ForumGPL 12. Monza

RK-62

Porno-Erkki-wannabe
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
14922
Sijainti
Kni
Ihan vaan muistutukseksi. Kello 21.00

 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Ja kaiteita ei sitten käytetä hyväksi. Jos esim. T1 menee kaiteeseen, niin pitää vähän höllätä. Jos joku ohittaa kaiteen kautta jonkun tai muuten vain voittaa ajassa kaiteen avulla, niin luvassa on varmasti hylkäys.
 

E. Tuhero

Well-known member
Liittynyt
30.10.2000
Viestit
1911
Sijainti
Tampere
Jos ei kaiteita saa käyttää ni en tule!

...no ei.. muilta kiireiltä en kisaan pääse.. puhalluttaisitte kuitenkin!
 

RK-62

Porno-Erkki-wannabe
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
14922
Sijainti
Kni
Luulin saaneeni hyvän lähdön startissa tai edelläajaneen Walzun (??) aika huonon, kun pääsin siihen rinnalle niin helposti. Sitten huomasinkin ajavani päin seinää, mutta onneksi sain vauhtia sen verran pois että mitään ei käynyt. Startissa kyllä pitäisi vain keskittyä oman paikan säilyttelyyn ja varovaisuuteen, mutta ajattelin siinä että on parempi mennä ohi kuin alkaa jarruttelemaan kauheasti. No jokatapauksessa Walzun auto ei ollutkaan lähdössä niin hidas kuin luulin aluksi.

Itseasiassa startissa ei mennyt edes yhtään sijaa vaikka siis kävinkin hieman aidan vierusta ajamassa. Lisäksi ekassa pitkässä mutkassa menin kolmen spinnanneen ohi. Toisessa mutkassa Jape ja Pekpoy kolaroivat (näin olin katsovinani omasta replaysta). Koitin ajaa normaalisti Japen ohi johon olisi ollut tilaa ihan hyvin, mutta mutta... Japen auton perä karkasi juuri siinä kohdalla alta ja osui vain hieman Eagleen. Eagle sujahti näppärästi väärinpäin (ei katolleen) aidan taakse! Odottelin jonkin verran että letka painaa ohi enkä vedä kenenkään eteen. Takaisin tielle ja ilmeisesti pari autoa oli siinä vielä takana.

Ajattelin ajaa kuitenkin maaliin asti huonosta alusta huolimatta, mutta aloin miettimään sitä lähdön tilannetta ja spinnasin. Siitä vittuuntuneena vedin vielä samalla kiekalla Parabolicassa pitkäksi. Katsoin että tämä pelleily saa tälle illalle riittää ja löin hanskat naulaan. Ainoa lohtu lienee etten pilannut kenenkään muun peliä surkealla ajollani.
 

Wilpuri

Senile Member
Liittynyt
28.6.1999
Viestit
9041
Sijainti
hki
Aika-ajo meni nopeutta hakiessa, paras aika jäi viime viikon testiajoista puoli sekuntia. Muutamat lagipiikit iskivät, liekö ollut paras aikani muutenkaan kunnollinen.

Kilpailussa startissa arcanum mokasi lähtönsä ja päätin löysäämisen sijaan tällä kertaa mennä ohi. Läheltä menin, onneksi ei kuitenkaan ilmeisesti törmätty sen kummemmin, pelkäsin oikealla puolella mahdollisesti olevaa autoa, joten arcanum oli kyllä todella ahtaalla. Anteeksi. :(

Henkan perään sitten liimauduin, ja parin ensimmäisen kierroksen muutaman taistelukohdan jälkeen tilanne hieman rauhoittui. Toisen kerran hyökätessäni pääsin melko helpostikin ohi pääsuoralla ja siirryin kärkeen. Auto tuntui mainiolta. Sitten moottori hajosi, vaikka mielestäni noilla välityksillä oli kestänyt useita kymmeniä kierroksia peräkkäin, mutta nyt kuitenkin kosahti sitten muistaakseni melko matalilla kierroksilla Parabolicassa ajaessani. Henkka ja VJR menivät ohi, ja shift-r:n myötä kilpailu oli mahdotonta voittaa ns. ajamalla. Raskaalla autolla sitten vielä päätin koittaa kuitenkin maksiminopeuksisia kierroksia, ja sen seurauksena perä karkasi Curva Grandessa ja Kenlie pääsi ohi. Pari kierrosta tulin perässä, kunnes ylivoima-autolla pääsin imusta ohi Parabolicaan jarrutettaessa. Sen jälkeen sitten kohta puolin yhteys katkesi. Nyt tiedän, miltä tuntuu olla Rubens wink .
 

Marko

Well-known member
Liittynyt
15.11.2001
Viestit
241
Sijainti
Helsinki
This replay file does not contain practice data.

Track: Monza Wed May 08 22:50:20 2002

RACE RESULTS (After 21 laps)

Viralliset tulokset

Pos No Driver Team Nat Laps Race Time Diff

1 2 HJ Henkka Ferrari FIN 21 31m30.573s
2 17 Ville Rahja Brabham FIN 21 31m33.573s 03.000s
3 11 Marko Viitanen BRM FIN 21 31m37.300s 03.727s
4 12 Risto Westman Lotus FIN 21 31m50.030s 16.457s
5 8 Pekka Pöyhönen Brabham FIN 21 31m55.078s 21.505s
6 16 Hannu Etupaltta Lotus FIN 21 32m01.597s 28.024s
7 6 Marko Valtonen Lotus FIN 21 32m06.470s 32.897s
8 15 Pasi Nuolikoski Honda FIN 21 32m21.369s 47.796s
9 10 Js. Jape Ferrari FIN 21 32m23.780s 50.207s
10 14 Niko Stenberg Honda FIN 21 32m59.293s 1m25.720s
11 4 Marko Toropainen Lotus FIN 21 32m59.335s 1m25.762s
12 9 Aki Haviala Ferrari FIN 19 32m26.099s 2 lap(s)
13 2 HJ Henkka Ferrari FIN 16 23m59.168s 5 lap(s)
14 3 EJ Wilpuri Ferrari FIN 15 22m41.189s 6 lap(s)
15 18 Keke Ruusperi Eagle FIN 3 5m02.280s 18 lap(s)

Race results are unofficial
(Replay might have been saved before end of race)

RACE FASTEST LAPS

Pos Driver Time Lap
1 EJ Wilpuri 1m28.472s 7
2 Marko Viitanen 1m28.931s 21
3 Hannu Etupaltta 1m28.962s 20
4 HJ Henkka 1m29.192s 14
5 Pekka Pöyhönen 1m29.359s 21
6 Ville Rahja 1m29.369s 12
7 Marko Valtonen 1m29.560s 16
8 Marko Toropainen 1m29.601s 8
9 Risto Westman 1m29.734s 5
10 Niko Stenberg 1m29.829s 12
11 Pasi Nuolikoski 1m29.869s 9
12 Js. Jape 1m29.910s 19
13 Keke Ruusperi 1m30.065s 2
14 Aki Haviala 1m31.123s 19

