Puupää
Señor Member
Joo ohittamisesta pitäisi tulla automaattisesti varikonläpiajorangaistus...
Työnsi auton numero 1 äärimmäisen törkeästi pihalle mutkassa numero 1.Mutta mistä tilanteesta Hamiltonia rankaistiin? Meni ohi.
Ai niin, se oli se startti. Luulin että se oli Heikki joka kusi homman mutta ilmeisesti Hamilton oli se suurin urvelo jälleen. OIkeutettuhan tuo penalty sitten minustakin oli.Työnsi auton numero 1 äärimmäisen törkeästi pihalle mutkassa numero 1.
Täysin oikea rangaistus.
Sanoppas muuta. Yhdet historian urveloimmat kuskit taistelemassa MM:stä.
Jotain kauden paskuudesta kertoo tuokin että Kimi olisi vielä keviästi mukana taistossa ilman Span ja Singaporen toilailujaan.
Oikeastaan koko kaudelta voitaisiin viedä MM-arvo pois. Ei tuossa sarjassa tänä vuonna kukaan ole maailmanmestaruuden arvoinen. Kokee koko titteli pahan inflaation kun tuollaisten esitysten jälkeen saa kutsua itseään maailmanmestariksi, on se sitten HHH, Massa tai Kubica.
Puolustasin Räikköstä sen verran että Span ulosajoa en laskisi toilailuksi vaan osaksi moottoriurheilua:Sanoppas muuta. Yhdet historian urveloimmat kuskit taistelemassa MM:stä.
Jotain kauden paskuudesta kertoo tuokin että Kimi olisi vielä keviästi mukana taistossa ilman Span ja Singaporen toilailujaan.
Oikeastaan koko kaudelta voitaisiin viedä MM-arvo pois. Ei tuossa sarjassa tänä vuonna kukaan ole maailmanmestaruuden arvoinen. Kokee koko titteli pahan inflaation kun tuollaisten esitysten jälkeen saa kutsua itseään maailmanmestariksi, on se sitten HHH, Massa tai Kubica.
Tuomaristo ei aiheuta sääntörikkomuksia, he vain rankaisevat niistä.Muutenkin tuomariston jatkuva tarve rokottaa kilpailutilanteissa tapahtuvista tilanteista on naurettava.
Juu. Ei se aluksi ollutkaan toilailua mutta kisan jälkeisellä viikollahan tuli ilmi että Kimi olisi tullut siltä kierrokselta vaihtamaan sadekelinrenkaat jolloinka se järjetön riskinotto ja kilvanajo HHH:ta vastaan oli jotain aivan.. no... HHH-maista hermoilua ja taktikoinnin puutetta.Puolustasin Räikköstä sen verran että Span ulosajoa en laskisi toilailuksi vaan osaksi moottoriurheilua:
-piste ero MM-kärkeen vaati jo vastustajan päihittämistä
-kaatosade
-kuivankelin renkaat
-Ferrarin toimivuus märällä tiedetään
-paremmalla tuurilla (kuten Hamiltonilla) ei olisi osunut seinään.
Täytyy ihan rehellisesti myöntää että toivon oikeasti että Kimi maksaa kahdessa viimeisessä kisassa Hamiltonille koko kauden pottuilut korkojen kera ja pitää huolen siitä ettei HHH tule maaliin enää tällä kaudella.
On kyllä eittämättä ollut hullunkurinen kausi. Nykyajan playstation-sukupolvi on ilmeisesti kasvanut siihen, että ekassa kurvissa voitetaan kisa, kun ajetaan vaan sisälinjalle ja sieltä kimmokkeiden kautta kärkeen. Erikoista touhua.
Näytti Kimin toisella käynnillä tankkausmies todella flekmaattiselta. Tankkausletkun irroittamiseen meni se sekunti jo olisi tarvittu Kubican ohittamiseenHuomionarvoista oli se että Ferrari toimi varikolla vajaan sekunnin hitaammin kuin esim BMW ja McLaren.
Näytti Kimin toisella käynnillä tankkausmies todella flekmaattiselta. Tankkausletkun irroittamiseen meni se sekunti jo olisi tarvittu Kubican ohittamiseen
ennen toista varikkokäyntiäni juutuin yhdeksi kierrokseksi Barrichellon taakse. Menetin siinä sekunnin. Se johdosta jäin Robertin taakse varikkokäyntini jälkeen.
Kubicaa olisi pitänyt yrittää ohittaa myös rohkeammin - myös sisäpuolelta kuten Massa näytti Weberin kanssa.Ainoa miinus Kimin kisassa oli lähtö, Kimin olisi pitänyt ottaa sisälinja, eikä avata ovea Hamikselle, olkoonkin että Hami pakotti Kimin ottamaan leveän linjan.
Niin mutta jos Kimi olisi ottanut sisälinjan Hami olis tullu vaihelaatikosta sisään ja niiden ja muutaman muun kisa olis ollu sitä myöten taputeltu ekaan mutkaan. Nyt Kimi vältti kolarin ekassa mutkassa ja Massan avustuksella pääs vielä podiumille kun Felippe pelas ittensä ja Hämäläisen ulos kisasta. Paremmalla tuurilla olis päässy Kubican (olis kyllä voinu kokeilla sitä sisälinjaa kun oli vielä mahikset ohittaa, hienoa taistelua kuitenkin) ohi ja ilman Hamiltonia olis voittanu varmaan, kun Alonso olis jumittunu Mäkkien taakse, mutta turha jossitella, hyvä kisa kuitenkin. Ja toivottavasti Kimi pärjäis Kiinassa sen verran hyvin että ottais voiton ja nopeimman kierroksen. Olis hyvä saada loppukaudesta yks voitto ja pitää vähän jöötä talvella siellä Maranellossa.Ainoa miinus Kimin kisassa oli lähtö, Kimin olisi pitänyt ottaa sisälinja, eikä avata ovea Hamikselle, olkoonkin että Hami pakotti Kimin ottamaan leveän linjan.
Sehän oli täysin idioottimainen liike massalta. Eikö se ole peräti sääntöjen vastaista ohittaa toinen, kun oman auton kaikki 4 pyörää ovat viivojen väärällä puolella?Kubicaa olisi pitänyt yrittää ohittaa myös rohkeammin - myös sisäpuolelta kuten Massa näytti Weberin kanssa.
Niin, toisaalta olisihan ne voineet päästää sen letku mukana radalle, että voitettaisiin tuo 0.4 sekuntia.Muistaakseni Kubican stoppi kesti 7 sekuntia ja Kimin varikkopysähdys kesti 7.4 sekuntia vaikka tuli Kubican jälkeen. Ferrarin varikkomiehille iso:thumbup: