Formula 1 - Eurooppa: Aika-ajot

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Viime vuoden armotta tylsän kisan pelasti joten kuten kiinnostavaksi Webberin hauska ilmalento Heikin ylitse. DRS:n pelaamisesta ei ole mitään takuita, korkeintaan nähdään pari peräänajoa Hamiltonin toimesta huomenna, jos hällä startti epäonnistuu. Toisaalta, yllättävän monella tuntuu olevan pidon kanssa ongelmia joten jos jollain lähtee esmes viimeisessä mutkassa luistelemaan, niin siinä on ainoa rako iskeä.

Kisa ratkennee Kanadasta poiketen jo startissa. Jos Hamilton saa tungettua autonsa jomman kumman RB:n edelle, on meillä edellytyksiä ehkä ihan hyvään kilvanajoon voitosta. Mitä tekee Webber? Hamuaako kauden avausvoittoaan sillä vimmalla, että on valmis haastamaan Kanadan haavoja yhä nuolevan Vettelin pois kärkipaikalta? Yrittääkö Vettel ylikompensoida Kanadan virhettään yltiöaggressiivisella ajolla? Kyllä huomiseen kisaan mielenkiintoa saa ladattua, jos jossittelee. ;)
 

turssi

Well-known member
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
885
Mitas tasta nyt seuraa:

Vettel-Webber
Hamilton-Alonso
Massa-Button
Rosberg-Schumacher
Heidfeld-Sutil
Petrov-Di Resta
Barrichello-Kobayashi
Maldonado-Perez
Buemi-Alguersuari
Kovalainen-Trulli
Glock-Liuzzi
D'Ambrosio-Karthikeyan

1. Jamatiimit nahdaan taas tientukkeena, eika 107% raja ei tuota ongelmia ennen kuin Red Bull alkaa ajamaan Q1:n pehmeilla renkailla. Jos paalupaikasta kilpailee Silverstonesta lahtien tosissaan muutkin kuin Vettel, niin sitten tilanne muuttuu. FIA:n saannonmuutokset ovat onnistuneet mikali kilvanajo lisaantyy.

2. Hamilton ja Alonso taistelevat voitosta ja tuo show-meininkia kisaan. Saksalais-Itavaltalaiset tallit ja kuskit on tylsia, eika Sutilin top-10:iin nostanut pianonsoitto tata tosiasiaa muuta.

3. Taaempaa loytyy sitten pari muutakin taistelijaa joiden nousua voi kutsua viihteeksi: Di Resta, Kobayashi ja Maldonado. Tassakaan tapauksessa kyseessa ei ole mistaan Keski-Eurooppalaisista tylsimyksista.

Ps. Jos ei Schumi ala pian valaytella, niin mun puolestani kaikki 2000-luvun alkuvuosista lahtien formuloita ajaneet vanhat parrat voi laittaa tyottomyyskorvausta nostamaan. Ei ne kykene Vettelia haastamaan!
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Vanhoja partoja siellä on tosiaan Schumacher, Barrichello ja Trulli. Schumi aloitti 1991, Barrichello 1993 ja Trulli vuonna 1997. 2000-luvun alussa kyseiset herrat eivät olleet mitään vanhoja partoja. Ei ainakaan Trulli.:eek:

Tuolloin kaikilla kolmella oli kenties uransa parhaimmat vuodet menossa. Trulilla menestys tuli hitaasti, mutta sitten oli Alonsoa nopeampi ja sai potkut yhden voiton jälkeen ja Toyotalla olisi voinut voittaa Indyssä 2005 mutta vetäytyminen kisassa maksoi kenties Toyotan ainoa mahdollisuuden voittaa F1:ssä.
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Toyotalla olisi voinut voittaa Indyssä 2005 mutta vetäytyminen kisassa maksoi kenties Toyotan ainoa mahdollisuuden voittaa F1:ssä.
Bahrainissa 2009 Toyotathan lähti molemmat eturivistä, mutta tiimi ei kehdannut nöyryyttää muita talleja sen enempää vaan vetivät bensa- ja rengastaktiikat varmuuden vuoksi reisille.
 

turssi

Well-known member
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
885
Vanhoja partoja siellä on tosiaan Schumacher, Barrichello ja Trulli. Schumi aloitti 1991, Barrichello 1993 ja Trulli vuonna 1997. 2000-luvun alussa kyseiset herrat eivät olleet mitään vanhoja partoja. Ei ainakaan Trulli.:eek:
Vanhoja partoja formulat on vuonna 2011 täynnä. Osa tosiaan luistellut radoilla jo viime vuosituhannella.

2000-luvun alussa Schumi takoi mestaruuksia Ferrarilla, Massa opetteli kakkoskuskiksi, Alonso mietti Minardilla miten tulla tupla-mestariksi, Button puikki tallista toiseen samoin kuin Webber. Heidfeld myös. Barrichello hankki jälkikasvua ja suputti Massalle portugaliksi uraohjeita, samalla kuin Trulli ei ikinä päässyt voittavaan autoon.

Nämä kahdeksan kaveria ei tule Vetteliä enää haastamaan, eikä mestaruuksia voittamaan. Schumin nostin esille edellisessä postauksessani, historian parhaana ja yhä aktiivisena kuskina. Yhtä hyvin olisin voinut käyttää Alonsoa esimerkkinä, joka on kuitenkin vielä Ferrarilla ykköskuskina...

Joka tapauksessa eteenpäin pitäisi siirtyä ja vanhojen partojen tilalle pitäisi nostaa nuoria kavereita GP2:sta oppimaan.

Kattelin telkusta Valencian GP2-kisat ja tässä korvaajat vanhoille parroille: van der Garde, Valsecchi, Bird, Pic, Clos, Razia, Gutierrez ja supersubina GP3:sta Valtteri Bottas

Tallit ei vaan voi rahanmenettämisvaaran takia tällaisia riskejä ottaa...
 
Ylös