LEADERS

Driver Laps
HJ Henkka 1-6
EJ Wilpuri 7-8
HJ Henkka 9-16
Ville Rahja 17-21

Number of lead changes: 3
Number of leaders: 3

LAPS LED

Driver Laps led
HJ Henkka 14
Ville Rahja 5
EJ Wilpuri 2

Replay doesn't contain practice info - skipping "Highest Climber" table

ON TRACK LAPS

Driver Laps/Total Percent
Ville Rahja (21/21) 100.00
Risto Westman (20/21) 95.24
Pasi Nuolikoski (19/21) 90.48
Pekka Pöyhönen (19/21) 90.48
Marko Viitanen (19/21) 90.48
Marko Valtonen (18/21) 85.71
Hannu Etupaltta (17/21) 80.95
Js. Jape (17/21) 80.95
HJ Henkka (16/16) 100.00
Niko Stenberg (16/21) 76.19
Marko Toropainen (15/21) 71.43
EJ Wilpuri (13/15) 86.67
Aki Haviala (11/19) 57.89
Keke Ruusperi (2/3) 66.67

RACE LAPTIME CONSISTENCY
(first lap excluded)

Driver Avg Deviation Std Deviation Avg Laptime Laps
Ville Rahja 0.236 0.333 1m29.818s 21
Marko Viitanen 0.305 0.456 1m29.493s 21
Risto Westman 0.314 0.411 1m30.288s 21
HJ Henkka 0.442 0.647 1m29.635s 16
Marko Valtonen 0.585 0.885 1m30.580s 21
Pekka Pöyhönen 0.733 1.282 1m30.302s 21
Pasi Nuolikoski 1.549 2.911 1m31.738s 21
EJ Wilpuri 1.782 3.152 1m30.413s 15
Js. Jape 2.122 3.359 1m31.838s 21
Hannu Etupaltta 2.445 3.364 1m31.246s 21
Niko Stenberg 3.735 4.486 1m33.182s 21
Keke Ruusperi 4.328 4.328 1m34.393s 3
Marko Toropainen 4.507 5.311 1m33.976s 21
Aki Haviala 10.800 13.430 1m41.896s 19

All times are unofficial
(Replay might have been saved before end of race)

Generated with GPL Replay Analyser

Track: Monza Wed May 08 22:50:20 2002

Driver: Marko Toropainen - Lotus

No practice laps

Race laps
Lap 0: 41.104s
Lap 1: 1m39.272s
Lap 2: 1m30.228s
Lap 3: 1m30.023s
Lap 4: 1m39.299s
Lap 5: 1m29.854s
Lap 6: 1m29.741s
Lap 7: 1m29.870s
Lap 8: 1m29.601s
Lap 9: 1m29.837s
Lap 10: 1m29.790s
Lap 11: 1m41.828s [Off the track]
Lap 12: 1m29.989s
Lap 13: 1m40.720s [Off the track]
Lap 14: 1m37.511s [Off the track]
Lap 15: 1m34.860s [Off the track]
Lap 16: 1m33.528s
Lap 17: 1m47.805s [Off the track]
Lap 18: 1m33.164s
Lap 19: 1m30.236s
Lap 20: 1m30.753s
Lap 21: 1m40.893s [Off the track]

Driver: Hannu Etupaltta - Lotus

No practice laps

Race laps
Lap 0: 39.335s
Lap 1: 1m37.907s
Lap 2: 1m30.922s
Lap 3: 1m29.890s
Lap 4: 1m29.813s
Lap 5: 1m29.794s
Lap 6: 1m29.755s
Lap 7: 1m29.651s
Lap 8: 1m32.982s [Off the track]
Lap 9: 1m36.471s [Off the track]
Lap 10: 1m29.579s
Lap 11: 1m29.553s
Lap 12: 1m29.368s
Lap 13: 1m38.893s [Off the track]
Lap 14: 1m30.412s
Lap 15: 1m29.782s
Lap 16: 1m29.442s
Lap 17: 1m29.782s
Lap 18: 1m29.030s
Lap 19: 1m29.753s
Lap 20: 1m28.962s
Lap 21: 1m41.092s [Off the track]

Driver: Pasi Nuolikoski - Honda

No practice laps

Race laps
Lap 0: 43.031s
Lap 1: 1m44.143s
Lap 2: 1m34.630s
Lap 3: 1m31.106s
Lap 4: 1m31.002s
Lap 5: 1m31.362s
Lap 6: 1m30.653s
Lap 7: 1m30.422s
Lap 8: 1m30.832s
Lap 9: 1m29.869s
Lap 10: 1m31.510s
Lap 11: 1m30.254s
Lap 12: 1m30.434s
Lap 13: 1m31.905s
Lap 14: 1m43.661s [Off the track]
Lap 15: 1m31.687s
Lap 16: 1m30.756s
Lap 17: 1m30.177s
Lap 18: 1m30.526s
Lap 19: 1m30.760s
Lap 20: 1m30.969s
Lap 21: 1m32.251s [Off the track]

Driver: Ville Rahja - Brabham

No practice laps

Race laps
Lap 0: 40.571s
Lap 1: 1m37.195s
Lap 2: 1m30.960s
Lap 3: 1m30.119s
Lap 4: 1m29.742s
Lap 5: 1m29.789s
Lap 6: 1m29.667s
Lap 7: 1m29.565s
Lap 8: 1m29.941s
Lap 9: 1m29.583s
Lap 10: 1m29.765s
Lap 11: 1m29.591s
Lap 12: 1m29.369s
Lap 13: 1m30.014s
Lap 14: 1m29.658s
Lap 15: 1m29.553s
Lap 16: 1m29.549s
Lap 17: 1m29.985s
Lap 18: 1m29.626s
Lap 19: 1m29.847s
Lap 20: 1m29.871s
Lap 21: 1m30.184s

Driver: Aki Haviala - Ferrari

No practice laps

Race laps
Lap 0: 44.828s
Lap 1: 1m47.697s
Lap 2: 1m36.334s [Off the track]
Lap 3: 1m47.893s [Off the track]
Lap 4: 1m31.924s
Lap 5: 1m33.115s
Lap 6: 1m31.672s
Lap 7: 1m31.638s
Lap 8: 1m33.839s [Off the track]
Lap 9: 1m45.232s
Lap 10: 1m31.980s
Lap 11: 1m32.829s
Lap 12: 2m18.503s [Off the track]
Lap 13: 1m33.227s
Lap 14: 1m37.372s
Lap 15: 2m07.308s [Off the track]
Lap 16: 1m56.136s [Off the track]
Lap 17: 1m53.501s [Off the track]
Lap 18: 1m40.519s [Off the track]
Lap 19: 1m31.123s

