on ollut maailmanmestari Rosberg, joka oli aivan ilmiömäinen aika-ajaja vaikka ei kisoissa välttämättä ollutkaan Lewiksen tasolla, toki kukaan ei ole, ja varsinkaan silloin.Ei Hamilton ole koskaan ollut mikään ihan älytön aika-ajaja. Aina on saanut tallikaverinsa kanssa jumpata, omasta mielestä Niko oli aikiksessa aggressiivisempi. Toki voi olla että Hämis on ollut asetusten suhteen aina vähän enemmän kallellaan kisasäätöihin.
Jotenkin hauskaa miten lyttäät Verstappenin saavutuksia ja haukut Pereziä surkeaksi. Vaikka Lewis onkin kuusinkertainen maailmanmestari (2008 kuuluisi Massalle, toivottavasti myös oikeudessa sen "saa"), niin samaisella Mersulla jolla Hamilton mestaruutensa vei niin jokainen nykyinen kuski kessua lukuunottamatta olisi sen myös voittanut, kunhan olisi tallikaverin päihittänyt. Ja tallikaverina kruisaili Bottas suurimman ajan, joka ei edes pärjää Zhoulle. Ja pari mm-kakkostilaa saavutti Bottas silloin, kertoo Mersun ylivoimasta mielestäni aika hyvin. Älä turhaan vastaa, jos olet samaa mieltä.Toinen ajaa tallissa jossa on "equal terms" kuskien suhteen, ja tallikaverina nuori generational talent jota on ollut jatkuvasti nopeampi lähes 40-vuotiaana. Toisella ylivoimainen auto hänen ajotyylilleen muovattuna + ykköskuskin asema ja yms tuet mitä tarvitsee menestyäkseen. Tilanne ja olosuhteet ovat molemmilla kuljettajilla täysin erilaiset.
Sivuhuomautuksena voisi vielä mainita että Hamilton teki kilpailukykyisellä autolla aivan samaa mitä Verstappen tekee, mutta hän teki sen tallissa jossa ei suosita kumpaakaan kuljettajaa ja jossa kuskien välillä on "equal terms", ja myöskin autoilla jotka eivät olleet välttämättä kauden aikana edes parhaita esim 2017 & 2018. On sanomattakin selvää että taso josta Hamilton on iän mukana vähän laskeutunut on todennäköisesti historian korkein. Perustelut jotka esität Verstappenin nostamiselle Hamiltonin edelle ovat aivan liian heikot, jopa vähän huvittavat. "Verstappen voittaa ja Hamilton ei ole voittanut kahteen vuoteen"= Verstappen parempi.
Myöskään ei näytä siltä että Hamiltonin taso olisi vuosien saatossa tippunut paljoakaan, on ollut generational talent tallikaveriaan jatkuvasti nopeampi. Verstappenin taso taas on noussut Red Bullilla koska on Pereziä selvästi nopeampi, tämän toki voi selittää autolla joka on rakennettu Verstappenille ja kaikkea yms tukea mitä Verstappen nauttii tallissa, mutta aivan kaikkea ei voi selittää sillä. Hän on kehittynyt kuljettajana kuten nuoren kuljettajan kuuluukin. Silti on oltava realistinen, jos väittäisit että Verstappen on Hamiltonin kanssa samalla viivalla edes nyt, hänellä pitäisi olla historian suurin kasvukäyrä mitä ollaan nähty kenellekään kuljettajalla, koskaan. Ricciardon tasoisesta kuskista noin kaikkien aikojen parhaan kuskin eli Hamiltonin tasoiseksi 4-5 vuodessa. Uskotko oikeasti tähän? Tehdään tämä helpoksi sinulle, jätä vastaamatta viestiin jos olet samaa mieltä kanssani.
Todennäköisesti katsotaan eri lähetystä.No ekassa kisassa otettiin ihan järjettömän aikaisin varikolle (oliko kierros13), joka pakotti sitten koko porukan undercutin pelossa vaihtamaan samaan tahtiin kumeja. Tämän jälkeen coastasivat loppukisan, mutta takana olijat saivat koko ajan kiinni.
Nyt vkl, oli vuoden vähä kulutuksellisin rata, mutta ei esim saanut Aloa missään kohti kiinni, kun tämä kontrolloi edessä. Takana tulijat saivat sekuntikaupalla puolestaan kiinni, vaikka ajoivat keskenään kilpaa. Myös kummassakin kisassa alun vauhti hiipui paikkojen menetyksiin. Samaa rataa, kuin aemminkin. Vaikka olosuhteet on olleet puolellaan erinomaisesti kahdessa ekassa kisassa. Eikö meillä tule sama lähetys?
Mutta kausi on vielä aivan alussa.
Juu. Heikin ja Valtterin kanssakin Hamiltonilla on ollut liian usein pitelemistä aika-ajoissa, eikä nämä todellakaan ole mitään mestareita. Hamiltonin vahvuus on kisapituudessa.Ei Hamilton ole koskaan ollut mikään ihan älytön aika-ajaja. Aina on saanut tallikaverinsa kanssa jumpata, omasta mielestä Niko oli aikiksessa aggressiivisempi. Toki voi olla että Hämis on ollut asetusten suhteen aina vähän enemmän kallellaan kisasäätöihin.
