Ennen aika-ajoja selvittelin, vieläkö Kyalamissa vaivanneet screen freeze -ongelmat jatkuvat. Ja jatkuihan ne. Sitä aikani selvittelin ja ilmeisesti boottaus oli lopullinen niitti, sillä itse kisassa eikä aika-ajoissakaan ollut mitään ongelmia pelin toimivuuden kanssa.
Aika-ajoissa pidin pitkään (muistaakseni) 4. sijaa. Ihmettelin hieman, että miten mä nyt noin korkealla. Lopussa pari kuskia teki mikahäkkiset ja putosin 7. ruutuun. Startissa ilmeisesti PekPoy katosi edestäni näkyvistä heti kiihdytyksessä ja jouduin hieman varomaan. Siitä kuitenkin selvittiin. Seuraava ongelma, johon törmäsin, oli äänet. Pelin äänet sinänsä toimi ihan hyvin, mutten muistanut, että Cooperin äänet on niin vaimeat suhteessa muihin, että on järkevintä pistää kuulokkeet korville ja äänet todella isolle. Nyt oli välillä vaikeuksia kuulla Cooperin kehräystä kilpa-auton moottoreiden laulaessa lähituntumassa edessä ja takana.
Tane, minä ja Pasi ajoimme noin 10 kierrosta letkassa. Valitettavasti järjestys oli väärä, sillä Pasi näytti olevan selvästi minua nopeampi, ja minulla taas oli hieman enemmän vauhtia kuin Tanella. Mutta pelkkä vauhti ei varsinkaan Monacossa riitä, sillä nousu pitää ansaita mahtumalla kapeiden kaiteiden välistä puikahtamaan toisen edelle. Tane mokasi itsekseen shikaanissa, jolloin tilanne hieman rauhoittui. Mutta siitä puoli kierrosta eteenpäin, niin huomasin seuraavan häiriötekijän. Tallipäällikkö yritti nimittäin tavoittaa minua tiimiradiossa, jonka pirinä häiritsi keskittymistä, enkä viitsinyt alkaa yrittämään kojeen vaimentamista, koska siitä olisi seurannut vaan lisää ongelmia.
5 kierrosta sen jälkeen, Pasi törmäsi perääni shikaanin jälkeisessä jarrutuksessa. Tämän seurauksena Pasi pääsi edelleni. Sen jälkeen ajelin rauhallisesti turhia hötkyilemättä. Pari kierrosta ennen maalia joku BRM:n näköinen auto ajeli hitaannäköisesti edelläni ja pääsi ohikin. Oletin, että Pasi ei hyväksynyt törmäämällä saatua sijaa. Siten hieman yllätyin maalissa sijoitustani
Kuitenki jäi todella hyvä maku suuhun. Monacosta en olisi uskonut noin jännää kisaa tulevan, mutta toisin kävi. Harmi, että Tanen ja Pasin kanssa kisailu ei jatkunut vahinkojen vuoksi ruutulipulle asti, mutta sellaista sattuu. Kiitos kilpakumppaneille hienosta kisasta ja paljon seppeleitä pärjänneille