Driver: EJ Wilpuri - Ferrari

No practice laps

Race laps
Lap 0: 40.174s
Lap 1: 1m35.796s
Lap 2: 1m29.638s
Lap 3: 1m30.496s
Lap 4: 1m29.037s
Lap 5: 1m29.586s
Lap 6: 1m28.838s
Lap 7: 1m28.472s
Lap 8: 1m29.240s
Lap 9: 1m41.401s [Off the track]
Lap 10: 1m30.136s
Lap 11: 1m29.364s
Lap 12: 1m29.468s
Lap 13: 1m31.821s [Off the track]
Lap 14: 1m29.536s
Lap 15: 1m28.757s

Driver: Niko Stenberg - Honda

No practice laps

Race laps
Lap 0: 42.184s
Lap 1: 1m54.034s [Off the track]
Lap 2: 1m40.510s [Off the track]
Lap 3: 1m31.603s
Lap 4: 1m30.946s
Lap 5: 1m30.771s
Lap 6: 1m30.351s
Lap 7: 1m31.422s
Lap 8: 1m30.430s
Lap 9: 1m30.493s
Lap 10: 1m30.160s
Lap 11: 1m30.240s
Lap 12: 1m29.829s
Lap 13: 1m29.959s
Lap 14: 1m30.007s
Lap 15: 1m43.374s [Off the track]
Lap 16: 1m36.480s [Off the track]
Lap 17: 1m43.222s
Lap 18: 1m34.374s [Off the track]
Lap 19: 1m29.999s
Lap 20: 1m30.991s
Lap 21: 1m38.485s

Driver: Pekka Pöyhönen - Brabham

No practice laps

Race laps
Lap 0: 41.323s
Lap 1: 1m48.273s [Off the track]
Lap 2: 1m31.239s
Lap 3: 1m29.793s
Lap 4: 1m30.140s
Lap 5: 1m30.462s
Lap 6: 1m30.396s
Lap 7: 1m30.104s
Lap 8: 1m30.558s
Lap 9: 1m31.015s
Lap 10: 1m29.618s
Lap 11: 1m29.860s
Lap 12: 1m29.556s
Lap 13: 1m30.030s
Lap 14: 1m29.569s
Lap 15: 1m35.480s [Off the track]
Lap 16: 1m29.729s
Lap 17: 1m29.746s
Lap 18: 1m29.573s
Lap 19: 1m29.727s
Lap 20: 1m30.099s
Lap 21: 1m29.359s

Driver: HJ Henkka - Ferrari

No practice laps

Race laps
Lap 0: 39.813s
Lap 1: 1m35.390s
Lap 2: 1m30.109s
Lap 3: 1m30.114s
Lap 4: 1m29.284s
Lap 5: 1m29.450s
Lap 6: 1m29.257s
Lap 7: 1m29.615s
Lap 8: 1m31.784s
Lap 9: 1m29.310s
Lap 10: 1m29.262s
Lap 11: 1m29.254s
Lap 12: 1m29.493s
Lap 13: 1m29.854s
Lap 14: 1m29.192s
Lap 15: 1m29.313s
Lap 16: 1m29.245s

Driver: Marko Viitanen - BRM

No practice laps

Race laps
Lap 0: 41.524s
Lap 1: 1m46.475s [Off the track]
Lap 2: 1m30.994s
Lap 3: 1m29.582s
Lap 4: 1m29.726s
Lap 5: 1m29.350s
Lap 6: 1m29.250s
Lap 7: 1m29.552s
Lap 8: 1m29.342s
Lap 9: 1m29.546s
Lap 10: 1m29.444s
Lap 11: 1m29.168s
Lap 12: 1m29.287s
Lap 13: 1m29.736s
Lap 14: 1m30.379s [Off the track]
Lap 15: 1m29.322s
Lap 16: 1m29.142s
Lap 17: 1m29.052s
Lap 18: 1m29.235s
Lap 19: 1m29.463s
Lap 20: 1m29.371s
Lap 21: 1m28.931s

Driver: Keke Ruusperi - Eagle

No practice laps

Race laps
Lap 0: 42.206s
Lap 1: 1m51.858s [Off the track]
Lap 2: 1m30.065s
Lap 3: 1m38.722s

Driver: Js. Jape - Ferrari

No practice laps

Race laps
Lap 0: 41.849s
Lap 1: 1m45.735s [Off the track]
Lap 2: 1m30.922s
Lap 3: 1m30.743s
Lap 4: 1m30.919s
Lap 5: 1m30.525s
Lap 6: 1m30.515s
Lap 7: 1m30.266s
Lap 8: 1m31.038s [Off the track]
Lap 9: 1m30.637s
Lap 10: 1m30.920s
Lap 11: 1m42.304s [Off the track]
Lap 12: 1m33.329s
Lap 13: 1m30.723s
Lap 14: 1m41.113s [Off the track]
Lap 15: 1m30.421s
Lap 16: 1m30.275s
Lap 17: 1m30.304s
Lap 18: 1m30.546s
Lap 19: 1m29.910s
Lap 20: 1m30.633s
Lap 21: 1m30.724s

Driver: Marko Valtonen - Lotus

No practice laps

Race laps
Lap 0: 41.831s
Lap 1: 1m53.599s [Off the track]
Lap 2: 1m30.620s
Lap 3: 1m32.239s [Off the track]
Lap 4: 1m30.743s
Lap 5: 1m29.578s
Lap 6: 1m31.114s
Lap 7: 1m29.886s
Lap 8: 1m30.205s
Lap 9: 1m30.366s
Lap 10: 1m30.415s
Lap 11: 1m30.679s
Lap 12: 1m30.186s
Lap 13: 1m30.905s
Lap 14: 1m30.759s
Lap 15: 1m30.414s
Lap 16: 1m29.560s
Lap 17: 1m29.713s
Lap 18: 1m29.796s
Lap 19: 1m30.513s
Lap 20: 1m30.480s
Lap 21: 1m33.440s [Off the track]

Driver: Risto Westman - Lotus

No practice laps

Race laps
Lap 0: 44.019s
Lap 1: 1m40.806s [Off the track]
Lap 2: 1m30.638s
Lap 3: 1m29.889s
Lap 4: 1m31.151s
Lap 5: 1m29.734s
Lap 6: 1m30.105s
Lap 7: 1m30.589s
Lap 8: 1m30.513s
Lap 9: 1m30.345s
Lap 10: 1m29.893s
Lap 11: 1m30.002s
Lap 12: 1m30.265s
Lap 13: 1m30.433s
Lap 14: 1m29.960s
Lap 15: 1m30.166s
Lap 16: 1m30.049s
Lap 17: 1m30.371s
Lap 18: 1m31.418s
Lap 19: 1m30.004s
Lap 20: 1m30.199s
Lap 21: 1m30.052s

Generated with GPL Replay Analyser

Track: Monza Wed May 08 22:50:20 2002

LAP BY LAP RACE REPORT

Start of the race:

Lap 2:
Marko Valtonen overtakes Aki Haviala.
Marko Valtonen is in position 12 at the end of the lap.
Keke Ruusperi overtakes Aki Haviala.
Keke Ruusperi is in position 11 at the end of the lap.
Pekka Pöyhönen overtakes Pasi Nuolikoski.
Pekka Pöyhönen is in position 9 at the end of the lap.
Marko Viitanen overtakes Pasi Nuolikoski.
Marko Viitanen is in position 8 at the end of the lap.
Js. Jape overtakes Pasi Nuolikoski.
Js. Jape is in position 7 at the end of the lap.

Lap 3:
Niko Stenberg overtakes Aki Haviala.
Niko Stenberg is in position 13 at the end of the lap.
Marko Valtonen overtakes Keke Ruusperi.
Marko Valtonen is in position 11 at the end of the lap.
Marko Viitanen overtakes Js. Jape.
Marko Viitanen is in position 7 at the end of the lap.

Lap 4:
Aki Haviala overtakes Keke Ruusperi.
Aki Haviala is in position 13 at the end of the lap.
Niko Stenberg overtakes Keke Ruusperi.
Niko Stenberg is in position 12 at the end of the lap.
Marko Viitanen overtakes Marko Toropainen.
Marko Viitanen is in position 6 at the end of the lap.
Risto Westman overtakes Marko Toropainen.
Risto Westman is in position 5 at the end of the lap.
Keke Ruusperi retires the Eagle.

Lap 7:
Marko Viitanen overtakes Risto Westman.
Marko Viitanen is in position 5 at the end of the lap.
EJ Wilpuri overtakes HJ Henkka.
EJ Wilpuri is in position 1 at the end of the lap.
HJ Henkka loses the lead.
The new race leader is EJ Wilpuri.
What would become the fastest lap of the race is set by EJ Wilpuri.
The time is an impressive 1m28.472s.

Lap 8:
Pekka Pöyhönen overtakes Js. Jape.
Pekka Pöyhönen is in position 8 at the end of the lap.
Ville Rahja overtakes Hannu Etupaltta.
Ville Rahja is in position 3 at the end of the lap.

Lap 9:
Js. Jape overtakes Pekka Pöyhönen.
Js. Jape is in position 8 at the end of the lap.
Marko Viitanen overtakes Hannu Etupaltta.
Marko Viitanen is in position 4 at the end of the lap.
Ville Rahja overtakes EJ Wilpuri.
Ville Rahja is in position 2 at the end of the lap.
HJ Henkka overtakes EJ Wilpuri.
HJ Henkka is in position 1 at the end of the lap.
EJ Wilpuri loses the lead.
The new race leader is HJ Henkka.

Lap 10:
Pekka Pöyhönen overtakes Js. Jape.
Pekka Pöyhönen is in position 8 at the end of the lap.

Lap 11:
Marko Valtonen overtakes Js. Jape.
Marko Valtonen is in position 10 at the end of the lap.
Pasi Nuolikoski overtakes Js. Jape.
Pasi Nuolikoski overtakes Marko Toropainen.
Pasi Nuolikoski is in position 8 at the end of the lap.
Pekka Pöyhönen overtakes Marko Toropainen.
Pekka Pöyhönen is in position 7 at the end of the lap.

Lap 13:
Js. Jape overtakes Marko Toropainen.
Js. Jape is in position 10 at the end of the lap.
Marko Valtonen overtakes Marko Toropainen.
Marko Valtonen is in position 9 at the end of the lap.
Pekka Pöyhönen overtakes Hannu Etupaltta.
Pekka Pöyhönen is in position 6 at the end of the lap.
Risto Westman overtakes Hannu Etupaltta.
Risto Westman is in position 5 at the end of the lap.
Marko Viitanen overtakes EJ Wilpuri.
Marko Viitanen is in position 3 at the end of the lap.

Lap 14:
Niko Stenberg overtakes Marko Toropainen.
Niko Stenberg overtakes Js. Jape.
Niko Stenberg overtakes Pasi Nuolikoski.
Niko Stenberg is in position 9 at the end of the lap.
Marko Valtonen overtakes Pasi Nuolikoski.
Marko Valtonen is in position 8 at the end of the lap.
EJ Wilpuri overtakes Marko Viitanen.
EJ Wilpuri is in position 3 at the end of the lap.

Lap 15:
Js. Jape overtakes Marko Toropainen.
Js. Jape overtakes Niko Stenberg.
Js. Jape is in position 10 at the end of the lap.
Pasi Nuolikoski overtakes Niko Stenberg.
Pasi Nuolikoski is in position 9 at the end of the lap.
Hannu Etupaltta overtakes Pekka Pöyhönen.
Hannu Etupaltta is in position 6 at the end of the lap.

Lap 16:
Aki Haviala overtakes EJ Wilpuri.
Aki Haviala is in position 12 at the end of the lap.
Niko Stenberg overtakes EJ Wilpuri.
Niko Stenberg is in position 11 at the end of the lap.
Marko Toropainen overtakes EJ Wilpuri.
Marko Toropainen is in position 10 at the end of the lap.
Js. Jape overtakes EJ Wilpuri.
Js. Jape is in position 9 at the end of the lap.
Pasi Nuolikoski overtakes EJ Wilpuri.
Pasi Nuolikoski is in position 8 at the end of the lap.
Marko Valtonen overtakes EJ Wilpuri.
Marko Valtonen is in position 7 at the end of the lap.
Pekka Pöyhönen overtakes EJ Wilpuri.
Pekka Pöyhönen is in position 6 at the end of the lap.
Hannu Etupaltta overtakes EJ Wilpuri.
Hannu Etupaltta is in position 5 at the end of the lap.
Risto Westman overtakes EJ Wilpuri.
Risto Westman is in position 4 at the end of the lap.
Marko Viitanen overtakes EJ Wilpuri.
Marko Viitanen is in position 3 at the end of the lap.
EJ Wilpuri retires the Ferrari.

Lap 17:
Aki Haviala overtakes HJ Henkka.
Aki Haviala is in position 11 at the end of the lap.
Niko Stenberg overtakes HJ Henkka.
Niko Stenberg is in position 10 at the end of the lap.
Marko Toropainen overtakes HJ Henkka.
Marko Toropainen is in position 9 at the end of the lap.
Js. Jape overtakes HJ Henkka.
Js. Jape is in position 8 at the end of the lap.
Pasi Nuolikoski overtakes HJ Henkka.
Pasi Nuolikoski is in position 7 at the end of the lap.
Marko Valtonen overtakes HJ Henkka.
Marko Valtonen is in position 6 at the end of the lap.
Pekka Pöyhönen overtakes HJ Henkka.
Pekka Pöyhönen is in position 5 at the end of the lap.
Hannu Etupaltta overtakes HJ Henkka.
Hannu Etupaltta is in position 4 at the end of the lap.
Risto Westman overtakes HJ Henkka.
Risto Westman is in position 3 at the end of the lap.
Marko Viitanen overtakes HJ Henkka.
Marko Viitanen is in position 2 at the end of the lap.
Ville Rahja overtakes HJ Henkka.
Ville Rahja is in position 1 at the end of the lap.
HJ Henkka loses the lead.
The new race leader is Ville Rahja.
HJ Henkka retires the Ferrari.