Sekoitat nyt sen Bottaksen joka voitti "maailmanmestari" Massan samalla autolla parikertaa putkeen ennen kuin siirtyi Mersulle tähän yli 30-vuotiaaseen selvästi primensä ohittaneeseen versioon Bottaksesta. Bottas oli todella hyvä kuski primessään, itseasiassa parempi kuin kukaan Verstappenin tallikavereista, kuten Hamilton tämän haastattelussa hyvin totesikin:Jotenkin hauskaa miten lyttäät Verstappenin saavutuksia ja haukut Pereziä surkeaksi. Vaikka Lewis onkin kuusinkertainen maailmanmestari (2008 kuuluisi Massalle, toivottavasti myös oikeudessa sen "saa"), niin samaisella Mersulla jolla Hamilton mestaruutensa vei niin jokainen nykyinen kuski kessua lukuunottamatta olisi sen myös voittanut, kunhan olisi tallikaverin päihittänyt. Ja tallikaverina kruisaili Bottas suurimman ajan, joka ei edes pärjää Zhoulle. Ja pari mm-kakkostilaa saavutti Bottas silloin, kertoo Mersun ylivoimasta mielestäni aika hyvin. Älä turhaan vastaa, jos olet samaa mieltä.
Forumilla elää Hamilton-kultismi sekä Russell-aktivismi. Kuulemma alkukaudesta hitaan Russellinkin tekeminen Hamiltonin edellä on ollut heikkoa. Edes Venäjä ei harjoita näin kömpelöä propagandaa.Miksi täällä heitetään hattuja ilmaan Lewiksen kunniaksi? Sergio on ollut vakuuttavampi.aloittanut kauden paremmin kuin Lewis. Lewiksen kauden aloitus on suorastaan huono.
Bahrain taitaa olla se rata, jossa undercut onnistuu onnistuessaan erittäin hyvin ja jokuhan ne varikkostopit aloittaa. Tolla renkaalla olisi pitänyt silti pystyä ajamaan paljon pidemmälle. Ainakaan muilla ei vauhti vielä hyytynyt.Todennäköisesti katsotaan eri lähetystä.
Jos Russellin pysähdyksen ajoitus Bahrainissa olisi ollut järjetön, kuten asian ilmaisit, niin eihän muiden olisi tarvinnut reagoida. Mersun näkökulmasta syy Russellin aikaiseen pysähdykseen on päivän selvä; moottorin ylikuumeneminen hidasti vauhtia, eikä siten haluttu antaa muille aikaisen pysähdyksen mahdollistamaa iskun paikkaa.
Saudi-Arabiassa Russell ajoi tasapainoisen kisan, eikä menettänyt yhtään paikkaa niin kuin väität. Lopussa hänen takanaan nopeammin ajoi se porukka, joka kävi myöhään stopilla.
Tulihan se kortti sieltä; "Hamilton konttaa säätöjensä kanssa". Meinaatko että kenelläkään muulla ei ole säätöä autojensa kanssa, joten suorittamisen erot tulevat vain Hamiltonin säätöjen takia?Bahrain taitaa olla se rata, jossa undercut onnistuu onnistuessaan erittäin hyvin ja jokuhan ne varikkostopit aloittaa. Tolla renkaalla olisi pitänyt silti pystyä ajamaan paljon pidemmälle. Ainakaan muilla ei vauhti vielä hyytynyt.
Kun moottori ylikuumeni, niin otettiin sisään? Ei silloin ollut muistaakseni vielä edes mainintaa lämmöistä.
Niinkuin sanoin, niin pienin rengaskulutus Saudeissa, mutta ajeli joku 35 kierrosta autonsa kanssa ongelmissa olevaa Aloa takaa ja vauhtinsa oli hitaampaa, kuin tallikaverillaan, joka ajoi kilpaa sijasta. Samaan aikaan ympärillä olevat kuskit saivat kiinni tai menivät karkuun. Ei se niin hyvin vauhdin puolesta kehittynyt ruollakaan.
Varmaan 8/10 kisassa on romahtanut renkaidensa kanssa ja sitä tullaan luultavasti näkemään tälläkin kaudella.
Mutta kausi on edellen alussa ja nyt on Russellin työ näyttänyt aika erilaiselta, kuin vaikka viime vuonna, ehdottomasti parempaan suuntaan. Hamin konttaaminen säätöjensä kanssa varmasti nostaa sitä vielä enemmän esiin.
Tämä vertailu on tavallaan tarpeetonta koska autojen ominaisuudet eroavat toisistaan niin paljon eri kovuuksien, downforce tason ja radan lämpötilaan nähden. Ferrari yleisesti on regaskulumaltaa kova joka auttaa kovien kumien kanssa.Ihan hyvä sankaritarina siitä että miksi Russell ei saavuttanut Alonson P5 sijaa kun Hamilton itse ei päässyt tuoreilla softeilla etenemään P9 sijalta yhtään. Enemmänkin ihmettelisin miksi Norris ja Hamilton eivät saavuttaneet tuoreilla softeilla rookie-Bearmania joka oli hardeilla.