Siinä hyvin kerrottuna kuten aiemmin viestiketjussa arvioin / arvioitiin tapahtumien kulkua.
- turviksen valot sammuu keskellä suoraa Piastrin tehdessä samanlaista renkaiden lämmitystä kuin kolmella edellisellä kierroksella
- piastri ottaa joukon kasaan kun ei jarrutuksen jälkeen kiihdytä vaan hieman vielä hidastaa lisää
- piastri tekee yhtä voimakkaan jarrutuksen samalla suoralla myös ensimmäisessä turva-auto lähdössä
- piastri tekee pitkin rataa yhtä voimakkaita kiihdytys jarrutus kiihdytys liikkeitä, mutta tällä kertaa reagoi turva auton valoihin ja valmistautuu starttiin
- maxin ei täytynyt väistää piastria kuten piastri itse sanoi, max olisi voinut jarruttaa kovemmin mutta tahallaan ajoi ohi mikä myös ihan ok.
yhteenvetona turva-auto määrittää hetken milloin piastri aloittaa lähtöön valmistautumisen eli letkan keräämisen kokoon. Turva auto tekee sen täydestä vauhdista, joten jos jotain syyttää niin FIAn ihan itsensä aiheuttama vaaratilanne sateella.
100% aiheeton ja datan perusteella epäjohdonmukainen rangaistus.