Lap 21:
Niko Stenberg overtakes Marko Toropainen.
Niko Stenberg is in position 9 at the end of the lap.
Pekka Pöyhönen overtakes Hannu Etupaltta.
Pekka Pöyhönen is in position 4 at the end of the lap.

End of the race:
Ville Rahja wins the race 03.727s ahead of Marko Viitanen.
Last of the podium finishers was Risto Westman,
finishing 16.457s behind the winner.

Finishing order and last lap info is unofficial
(Replay might have been saved before end of race)

Generated with GPL Replay Analyser
 

PekPoy

oik. yo.
Liittynyt
11.2.2001
Viestit
8173
Sijainti
Helsinki / f1racing.net / vasempaan kääntyvät mutk
Huomasin viruksen iskeneen noin kahta tuntia ennen aika-ajojen alkua. Siinä sitten piti skannailla kovot läpi ja tuhoilla tiedostoja. Luulin jo selvinneeni, mutta kun aika-ajojen alussa yritin lähteä radalle, eivät polkimet vastanneet mitenkään. Ratinkin tiedostoja virus oli ehtinyt syömään. Ei muuta kuin asentamaan.

Aika-ajojen alussa kädet olivat valmiiksi jo aivan hikiset virussählingistä, mutta loppujen lopuksi sain ajettua hyvän ajan ja ruutu oli 6.

Kisassa sain hyvän startin, joskin Jape pääsi Ferrarillaan ohi kun Brabhamin Repco ei alkukiihdytyksen jälkeen pärjännyt Maranellon V12-koneelle. Lesmo 1:ssä jarrutin mielestäni hyvinkin aikaisin, mutta kun rupesin lähenemään Japea uhkaavasti ja mutkaan oli vielä matkaa, niin paniikissa lukitin jarrut. Yritin väistää, mutta osuin Japen kylkeen. :( Itselleni ei käynyt kolarissa mitenkään, mutta koska moka oli niin räikeä, jäin odottamaan että Jape tulee takaisin edelleni. Siinä samassa ehti muutama muukin ohitse.

Tästä eteenpäin kisa oli erittäin mukava. Japen kanssa oli mukavaa kisaa muutaman kierroksen ajan kunnes pääsin ohi. 6 kierrosta ennen maalia mokasin Parabolican sisääntulossa ja spinnasin, onneksi kuitenkin rauhallisesti radalla pysyen. Arcanum pääsi tosin ohi. Seurasin muutaman sekunnin päästä Arcanumin ja Westin taistelua ja arvelin, että Parabolican jarrutuksessa jompi kumpi ajaa ulos ennen kisan loppua. Ja Arcanum ajoi. Viimeisellä kierroksella.

Peruskisa. Ilman ekan kierroksen kämmiä olisi sijoitus voinut olla paljonkin parempi, mutta omia mokia on turha jossitella.
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Track: Monza Wed May 08 22:48:22 2002

PRACTICE TIMES

Pos No Driver Team Nat Time Diff Laps
1 16 Hannu Etupaltta Lotus FIN 1m28.374s 15
2 2 HJ Henkka Ferrari FIN 1m28.482s 00.108s 19
3 3 EJ Wilpuri Ferrari FIN 1m28.582s 00.208s 19
4 17 Ville Rahja Brabham FIN 1m28.737s 00.363s 14
5 4 Marko Toropainen Lotus FIN 1m28.848s 00.474s 20
6 8 Pekka Pöyhönen Brabham FIN 1m28.853s 00.479s 16
7 11 Marko Viitanen BRM FIN 1m28.946s 00.572s 18
8 6 Marko Valtonen Lotus FIN 1m28.952s 00.578s 13
9 10 Js. Jape Ferrari FIN 1m29.242s 00.868s 15
10 18 Keke Ruusperi Eagle FIN 1m29.466s 01.092s 17
11 14 Niko Stenberg Honda FIN 1m29.737s 01.363s 18
12 15 Pasi Nuolikoski Honda FIN 1m29.997s 01.623s 18
13 9 Aki Haviala Ferrari FIN 1m30.976s 02.602s 11
14 12 Risto Westman Lotus FIN No time No time 1

Ja kisan kehityskäyrä:
http://koti.mbnet.fi/~vjr/gpl/Monza_RaceGraph.gif
 

Arcanum

Jonkin kakkosnikki
Liittynyt
2.8.2001
Viestit
577
Sijainti
Hämeenlinna
Aika-ajoissa räjähti oikea näkkäriylläri. Ajoin heti alussa kiinnityksen paaluun. Henkka otti välillä paikan kärjestä, mutta pamautin samalla mitalla takaisin ja pysäytin kellot aikaan 1:28.37. Siinä se lepäsi, uran ensimmäinen paalu.

Kilpailuun lähdettiin palkintosijojen kiilto silmissä, mutta jo lähtö osoiti sen, ettei kärkeen ole asiaa. Henkka ja Wilpuri menivät lentämällä ohi ja varmistelin kolmatta sijaa. Taakse tarrautui takiaisen lailla VJR, joka lopulta armottomalla prässäämisellään sai minut tekemään pienen virheen, joka kostautui hermoiluna ja menetin kisan kuluessa muutaman sijan.

Kisan pahin moka tapahtui viimeisessä mutkassa, jonne arvioin autoni sijoittumisen ja mahdollisuuteni täysin väärin. Auto lähti lapasesta ja meinasin viedä RWestin mukanani hiekalle, onneksi näin ei käynyt ja menetin itse yhden sijan. Liiasta intoilusta sakotetaan frown
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Pekpoy:
Itselleni ei käynyt kolarissa mitenkään, mutta koska moka oli niin räikeä, jäin odottamaan että Jape tulee takaisin edelleni. Siinä samassa ehti muutama muukin ohitse.
Esimerkillisen urheilullinen teko
 

rWest

Slow Member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
125
Pitää nyt kerrankin kommentoida kun meni niin hyvin.

Aika-ajoissa lähtöruutu oli viimeinen 14:sta enkä edes yhtään kierrosta harkoissa ajanut. T1 on monzassa aina ongelma ja taas siellä rytisi rankasti. Olikin hauska huomata olevansa ensimmäisen kierroksen jälkeen kuudennella sijalla. Kisa jatkui, pari autoa oli metsässä ja nousin sitten viidenneksi. Pian perään ilmestyi kenlie joka körötteli perässä pari kiekkaa ja laskin hänet sitten takasuoralla ohi ettei se kohelo vaan pamauta konttiin parabolicassa. Kenlie menikin menojaan ja pian eteen pyörähti arcanum joka sitten pyörähti uudestaan ja pian sainkin huomata olevani taas neljäs.

Pari kierrosta ennen maalia meinasin pompata pystyyn ja alkaa laulamaan maamme laulua kun varikkomies näytti P3. Vikat kiekat olikin sitten hermojen paikkailua kun arcanum hiillosti perässä ja meinasikin mennä ohi viimeisellä kiekalla parabolicassa jossa hänelle annoin sisäreunan ja meinasin yrittää kuitata takaisin pääsuoralle, mutta arcanum päätti poistua hiekkaesteeseen. Podium olisi podium ellei joku mokannut tuloksissa. Neljäs sijakin on ihan ok, mutta kun varikkotaulussa luki 3 niin se on enää vain, ok...

