ForumGPL 1. osakilpailu, Kyalami

  • Viestiketjun aloittaja Hënkka
  • Aloituspäivämäärä

Jere1983

Well-known member
Liittynyt
11.3.2001
Viestit
2972
Sijainti
lpR/Hyvinkää
Missasin lähdön ja aattelin lyödä ajohanskat Ferrarin nokalle, jotta saisin Lotarin Gleniin :) , mutta sitten pääsinkin lähtemään varikolta ja loppukisa sujui huruutellessa ilman spinnejä ja pahempia lipsumisia radalta.
 

PekPoy

oik. yo.
Liittynyt
11.2.2001
Viestit
8173
Sijainti
Helsinki / f1racing.net / vasempaan kääntyvät mutk
Jeah! Aika-ajoissa oli tiukkaa taistoa Jere1983:n kanssa. Vuorotellen oltiin aina sadasosaa toista nopeampia, mutta vein Jerestä voiton ja tuloksena 7. lähtöruutu uudella Brabham-ennätysajallani.

Kisassa juutuin massiiviseen starttikolariin ja olin ensimmäisen kierroksen jälkeen sijan 15 huonommalla puolella. Aloitin kipuamisen ylöspäin ja siinä välillä ehdin ajaa kilpaa muutamaankin otteeseen eri kuskien kanssa. Pisimpään roikuin Tanen perässä odottaessani että tulisi selvä ja helppo ohituspaikka. Riskiohitus olisi ollut tyhmää, sillä Tanen auto kaiken lisäksi pomppi ympäri rataa lagin takia.

Kerran jouduin Shift-R käyttämään, mutta tulos joka tapauksessa 5, joten tavoitteeni, eli maaliinpääsy, täyttyi mukavasti.
 

Aeuk

Well-known member
Liittynyt
29.1.2002
Viestit
1201
Tunnelmat:

Ennen kisatapahtumaa serveriä testatessa ajoin 2 kiekkaa, niistä jälkimmäisellä ennätys parani sekunnilla. Itse tapahtumasta ... Karsinta tuli hieman yllättäen eteen - selviydyin siitä kisaan kuitenkin hyvin. Aika-ajot menivät mainiosti, sain jälleen parannettua ennätystäni, about puolella sekunnilla. Itse kisa alkoi kolaroinnilla pääsuoralla - jossa kuin ihmeen kaupalla en joutunut käyttämään Shift-R:ää vaan pääsin jatkamaan matkaa suhteellisen hyvässä kunnossa. Törmäily ei kylläkään ollut omaa mokailua startissa. Kisa sujui varsin mukavasti kunnes keskittyminen pääsi herpaantumaan jossain 6:nnen kierroksen tienoilla - ja noin 1 kiekan sisällä yhtäkkiä kaikki kolme Shift-R:ää oli käytetty. Aikamoinen "herätys" - jonka jälkeen ajo piristyi hyvälle ja aika virheettömälle tasolle. Kolme viimeistä kiekkaa oli yhtä tuskaa: Renkaat vissiin kuluivat loppuun tms - pahimmillaan joka mutkassa spinniä vaikka vauhtia oli normaalia paljon vähemmän. Kokonaisuutena olen tyytyväinen, tavoite täyttyi: Pääsin maaliin! :)

<small>[ 06-02-2002, 23:20: Message edited by: Aeuk ]</small>
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Aika-ajoissa olin ihan tyytyväinen aikaani, tosin olin yllättynyt aika huonosta sijoituksesta. Startissa luulin ottaneeni varaslähdön kun lagituksesta johtuen muut näytti olevan vielä paikallaan ja hölläsin etten ajaisi edessä olevan perään. Siinä meni sitten yksi shift-r kun autoja lenteli suuntaan ja toiseen. Ensimmäisen kierroksen ajoin todella hitaasti jonkun lagittavan auton perässä enkä edes yrittänyt ohitusta, koska luulin ottaneeni varaslähdön.
Siinä se meni keskittyminen täysin ja kolaroin vielä kolme kertaa, kerran ajoin edellä spinnanneen päälle, kerran ajelin itsekseni seinään ja shift-r:sin varmuuden vuoksi ja kisa päättyi kun ajoin kierroksellaohitettavan pahasti lagittaneen Jaskan perään.
 

Tane

Well-known member
Liittynyt
30.1.2002
Viestit
376
Aika-ajot meni ookoo. Kisan alussa hirveä joukkokolari mutta pääsin pois suht nopeesti. Taistelua erityisesti pekin kanssa. Lopulta hoksasin hirveän totuuden, en ollut pistäny alkuunkaan riittävästi löpöä, olin 7:s. tästä rohkaistuneena pek tuli jarrutuksessa rinnalle ja törmäsin häneen (pekin auto taas ei törmänny omasta mielestään wink ) Käytin viimosen shift-ärrän ja rupesin säästeleemään löpöä. Kierroksella 14 jabe ajo perseeseen ja lopetti kisani.

Niin ja lisään vielä että ilman löpön loppua pekpoy ei olisi saanut selvää ja helppoa ohituspaikkaa :D

<small>[ 06-02-2002, 23:27: Message edited by: Tane ]</small>
 

Arcanum

Jonkin kakkosnikki
Liittynyt
2.8.2001
Viestit
577
Sijainti
Hämeenlinna
Aika-ajoihin lähdettiin suurin odotuksin, sillä juuri ennen kilpailua olin ajanut uuden henkilökohtaisen rataennätyksen. Aika-ajoihin ei päästy suoraan vaan jouduttiin karsimaan ja ansioituneesti selvisin sieltä jatkoon huonollakin kierroksella.

Varsinaisissa aika-ajoissa sitten revähti, moottorit nimittäin. Autostani meni moottori vähintäänkin 5 kertaa ja aina sai aloittaa urakan uudelleen kun nopeita kierroksia ei ehtinyt syntyä. Ongelmat katosivat lopulta ja piiskasin auton sellaiseen vauhtiin, että olin heti kärkikymmenikön takana sijalla 11. Lunastin paikkani kärjen takaa ja toiseksi parhaana Lotus-kuljettajana. Taakse jäi myös yksi suuri nimi, Keke Rasberg.

Kilpailu olikin sitten osaltani hieman, sanotaanko, hankala. Lähtö onnistui hienosti ja näin edessäni paljon tyhjää tilaa. Vasta kun auto töksähti, tajusin, että siinä olikin auto. Hallusinaatiosta johtunut näköharha johtui ilmeisesti sienistä, joita popsin ennen kilpailua tai sitten vain tavallisesta lagista. Lähdössä jouduin käyttämään kerran Shift+R yhdistelmää kun autostani irtosi muutama pyörä.

Kaikki meni hyvin siihen asti kunnes näin jonkun edelläni. Yliyrittämiseksi meni heti ja tuloksia oli vain yksi mahdollinen, spinnaus. Autoa en monista yrityksistä saanut rikko, joten maalia lähestyttiin varmoin elkein. Taivas kuitenkin mureni kun olin lähdössä viimeiselle kierrokselle, Auton moottori sanoo sopimuksensa irti ja matka jää kesken. Kilpailun 10. ja viimeinen sija ei tuottanut paljoakaan tyydytystä, mutta kokemusta kertyi niin paljon, että seuraavassa kisassa saattaa tapahtua yllätyksiä.

Kierrosajat heittelehtivät melkoisesti johtuen siitä, että kokoajan joku nopeampi oli norkoamassa tietä takaa. Käteen jäi 11. nopein aika ja taakse jäi jo toistamiseen Keke Rosberg. Tyytyväinen täytyy olla.
 

Hënkka

Guest
Aika-ajo meni suht jees, ehkä yhden ruudun verran olisin voinut parantaa. Startissa hyvä lähtö jossa ohitin akimin ja paikalleen (BRM ei oikein liikahda) jääneen Ken Lien. Ekassa mutkassa akim sitten ilmeisesti missasi jarrutuksen ja tuuppasi meikän nurmikolle. :mad: Kisa jatkui viidennellä sijalla, kunnes McRäkä discosi edestä pois. :( Neljäntenä mentiin pitkään ja akim ilmestyi eteen ja Ken Lie peileihin. Jossain vaiheessa spinnasin ja Keni pääs ohi. Vähän ajan päästä edessä sattui kuitenkin kolari, jossa pääsin taas Kenistä ohi. Akim joutui samassa kolarissa keskeyttämään? Tässä vaiheessa sijoitus oli kolmas ja tuhero meni kaukana edessä. Esteain teki kuitenkin virheen ja taas olin Ferrari-BRM sämpylän välissä. Siinä yritin vääntää muutaman kiekan, mutta BRM äänet takana muistutti Tunturi Super Sportin kilinää ja keskittyminen vaikeutui oleellisesti. wink Sitten pikku lagitus nykäisi auton T1:n jarrutuksessa taas nurmikolle. Keni pääs ohi ja meno jatkui neljäntenä kisan loppuun saakka. Harmi että tuo yhteys vähän nyki, muuten ois voinu päästä kovempaakin. Onnea kaikille maaliin ehjänä päässeille. :)
 

Jape

Well-known member
Liittynyt
6.7.2001
Viestit
1089
Aika-ajo meni ihan ok. Uusi oma enkka 1.21,8 ja oli aikaa käydä jopa kahvilla välillä :D
Siis säästelin voimani kisaan...

Kisassa sain lähdön onnistumaan mielestäni ihan ok, mutta edessäni pyörähti pari autoa...no, sain kuin sainkin väistettyä välistä, mutta takaani lähtenyt RK-62 tuli vauhdilla persauksiin ja siitä alkoikin aikamoinen karuselli.
Alun ja lopun pieniä taisteluja lukuunottamatta, oli kisa aika puurtamista yksikseen.
Sijoitus siis 7.

Tane: Olen pahoillani siitä kierroksen 14 pususta...tarkistin asian replaysta, mutta ihmettelin kyllä kun mielestäni en edes osunut sinuun. Itseasiassa luulin sinun vain ajaneen mutkan pitkäksi.
 

RK-62

Porno-Erkki-wannabe
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
14922
Sijainti
Kni
Lähtö meni syystä tai toisesta yhdeksi hässäkäksi. Ensin oli edessä Kenin auto, jota en ehtinyt väistämään ja lopulta joku taisi takaapäin tuupata autoni katolleen. Takaisin baanalle ja yritin hivuttautua rauhassa seinän vierustaa romujen ohi, mutta Arcanumin (??) auto pomppasi eteen. Tästä selvittiin kuitenkin hengissä läpi ja matka jatkui tasaisia kierrosaikoja ajellen kuudentena ja pariin otteeseen jopa viidentenä. Kisan loppupuolella tuli sitten ongelmia. Spinni nurmikolle pääsuoran jälkeen ja kierroksella ohitettavan komea blokkaus pihalle. lopuksi sijoituksista ajettaessa kolaroitiin vielä Pekpoyn kanssa, joka olin osin omaakin syytä. Ehkä olisi kannattanut antaa tietä helpommin. No jokatapauksessa viides tila vaihtui kolareissa kahdeksanneksi (Jape ja Jere menivät vielä ohi) ja käteen jäi yksi jäännöspiste.
 

Targa

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
1681
Sijainti
Espoo
JS: "Mikko! Mikko! Ehditkö ihan lyhyesti kommentoida kisaa?
MP: "No jaa.. Eipä tuossa paljon kommentoitavaa ole."
JS: "Niin, ei tainnut sujua ihan suunnitelmien mukaan, vai?"
MP: "No alkuoletuksia se kyllä vastas aika hyvin, mut hankalaahan tää on näin vähällä kokemuksella."
JS: "Selvä. Mites, siellä oli pari kolariakin sulla?"
MP: "Joo, mut ne mä oon kai saanu selvitettyä jo."
JS: "Entäpä Watkins Glen?"
MP: "No se on vielä viikon päässä, et pitää kattoo nyt ihan rauhas. Toistaiseksi mullei oo mitään testikalustoa, mut huomenna voi asiaan tulla muutos. Jos en pääse testaa, niin sitten tekee kyllä tiukkaa."
JS: "Okei, kiitoksia Mikko, ja tsemppiä jatkoon."
MP: "Joo, moi."
JS: "Näin meille kommentoi siis Ferrarikuljettaja Mikko Paajanen, selvästikin mietteliäänä päivän tapahtumista. Sympaattinen kaveri, joka ei kuitenkaan ole vielä sopeutunut kisakalustoon täysin. Takaisin studioon, Sasha ole hyvä."

S: "Näin siis Juri Spurttila Etelä-Afrikasta. Meillä on tänään studiovieraana Mika Arpovainen. Tervetuloa."
MA: "Kiitos."
S: "Aloitetaanpa todellakin kilpailun purkaminen tästä erittäin mielenkiintoisesta kuljettajasta Mikko Paajasesta. Mitä mieltä olet kaverista?"
MA: "No joo, aivan kuten tänäänkin näimme ajovarmuus on aivan nollilla. Nopeuttakaan ei tosipaikassa löytynyt, vaikka ennätykset lupailivat aivan muuta. Puolustukseksi täytyy toki muistaa, että hän on kokematon ja testimahdollisuudet ovat olleet minimissä."
S: "Niin, ennen tätä kilpailua ja tätä päivää hän oli ajanut muutama kuukausi sitten, joten se kyllä näkyi. Aika-ajojen 20. Ja sinnekin pääsy vasta karsinan ensimmäiseltä varapaikalta. Kisassa sitten viimeinen maalintulija neljä kierrosta voittajasta. Kommentit?"
MA: "No maaliinpääsy oli selvästikin asetettu tavoitteeksi ja se toteutui. Epävarmuus ohitettaessa hidasti menoa selvästi."
S: "Sitten kisaan kokonaisuutena ja muihin kuljettajiin, aloitetaan....."

MA: ".....oli erittäin upea liike ja nostaisin sen ykköstapahtumaksi."
S: "Näin siis Mika Arpovainen ja nyt onkin aika lopettaa tältä päivältä. Viikon kuluttua tapaamme taas. Morjens!"
MA: "Hei."
 

Wilpuri

Senile Member
Liittynyt
28.6.1999
Viestit
9041
Sijainti
hki
Aika-ajossa oli ruuhkaa odotettavissa ja odotukset toteutui. Kuitenkin myös puhtaita kierroksia pääsin ajamaan aika montakin, joissa useimissa mokailin. Pyörähtäessään varsinkin tajusi hyvin kuljettajien määrän: sekaan ei meinannut pystyä muita häiritsemättä kiihdyttämään.

Kilpailun lähtökiihdytyksessä pelkäsin, että joku tulee takaa kovempaa, sillä oma ei tuntunut onnistuvan. Pääsin ensimmäiseen mutkaan ensimmäisenä ja peileissä autot isoni ja pelkäsin jarruttaneeni liian aikaisin ja aiheuttaneeni hässäkkää, mutta ilmeisesti niin ei kuitenkaan käynyt. Alkukierroksilla akim alkoi kuromaan alussa saamaani hienoista etumatkaani kiinni, olin hienoisessa hädässä, auto tuntui jotenkin siltä, että se voipi lähteä käsistä minä hetkenä hyvänsä. Mutta sitten muutamien kierrosten jälkeen (7.kierros?) akim ilmeisesti törmäsi siihen autoon, jonka itse nipinnapin tuurilla pystyin väistämään ja vielä tiellä pysyen. Sen jälkeen tilanne hieman rauhoittui, lähikierrosten aikana varikkokyltti kertoi E.Tuheron olevan reilun 5:n sekunnin päässä. Kertaakaan ei kierroksella ohitettava häirinnyt omaa kulkuani juuri ollenkaan, siitä suuri kiito. Huomasin, että ehkä liiankin paljon antoivat tietä, moni ajoi auton väistäessään ulos tieltä :(. Tuherolle sattui ilmeisesti joku hämminki ja ero kasvoi puolessa välissä kisaa liki 20:een sekuntiin, jossa se sitten suurinpiirtein pysyi kisan loppuun saakka.

