Forumin BEAFC (Bernie Ecclestone Anti Fan Club)

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Kyllähän Bernie Formula ykkösten suurena miehenä ja visionäärinä jos kuka tämän ansaitsee. :thumbup:
 

Deep Throat

Well-known member
Liittynyt
30.6.2007
Viestit
784
Sijainti
Turku
Mitali-ideansako ansiosta?

edit. meni toikit sekaisin :D
 
Viimeksi muokattu:

Poistettu jäsen 5082

Guest
No tämä on yksi harvoista klubeista joihin voin liittyä :alppu:
 

007

Well-known member
Liittynyt
13.1.2007
Viestit
148
Liityn !!! Kyseisestä papasta ei ole ollut kuin harmia koko 2000-luvun. :thumbfh:
 

Vettel2011

Well-known member
Liittynyt
12.3.2009
Viestit
114
Olen toljottanut formuloita vuodesta 1991 ja nyt kun tänne kirjoittelen, niin pessimistisen kitkerää kommenttia tulee koko ajan. Formuloista on tullut ihan pelleilyä ja se on formulapaavinkin syytä. Pelkkää akkamaista kieroilua. Suunnittelin tässä jo hankkivani Bernie maskin jolla menisin johonkin skabaan provoilemaan. Viime kisassa taas hieno näyte: kisaa ei olla jatkamassa mutta sitä ei myöskään keskeytetä ettei kukaan vaatisi Bernieltä rahoja takaisin. Pätäkästä sillä tosiaan onkin puutetta..
 

Forzacupika!

apina
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
1010
forssa liittyyy ha hkatuu hommenna toimiaan niin täällä kin muulakkin

loppu
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Nousukauden aikana Ecclestone on euronkuvat silmissään ulottanut kätensä Aasian puoleen helpon rahan toiveissa. Malesia, Bahrain, Shanghai, onhan näitä. Paha vain kun niitä kisoja viedään sitten pois oikeista lajikulttuurin kehdoista kuten vaikkapa Montréalista ja Yhdysvalloista. Euroopankin radoista Hocke piti kastroida ja näitä uusia nollatason katuratoja on tuotu mukaan.

Vaikka Berniestä onkin sanottu, että on niin kova businesshai että..! niin kyllähän tuosta toiminnasta paistaa selkeä lyhytnäköisyys ja ahneus. Samalla ns. pienille maille on näytetty keskaria ja vedetty GP-kisat pois, kuten Österreichringiltä. Suomeenkaan ei muka saada kisaa koska täällä on "liian pienet markkinat". Kerropa sitten, Bernie, että kuinka helvetin isot markkinat jossain maailman toisella laidalla sijaitsevassa, yhdessä maailman kehittymättömimmässä maassa muka on? Puolet kansasta tienaa elantosa maaseudun töissä ja rikas prosenttieliitti sikailee öljyrahojensa (Petronas) kanssa. Suomessa on sentään A) lajikulttuuria, B) kiinnostusta rajojen ulkopuoleltakin ja C) Pohjois-Euroopan laajuiset markkinat, jotka käsittävät vähintäänkin 50 miljoonaa ihmistä kun lasketaan yhteen pohjoismaat, baltia ja Venäjän länsiosan.

Vähän tässä toivoisinkin, että kaikki kisajärjestäjät pistäisivät kunnon boikotin pystyyn ja laittaisivat tämän "teräsvaarin" ojennukseen. Miten vuosi toisensa jälkeen sama reliikki voi päättää mihin aikaan kisat ajetaan ja missä ajetaan? Seuraavaksi Aasian kisajärjestäjät kuten Shanghai ovat kaatumassa valtavan velkataakan alle kiitos hra Ecclestonen järjettömien osallistumismaksujen takia. Miten yhden GP-kisan järjestämisestä pitää maksaa monta miljoonaa tämän miehen taskuun vielä kaikkien muiden kulujen lisäksi?
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Hookahilta yksi parhaimmista postauksista minkä olen tällä forumilla lukenut.

Itsekin olen ihmetellyt, mikä saa kisajärjestäjät suostumaan sikahintaisiin järjestysmaksuihin. Ja ne maksut eivät ole samat kaikille, vaan esim. Englannin GP:llä taitaa olla kalliimmat maksut kun esim. Unkarin ja muitten köyhien maiden osalta. Kisajärjestäjän saamat voitot ovat taatusti suuremmat Unkarissa kuin Englannissa, joten tämä ei puolla maksujen eriarvoisuutta. Lisäksi Hungaboring on sarjan surkeimpia ratoja kun ajetaan kilpaa, jossain aika-ajoissa se menettelee. Ainiin, ratahan on Bernien luonnostelema tosiaan joo....
 

Vettel2011

Well-known member
Liittynyt
12.3.2009
Viestit
114
Unkarista osa rahasta voi tulla jollekin tilille Sveitsiin. Lisäksi aiemmin tupakkaa sai mainostaa Unkarissa. Ehkä maahan myös liittyy jotain nostalgiaa Paavin taholta kun hän valloitti Itä-Euroopan, eikä Itä-Euroopassa oikein hyviä ratoja löydy. Brnokin on kai aika kapea.

Kai tuo nyt menee kysynnän ja tarjonnankin mukaan. Joku Mongolia voisi ihan hyvin järjestää skabat jos lupaisivat iskeä puoli miljardia rataan ja maksaa riittävän suuren vuosimaksun. Maita jotka haluaisivat järjestää kisat on enemmän kuin mitä niitä voidaan järjestää. Silloin Paavi voi valita ne jotka lisäävät brändin arvoa tai tuottavat suoraan eniten. Monaco ei välttämättä maksa kisasta mitään vaikka rata on Prostin sanoin: "kun ajaisi polkupyörällä sisällä". Asiasta minulla ei kyllä ole tietoa. Jos ruhtinas Allu keksisi, että sinähän paskapaavi maksat meidän kaduilla kruisailusta, niin luulen, että ei auttaisi muuta kun paavin maksaa.

Formuloissa pysyvää on ollut Monaco ja Ferrari. Paavi sitten päätti, että ostetaan Ferrari omalle puolelle kalliilla, niin eipä tule omaa sarjaa muiden toimesta. Siinä kohtaa Fiat oli huonossa hapessa, joten Ferrari tarvitsi taloudellista turvaa ja tarttui koukkuun.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Suomeenkaan ei muka saada kisaa koska täällä on "liian pienet markkinat". Kerropa sitten, Bernie, että kuinka helvetin isot markkinat jossain maailman toisella laidalla sijaitsevassa, yhdessä maailman kehittymättömimmässä maassa muka on? Puolet kansasta tienaa elantosa maaseudun töissä ja rikas prosenttieliitti sikailee öljyrahojensa (Petronas) kanssa. Suomessa on sentään A) lajikulttuuria, B) kiinnostusta rajojen ulkopuoleltakin ja C) Pohjois-Euroopan laajuiset markkinat, jotka käsittävät vähintäänkin 50 miljoonaa ihmistä kun lasketaan yhteen pohjoismaat, baltia ja Venäjän länsiosan.
Aidostiko uskot, että F1-kilpailu Suomessa olisi realismia, vaikka kalenterissa ei olisi yhtään kilpailua vääristävää Lähi-Idän öljymaata?
 
Viimeksi muokattu:

Jonasz

Road Racing
Liittynyt
14.11.2007
Viestit
369
Kyllähän se realismia olisi kun löytyisi rahaa..
Kyllä rahaa varmasti maasta löytyisi jos sille saisi tuottoa.
Pitäisi vaan löytyä katsojia sekä käyttäjiä sille radalle. Ei kannata rakentaa monen kymmenen miljoonan moottorirataa jos sillä ajetaan huipputason kilpailuja kerran tai pari vuodessa. Aika heikossa on nytkin nuo katsojat SM/PM-tason auto-ja moottoripyörä kilpailuihin. Toki F1:et vetäisivät paljon katsojia suomesta ja ulkomailta, mutta ei tuolla yhdellä kilpailulla vuodessa tosiaan makseta niitä radan kustannuksia ja ylläpitoa sekä tehdä vielä voittoa.
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Suomeenkaan ei muka saada kisaa koska täällä on "liian pienet markkinat".
Berniellä ei ole muuta tekemistä sen asian kanssa ettei täällä ole kisaa kuin se, että hän pyytää kisasta rahaa. Ja Suomelta puuttuu niin rata kuin raha. Jos nämä perusedellytykset täytettäisiin, Suomella olisi ihan yhtä hyvä mahdollisuus saada kisa kuin millä muulla maalla tahansa.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Kyllähän se realismia olisi kun löytyisi rahaa..
Eli ei ole. Kisojahan saa lähinnä juuri ne jotka parhaiten maksaa, eli raha on se tärkein ominaisuus.
Sitä minäkin. Aika järjettömästi sanottu, Sue_me. :doubtful:

Vaikka olisikin rata, niin pitäisi vielä olla muukin infrastruktuuri, alkaen hotellikapasiteetista. Sitten pitäisi vielä löytää toistasataa tuhatta naurettavan korkean lipun hinnan maksajaa vuodesta toiseen vaikka osa ulkomailta tulisikin.

F1-kilpailu Suomessa: täyttä utopiaa.

Saataisi edes uusia club-ratoja tehtyä. Puhumattakaan kansainväliset (mutta ei F1-) mitat (eli FIA Grade 2 tai jotain?) täyttävästä radasta. Ei näytä löytyvän paikkaa jossa ei olisi liito-oravia tai kansanedustajan mökkiä.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
No siis... tavallaan et mitään, mutta "Kyllähän se realismia olisi kun löytyisi rahaa". Kun rahaa ei ole, niin voiko hypoteettinen tilanne olla tässä tapauksessa realismia?
 

Jonasz

Road Racing
Liittynyt
14.11.2007
Viestit
369
Ei näytä löytyvän paikkaa jossa ei olisi liito-oravia tai kansanedustajan mökkiä.
Juurikin näin. Yksikin hyvä ellei jopa suomen paras rata (Motopark) on jo viittä vaille suljettu tuon jälkimmäisen takia. Nyt on jo saatu naurettavat desibelirajat, jotka käytännössä kieltävät esim. 2-tahtisilla harjoittelun kilpailuviikonloppujen ulkopuolella. Järjenkäyttö sais olla päättäjiltä näissä asioissa sallittua, kun kadulla saa käytännössä ajella millaisilla mölyputkilla tahansa, mutta moottoriradalla ajaessa pitäisi käyttää toista metriä pitkiä äänenvaimentimia. Tasa-arvoa tai ei niin jännä homma, että jotkut vaan voivat edelleen käyttää valtaansa omaksi hyväkseen muiden siitä kärsiessä (Virtasalmen kunta). Nämä moottoriradat tuottavat kuitenkin useita palvelualan työpaikkoja ja sitä kautta rahaa valtiolle ja kunnille.

Offtopic:iksihän tämä meni, mutta viittaa vähän nuihin tulevien ratahankkeiden mahdollisuuksiin jos niitä nyt ylipäätänsä edes on.
 
Ylös