Harmi, ettei sitä enää ole ajolinjalla sunnuntaina kisan startatessa. Olisi ollut sitä kunnon kilvanajoa™.Käsittämätön määrä irtohiekkaa noilla turva-alueilla. Aika hyvin sitä on toki tuossa radallakin:nope:
Harmi, ettei sitä enää ole ajolinjalla sunnuntaina kisan startatessa. Olisi ollut sitä kunnon kilvanajoa™.Käsittämätön määrä irtohiekkaa noilla turva-alueilla. Aika hyvin sitä on toki tuossa radallakin:nope:
En voi minäkään uskoa että tuollainen etusiiven virtausten heitteleminen (värinän takia) on milläänlailla tarkoituksen mukaista. Kenties radalla on epätasaisuuksia joka korostaa tuota värinää. Melko läpinäkyvää Ferrarilta kertoa muille että meillä on uusi taipuva etusiipi!Äsken nähtiin hyvä hidastuskuva Ferrarista ja sen taipuvasta etusiivestä. Siipi hakkasi molemmista reunoista asfalttiin ja iski kipinää oikein todella, värinä myös todella suurta. Vaikea uskoa että tuollainen olisi enää edes hyödyllistä, mutta missään tapauksessa tuollainen siipi ei ole laillinen. Voi vain kysyä Ferrarista jälleen kerran: mitä ihmettä siellä tehdään? Pallo hukassa...
Jos se on tarkoituksetonta, niin silloin siinä on iso riski että siipi voi katketa kovassa vauhdissa ja jos se on tarkoituksellista, niin Ferrari rikkoo sääntöjä, sillä liikkuvia aerodynaamisia osia ei saa autoissa olla.En voi minäkään uskoa että tuollainen etusiiven virtausten heitteleminen (värinän takia) on milläänlailla tarkoituksen mukaista. Kenties radalla on epätasaisuuksia joka korostaa tuota värinää. Melko läpinäkyvää Ferrarilta kertoa muille että meillä on uusi taipuva etusiipi!
Olisko lepakko ehkynyt tuulitunneliin ja tarkan analyysin perusteella päädyttiin tähän ratkaisuun. En keksi muuta järjevää selitystä.Äsken nähtiin hyvä hidastuskuva Ferrarista ja sen taipuvasta etusiivestä. Siipi hakkasi molemmista reunoista asfalttiin ja iski kipinää oikein todella, värinä myös todella suurta. Vaikea uskoa että tuollainen olisi enää edes hyödyllistä, mutta missään tapauksessa tuollainen siipi ei ole laillinen. Voi vain kysyä Ferrarista jälleen kerran: mitä ihmettä siellä tehdään? Pallo hukassa...
No jos tuo siipi ei FIAn testeissä taivu sen enempää kuin Red Bullin vastaava niin se on ihan yhtä laillinen/laiton kuin yksi näistä "Vettelin ylivoiman" salaisuuksista.Jos se on tarkoituksetonta, niin silloin siinä on iso riski että siipi voi katketa kovassa vauhdissa ja jos se on tarkoituksellista, niin Ferrari rikkoo sääntöjä, sillä liikkuvia aerodynaamisia osia ei saa autoissa olla.
Eikös Ferrarilla oo lähes puol vuotta aikaa saada 2012 siivet sääntöjenmukaiseksi? Sen takiahan testiä ajetaan että asiat saadaan kuntoon.Ferrarin uudet siivet taas paukkaa maahan siihen malliin, että saa nähdä kauanko muut tallit pitävät suunsa kiinni tästä.
Kyllä niiden siipienkin pitää olla sääntöjenmukaiset ihan joka sessiossa, harjoituksista kisaan ja myöhemmin testeissäkin.Eikös Ferrarilla oo lähes puol vuotta aikaa saada 2012 siivet sääntöjenmukaiseksi? Sen takiahan testiä ajetaan että asiat saadaan kuntoon.
Ei testeissä osien ole pakko olla sääntöjenmukaisia. Mutta typeräähän se on laittomia osia testata joten harvoin niitä näkee.Kyllä niiden siipienkin pitää olla sääntöjenmukaiset ihan joka sessiossa, harjoituksista kisaan ja myöhemmin testeissäkin.
Kyllä on pakko olla sääntöjenmukaisia. Eri asia oli aikoinaan tallien omissa testisessioissa, mutta FIA:n sessioissa autojen pitää olla sääntöjen määritysten mukaisia.Ei testeissä osien ole pakko olla sääntöjenmukaisia. Mutta typeräähän se on laittomia osia testata joten harvoin niitä näkee.
"22.1 Track testing shall be considered any track running time not part of an Event undertaken by a competitor entered in the Championship, using cars which conform substantially with the 2010, 2011 or 2012 Formula One Technical Regulations, with the exception of promotional events carried out using tyres provided specifically for this purpose by the appointed supplier."Kyllä on pakko olla sääntöjenmukaisia. Eri asia oli aikoinaan tallien omissa testisessioissa, mutta FIA:n sessioissa autojen pitää olla sääntöjen määritysten mukaisia.
Ei kun tossa sanotaan että testaamiseksi katsotaan kaikki olennaisin osin vuosien 2010, 2011 ja 2012 sääntöjen mukaisilla autoilla ajetut rata-ajot."22.1 Track testing shall be considered any track running time not part of an Event undertaken by a competitor entered in the Championship, using cars which conform substantially with the 2010, 2011 or 2012 Formula One Technical Regulations, with the exception of promotional events carried out using tyres provided specifically for this purpose by the appointed supplier."
Tuo "substantially" tarkoittaa, että ihan pilkulleen ei tarvitse olla sääntöjen mukainen, mutta "olennaisin osin" tai "pääosin" kyllä. Ja toki siis voi olla myös menneiden sääntöjen mukainen.
Niin. Periaatteessa sama asia, kun kyse oli siitä pitääkö testeissä autojen olla sääntöjenmukaisia. Eli jos eivät ole "olennaisin osin", niin ne eivät ole testejä.Ei kun tossa sanotaan että testaamiseksi katsotaan kaikki olennaisin osin vuosien 2010, 2011 ja 2012 sääntöjen mukaisilla autoilla ajetut rata-ajot.
Älä sano! Huipputaitava Alonso saa tuosta kiihkeästi puolelta toiselle heiluvasta siivestä extra-pitoa ulkokurvin renkaalle synkronoimalla turning pointin heilunnan kanssa nano sekuntin tarkkuudella. Homma toimii kuin rekkakuskin vaihtaminen... Alonso muistaa ulkoa eri nopeuksien värinätaajuudet (koska ei voi nähdä etusiipeä) ;-)En voi minäkään uskoa että tuollainen etusiiven virtausten heitteleminen (värinän takia) on milläänlailla tarkoituksen mukaista.