ForumGPL2003:n rataäänestys

• Viestiketjun aloittaja Hënkka
  • Aloituspäivämäärä

Pasi73

Well-known member
Sijainti
Ilmajoki
10p Mexico
9p Monza
8p Nûrburgring
7p Spa
6p Zandvoort
5p Rouen
4p Silverstone
3p Watkins Glen
2p Kyalami
1p Monaco
0p Mosport

Duunari

Well-known member
Sijainti
Harjavalta
Laskeskelin tässä noi tulokset. Joku voi tarkistaa jos haluaa kyl :)

120 - Spa
104 - Nürburgring
96 - Monza
94 - Kyalami
88 - Watkins Glen
84 - Rouen
82 - Monaco
-------------------
80 - Zandvoort
76 - Silverstone
71 - Mosport
40 - Mexico

Pasi73

Well-known member
Sijainti
Ilmajoki
Henkka tai Duunari vois laskea äänet... niin asiat menis taas eteenpäin. wink

Seuraavaksi vois tehdä Add-on radoista jonkun listan josta äänestettäisiin samalla tavalla kuin orginaaleista 7 rataa jatkoon. Se miten ne radat siihen "lyhkäiseen" listaan valitaan on vielä hämärän peitossa. Ehkä se lista voisi olla kaks kertaa niin pitkä kuin se oli orginaali radoilla. Monella on kuitenkin omat suosikit Add-on radoiksi... ja näin äänestämällä ei kukaan voisi valittaa että ei saanut vaikuttaa Add-ratojen valintaan... Muistakaa nyt vielä tämä :D on montaa mielipidettä, toinen tykkää Solitudesta (esim. Marko, N1ko, Pasi) ja toiset tykkää Anderstorpista (esim. VJR, Henkka, Wilpuri?) jne. Eli todennäköisesti monta vääntöä tulee noista radoista siihen listaan. Mutta jos sen listan kasaa joku yksistään niin siinä EI oo mitään mieltä. Eli nyt pitää malttaa hetki ja tuumataan hetki asiaa yhdessä. Tällä asialla ei oo niin kiirus, vaikka näköjään toiset jo pari viikkoa sitten alkoivat reenaamaan Add-on ratoja kevääksi! Tehdään yhdessä loistava liiga... :)

Nyt viikolla instasin taas noita ratoja GPL:ään... nyt on niitä ratoja yhteensä yli 180 :D
-Toiset on kauniita ja toiset rumia. -> tuon ei saisi vaikuttaa valintaan yhtään, koska kisaaminen on nyt pääasia.
-Pitäis kuvitella sitä tilannetta että on n.20 kpl saman merkkistä autoa lähtöviivalla eli miten ahdas on T1-kopleksi. -> riippuu radasta.. tarkoitin tällä esim. jos on 2 kilometrin pitkä lähtösuora ja sen perään heti Monacon vipan mutkan kaltainen neulansilmä... romua syntyis aivan varmasti ja paljon.
-Onko radalla ohituspaikkoja. -> niitä pitää nyt löytyä. Jos on loistava rata mutta on vain yks ajolinja niin kolarien määrät on ovat isot juuri tämän takia, kun riskillä joutuu ohittamaan edellä ajavia.
-Kuinka leveä on rata. -> mitä leveämpi sitä parempi.
-Kuinka vaikea on rata... esim. Janakkala on pirun vaikea. -> tämäkin riippuu tietysti kuskeista ja mieltymyksistä, mutta olisi kyllä suotavaa että Add-on rata olis ns. helppo oppittava, kun kaikilla ei oo mahdollista opetella uusia ratoja +100 kiekkan verran.. johtuen ihan siviilisäädyistä ym. :D
-Onko Frame-ongelmia radassa. -> esim. Reimsin rataan löysin Fps-patchin joka auttaa melkoisesti niihin viljapeltoihin ym. ongelmiin. Linkki: http://forum.racesimcentral.com/attachment.php?s=&postid=299331
-Ei saa olla liian lyhyt rata -> menis arpomiseksi kisat kun nopeimmat ohitais porukkaa kieroksella ja joskus vois se hitaampi kuski vahingossa aiheuttaa kärkikuskeille keskeytyksen.
- Jos joku Fantasy rata on loistava -> se valitaan mukaan vaikka ei oo ns. oikea rata.. kyllä kova kuski ajaa radalla kun radalla kovaa, ei se kyllä häiritse onko rata fantasy- vai real- rata.
-Mukaan vois otaa se _yksi_ ovaali-rata -> näin porukat näkis onko se hyvä/huono asia liigan kisoihin.
-Jne.

Ja tälläistä tällä kertaa... mä voisin nyt alkaa testailemaan noita ratoja..