Koska toimin serverinä, niin kärsin luonnollisesti muita vähemmän heikosta yhteydestä, toivottavasti jatkossa on parempi tuuri sen suhteen, että milloin tämä paikallinen verkko päättää alkaa oikuttelemaan. Yleisesti ottaen tämä toimii melko luotettavasti, mutta mutta.. Ei kuitenkaan aina.
Kaikkien potentiaalisten serveriehdokkaiden kannattaa ennen seuraavaa kilpailua testata serveröintiä vrocissa isolla porukalla, jotta kyseisten koneiden serveröintivalmiuden saa selville, ja voidaan ottaa sitten hätäsuunnitelmia käyttöön, mikäli ensisijaisserveri reistaa jostain syystä.
 

Ken Lie

Well-known member
Liittynyt
29.1.2002
Viestit
183
Sijainti
Lahti
Joo, olihan siinä kisaa kerrakseen, aika-ajo pienoinen pettymys jopa ajallisesti, ruuhkaa oli huomattavasti enemmän kuin hyvin vähän, mutta eipä tuo haittaa... kolmas ruutu oli ihan kelvollinen traktorilla. Startti sen sijaan ei ollut, juuri ratkaisevalla hetkellä lagipiikki ja näin viherlipun suoraan heilumassa, enkä koskaan sen nousevan. No siinä sitten tuli kiire muitten alta pois ja BRM jäi sutimaan paikalleen. Sellanen 15 autoa kun tuli niskaan niin siinä hiilikuiturunkoa tuli ikävä. Muutama akrobaattinen liike(älkää tehkö tätä kotona) ja sijalta 10 lähdettiin kierrokselle 2.
Henkan kanssa oli ihan kivaa kisaa, vaikka lagailu esti lähellä ajamisen erittäin tehokkaasti. Samoin pariinkiin otteeseen otettiin kontaktia kierroksella ohitettavien kanssa samaisesta lagisesta syystä. Sijat paranivat ihan mukavaa tahtia. Sijalle kaksikin oli mahdollisuudet, mutta tuo kolmas sijakin on ihan kiva :)
 

McRäkä

Banned
Liittynyt
14.12.2001
Viestit
2070
Juupajuu. Aika-ajot meni ihan kivasti, lähes 1:21 alitus Brabhamilla oli lähellä. Kummallista vaan, että paras kierros syntyi ihan aika-ajon alussa, eikä parantunut siitä enää millään. Olisi pitänyt vissiin katsoa replaysta että mikä siinä kiekassa oli niin hyvää...

Kisa alkoi takkuisesti: Ken Lie juuttui paikalleen ja yritin olla ajamatta perään, mutta ilmeisesti en siinä onnistunut. Pääsin kuitenkin hässäkästä lähes säikähdyksellä, ympärillä autoja sinkoili kaikkiin suuntiin, mutta pääsin kuin pääsinkin ilmeisesti viidentenä matkaan.

Toisella kierroksella tekniikka sitten petti: GPL kaatui kokonaan johtuen äänikortista johon ei löydy kunnollisia XP-ajureita. Pakko sijoittaa 20 € ennen seuraavaa kisaa ja ostaa SoundBlaster 128.

Jos positiivisia puolia hakemalla hakee niin seuraavassa kisassa pitäisi olla parempi auto alla :D
 

akim

Well-known member
Liittynyt
10.9.1999
Viestit
369
Yleisesti minun kisa oli turhauttava. Aika-ajo ok. Normisuorituksella eturiviin. Startti vähän myöhästyi enkä jostain syystä (lagi?) nähnyt Wilpuria ollenkaan. Kisassa tulee sitten erinäisiä ongelmia pääasiassa kierroksella ohitettavien kanssa joihin sitten turhaudun ja keskeytän. Vikaa on minussakin, kärsivällisyys ei riittänyt.

Replyn katsomisen jälkeen tulin "kolareista" kuitenkin seuraviin päätelmiin.

