FormulaManageri

Pahkasika

Well-known member
Sijainti
Oulu
Ei tarvinnut kuin tuo pääzippi ladata ja purkaa, ja lähti tulille.

Mutta aika nopeasti laski innostus ja tuli van next next next -naksutusta. :dunno:

tommii

Well-known member
Joo, aika tylsäähän toi loppupeleissä on mutta pitkästä aikaa ihan hauska pelailla. Joskus pelailin johonkin 2050-luvulle asti omalla tallilla voittaen runsaasti mestaruuksia. Nyt sain ekalla kaudella kasaan 4 pistettä. Alkukaudesta tuli yksi paalupaikka ja kaksi kisan nopeinta kierrosta, mutta vehkeet ei kestäneet yhtään ja loppukaudesta ei ollut enää samalla tavalla vauhtiakaan. Kaudesta 2000 aloitin.

Nyt aloin vähän modailemaan noita kuskien nimiä, harmillisen vähän oletuksena nimivaihtoehtoja kuskeilla ja kaiken lisäksi aika typeriä suurin osa. Esim. etelä-amerikkalaisilla jotain brassifutaajien taiteilijanimiä hyvin iso osa, jne.

Viimeksi muokattu:

tommii

Well-known member
No niin, aloitin omalla tallilla vuodesta 2003 ja heti ekassa kisassa paalupaikka ja kisasta kakkossija. :alppu:

edit:

Kolmen kauden jälkeen seuraavanlaiset statistiikat Coiv F1 -tallilla:

Kilpailuja: 51
Voittoja: 5
Paaluja: 12
Pisteitä: 228
Nopeimpia kierroksia: 17

MM-sijoitukset 5-5-4. Kaudella 2004 oli kuskimestaruuskin aika lähellä kun ykköstykki voitti 4 ensimmäistä kisaa, mutta loppua kohti vauhti hyytyi.

Ihan hauska peli pitkästä aikaa pelata, mutta enempää tuskin jaksaa tällä erää.

Viimeksi muokattu:

Siggeboi

Banned
Sijainti
Puskassa
Williamsilla pelailen tällä hetkellä. Aloitin vuodesta 2002 ja molemmat mestaruudet voitin 2005-2006. Sitten lähti meneen huonosti ja olenkin tippunut valmistajien sarjassa tasaisesti alas. Nyt taas vähän nousua, viime kaudella olin valmistajien 7. :p Niin joo ja vuosi on 2015.

Onhan tää kyllä semi hankala peli. Saldo on 1196,92 M€ pakkasella. Lainat otettu ja saldo vaan menee tasasesti alas. :alppu: Onko tähän mitään hyvää keinoa saada tilin saldo nousuun?

Aikaisemmassa tallennuksessa pelasin Ferrarilla vuodesta 1992 ja olin lähellä voittaa valmistajien mestaruuden 1994. mutta siihen se jäi ja sitten pyörinkin sijoilla 3-7. :thumbup:

Velimasa

Active member
Run time erro '399' tulee kun koitan pelata. Asensin nuo kaikki linkin takaa löytyvät jutut, mutta siltikään ei toimi.
Mulle tuli sama, mut lähti toimimaan kun otin fmana tiedostosta properties -> compatibility -> "Run this program as an administrator" kohtaan ruksi.

wilzu

<o/
Ihan kelpo peli kahvitauoille. Pelailin jokuset viisi kautta, ja napsahti 3x talli + 1x kuljettajien mestaruus. Aina jompikumpi kuljettajista tuntuu jättävän kisan puolitiehen. :doubtful:

Gessle

Well-known member
Vai on tekeleestäni innostuttu taas keskustelemaan :thumbup:

Muutama vinkki tuohon käynnistymiseen.

1) Varmaan tarvii XP:ssä/Vistassa/Seiskassa admin oikeudet. 98:lla winukalla aikoinaan koodasin.

2) Käyttöjärjestelmän kieliasetuksien pitäisi olla ilmeisesti suomalaiset. Tällaista on ainakin raportoitu. "Mene ohjauspaneeliin -> Aluekohtaiset- ja kieliasetukset -> sitten valitsen siitä kielilistasta suomen"

Linux-toimivuudesta en osaa nyt sanoa, vaikka en Microsoftin kuraa ole enää aikoihin käyttänyt. Ei ole tullut testattua toimivuutta Winellä, saattaa toimia tai jättää toimimatta.

Itekin olen aikoinaan satoja kausia pelannut ja kyllähän pelissä puutteensa on. Keskeytyksiä tulee (nykymittapuun mukaan) liikaa. Kannattanee pelata niin, että tekoäly on pirteimmillään ja säätää muut asetukset sitten oman osaamisen mukaan. Koskaan en vaikeimmilla asetuksilla mestaruutta voittanut, mutta ei se kuitenkaan mahdotonta ole.

Kaipa sitä voisi nyt vaikka Winellä koittaaa... :wink:

teppoil

Well-known member
Vai on tekeleestäni innostuttu taas keskustelemaan :thumbup:

Muutama vinkki tuohon käynnistymiseen.

1) Varmaan tarvii XP:ssä/Vistassa/Seiskassa admin oikeudet. 98:lla winukalla aikoinaan koodasin.

