Viisas päätös. Minäkin puolestani lupaan jankata maailman tappiin. Joskin muutan kantaani kun parempia tulee eteen.Minä lopetan jankkauksen tähän. Edelleen pysyn kannassani, mutta tästä ei tule loppua, jos jatketaan.
Mikæl:Viisas päätös. Minäkin puolestani lupaan jankata maailman tappiin. Joskin muutan kantaani kun parempia tulee eteen.
Mikæl:
Vaadin, että keskittyisit kirjoittamaan enemmän niitä nautittavia kirjoituksia mitä olen vuosien aika sanaanut lukea, kiitos niistä! Tuovat hymyn huuleen. F1 uutisia ja pohdintoja pitää saada lukea siinä muodossa myös, ei aina vain tekniikka painotteisesti:ahem: Aika harva tänne forumille mitään oikeastaan pystyy tuottamaan, mutta sinä olet yksi heistä.
Olet kyllä sen verta taitava kirjoittaja, että älä viitsi huudattaa muita liikaa, loukkaantuvat oikeasti ja toikit täyttyvät turhasta vänkäämisestä. Ingoreen vaan pari pahinta niin teet suurelle porukalle palveluksen, kun luettavuus paranee.
Ärsyttävät ihmiset ovat usein oikeassa...:alppu:
Tämän takia mua häiritsee se, että nykyään ClipTheApexissa ohituksiksi lasketaan myös varikolta tulo ja -meno kierroksilla tapahtuvat ohitukset, kun Brian Lawrencen tilastoissa näitä ei ole laskettu. Ja sitten vielä vertaillaan kausia, joilloin ei ole laskettu noita ohituksia, ja kausia jolloin on laskettu. Pistää vihaksi tuollanen.Tottakai se on tilastoijan päätettävissä, mutta tilastot eivät ole keskenään vertailukelposia, jos eri tilastoilla on eri metodologiat.
Sama juttu. En tiedä onko nykyisinkään mahdollista tietää jokainen hetkittäinenkin ohitus, mutta Brian Lawrencen tilastoinnissa syy noihin oli se, ettei kaikkea voinut nähdä. Silllä metodologialla pystyy kaivamaan ohitustilastot kaikista kisoista joista on lap chart, ClipTheApexin metodologialla ei.Tämän takia mua häiritsee se, että nykyään ClipTheApexissa ohituksiksi lasketaan myös varikolta tulo ja -meno kierroksilla tapahtuvat ohitukset, kun Brian Lawrencen tilastoissa näitä ei ole laskettu. Ja sitten vielä vertaillaan kausia, joilloin ei ole laskettu noita ohituksia, ja kausia jolloin on laskettu. Pistää vihaksi tuollanen.
Ai niin, ja nykyään samalla kierroksella tapahtunut ohitus ja sijan takaisinotto tarkoittaa kahta ohitusta, kun ennen sija täytyi pitää kierroksen loppuun, jotta ohitus merkittäisiin.
Ei minusta. Ne kertovat edelleen kuinka paljon sijoitusmuutoksia kisassa tapahtuu. Ja välillisesti millä säännöillä tai radoilla niitä tapahtuu eniten. Jälkimmäinen (radat) ei tietenkään ole suoraan vertailukelpoinen aikaan ennen DRS-alueita, tai kisoihin samalla radalla, mutta eri DRS-alueiden määrällä tai pituudella.Ohitustilastot ovat olleet aika turhia sen jälkeen kun DRS tuli käyttöön.
Joo, mutta vertailukelpoisuus katoaa eri vuosien ja eri kisojen välillä, koska drs-alueita lisätään ja vähennetään ja niiden pituuksia muutetaan.Ei minusta. Ne kertovat edelleen kuinka paljon sijoitusmuutoksia kisassa tapahtuu. Ja välillisesti millä säännöillä tai radoilla niitä tapahtuu eniten. Jälkimmäinen (radat) ei tietenkään ole suoraan vertailukelpoinen aikaan ennen DRS-alueita, tai kisoihin samalla radalla, mutta eri DRS-alueiden määrällä tai pituudella.
Edelleen välillisesti ne kertovat actionin määrästä. Vaikka pitäisi DRS-ohituksia merkityksettöminä (suinkaan kaikki niistä ei ole helppoja), niin kyllähän kuskit aina paremmalle sijalle tähtäävät, joten on niillä merkitys.
DRS on sääntö siinä missä muutkin säännöt. Jos tuolle linjalle lähdetään ei mitkään tilastot ole vertailukelpoisia, koska säännöt ovat eri vuosina erilaiset.Joo, mutta vertailukelpoisuus katoaa eri vuosien ja eri kisojen välillä, koska drs-alueita lisätään ja vähennetään ja niiden pituuksia muutetaan.