1. kierros. Henkan ja minun "kolari" t1:ssä on kummallinen. Autojen välissä on puolen auton reikä ja silti Henkka saa osuman. Lagi? Sinänsä se on mielestäni kisaonnettumuus ja kummankin syy. Olen rinnalla ennen turn-in pointtia ja ulkoreunaan jää vapaa linja. Normaaliolosuhteissa oltasiin varmaan selvitty ilman ongelmia.

7. kierros. Jape ja Blaze kolaroivat t4:ssä (Sunset Bend) tästä Arcanum säikähtää ja pyörähtää, Wilpuri selviää mutta minä en ehdi väistää. Klonks ja Tuhero kiiruhtaa ohi.

9. kiekka. Soininen spinnaa t8:ssa (Leeukop Bend), minä säikähdän ja spinnaan kanssa. Henkka ja Ken Lie pääsee ohi.

11. kiekka. Targa päästää kärkiporukkaa nätisti ohi, mutta Jere (t6, Esses) osuu ohittaessaan häneen. Targa spinnaa ja yrittää kääntää autoa, mutta tulee nokka edellä minua vastaan. Klonks ja heitän pyyhkeen kehään.

Tämmöistä tällä kertaa. Kertaakaan ei lippumiehet ehtineet liputella keltaista. Laitetaan niiden syyksi. wink

-Akim

ps. en minä syyllisiä kaipaa, Lahtista ja konekivääriä minä kaipaan.
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Karsinta:
Ensin meinasi mennä perseelleen, en saanut kokonaista kiekkaa aikaan.... Melko lopussa alitin 1.25 ja olin varma mukaan pääsystä, josta rentoutuneena pamautin uuden ennätykseni vikalla kierroksella....

Aika-ajot:
Taas kokonaisen kierroksen kokoomisessa ongelmia, sitten tuli vielä äiti väliin -> halusi käyttää Soloa joten tuli pieni katko, no lopussa sain homman kassaan ja aika parani, uusi henk. koht enkkaa ja 1.23 alkuset ajat vers. 2 ja 3. lähtöpaikka 15-16.....

Kisa:
Lähdössä myöhästyin vähän (en nähnyt lippumiestä..) no kun pääsin vauhtiin näin 2-3 spinnannutta Lotusta, OHITIN kaikki ja kun tie oli vapaa, yllättäen autoni nousi ilmaan... no siinä meni yksi shift-r ja uusi yritys ja sama tapahtui...kolmannella yrityksellä pääsin liikkeelle ja ajoinkin muutaman kierroksen, aivan per***** olisi ilm. pitänyt treenata painavalla autolla (olin ihan hukassa...) sitten näin VJR:n ohittavan minut kierroksella ja tein Schumi-Skotti-Spa 98 temput, eli hidastin päästääkseni VJR:n ohi, en ollut omalla ihanneajolinjallani, mutta VJR:n tiellä ja hän tuli täysiä päälle...ja keskeytti, minä pystyin vielä muutaman kierroksen jatkamaan, kunnes kämmäsin auton ympäri ja se siitä.....

Missään vaiheessa ei lagittanut...
Ett silleen!!!!!!!
 