Niin ja jos tulee videota niin toivottavasti siellä nyt lukee "West" ilman sitä perhanan ärrää.

-West
 

Ken Lie

Well-known member
Liittynyt
29.1.2002
Viestit
183
Sijainti
Lahti
Vauhti täysin kateissa kisailtana! :confused:

edellisenä iltana paukuttelin tasaseen 1:28.5x traktorilla, mutta vaikka qualissa tuntui kierros hyvältä niin kello oli toista mieltä ja ilmotteli jotain typeriä 1:29 aikoja...en ymmärrä.. joku sabotoinut BRM:ää :confused:

No kisa läks aluks ihan hyvin, mutta juuri kun olin ottamas paikkaa ihan reunassa, niin Jape tunkikin keulansa sinne ja olin 3 rinnan keskimmäisenä ja T1 lähestyi uhkaavasti... kaikki tietää mitä siinä käy... no hölläsin hieman ja hain paikkaa Japen takana, mutta "gpl bugin", jossa näkyy vain 1 auto takana, en nähnyt Nikoa ollenkaan, joka oli tulossa Japen imuissa ja siinä sitten kolistiin ja matka jatkui jostain sijalta 12 tjsp. eek!

No sitten vain alettiin ajamaan tasasen HILJAA!!! (kuka sitä BRM:ää oikein sabotoi doubtful )...
sijat paranivat normaaliin tahtiin ja Japen ja Wilpurin kanssa oli vähän kisaakin. Ihmettelin kun yhtäkkiä lopussa taulu sanoin P2, epäilin että joko Henkalta hajos motti tai jotain yhteysongelmaa on tekeillä, no maalissa se osoittautuikin sitten yhteysongelmiksi. 3 sija on ihan ok brm:llä Monzassa, mutta ei voi sanoa että nopeus oli kunnossa... jonnekin sitä aikaa vain hukkaantui :(

Täytyy vissiin alkaa harkita eläkkeelle siirtymistä, kun vauhtikin katoilee aivan oudosti... :rolleyes:
 

Marko

Well-known member
Liittynyt
15.11.2001
Viestit
241
Sijainti
Helsinki
Aika-ajo meni kohtuullisen hyvin, tuloksena 5 lähtöruutu, lähdössä sain pidettyä paikkani aina T1 asti kunnes 'hissuttelin' liikaa ja en voinut vastustaa vasemmalla olevan kaiteen parittelu huutoa, siinä meni ohi 2 kuskia. Akti sinänsä oli lyhyt ja erittäin kiivas, jäi karvas maku...No ohimenneet kuitenkin kolaroivat Lesmo 1:ssä keskenään ja olin jälleen 5:des. Muutaman kierroksen ajan hiillostin VJR:ää sekunnin markinaalilla kunnes KIROTUSSA Parabolikassa lotarista perä alta ja piti heittä donitsit, ohi meni West ja Ken Lie. Ken Lie ohitti Westin muutan kierroksen jälkeen ja pääsin melkein iskuetäisyydelle Westiä nähden pikku hiljaa olemalla muutaman kympin kierroksella Westiä nopeampi. Kunnes taas KIROTUSSA Parabolicassa jarrutusmeni pitkäksi. Tätä toistuikin sitten ihan vitukseen saakka, mutta sinnittelin kuitenkin maaliin saakka ollen 11. Vituttaa!!!!!!!!!!!!!!

Kisan kooste: (Video aineksia)

Lap

1. T1- kiivas mutta sitäkin lyhyempi parittelu kaiteen kanssa
4. Donitsit Parabolicassa!! (Must videolle)
11. Jarrutus pitkäksi Parabolicassa
13. Jarrutus pitkäksi Parabolicassa
14. Ohitus Japesta takasuoralla, Jape tekee 'tilaa' ja kuittaa ohityksen ajamalla perääni Parabolicassa (Must videolle)
15. Jarrutus pitkäksi Parabolicassa
16. Vaihteeksi spinni Parabolicassa
17. Parabolica kiihdytys, Niko ajaan kylkeen (Must videolle)
21. Lesmo 1 spinni, Nikon ohitus nurmikon kautta takasuoralla, Parabolica kiihdytys rinta rinnan Nikon kanssa. (Must videolle)
 

Hënkka

Guest
Aika-ajossa kakkosruutu tyydytti varsin hyvin. Olin varma että edestä löytyy Lotuksia enemmän, mutta vain yksi siellä oli. Ennätyksestä jain pari kymmenystä, parempaa aikaa ei onnistunut millään, vaikka rahkeita piti olla uuteen ennätykseen.

Kisassa sain unelmastartin, Arcanum katosi peileistä heti ja toinen Ferrari näkyi takavasemmalla. Wilpuri siinä sitten hiillostikin useamman kierroksen. Ehkä ajelinkin vähän liian hiljaa, kun edellä ei mennyt ketään karkuun. Yksi virhe kuitenkin parabolican kiihdytyksessä päästi Wilpurin imuun ja Ferrari menikin heittämällä ohi pääsuoran päässä. Yritin pyristellä Wilpun perässä, mutta koko ajan auto tuntui kaikkoavan vain kauemmas ja kauemmas, Wilppu oli selvästi nopeampi.

Kolme kierrosta ohituksesta tuli parabolicassa vähän liian piiiitkä sladi ja menetin pari sekkaa siinä. Wilpuri näkyi enää pisteenä horisontissa. Pari kierrosta tästä ihmettelen parabolicassa seisovaa Ferraria ja luulin ensiksi että se on joku kierroksella ohitettava. Edessä ei kuitenkaan enää sitä pistettä näkynyt, joten mitä ilmeisemmin se sitten olikin Wilpuri. Varikkotaulu kiekkaa yöhemmin vahvisti asian. Kisan jälkeen selvisi että konerikko oli iskenyt. Käsittämätöntä, sillä Ferrarista ei kone ole mulla hajonnut Monzassa ikinä. :(

Loppukierrokset sitten laskettelin hissukseen pitämällä eron VJR:ään kolmessa sekunnissa. 5 kierrosta ennen maalia joku kierroksen jäänyt Ferrari ajoi Granden ulostulossa pihalle ja siinä jarrutin rajusti, onneksi se pysyi kuitenkin oikeassa reunassa eikä pyörähtänyt eteen. Tästä eteenpäin ei meikälle enää kierroksia jostain syystä tullut, mutta päätin painaa tasaista ajoa maaliin ja pitää peileissä vilkkuneen VJR:n Brabhamin takana. Omasta replaysta katsottuna eroa VJR:ään oli maalissa noin 4 sekuntia. Toinen voitto (tosin muiden epäonnella) heti avausvoiton perään, ei kai tässä ole vaan käymässä Häkkisiä? wink

Tässä vielä todiste maalintulosta VJR:n edellä:

http://koti.mbnet.fi/~henkka77/trash/Vika%20kierros_Monza.rpy

<small>[ 09-05-2002, 00:20: Message edited by: Henkka ]</small>
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Aika-ajot lähtivät kohtuullisesti käyntiin, mutta aina tuli pieniä virheitä. Tiesin, että alle 1:29 pitäisi päästä. Muutaman kerran spinnasin T1:ssä, vaikken siinä ole siinä juurikaan spinnaillut menneen viikon vapaissa harjoituksissa. Noin aika-ajon puolessa välissä paras aikani oli 1:29,06 ja sen perään paransin 0,02 sekuntia aikaani ja nousin sillä parannuksella kaksi sijaa Pekpoyn ja Walzun ohi. Viimeisellä stintillä sain onnistuneen kierroksen ja nousin sillä neljänneksi.

Lähtö onnistui hyvin ja meinasin nousta paalulta startanneen Arcanumin ohi kolmanneksi, mutta katsoin viisaammaksi jättää T1-ohitusyrityksen väliin tällä kertaa wink . Sen jälkeen otin rauhallisesti pari ensimmäistä kierrosta odottaa renkaiden lämpenemistä, ennenkuin lähden yrittämään ohitusta Arcanumista. Ferrari-kaksikko näytti karkaavan, enkä meinannut päästä riittävän lähelle Arcanumia. Noin kuudennella kierroksella aloin saavuttamaan pikku hiljaa ja 8. kierroksella Lesmoksen ulostulosta sain paremman vauhdin ja pääsin aivan Lotuksen imuun. Ascarin päätin ajaa vielä perässä ja iskeä takasuoralla, mutta Arcanum teki työni helpoksi vetämällä hieman nurmikon kautta leveäksi Ascarissa. Sen jälkeen ajattelin yrittää hyötyä Ferrari-kaksikon taistelusta ja saavuttaa heitä puhtaalla baanalla. Wilpurin moottoririkko nosti minut toiseksi. Anderstorpissa päästin Henkan aika helpolla, joten päätin yrittää ottaa Henkan vielä kiinni, mutta eihän vauhti siihen riittänyt.

Kierroksella 18 oli T1:n jälkeen kauheasti kumea tiessä ja tien poskessa oli Ferrari. Ajattelin, että sen täytyy olla rookie-kuljettaja, Duunari. Varikkomieheni tekivät kuitenkin myöhäisen aprillipilan ja näyttivät piruillessan mulle sen jälkeen taulussa position 1. Epäilykseni heräsi kuitenkin, kun edellä muutaman sekunnin päässä ajoi Ferrari noin samaa vauhtia minun kanssa. Noh oletin sitten, että Jape tai joku Ferrari-mies on päässyt vauhtiin huonon alun jälkeen. Heti maalissa selvisi tuo Brabhamin varikkomiesten aprillipila, kun Henkka oli tuloksissa muutaman kierroksen kärkeä jäänyt.

Tulokseen eli toiseen sijaan olen todella tyytyväinen. Tämä oli ehkä "urani" hienoin kisasuoritus, sillä muutamaa viimeistä kierrosta lukuunottamatta jouduin ajamaan täysillä eikä virheitä kuitenkaan tullut. Onnittelut Henkalle hienosta voitosta ja Arcanumille ensimmäisestä paalusta. Arcanum ajoi ensimmäiset 7½ kierrosta kylmäpäisesti eikä mulla ollut mitään saumaa ohitukseen ennen kuin siis 8. kierroksella.
 

walzu

Active member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
38
Monza takanapäin!

Kaksi edellistä kisaa,Mosport ja Anderstorp,joista odotin jotain,menivät discoiluun.Nyt Monzassa pelkäsin lähes koko kisan samaa ongelmaa,mutta onnekseni ei tullut.

Aa:ssa parantelin useita kertoja enkkaani ja viimeisellä yrittämällä rikkoontui,se minulle maaginen 1.29 raja,ajalla(1.28.95)ja 8.lähtöruutu.

Itse kilpailuun olin asettanut itselleni(taas) odotuksia pistesijasta.Lähtö tapahtui tuttuun tyyliin kohdallani,ja olin taas mukana ekan kurvan sählingissä,vaikka kuinka yritin ottaa varman päälle.Siitä selvittyäni oli sijoitus 13.Teki mieli lyödä hanskat tiskiin.Jatkoin kuitenkin ja pikkuhiljaa sijoituskin parani,osittain toisten virheiden/konerikkojen myötä,mutta se kuuluu kisaan.Luotin omaan kisavarmuuteen,vaikka sain suurimmaksi osaksi ajaa yksin ,jolloin helposti herpaantuu ja sortuu virheisiin.Muutamat väärät ajolinjan valinnat olivat suurimmat virheeni.Muuten olin n.sek./kier. ajateltua nopeempi ,joista paras (1.29.56) oli uusi ennnätys kisasäädöillä.Maalissa sijoitus 7.joka sekin oli pykälää parempi mitä kuvittelin.Monzan kisa oli tämän hetkisen GPL urani paras suoritus,tasaisuuden ja varmuuden suhteen.Siispä olen ihan tyytyväinen.

Eipä ollut paljoa kerrottavaa,paljon yksin ajoa ja vähän tapahtumia. wink

Ai niin, Onnea voittajalle!

<small>[ 09-05-2002, 04:21: Message edited by: walzu ]</small>
 

Duunari

Well-known member
Liittynyt
19.12.2001
Viestit
371
Sijainti
Harjavalta
Ohhoh.. Ekaa kisaa itselleni odotellen alko kädet oikee hikoilee. Jännitti vähän et pääsenkö ees karsinnasta ku sellainen tuli. Viikon verran peliä pelannut ja pääsinhän viimeisenä mukaan kisaan, viimeisellä yrittämällä :) . Aika-ajoissa viimeinen (joka ajoin kierroksen) ajalla 1.30.98 joka on 0.01 sekunttia omasta ennätyksestä. Siinä pettymys koska lähdin hakemaan uutta ennätystä aika-ajoista.

