ForumGPL 2005, 2. race @ Monaco 10.10.2004

• Viestiketjun aloittaja abc
  • Aloituspäivämäärä

Rambo-JorGen

Member
Sijainti
Kaarina
Praccyssa honda pb ja paalulle yli kahden sekunnin erolla.

Kisassa sain hyvän startin ja ensimmäinen kierros meni puhtaasti ilman mitään hämminkiä.
Kisan puolen välin paikkeilla ero Zoomiin vakiintui reiluun kymmeneen sekuntiin ja tarkoitus oli säästellä autoa ja ajella hissukseen maaliin.

Kolmanneksi viimeisellä kierroksella alkoi kuitenkin takasuoralla moottorista kuulua ihmeellistä röpötystä: bensa loppuu :jaska:

Yritin sinnitellä maaliin asti, mutta viimeisellä kierroksella löpö loppui kokonaan ja honda jäi radan varteen :nope:

abc

DNF
Ennen aika-ajoja selvittelin, vieläkö Kyalamissa vaivanneet screen freeze -ongelmat jatkuvat. Ja jatkuihan ne. Sitä aikani selvittelin ja ilmeisesti boottaus oli lopullinen niitti, sillä itse kisassa eikä aika-ajoissakaan ollut mitään ongelmia pelin toimivuuden kanssa.

Aika-ajoissa pidin pitkään (muistaakseni) 4. sijaa. Ihmettelin hieman, että miten mä nyt noin korkealla. Lopussa pari kuskia teki mikahäkkiset ja putosin 7. ruutuun. Startissa ilmeisesti PekPoy katosi edestäni näkyvistä heti kiihdytyksessä ja jouduin hieman varomaan. Siitä kuitenkin selvittiin. Seuraava ongelma, johon törmäsin, oli äänet. Pelin äänet sinänsä toimi ihan hyvin, mutten muistanut, että Cooperin äänet on niin vaimeat suhteessa muihin, että on järkevintä pistää kuulokkeet korville ja äänet todella isolle. Nyt oli välillä vaikeuksia kuulla Cooperin kehräystä kilpa-auton moottoreiden laulaessa lähituntumassa edessä ja takana.

Tane, minä ja Pasi ajoimme noin 10 kierrosta letkassa. Valitettavasti järjestys oli väärä, sillä Pasi näytti olevan selvästi minua nopeampi, ja minulla taas oli hieman enemmän vauhtia kuin Tanella. Mutta pelkkä vauhti ei varsinkaan Monacossa riitä, sillä nousu pitää ansaita mahtumalla kapeiden kaiteiden välistä puikahtamaan toisen edelle. Tane mokasi itsekseen shikaanissa, jolloin tilanne hieman rauhoittui. Mutta siitä puoli kierrosta eteenpäin, niin huomasin seuraavan häiriötekijän. Tallipäällikkö yritti nimittäin tavoittaa minua tiimiradiossa, jonka pirinä häiritsi keskittymistä, enkä viitsinyt alkaa yrittämään kojeen vaimentamista, koska siitä olisi seurannut vaan lisää ongelmia.

5 kierrosta sen jälkeen, Pasi törmäsi perääni shikaanin jälkeisessä jarrutuksessa. Tämän seurauksena Pasi pääsi edelleni. Sen jälkeen ajelin rauhallisesti turhia hötkyilemättä. Pari kierrosta ennen maalia joku BRM:n näköinen auto ajeli hitaannäköisesti edelläni ja pääsi ohikin. Oletin, että Pasi ei hyväksynyt törmäämällä saatua sijaa. Siten hieman yllätyin maalissa sijoitustani

Kuitenki jäi todella hyvä maku suuhun. Monacosta en olisi uskonut noin jännää kisaa tulevan, mutta toisin kävi. Harmi, että Tanen ja Pasin kanssa kisailu ei jatkunut vahinkojen vuoksi ruutulipulle asti, mutta sellaista sattuu. Kiitos kilpakumppaneille hienosta kisasta ja paljon seppeleitä pärjänneille

Pasi73

Well-known member
Sijainti
Ilmajoki
Noh, tulin sit kuitenkin mukaan kisaan, vaikka olen ollu huonossa kunnossa koko loppuviikon. En tiedä oliko se nyt kovin järkevää, mutta pirun hauskaa oli kuitenkin kisassa. :)

Se VJR:n kanssa ajettu kisa oli tiukkaa ja hikistä touhua. :D Ohituspaikat oli kortilla ja mun BRM:n outo käytös jarrutuksissa takas sen, että jossain välissä kisaa tulisin varmasti ajamaan VJR:n päälle. Niin siinä sit kävi ja isot sorket siitä :( pienen pusun annoin, joka sit kasvoi sata kertaiseksi lagikolarin tapaan. Molemmat spinnattiin siinä, mut onneksi kumpikin pääsi jatkamaan vielä kisaa. Se oli myös tiukka tilanne, kun Tane selätti autonsa, niin mun ohjaamo oli siinä kyl käsiä täynnä.. mut ihmeen kaupalla sain väistettyä BRM:n joka oli kypäränojassa sikaanin jälkeen. :)

Lopussa mietiin kovasti sitä että voisin kyllä antaa VJR:lle sen sijoituksen takasin, mutta päädyin sit kuitenkin pitämään sijoitukseni.

Onnea paalumiehelle ja kisan voittajalle sekä muille maaliin asti ajaneille.

Zoom

Well-known member
Sijainti
Ñosé
Aika-ajoissa ajelin melko aliohjaavalla Cooperilla ensimmäiset 15min taukoamatta, ja sain kohtalaisen ajan, jolla pääsin toiseksi...kunnes Samuli kiilasi yllättäen eteen 4 sadasosalla. Kolmas lähtöruutu siis.

Startissa pidin paikkani, kuten myös edellä olevat. Taakse ilmestyi Pöyhösen Cooper, joka lähes ajoi pariin kertaan perään jarrutuksissa, mutta onneksi osumaa ei tullut.

Ensimmäisen kierroksen jälkeen ero kasvoi Pöyhöseen. Edessä oleva Ikäheimo oli sekunnin päässä. Heti seuraavalla kierroksella pääsinkin ohi, kun brabhami ajoi pitkäksi viimeisessä tiukassa neulassa. Pari kierrosta myöhemmin näin peileissä saman brabin samassa paikassa komeassa ilmalennossa.

Parin ekan kierroksen jälkeen ero edessä pysyi lähes samassa 10 sekunnissa, ja taakse kasvoi ainakin sekunnin/kierros. Mielenkiinto pysyi yllä kisahotläpillä.

10 kierrosta ennen maalia keskittyminen herpaantui hieman. Shikaanissa sain tuurilla ja taidolla pidettyä auton hallinnassa, kun rengas osui hiukan heinäpaaliin. Samalla kierroksella, viimeisessä mutkassa jarrutus meni pitkäksi ja jousitus vaurioitui hieman, muttei
vaikuttanut kierrosaikoihin.

Kisan loppupuolella, noin pari kierrosta ennen maalia, näin viimeisessä mutkassa hitaasti menevän Hondan, jonka ohitin. Kierros myöhemmin varikkotaulu näytti sijoitukseksi kärkipaikan. Ajoin varovaisesti viimeiset kierrokset ja...

Voitto!

Kaiken kaikkiaan onnistunut kisa, vaikka yksin ajelua oli paljon, ja en loppujen lopuksi oikeastaan ohittanut kunnolla ketään. Raatoja tuli ensimmäisillä kierroksilla ihmeen vähän Monacossa. :thumbup:

Viimeksi muokattu:

NS

Well-known member
Sijainti
Esmoo
Öö... replayta tutkittuani tajusin, että ottaessani yllänäkyvän ruutulipun mulla ois ollu vielä kierros jäljellä. :D SamiJ:n kaula ois kuitenkin riittäny vaikka sain lopussa hyvin kiinni. Kaiken kaikkiaan siis aika huikeaa säätöä. Noista kolareista vielä, että huhhuh... Ei menny onnenlahjat tasan - muilla meni autot päreiksi, mulla ei.

abc

DNF
Milloin ajetaan Zandvoortissa? Viikon vai kahden päästä?

Pasi73

Well-known member
Sijainti
Ilmajoki
Kahden viikon päästä olis tosi jees, koska ens viikonloppuna olen laivalla. :alppu:

Sammypiru

Isä
Sijainti
f1racing.net
Tiesin jo etukäteen, että tähän kisaan en kerkeä. Sillon kun muut täällä starttaili, nii minä odotin bussia Turun satamassa. Onneksi rata, joka jäi väliin, oli Monaco.