Ja hei, keskustellaan tästä asiasta myös täällä foorumilla.. kun kaikkia ei vaan "huvita" tulla sinne chatin puolelle... äiti/isä/vaimo/kaveri kieltää, minuuttitaksa tai ehkä ei osaa käyttää Mircciä jne. :p

-Pasi73-

<small>[ 16-11-2002, 15:48: Message edited by: Pasi73 ]</small>

abc

DNF
Duunari:
Laskeskelin tässä noi tulokset. Joku voi tarkistaa jos haluaa kyl :)

120 - Spa
104 - Nürburgring
96 - Monza
94 - Kyalami
88 - Watkins Glen
84 - Rouen
82 - Monaco
-------------------
80 - Zandvoort
76 - Silverstone
71 - Mosport
40 - Mexico
Sain samat, mutta Keljulla ei periaattessa ois äänestysoikeutta:

VJR:
Täsmennetään vielä, että ne saa äänestää jotka on tähän mennessä ajanut 1.divarissa vähintään yhden kisan. ja riviä ei saa muokata kuin korkeintaan muutaman tunnin sen jättämisen jälkeen.

ja jotta joku järjestys tähän saatais niin laitetaan äänestysaika umpeutumaan vaikkapa 15.11 klo 23:59
Ekan kisan Kelju ajoi pari päivää tän alkamisen jälkeen.

Tulokset ilman Keljun riviä:
Spa 120
Nürburgring 94
Kyalami 89
Monza 87
Rouen 83
Watkins Glen 81
Zandvoort 76
---------------
Monaco 74
Silverstone 70
Mosport 68
Mexico 38

Mutta hyväksytäänkö Keljun rivi? :p

<small>[ 16-11-2002, 15:56: Message edited by: VJR ]</small>

Duunari

Well-known member
Sijainti
Harjavalta
mun mielestä keljun vois hyväksyä kyl

vaikka pidänkin zandia mieluisampana ratana ku monacoa

Jape

Well-known member
Mulle ihan sama, mutta kyllähän tota Monacoa niin mielellään kyllä kolistelisi.

Tane

Well-known member
Pkele... Silverstone Monacon tilal, Stana. Kun olen osallistumassa kevät-liigaan niin luonnollisesti haluaisin myös kisata lempiradallani. Lisäksi Silveri soveltuu kisaamiseen paremmin kuin Monaco ja Zandvoort.

Pasi73

Well-known member
Sijainti
Ilmajoki
Jape, kevään liigassa olis tarkoitus ajaa _kilpaa_ eikä kolistella ym. juttuja... olis se kyl aika naurettavaa jos kiekalla ohitettava kuski "vahingossa" järjestelisi tulosluettelon uusiksi... tyyliin: "sori, en nähnyt ku yhden auton peileissä!" :(

Siinä mahdolliset kisan jälkeiset rangaistukset ei paljoa lohduttaisi jos kisassa oli vuosisadan taistelu käynnissä kärkipaikoista... mä en ainakaan ton takia haluaisi olla se kiekalla ohitettava... syys-sarjassa Jere mun ohitti kiekalla ja heti perään Jere ajoi ulos ja keskeytti, mä olin silloin kisassa aivan varma siitä että mä sen aiheutin... :mad: pikkasen harmitti. Kisan jälkeen Jere kyllä kertoi että monitori sammui kesken kisan... siitä johtui ulosajo. eek!

Jep, kiekalla ohituksia tapahtuu muillakin radoilla... mutta jos on paskaa säkää niin Monacossa voi esim. 5 ekaa autoa jäädä siihen läjään mikä siitä helposti voi syntyä tuolla Monacossa kun ohitetaan kiekalla. Eli turhat arpomiset pois meidän kisoista, oon sitä mieltä...

ps. Kyllä mä monacoa osaan sen verran ettei nää mun jorinat siitä johdu. wink

Jape

Well-known member
No ei kun heikukeikun...

Näyttäähän se kolisevan radasta riippumatta muuallakin.
Tuntuu että niin leveetä ja suoraa rataa ei löydykkään, missä me ei kolisteltaisi wink

Ja tuo 'kolistelu' ei nyt ollut tarkoitettu hei ihan sanan varsinaisessa merkityksessä :rolleyes:

Wilpuri

Senile Member
Sijainti
hki
Jos ei noilla päivillä ole niin väliä, eli jos pari päivää tuolla sinne tai tänne, niin kai se on pari päivää sitten täälläkin sinne tai tänne, ja minunkin äänet hyväksytään, vaikka pari päivää myöhässä tulevatkin wink .

10 Watkins Glen

9 Spa-Francorchamps

8 Monza

7 Zandvoort

6 Silverstone

5 Kyalami

4 Nürburgring

3 Mosport

2 Rouen

1 Monaco

0 Mexico

Pasi73

Well-known member
Sijainti
Ilmajoki
"Kyllä onnistuu!" wink Ihmettelin jo missä sun listas viipyy... tuo VJR:n takaraja oli vaan ns. hatusta vedetty juttu, niin mä sen ainakin ymmärsin. :cool:

Arcanum

Jonkin kakkosnikki
Sijainti
Hämeenlinna
Tane:
Pkele... Silverstone Monacon tilal, Stana. Kun olen osallistumassa kevät-liigaan niin luonnollisesti haluaisin myös kisata lempiradallani. Lisäksi Silveri soveltuu kisaamiseen paremmin kuin Monaco ja Zandvoort.
Ei sille voi mitään, jos yleinen mielipide on rataa vastaan. Myös Monaco, joka on oma suosikkini, tippuu. Ei auta itku markkinoilla, sillä näin se demokratia toimii, eikä aina voi voittaa.