E. Tuhero

Well-known member
Liittynyt
30.10.2000
Viestit
1911
Sijainti
Tampere
Autovalinnan varmistuttua aloin treenaamaan pitkästä aikaa Ferrarilla ajoa.. vain huomatakseni ettei siitä hittoakaan tullut. Kenraaliharjoituksessa joitain hetkiä ennen klo 21.00:tä painoinkin paniikkinappulaa ja aloin rakentamaan kokonaan uusia säätöjä defaulteista, näin ollen karsintaan joutuminen sopi mulle mitä mainioimmin.. sainhan 15 min lisää auton säätämiseen. Karsinta-aikani riitti todistamaan ajatukseni säätöjen oikeellisuudesta, tai ainakin sen todisti että en yhtään entistä hitaampi näillä omilla ollut. Aika-ajoon siis lähdettiin parantamaan aikaa kierros kierrokselta. Alussa ajelin 4 nopean rykäyksiä muutaman ja niistä viimoisen rykäyksen viimoisella kierroksella teinkin aikani. Sitten siirryttiin kahden nopean puristuksiin.. ajatuksena tietenkin automaattinen ajanparannus, mutta syystä tai toisesta en saanut enään yhtään todella nopeaa kierrosta aikaiseksi.. Ongelma lienee renkaiden lämpenemisessä. Edes lämmittely+2 nopeata ei nostanut lämpöjä lähellekään sitä mitä ne yleensä on.. asiaa pitää gleniin mennessä tutkailla.(tai sitten gpl ei vaan näyttänyt niitä "esc+enterin" jälkeen enää oikein.) Kokonaisuutena aika-ajot meni ihan ok.. 1.21.24 on parasta mihin ferrarilla olen päässyt, mutta kyllähän sitä kovempaakin pitäisi päästä.

Kisassa sain suht hyvän lähön ja ohitinkin ainakin Ken Lien jo kiihdytyksessä. Ensimmäiseen mutkaan tultiin varovaisesti ja onnistuin välttämään Henkan ja Akimin kolaroinnit... ja takana tulevien kolareista en tiennyt tuon taivaallista.. siisti lähtö siis omalta kohdaltani(sijoitus 3). Suht nopeasti huomasin etten Akimin vauhdissa pysy, joten ajelin siinä sitten omaa vauhtiani, auto tuntui hyvältä. Taisi olla Henkka joka tuli muutaman kiekan jälkeen pörisyttelemään peileihini mutta eipä tuolla radalla paljoa brabhamilla ohitse pääse joten nou hätä. Akim kohtasi hetkeä myöhemmin vaikeuksia joten ohihan se oli mentävä.. samoihin aikoihin myös takana tullut brabham häipyi teille tietämättömille. Siinä sitten ajelin suht turvallisesti omalla sijallani, wilpuria en tavoittanut, mutta ei takaakaan kukaan muistaakseni ahdistellut.. Kierroksella ohitettavien kanssa sai aina jännittää mutta ohitukset sujui hyvin aina kiekalle 15 saakka. Lopun S-mutkassa oli lotari poikittain ja en sitten osanut päättää miltä puolelta ohittaisin, niin ajoin päin. Auto ei onneksi siitä vaurioitunut, mutta tulihan siinä vähän pyörittyä ja kauhukseni huomasin ainakin kahden auton menneen ohitseni. Onneksi ne olivat kuitenkin kierroksella jääneitä ja tärkein eli henkka oli edellen muutaman sekunnin takana. Voittotaistelu oli siis mennyt, tosin enpä olisi ajamalla ikinä wilpuria tavoittanutkaan, mutta ainahan olisi voinut sattua jotain. Hetken aikaa jännitti että näinköhän tässä vielä joutuu Henkan jyräämäksi, mutta henkkakin kohtasi kait vaikeuksia.. ja ero revähti taas turvalliseksi. Lopussa ajeltiin sitten vaan tasaisia 1.22 kierroksia kun ei ollut enää mitään suurempaa uhkaa.. Maaliinpääsyn jälkeen olikin aika korkata porin oluen tarjoama kuohujuomapullo. Kokonaisuutenaan kisa meni omalta osaltani loistavasti.. ei virheitä, paitti tuo kolari.. mutta sillekään en paljoa voinut. Homma alkaa siis näyttää suht hyvältä, vielä jos nopeutta saisi lisää niin voisi kutsua itteään jo kelpo kuskiksi.

<small>[ 07-02-2002, 10:38: Message edited by: E. Tuhero ]</small>
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
lisään vielä:

Jaskalta pitää sen verran pyydellä anteeksi, kun tuli oltua vähän turhankin suorasanainen kisan jälkeen. Vaikka se paikka oli aika huono tilaa antamiselle, niin suurin syy kolariin oli suuri lagitus. ja lisäksi luulin, että edessäni ajoi Keke Ruusperi, sillä hän oli varikkotaulujen mukaan mua reilut 10s edellä.
 
Ylös