Formula-1 talvitestit Katalonian radalla Barcelonassa 2020

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
2208
Valtteri 1,16.226 C5 renkailla ykköseksi. Matkaa on vielä omaan parhaaseen, jonka ajoi viime viikolla. Himmaileeko?
Iltapäivisin rata on 0,6-1s hitaampi kuin aamulla. Sen lisäksi tällä viikolla on satanut, joten rata on sen puolestakin hitaampi.
 

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Liittynyt
22.4.1999
Viestit
8809
Kimi on ilmeisesti tämän päivän ajot ajanut? Varikolla treenasivat renkaidenvaihton, mekaanikkojen työntäessä Alfan ruudukkoon?!!!
 

OriginalFormulastara

Well-known member
Liittynyt
22.2.2017
Viestit
338
Minusta Alfassa on todellista potentiaalia ja paljon. Auto on tehnyt totaalisen revoluution ja kun eteen saadaan pitoa niinkuin takana on, niin se voi mennä lujaa. Eka sektori kertoi jo jotain siitä täällä barcelonassa.
 

Raikkis

Well-known member
Liittynyt
15.4.2018
Viestit
903
Pointteja tähän asti nähdystä:

-Renault ennakkosuosikki koska nyt löytyneet säädöt ja kova aika. Auto tuntuu tasapainoiselta ja tasaisen hyvältä
Siviilipuolen laatuongelmat hellittäneet uusimpien katsastus tilastojen mukaan joten
Ilmeisesti taitotietoa siirtynyt sieltä kilpa-autopuolelle. Mutuna heittäisin että paikallinen tapa ottaa aperitiivia aterioilla tuo rentoutta ajatuskulkuun sekä thinking of outside box -efektin.

-Mersulla moottoriongelmaa, tulee olemaan pettymys, paukut ilmeisesti mennyt vertikaaliohjauksen kehittämiseen?

-Ferrari toiseksi nopein, koska nyt ovat tehneet niin kuin mersu viime vuonna eli vauhti nähdään vasta Australiassa.

-keskitasoa tullee olemaan Macci, Rp, Red Bull. Sitten Alpha ja Williams.

Alfa autona huonohko, kehitys mennyt taaksepäin Autosportin mukaan mutta toisaalta aikasempi kärkiaika tuo toivoa että kärkisijoista taistellaan ehkä kerran pari kaudessa.

Pistetään tää ylös ku kuulostaa valtavirrasta poikkeavaa että mitä jos onkin näin🙃

Ainoa mitä en allekirjoita on redbull keskikastissa ja rellu ykkösenä
 

OriginalFormulastara

Well-known member
Liittynyt
22.2.2017
Viestit
338
Pointteja tähän asti nähdystä:

-Renault ennakkosuosikki koska nyt löytyneet säädöt ja kova aika. Auto tuntuu tasapainoiselta ja tasaisen hyvältä
Siviilipuolen laatuongelmat hellittäneet uusimpien katsastus tilastojen mukaan joten
Ilmeisesti taitotietoa siirtynyt sieltä kilpa-autopuolelle.
No nyt oikeasti. Se menee toiseen suuntaan. Innovaatiot missä tahansa kilpasarjassa auttavat siviiliautoja menemään paremmin. Eli tässä on nyt mennyt puurot ja vellit sekaisin.:)
 

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
2208
Lando leikkii varikkomuurilla legoilla ja Max näyttää ohi ajaessa keskisormea. :doubtful:
 

OriginalFormulastara

Well-known member
Liittynyt
22.2.2017
Viestit
338
Mua ei voi ehkä enää enempää huvittaa!

Kaikki puhuu(edelleen) siitä , että jos auto toimii barcewlonassa niin se toimii kaikkialla. HAHHAA.

Nykyradat pitävät sisällään lähinnä supertiukkoja ysikymppisiä ja sitten armottoman pitkiä suoria. Eli siis totaalisesti kaikkea muuta kuin kataloniassa on.

Jos oikein etsimme, niin löydämme span kakkos-sektorin jossa näitä barcan mutkia on.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Nöyräpoika sanoi:
-Mersulla moottoriongelmaa, tulee olemaan pettymys, paukut ilmeisesti mennyt vertikaaliohjauksen kehittämiseen?
.
Moottoripuoli on Mersulla niin iso paja, ettei edes 2021 auton kehittäminen tunnu juur missään.

Kaudelle 2014 Mersulla oli kolme erillistä työryhmää jotka kukin teki oman version silloin uudesta turbomoottorista. Ihan valmiiksi asti.
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
2635
-Mersulla moottoriongelmaa, tulee olemaan pettymys, paukut ilmeisesti mennyt vertikaaliohjauksen kehittämiseen?
Varmasti Mercedes tulee olemaan vahva, mutta muutamalla teknisellä keskeytyksellä mestaruustaistosta tulisi jännittävämpi. Vaikea sanoa kuka olisi sellaisessa tilanteeassa Mercedesin ykköshaastaja. Red Bull ehkä. Renault saattaa ohittaa McLarenin.
Alfa autona huonohko, kehitys mennyt taaksepäin Autosportin mukaan mutta toisaalta aikasempi kärkiaika tuo toivoa että kärkisijoista taistellaan ehkä kerran pari kaudessa.
Alfalla saattaa tulla kiire keskikastissa. Kiire oli jo loppuvuodesta, ja Racingpointin ja Tororosson muutokset vain lisäävät kiirettä. Toki jos auto on hyvä, sillä voi kuitenkin ajaa pisteille siellä sun täällä.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5103
ESPN rankkasi tallit järjestykseen talvitestien perusteella:

1. Mercedes
2. Red Bull
3. Ferrari
4. Racing Point
5. McLaren
6. Renault
7. Alpha Tauri
8. Haas
9. Alfa Romeo
10. Williams

https://www.espn.co.uk/f1/story/_/id/28807707/ranking-f1-grid-preseason-red-bull-moved-ahead-ferrari
Konservatiivinen lista mutta helppo tuon kanssa on olla samaa mieltä. Ferrarin vaikeudet heijastuvat automaattisesti klooniautoa ajattavaan Haasiin, ja Alfakin kärsii ainakin moottoripuolen rajoituksista, kun Ferrari joutui ottamaan huijauskoodit pois käytöstä.

Alpha Tauri alias Toro Rosso puhuu joka kevät viiden kärkeen murtautumisesta mutta ei se ole koskaan ollut lähelläkään toteutua. Kvyat oli aika heikko viime vuonna ja keskikastissa voiton vie ensisijaisesti se talli, jolla on parhaat kuljettajat. Tästä syystä lasken myös Racing Pointin osakkeita, sillä Stroll on tallin heikoin lenkki, ja uskon että esimerkiksi Oconin kanssa talli keräisi 15–20 % enemmän pisteitä.

En tiedä, ovatko Racing Point, McLaren ja Renault juuri nyt samalla viivalla, mutta heidän välisensä taistelun ratkaisee viime kädessä kuljettajien vahvuus. Ennakolta vahvimman kuljettajakombon uskon löytyvän Renault'lta. Mutta mikäli McLaren on säilyttänyt reilun eron suorituskyvyssä suhteessa Renault'hon, niin McLaren tulee viemään voiton.

George Russell sanoi jo itsekin, että Williams on varmasti edelleen hitain auto. Toivon ettei Alfa kuitenkaan ole pudonnut keskikastista "jämätalliksi" vaan taistelisi edelleen pisteistä useimmissa kisoissa.
 
Viimeksi muokattu:

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
2635
Konservatiivinen lista mutta helppo tuon kanssa on olla samaa mieltä. Ferrarin vaikeudet heijastuvat automaattisesti klooniautoa ajattavaan Haasiin, ja Alfakin kärsii ainakin moottoripuolen rajoituksista, kun Ferrari joutui ottamaan huijauskoodit pois käytöstä.

Alpha Tauri alias Toro Rosso puhuu joka kevät viiden kärkeen murtautumisesta mutta ei se ole koskaan ollut lähelläkään toteutua. Kvyat oli aika heikko viime vuonna ja keskikastissa voiton vie ensisijaisesti se talli, jolla on parhaat kuljettajat. Tästä syystä lasken myös Racing Pointin osakkeita, sillä Stroll on tallin heikoin lenkki, ja uskon että esimerkiksi Oconin kanssa talli keräisi 15–20 % enemmän pisteitä.

En tiedä, ovatko Racing Point, McLaren ja Renault juuri nyt samalla viivalla, mutta heidän välisensä taistelun ratkaisee viime kädessä kuljettajien vahvuus. Ennakolta vahvimman kuljettajakombon uskon löytyvän Renault'lta. Mutta mikäli McLaren on säilyttänyt reilun eron suorituskyvyssä suhteessa Renault'hon, niin McLaren tulee viemään voiton.

George Russell sanoi jo itsekin, että Williams on varmasti edelleen hitain auto. Toivon ettei Alfa kuitenkaan ole pudonnut keskikastista "jämätalliksi" vaan taistelisi edelleen pisteistä useimmissa kisoissa.
Samaa mieltä Racing pointista ja muusta. Auto saattaa talvitesteissä olla ollut neljänneksi paras, mutta kun kaikki kilpailut ajettu ja kehitystyöt kehitetty, Renault ja McLaren taistelevat neljännestä sijasta myös.
 

Antti--91

Forza Schumi
Liittynyt
6.11.2009
Viestit
668
Sijainti
Turku
Alpha Tauri alias Toro Rosso puhuu joka kevät viiden kärkeen murtautumisesta mutta ei se ole koskaan ollut lähelläkään toteutua. Kvyat oli aika heikko viime vuonna ja keskikastissa voiton vie ensisijaisesti se talli, jolla on parhaat kuljettajat. Tästä syystä lasken myös Racing Pointin osakkeita, sillä Stroll on tallin heikoin lenkki, ja uskon että esimerkiksi Oconin kanssa talli keräisi 15–20 % enemmän pisteitä.

.
Mitä nyt Kvyat otti tallin ekan podiumsijan Monzan 2008 jälkeen. Ja Stroll on Racing Pointin vahvin lenkki, ilman häntä ei olisi koko tallia. Erityisen hyvä kuski ei toki ole.
 
Ylös