Pasi73

Well-known member
Sijainti
Ilmajoki
On muuten aikaa vievää puuhaa testailla noita Add-on ratoja, helposti menee puoli tuntia radalla kuin radalla. doubtful

Oon taas miettiny tota äänestys juttua, ehkä olisi kuitenkin parempi jos ei kukaan valitse kenenkään puolesta niitä Add-on ratoja, mistä äänestetään ne seitsemän rataa kevääksi. Varmasti jokaisella on joku suosikki Add-on radoiksi ja jos _Se_ jää pois siitä listasta (missä olisi vaikkapa 22 kpl Add-on rataa) voi sitä pahaa olo mikä siitä syntyy... "elämä on pilalla, en aja enää". :D

Ehdotus, jos tehtäis näin:
Kun ratoja on monen tyyppisiä: racetrack, road course, oval, racetrack + oval, club circuit. Rally staget sekä city radat voi varmaankin jättää pois?

Ideana olisi että sovitaan kpl määrät per ratatyyppiä, sitten jokainen äänestää niitä ratoja mitä haluais kevääksi. Yksinkertaista.

Esim.
Minä Erkki Mustanaamio äänestän näin:

1.RaceTrack 2kpl:
-Sal74
-Road Ontario

2.Road Course 2Kpl:
-Reims
-Solitude

3. Club circuit 2kpl:
-Snet67
-Googwood

4. Oval tai Racetrack+Oval 1kpl:
-Milano (Monza Oval)

Tietysti joku ihmettelee että miten tuo lokerointi noille radoille menee, mutta jos se annetaan mennä tuon GPL tracks databasen http://magnust.d2g.com/ tyypityksen mukaan joka on vasemmassa ylänurkassa. Siitä kun valitsee vaikkapa "Club Circuit" ja eikä rajoita hakuehtoja millään vaan antaa sen hakea painikkeella "Search by criteria" kaikki Club Circuitit mitä on nyt saatavilla GPL:lle. Niistä sitten jokainen ihan itse valitsee sen radan mitä haluaa äänestää, luonnollisesti jokainen on ajanu sillä radalla mitä äänestää. wink

Mitä mieltä on porukat tässä ideasta? tuumatkaa hetki ennen kun tyrmäätte tämän idean..... äänestykselle takarajana olisi vaikkapa tämän vuoden vipa päivä ja äänestää saisi ne kuskit jotka ovat oikeutettuja ajamaan kevään 2003 1.Divarissa.

abc

DNF
Ainakin mun mielestä ois paras, jos suosituimmat valittais ratatyypistä riippumatta.

Pasi73

Well-known member
Sijainti
Ilmajoki
Jos kattoo noita ratavalikoimia per ratatyyppi, niin ei siellä kovin montaa pähkäilyn kohtaa ole. Suosikit menevät joka tapauksessa jatkoon. Surkeat radat ei eivät varmasti pääse jatkoon koska yhdellä äänellä ei pitkälle pötki.

Kuitenkaan kovin moni ei oo tehnyt samoin kuin Niko ja minä että on asentanu noita ratoja useita ja testaillut niitä liigaa varten --> siksi moni tulee äänestämään vanhoja tuttuja ratoja eli VJR:n kertomia suosituimpia Add-ratoja. On niitä muitakin hyviä ratoja... vai, mitä Niko?

Tässä kuvassa on menossa mun ratahärdelli: http://koti.mbnet.fi/~pasi73/ForumGPL/Radat_sekasin.jpg :rolleyes:

abc

DNF
Spa98:n ja Milanon vois jättää pois kun vastaavat radat ajetaan kerran toisessa muodossa.

Pasi73

Well-known member
Sijainti
Ilmajoki
Just tota mä tarkoitin että kun joku alkaa sanomaan että tämä ja tämä rata pois...se kuulostaa monen korvissa aika typerältä... seuraavaksi joku keksii että samassa maassa ei saa olla kuin kaks kisaa ja rataa pitää kiertää myötäpäivään jne. Mun systeemissä säästyisi tuoltakin vaivalta.

Näillä Span eri versioilla ei oo kyl paljoa samaa... tuo Spa67 on vaan niin pirun tylsä verrattuna tuohon uuteen. Se kohta missä Burti veti Irveneä pyllyyn on kyllä mahtava paikka vetää täysiä, yks hienoimmista mutkista mitä GPL:ssä on...

Milanossa olis kyllä aika jännä kisata kun kaasu pohjassa vedetään pitkään ja imusta porukat yrittää ohitte ennen seuraavaa ovaalia. Ratana se olisi parempi vaihtoehto kuin puhdas ovaali.

Eli oon testannu molempia jonkun verran... ja paria muutakin.