Tavoitteena oli ajaa maaliin, mutta lähtöasetelmat kisaan olivat minua vastaan: surkea startissa yuck , radalla pysymisen epävarmuus eek! , kokemattomuus hahmotta missä muut kuljettajat on menossa
, eka esiintyminen "virallisissa" kisoissa
.
Startti, mitä pelkäsin eniten, onnistui minun mittapuulla mitattuna loistavasti ja sain lähtökiihdytyksessä pidettyä muut takana. T1:sen jarrutuksessa pääsin Pasin ohitse ja lähdin Markon perään.
Hyvin pian huomasin, että jos Marko ei tee virhettä, niin ajamalla en saa häntä kiinni
. Päätin että nyt ei tehdä mitään tyhmää vaan ajetaan ihan oma kisa ja katsotaan mitä muut tekee. Yllätyin kun huomasin saavani Markoa kiinni, ajattelin että Markolle on varmaan sattunut jotain, kierroksella 5 Marko sitten kävi pihalla ja pääsin ohi. Seuraavat kierrokset mentiinkin sitten Markon kanssa aika tasapaksusti:
Akjanu Lap 5: 1m22.196s [Off the track]
Marko 1m26.971s [Off the track]
Akjanu Lap 6: 1m22.163s
Marko 1m22.178s
Akjanu Lap 7: 1m22.433s
Marko 1m21.744s
Akjanu Lap 8: 1m22.259s
Marko 1m22.447s
Akjanu Lap 9: 1m22.331s
Marko 1m21.981s [Off the track]
Akjanu Lap 10: 1m22.339s
Marko 1m21.520s
Akjanu Lap 11: 1m24.739s
Marko 1m23.234s
Kierroksella 11 mä sitten kämmäsin jotain ja Marko pääsi ohi, meni sitten niin pahuksen kovaa karkuun ettei minulla ollut mitään jakoa
. Marko meni menojaan joten rupesin varmistelemaan 2 sijaa, PAHA MOKA, ajorytmi katosi kokonaan ja kävin pihalla muutaman kerran.
Ei mennyt pitkään kun näin Pasin tulevan persuksiin kiinni, oikeen säikähdin, yritin lisätä vauhtia mutta kämmäsin T7:ssa nurtsille. On totta että ryykäsin nurtsilta radalle Pasin eteen (sorry), mutta en tullut mielestäni ajolinjalle vaan jätin Pasille riittävästi tilaa. Ajattelin mielessäni, että menkööt ohi, saan Pasin kyllä helposti kiinni
, mutta Pasi päättikin jarruttaa joten kiihdytin T8 kohti.
Kierroksella 19 Marko veti sitten oikein kunnolla pihalle ja pääsin kärkeen. Oli aika helppoa ajaa viimeiset kierrokset, Pasi ei ollut niin lähellä että siitä olisi ollut varteen otettavaa uhkaajaa ja Markokin jäi riittävän taakse. Voittajan on helppo hymyillä
.
En ota kantaa alkuhäslinkiin, mutta kisa itsessään oli mielestäni reilu ja jännittävä.