Formula 1 - 2024 - 4 - Japanin GP

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5719
Sauberi olisi pitänyt toteuttaa undercut ja ottaa Bottas sisään aiemin. Eka undercut oli nerokas, mutta toisessa meni pupu pöksyyn. Tai ajaa Magnussenin mentyä varikolle vielä yksi kerros, koska ei siinä mitään olisi hävitty jo ennakkoonkin tiedettyyn tapaan.
Minusta Sauberin on ihan turha edes tulla kilpailuihin tällä hetkellä, koska he eivät ole vakavissaan mukana touhussa. Ainakin Bottasin ensimmäinen stoppi kesti kahdeksan sekuntia, loppuja en tullut huomioineeksi. Tuollaisella tasoituksella ei ole mitään mahkuja ketään vastaan, kun auto on muutenkin alemmassa keskikastissa, mistä pisteille yltääkseen vaaditaan täydellistä suoritusta. Talli ottaa tällä hetkellä vapaaehtoisesti viiden sekunnin aikarangaistuksia jokaisella varikkopysähdyksellä. Se ei voi toimia.
 

ouzei

Well-known member
Liittynyt
22.5.2018
Viestit
2853
Sauberi olisi pitänyt toteuttaa undercut ja ottaa Bottas sisään aiemin. Eka undercut oli nerokas, mutta toisessa meni pupu pöksyyn. Tai ajaa Magnussenin mentyä varikolle vielä yksi kerros, koska ei siinä mitään olisi hävitty jo ennakkoonkin tiedettyyn tapaan.
Ei undercutia toisaalta oikein pysty toteuttamaan, kun ajetaan siellä letkan kärkipäässä. Magnussenia ennen tietysti olisi pitänyt pyrkiä pysähtymään, mutta joku rajahan siinäkin on miten aikaisin sen stopin pystyy tekemään. Tsunodat ja muut takana tulleet olisi tullut sisään samalla kierroksella pysähtyipä Bottas milloin tahansa, jos vähänkään hereillä oltiin, ei nuo Sauberin hitaat stopit varmasti yllätyksenä tullut kellekään. Stintin pidentäminen olisi varmaan ollut se fiksuin niin olisi ehkä rengasedun turvin ollut vielä joku sauma paikata tilannetta lopussa.
 

Muucconen

Well-known member
Liittynyt
2.9.2018
Viestit
1509
Minusta Sauberin on ihan turha edes tulla kilpailuihin tällä hetkellä, koska he eivät ole vakavissaan mukana touhussa. Ainakin Bottasin ensimmäinen stoppi kesti kahdeksan sekuntia, loppuja en tullut huomioineeksi. Tuollaisella tasoituksella ei ole mitään mahkuja ketään vastaan, kun auto on muutenkin alemmassa keskikastissa, mistä pisteille yltääkseen vaaditaan täydellistä suoritusta. Talli ottaa tällä hetkellä vapaaehtoisesti viiden sekunnin aikarangaistuksia jokaisella varikkopysähdyksellä. Se ei voi toimia.
Ei ollut eka stoppi noin pitkä vaan luokkaa 4 sekunttia. Liian pitkä on sekin pistetaistelua ajatellen, mutta ei silti kotiin kannata jäädä.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8796
Sijainti
Vantaa
Ei undercutia toisaalta oikein pysty toteuttamaan, kun ajetaan siellä letkan kärkipäässä. Magnussenia ennen tietysti olisi pitänyt pyrkiä pysähtymään, mutta joku rajahan siinäkin on miten aikaisin sen stopin pystyy tekemään. Tsunodat ja muut takana tulleet olisi tullut sisään samalla kierroksella pysähtyipä Bottas milloin tahansa, jos vähänkään hereillä oltiin, ei nuo Sauberin hitaat stopit varmasti yllätyksenä tullut kellekään. Stintin pidentäminen olisi varmaan ollut se fiksuin niin olisi ehkä rengasedun turvin ollut vielä joku sauma paikata tilannetta lopussa.
Magnussen oli se ongelma, kuten Tsunoda ekalla. Kaikilla oli tiedossa, että Sauber häviää pysähdyksellä, joten itse en kyllä näe muuta vaihtoehtoa, kuin eri taktiikka.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5719
Ei ollut eka stoppi noin pitkä vaan luokkaa 4 sekunttia. Liian pitkä on sekin pistetaistelua ajatellen, mutta ei silti kotiin kannata jäädä.
En nähnyt kelloa itse mutta Sky puhui kahdeksasta sekunnista
 

ouzei

Well-known member
Liittynyt
22.5.2018
Viestit
2853
En nähnyt kelloa itse mutta Sky puhui kahdeksasta sekunnista
Ei millään, siinähän ekoilla stopeilla sentään undercut onnistui eli stoppi nyt ei ihan katastrofaalinen ollut.
 
Ylös