Alkaa käydä selväksi, että Honda saattoi sittenkin olla väärä vaihtoehto. Ainoa sallittu autovaihtoehto, jolla oli edes jotain kokemusta Monzassa oli Honda, silläkin yksi VROC-kisa... Kyseisessä kisassa oltiin Pasin kanssa aika samalla viivalla ja ajattelin, että kun vähän petraan ni ois hyvää kisaa pakan keskellä... Toisaalta halusin ottaa valkoisen valaan kisaan ihan haasteen vuoksi. No, sitä mentiin sitten jossain ihan muualla kuin keskellä pakkaa... Aika-ajossa elättelin toiveita 1.29.5:stä. Siitä jäätiin vähän, kuitenkin honda-pb:n parantuessa roimasti. 11. sija, blahh... Miksi kaikki ajaa niin kovaa? eek! Pasi oli jälleen myös Hondalla liikkeellä ja sai paikan rinnalta. Ajattelin, että jos ei muuten ni Pasin kanssa tulee hyvää kisaa.
No, lähtö oli Hondalla erinomainen, lyhyehköksi välitetyllä ykkösellä huudatin niin helvetisti, ettei vaan rupee kone nuupahtamaan ja Honda lensi... Pääsin myöskin hyvän lähdön ottaneen Japen imuun ja radan vasemmassa reunassa mentiin junassa vastaan tulevien autojen pikkuhiljaa vaihtuen näkyviin. Kenin BRM oli siinä myös jäämässä jalkoihin, mutta Japen päästyä ohi Kenin ylpeys ei enää kestänyt ja hää taklas meijät nurmiaitaan. No vitsi. wink Oikeesti tiesin, ettei Ken tiedä mitä takana tapahtuu ja otin ehkä turhan riskin. Kenin ohitus ois tienny jo ihan hyvää paikkaa kisaa ajatellen ja ois saanu ottaa hyvän linjan Grandeen. No, Ken näkee taakse minkä näkee, ja siinä vaiheessa ku GPL päätti, että Jape ei einää oo Kenin takana, mä olin jo käytännössä Kenin rinnalla. Ken siirty Japen imuun ja pau. Ken siinä kiitteli ja mä mietin vaan, että ajoinko koko ajan ihan reunassa, vai oisinko sittenkin ite lipunut Keniin päin. Piti tarkistaa vielä replaysta... Serverin replay varmaankin näyttää kiistattomalta Kenin virheeltä, mutta se on väärä tuomio ja otan itse vähintään puolet syystä. Sanotaanko, että tämä on vain sitä GPL-kilvanajoa...
No T1-turman jälkeen Shift-ärrää ja itsensä kokoaminen alkoi... Päästin parabolicaan tultaessa vielä Valtosen ohi, koska lotuksen vauhtia oli selvästi turha haastaa. Ekan kierroksen jälkeen sijoitus 14. doubtful Tokalla kierroksella vielä pakollinnen lesmo-hassi ja sitten sain vasta ajon päälle. Ohitin siinä spinnanneen Ferrarin (Haviala) ja ja Eaglellakin (Keke) oli jotain ongelmia. Siitä eteenpäin oli turhauttavaa. Hondalla rajojen tuntumassa, ajettavuus kohdallaan itselleni häkellyttävän tasaisella ja nopealla tahdilla. Kun kumit toimi ja auto keveni ajoin 1.30:n rajaa koko ajan, välillä alle, välillä päälle. Pari pitkää mutkaa tuli, muttei muita ongelmia. Samanlaisella ajolla olisi joissain tilanteissa ajettu pallille... Tällä kertaa palkkioksi ero edessä ajavaan Valtoseen ei muuttunut paskan vertaa. Tasanen 10 sekunnin puskuri. Siinä sitä sitten nautittiin kisasta...
Onneksi 13. kierroksen lopussa Jape ja Toro järjestivät ohjelmaa ja Parabolican nurmella odotti Ferrari ja Lotus. Pasillakin oli ollut ongelmia ja heti maalisuoralla menin köröttelevän Pasin ohi. Yhtäkkiä sijoitus oli huimaava superyllätys 9. ja pienenpieni toivonkipinä alkoi hehkua pistesijasta. Kierroksella 15 kipinä leimahti sitten liekkeinä ilmaan kun Ascarin jäkeisellä suoralla yli 300 vauhdissa Honda väitti, että 11400 kierrosta on liikaa... Jarruttelin siinä sitten Parabolicaan ja vetäydyin hiekalle ottamaan happea. Samaiset kolme autoa tulivat siinä sitten ohi, Toro tosin halusi näköjään tulla myös tarkastelemaan vaurioita lähemmin... Pääsin sitten loppujen lopuksi ajamaan kilpaa 10. sijasta, ja leikkikaveriksi tuli Toro. Kerran kilkkasin spinnannutta Havialaa Granden lopussa ja tein itsekin näyttävät ritariässät (180 + pakkia (kovaa) + 180). Näytti, etten saa Toroa enää kiinni, kunnes hän veti lesmo-1:een sellasen sladin, että ohituspaikka oli varma. Siis häkellyin ja spinnasin. Marko teki kuitenkin kiltisti lisää virheitä ja kierroksella 17 pääsin haastamaan Parabolicassa. Kiihdytyksen alkaessa nuolin sisäreunaa ja näytti että siltä puolelta pääsen ohikin, kunnes ajoin sisäpyörät nurmelle, pikku korjaus, leveämpi ajolinja, ei tietenkään Toroa vastaan voinut hellittää ja kylkeen. Lotuksen pyörän lentäessä ohi, alkoi hävettää, varsinkaan kun omalle autolle ei käynyt mitään. Jarrutin ennen varikon sisääntuloa ja annoin Markon Shift-ärrätä eteen. Sitten ajattelin vaan ajella taas tuntumaan leikkimään, mutta Marko sai vähän kaulaa. Viimosen kierroksen lesmoissa Marko teki kuitenkin jälleen virheen ja sain vielä yhden tilaisuuden kisailla Markoa vastaan, kunhan ensin odottelin jonkun aikaa... Markon päästyä ohi Ascarin jälkeen pääsin jälleen haastamaan Hondalla Parabolicaan. Tällä kertaa otin ulkolinjan ja Markon ja punasen seinän välistä päästyäni otin turvavälin vasemmalle ja laulatin Hondalla niin kovaa ku ikinä pääsin ja olin kuin olinkin maalissa 4 sadasosaa edellä. Otin siinä heti viivalla Markon välittömästi kättelyyn, pyytääkseni anteeksi aiempaa törttöilyäni.
Onnea voittajille! Itselleni tämä oli vain välikisa luokkaa "Elämää ei sen enempää..." ja ensi viikolla taas tosissaan...
<small>[ 09-05-2002, 09:59: Message edited by: NS ]</small>