No lähdön otin kakkosvaihteella että en töppäilisi. Ekassa mutkassa taisikin porukkaa vähän törmäillä ja tuppasin parin ohi siinä ku ne otti aurinkoa nurmella. Kohta kuitenkin perässä joku jo näytti naamaansa ja päästin ohi. Näin tein muillekin jotka siellä pyörähteli. Ajoin muutaman hyvän kierroksen putkeen ilman ihmeellisyyksiä mutta sitten ne virheet alkoikin. Pyörähdyksiä alkoi tulla kun tahtoi olla vähän sellasta rajojen hakemista välillä. Noh.. selviydyin kuitenkin maaliin ilman shift-r:n käyttöä joka oli yksi tavoitteistani. Yksi oli ajaa maaliin asti ja yksi olla jäämättä kierroksella. Tosin virheitä tuli niin paljon että se antaa vielä odottaa :) Lopulta sijoitus viimeinen maaliin tullut, kuten odottaa saattoi :)
 

NS

Well-known member
Liittynyt
26.2.2002
Viestit
505
Sijainti
Esmoo
Alkaa käydä selväksi, että Honda saattoi sittenkin olla väärä vaihtoehto. Ainoa sallittu autovaihtoehto, jolla oli edes jotain kokemusta Monzassa oli Honda, silläkin yksi VROC-kisa... Kyseisessä kisassa oltiin Pasin kanssa aika samalla viivalla ja ajattelin, että kun vähän petraan ni ois hyvää kisaa pakan keskellä... Toisaalta halusin ottaa valkoisen valaan kisaan ihan haasteen vuoksi. No, sitä mentiin sitten jossain ihan muualla kuin keskellä pakkaa... Aika-ajossa elättelin toiveita 1.29.5:stä. Siitä jäätiin vähän, kuitenkin honda-pb:n parantuessa roimasti. 11. sija, blahh... Miksi kaikki ajaa niin kovaa? eek! Pasi oli jälleen myös Hondalla liikkeellä ja sai paikan rinnalta. Ajattelin, että jos ei muuten ni Pasin kanssa tulee hyvää kisaa.
No, lähtö oli Hondalla erinomainen, lyhyehköksi välitetyllä ykkösellä huudatin niin helvetisti, ettei vaan rupee kone nuupahtamaan ja Honda lensi... Pääsin myöskin hyvän lähdön ottaneen Japen imuun ja radan vasemmassa reunassa mentiin junassa vastaan tulevien autojen pikkuhiljaa vaihtuen näkyviin. Kenin BRM oli siinä myös jäämässä jalkoihin, mutta Japen päästyä ohi Kenin ylpeys ei enää kestänyt ja hää taklas meijät nurmiaitaan. No vitsi. wink Oikeesti tiesin, ettei Ken tiedä mitä takana tapahtuu ja otin ehkä turhan riskin. Kenin ohitus ois tienny jo ihan hyvää paikkaa kisaa ajatellen ja ois saanu ottaa hyvän linjan Grandeen. No, Ken näkee taakse minkä näkee, ja siinä vaiheessa ku GPL päätti, että Jape ei einää oo Kenin takana, mä olin jo käytännössä Kenin rinnalla. Ken siirty Japen imuun ja pau. Ken siinä kiitteli ja mä mietin vaan, että ajoinko koko ajan ihan reunassa, vai oisinko sittenkin ite lipunut Keniin päin. Piti tarkistaa vielä replaysta... Serverin replay varmaankin näyttää kiistattomalta Kenin virheeltä, mutta se on väärä tuomio ja otan itse vähintään puolet syystä. Sanotaanko, että tämä on vain sitä GPL-kilvanajoa...

No T1-turman jälkeen Shift-ärrää ja itsensä kokoaminen alkoi... Päästin parabolicaan tultaessa vielä Valtosen ohi, koska lotuksen vauhtia oli selvästi turha haastaa. Ekan kierroksen jälkeen sijoitus 14. doubtful Tokalla kierroksella vielä pakollinnen lesmo-hassi ja sitten sain vasta ajon päälle. Ohitin siinä spinnanneen Ferrarin (Haviala) ja ja Eaglellakin (Keke) oli jotain ongelmia. Siitä eteenpäin oli turhauttavaa. Hondalla rajojen tuntumassa, ajettavuus kohdallaan itselleni häkellyttävän tasaisella ja nopealla tahdilla. Kun kumit toimi ja auto keveni ajoin 1.30:n rajaa koko ajan, välillä alle, välillä päälle. Pari pitkää mutkaa tuli, muttei muita ongelmia. Samanlaisella ajolla olisi joissain tilanteissa ajettu pallille... Tällä kertaa palkkioksi ero edessä ajavaan Valtoseen ei muuttunut paskan vertaa. Tasanen 10 sekunnin puskuri. Siinä sitä sitten nautittiin kisasta...
Onneksi 13. kierroksen lopussa Jape ja Toro järjestivät ohjelmaa ja Parabolican nurmella odotti Ferrari ja Lotus. Pasillakin oli ollut ongelmia ja heti maalisuoralla menin köröttelevän Pasin ohi. Yhtäkkiä sijoitus oli huimaava superyllätys 9. ja pienenpieni toivonkipinä alkoi hehkua pistesijasta. Kierroksella 15 kipinä leimahti sitten liekkeinä ilmaan kun Ascarin jäkeisellä suoralla yli 300 vauhdissa Honda väitti, että 11400 kierrosta on liikaa... Jarruttelin siinä sitten Parabolicaan ja vetäydyin hiekalle ottamaan happea. Samaiset kolme autoa tulivat siinä sitten ohi, Toro tosin halusi näköjään tulla myös tarkastelemaan vaurioita lähemmin... Pääsin sitten loppujen lopuksi ajamaan kilpaa 10. sijasta, ja leikkikaveriksi tuli Toro. Kerran kilkkasin spinnannutta Havialaa Granden lopussa ja tein itsekin näyttävät ritariässät (180 + pakkia (kovaa) + 180). Näytti, etten saa Toroa enää kiinni, kunnes hän veti lesmo-1:een sellasen sladin, että ohituspaikka oli varma. Siis häkellyin ja spinnasin. Marko teki kuitenkin kiltisti lisää virheitä ja kierroksella 17 pääsin haastamaan Parabolicassa. Kiihdytyksen alkaessa nuolin sisäreunaa ja näytti että siltä puolelta pääsen ohikin, kunnes ajoin sisäpyörät nurmelle, pikku korjaus, leveämpi ajolinja, ei tietenkään Toroa vastaan voinut hellittää ja kylkeen. Lotuksen pyörän lentäessä ohi, alkoi hävettää, varsinkaan kun omalle autolle ei käynyt mitään. Jarrutin ennen varikon sisääntuloa ja annoin Markon Shift-ärrätä eteen. Sitten ajattelin vaan ajella taas tuntumaan leikkimään, mutta Marko sai vähän kaulaa. Viimosen kierroksen lesmoissa Marko teki kuitenkin jälleen virheen ja sain vielä yhden tilaisuuden kisailla Markoa vastaan, kunhan ensin odottelin jonkun aikaa... Markon päästyä ohi Ascarin jälkeen pääsin jälleen haastamaan Hondalla Parabolicaan. Tällä kertaa otin ulkolinjan ja Markon ja punasen seinän välistä päästyäni otin turvavälin vasemmalle ja laulatin Hondalla niin kovaa ku ikinä pääsin ja olin kuin olinkin maalissa 4 sadasosaa edellä. Otin siinä heti viivalla Markon välittömästi kättelyyn, pyytääkseni anteeksi aiempaa törttöilyäni. :p

Onnea voittajille! Itselleni tämä oli vain välikisa luokkaa "Elämää ei sen enempää..." ja ensi viikolla taas tosissaan...

<small>[ 09-05-2002, 09:59: Message edited by: NS ]</small>
 
Ylös