2) Käyttöjärjestelmän kieliasetuksien pitäisi olla ilmeisesti suomalaiset. Tällaista on ainakin raportoitu. "Mene ohjauspaneeliin -> Aluekohtaiset- ja kieliasetukset -> sitten valitsen siitä kielilistasta suomen"

Linux-toimivuudesta en osaa nyt sanoa, vaikka en Microsoftin kuraa ole enää aikoihin käyttänyt. Ei ole tullut testattua toimivuutta Winellä, saattaa toimia tai jättää toimimatta.

Itekin olen aikoinaan satoja kausia pelannut ja kyllähän pelissä puutteensa on. Keskeytyksiä tulee (nykymittapuun mukaan) liikaa. Kannattanee pelata niin, että tekoäly on pirteimmillään ja säätää muut asetukset sitten oman osaamisen mukaan. Koskaan en vaikeimmilla asetuksilla mestaruutta voittanut, mutta ei se kuitenkaan mahdotonta ole.

Kaipa sitä voisi nyt vaikka Winellä koittaaa... :wink:
Joo, mulla alkoi heti toimimaan, kun kirjauduin sisään adminina. Ihan hauskalta vaikuttava peli. :)

Sijainti
Kerava
Pelailin kaudelle 1987 ja tallensin, sitten kun avaan pelin uudestaan niin olenkin kaudella 1983 :doubtful:

Laatikkokauha

Well-known member
Oletko varma että tallensit/loadasit oikean kohdan? Itse en ole kyll törmännyt kertaakaan tuollaiseen ongelmaan.

Kivan "lisähaasteen" saa aikaiseksi koettamalla rakentaa vaikkapa jostain Minardista voittoisaa tiimiä. Itse teen yleensä niin että nostan sponsorirahan määrän huimiin lukemiin ja tätä kautta nostan tallini huipulle. Huijausta, mutta so what : )?

Gessle

Well-known member
Itse aloin eilen pelata Minardilla kaudesta 1988. Nyt yli kymmenen vuotta myöhemmin olen saavuttanut kaksi kuljettajien mestaruutta ja yhden... vai kaksiko niitä nyt oli... tallimestaruutta. Benetton on valitettavasti viimoiset 10 kautta ollut aika liekeissä. Vai välillä päässyt omalla luotettavalla autolla pöllyttämään brittitiimin.

Pelaan mukautetulla vaikeustasolla. Tekoäly maksimissa, samoin tuuri, mutta omaa rahansaantia tipautin pykälällä alaspäin.

kana-fin

Well-known member
Itse myös minardilla, kautta 2000 ja normaalilla vaikeusasteella.

Jos täällä kerran pelin kehittäjä paikalla, niin esitänpä vaan kysymyksiä jos jaksaat vastailla :)

Tässä tuli sellainen eteen, että rakensin tuulitunnelin ja pari kautta myöhemmin se vaan katosi siitä listasta, eli olisi pitänyt rakentaa uusiksi, joku bugi?

Sitten yleisesti sellaista kysyisin, kun auto on ihan tajuttoman epäluotettava, niin paras tapa sen kehittämiseen on organisaatiosivun testiviikkosäädin?

Totke

Psyykeenmurskaaja
Sijainti
Hämeenlinna
Tässä tuli sellainen eteen, että rakensin tuulitunnelin ja pari kautta myöhemmin se vaan katosi siitä listasta, eli olisi pitänyt rakentaa uusiksi, joku bugi?
Sama kävi itselleni. Pakko olla bugi, ei ne tuulitunnelit parissa vuodessa romahda / vanhene. Eikä koko pelissä ole dokumentaatiota aiheesta.

Gessle

Well-known member
Sama kävi itselleni. Pakko olla bugi, ei ne tuulitunnelit parissa vuodessa romahda / vanhene. Eikä koko pelissä ole dokumentaatiota aiheesta.
Ekaa kertaa kuulen tästä ongelmasta, mutta bugihan tuo sitten on kyllä. Ei sen tunnelin pitäisi koskaan kadota. Voipi tuon tallennustiedostoon käydä editoimassa takaisin - jos sitä sinne on tallennettu. Melkein veikkaisin, että ongelma on juurikin siinä, että sen statusta ei tallenneta minnekään, jolloin ainoastaan muistidebuggerilla sen takaisin itselleen saa pelin sammuttamisen jälkeen.

Fatal

New member
Tekoäly ja nää kaikki täyn ja tekee uuden tallin niil kausil mil pystyy niin lähes aina ekalla tai väh. tokalla maailmanmestaruus ja siitä eteenpäin kaikki mestarudeet tulee mulle, ellei pari random keskeytystä tuu ja nakerra yhen mestarudeen aina kymmenen joukosta pois.

Vois varmaa ladata nyt tälle koneelle ja koittaa vaikeemmil tasoil uudel tallil. Tai alottaa uudel tallil ilman tota mun tyyliä (ottaa kaikki suht koht kallista ja sponssi vain yheks kaudeks, top 4 finiitto ja kunnon sponssi sit tilalle ja rahaa alkaa menemisen sijaan vähän tulla) :alppu:

EDIT: Miksi muilla talleilla on tyyliin yksi "luunkova taistelija" ja sit toinen kuski on kokonaisuudeltaan alle 70? Se on ärsyttävää kun sen takia alkaa itse napsimaan niiltä mestaruuksia tämän takia helposti :D

Viimeksi muokattu: