Bobakki sanoi:
Vähän huono vertaus kun Frentzen tuli sarjaan ikään kuin "sivuraiteelta" ja sai kyllä paikkansa ennen kaikkea kansallisuutensa takia. Oli mielestäni kauden '94 kovin yllättäjä, Hamiltonia pitäisi verrata johonkin kovan maineen pikkuformuloissa luoneeseen tyyppiin. Barrichello, Panis, Badoer ja Coulthard taisivat olla kovimmat F3000:sta nousseet nimet, lisäksi Magnussen ja Verstappen olivat vastaavaan tyyliin kovassa maineessa ensitestiensä jälkeen.
Jos kautta 94 silmällä pitäen pitäisi vertailla, niin vertaus Hamiltoniin voisi osua tietysti esim. Verstappeniin, joka myös taisi ajaa ensimmäisen F1 kisansa juuri samaisena vuonna. Toisaalta mielestäni myös Frenzen menestyi pikku formuloissa varsin kiitettävästi, ellen väärin muista, kyllä miehen suuntaus oli mielestäni selvästi kartingista ja pikku formuloista isompiin luokkiin mitä muistan lehti juttua joskus lukeneeni, vai mitä tarkoitat "sivuraiteilta"? Kauden kovin yllättäjä Frenzen oli myös minun mielestäni ehdottomasti ja samaa viittaa asettelen myös Hamiltonin harteille jos katson kautta 2007 positiivisesti jo nyt.
Kansalaisuuteen viittaamalla Frenzeenissä tarkoitat ilmeisesti tuota saksalaisten kuljettajien tukemista ja nostamista kohti F1-sarjaa kaudelle 94, taisi olla Schumi mukana samassa kuviossa, mutta uskaltaisinko mainita vaikka vastaavana Hamiltonin tumman hipiän, jonka tosin en usko vaikuttavan Mclarenin valintoihin, mutta ehkäpä muilta tahoilta voisi olla kiinnostusta saada sarjaan Formula 1:ten "Tiger Woods"? Eli tätä kautta yhtäläisyyksiä kyllä löytyy ja edelleen väitän Frenzeenin omanneen myös kovan maineen pikku formuloiden ja F1 testien jälkeen.
Mitenkä muuten tuossa "saksalainen kuljettaja F1-sarjaan projektissa" lopulta kävi? Kuka siitä vastasi ja keneen valinta lopulta päätyi? Schumi tietysti debytoi jo aikaisemmin, eli kohdistuiko tuki häneen?
TIMOMIES sanoi:
Alonso, Schumacher ja ...hmmm... en saa päähäni enää kolmatta suurta "kuningasta"
formulafani911 sanoi:
Tarkottaa ilmeisesti räikköstä ,mutta en minä ainakaan pidä Räikköstä minään "kuninkaana" -ainakaan vielä
Täytyy myöntää että oma arvostelu kyky ehkä hieman harppasi järjen yli ja innostuin liikaa sekoittamaan tunnetta järkeen Räikkösen kohdalla, häntähän tarkoitin. Omasta mielestäni pidän Räikköstä Schumacherin ja Alonson kovimpana kilpailijana, voisiko sen näin päin esittää. Kimi on taistellut voitoista joka kaudella aina Mclarenille tulonsa jälkeen, ainoa joka on pystynyt väläyttämään ylivoimankin edessä, maailmanmestaruuden ollessa lähinnä 2003.
Toisaalta omat perusteluni ovat turhia sikäli, että todellisuudessa Räikköstä ei voisi lisätä vielä "kolmen kuninkaan" joukkoon, ei ennen maailmanmestaruutta ainkaan. Itse yritin lisäksi etsiä näitä yhtäläisyyksiä ja lähinnä akselia Prost-Senna-Schumi oli mielestäni Schumi-Alonso-Räikkönen.
Mutta sen minä vielä sanon ja lainaan erästä amerikkalaista koripalloilijaa joka kommentoi sitä, että mistä tuntee huippu pelaajan. Siitä, että vaikka olet nähnyt jo aivan uskomattomia suorituksia joltakin pelaajalta niin sinun täytyy vielä jäädä katsomaan seuraavatkin sekunnit tarkasti, koska se seuraava liike ja suoritus voi olla taas jotain aivan uskomatonta. Huippu pelaajan (kuljettajan) tuntee siitä, että häneltä voit odottaa huippu suoritusta tai juuri silloin kun et sitä odota, se tapahtuu ja olet taas, että kuinka se tuon teki? Siihen pystyvät vain harvat, tällä viittaan Kimiin.
Ps. En yritä siirtää keskustelua Kimi-suomi-muu maailma väittelyksi, kerroin vain kantani ja yhden näkemyksen ja olen edelleen sitä mieltä teidän kanssanne, että Räikkönen ei ole vielä kuningas. :thumbup: