Fyksforumin suuri tekstiviestipoll

Kuinka paljon olet lähettänyt tekstiviestejä kuluvan vuoden aikana kuukaudessa keskim

• 0

Äänet: 1 1,7%
  • 1 - 10

Äänet: 21 35,0%
  • 11 - 30

Äänet: 10 16,7%
  • 31 - 50

Äänet: 8 13,3%
  • 51 - 100

Äänet: 8 13,3%
  • 101 - 200

Äänet: 5 8,3%
  • 201 - 300

• 301 - 400

• 401 - 500

Äänet: 2 3,3%
  • 501 - 700

Äänet: 2 3,3%
  • Ei voi olla...

• Äänestäjiä yhteensä
    60
  • Äänestys suljettu. .

Makkonen

Guest
OoPee sanoi:
Mieluummin soittelen kun kirjoittelen tekstareita :frank:
Ja tuohon kun lisää vielä kolmannen vaihtoehdon, niin mielummin puhun face2face kuin hoidan asian puhelimella. En tykkää puhua puhelimella/tekstailla.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
....
.....

......

...............................................0

.....

......
......

Jos mulla on jotain asiaa jollekin niin mä mielummin soitan kun tekstaan.
Tekstaaminen on helvetin kömpelöä puhumiseen verrattuna.

.

Viimeksi muokattu:

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Selkeä enemmistö näyttää pitävän tekstiviestiominaisuutta lähes tarpeettomana. Viiden kärki erottuu myös omaksi joukokseen.

Kanervan kahtasataa viestiä Tukiaiselle on siunailtu ja paljoksuttu. Paljonhan se on, kun vertaa tämän gallupin tuloksiin.

Mangelo

Well-known member
Vastaan sähköposteihin viikon sisällä, tekstiviesteihin vuorokauden sisällä, puhelimeen tunnin sisällä, face to faceen minuutin sisällä.

Tekstiviestejä tullee n. 10/kk lähetettyä.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Olga sanoi:
Kanervan kahtasataa viestiä Tukiaiselle on siunailtu ja paljoksuttu. Paljonhan se on, kun vertaa tämän gallupin tuloksiin.
Kait se on paljon vaikka vertais mihin. Useimpien ihmisten yli vuoden tekstailut.

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
En ole varma, mutta vastasin 31-50.

Enimmakseen duunikannylla tulee lahetettya perheelle tietoa jotta olen OK ja kyselen mita sinnepain kuuluu.
Privakannylla lahettelen todella vahan, inhoan nappailla numeroilla kirjaimia, sairaan hidasta. :thumbfh:

Örfil

Guest
Runar ja Kyllikki sanoi:
Kait se on paljon vaikka vertais mihin. Useimpien ihmisten yli vuoden tekstailut.
Musta se ei ole paljoa.

Esim. meikäläisen tapaus: pari vuotta kaukosuhdetta, 5-10 viestiä päivittäin x 30 = 150-300 viestiä kuussa. Emmekä muuttaneet loppujen lopuksi yhteen puhelinlaskun takia kylläkään ;)

jenan

Kääkkä
Vastasin 201-300, vaikka saattaapa tuo olla tuo seuraavaksi isoinkin määrä.

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Tuntuuko tutulta? Onko oireita?

"Tekstarinarkomaanit" vieroitushoitoon Tanskassa

Helsingin Sanomat

Tanskalaisnuorten tekstiviestinarkomaniasta on tullut niin suuri ongelma, että yhä useammat lähetetään vieroitushoitoon.

Tanskan Sjellannissa sijaitsevassa Udviklingshuset-hoitokodissa oli viime vuonna kerrallaan 10–15 potilasta. Osa potilaista on vain 12-vuotiaita, kertoo johtaja Michael Rasmussen JydskeVestkysten-lehdelle.

Terapeutit yrittävät vieroittaa lapsia ja nuoria tekstaririippuvuudesta muun muassa psykoterapian avulla.

Tavoitteena on päästä eroon tunteesta, että joka päivä on lähetettävä satoja tekstiviestejä.

Tekstaririippuvaiset ovat usein "monioireisia", sillä he myös chattailevat ja pelaavat tuntitolkulla internetissä.

"Riippuvuus vie aikaa ensin muilta harrastuksilta. Sitten yöunilta ja koulutyöltä", Rasmussen sanoo.

Tekstaririippuvuus aiheuttaa myös stressiä, sillä potilaat katsovat, että heidän on pakko vastata heti saamiinsa viesteihin
Tunnustan kuuluvani näihin, joilla on pakottava tarve vastata tekstareihin heti. Samaa odotan myös viestieni saajilta. :eek:

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Mietin että miks oon vastannut 31 - 50, kun todellisuudessa se on 1-10. Mut pienen pohtimisen jälkeen hoksasin tuon ajankohdan, jolloin oon vastannut.

Joten, eipä vois sanoa että olis oireita.
Itse en tekstaa yleensä asiaani lain, ellei sitten ole niin, etten saa puhelimitse kiinni. En pidä tekstareitten naputtelemisesta ollenkaan, ja olen sen tehnyt tutuille selväksi. Jos on kiireellistä asiaa mulle, parempi soittaa. Tekstariin vastaamiseen voi mennä tuntejakin, puhelimen soittoon yleensä muutama sekunti.

Makkonen

Guest
Tekstiviestit luen yleensä samanpäivän aikana kun on tullut. Vastaan ylensä samantien.

Puupää

Señor Member
Sijainti
Skekkoslovakia
Mä en vastaa tekstariin jos siinä ei ole selkeää kysymystä, enkä odota vastausta ellen ole laittanut kysymystä.

Trullinkaasu

Well-known member
24 viestiä olen lähettänyt vuoden 2008 aikana. Eli enemmän olen viestejä sendannut kuin saanut. Sama juttu kuin kouvolla. Mite se kertoo minusta ihmisenä?

ToXiCiTy

I am fabulous!
Sijainti
Järvenpää
Puhelimessani on niin vittumaisen pienet näppäimet ja itse olen tälläinen nakkisormi,niin lähetän vaan jos on ihan pakko.Yleensä jos joku mulle viestin lähettää,niin soitan takaisin.