Fyysisen olotilan tuntemukset ja lääkkeet

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Kahden viikon saikku loppu, huomenna pitäs töihin mennä. Kruununa vaimokulta onnistui viikolla saamaan jonkun halvatun kevätflunssan ja on nyt useita päiviä ollut kuumeessa ja niistänyt ja yskinyt tuolla noin, itse olen koittanut pysyä kaukana, mutta alkoihan se kurkku kivistää eilen illalla. Olis ihan voittajafiilis mennä huomenna duuniin burnoutin jäljiltä ja jäädä saman tien saikulle flunssan takia.
Eipä tuolle mitään voi, turha siitä kenenkään sua syyttää, vaikka hyvä mahdollisuus sillekin.
 

Trullinkaasu

Well-known member
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
9312
Antsa kirjoittaa harvoin, mutta kun hän kirjoittaa, niin kyllä sieltä se totuus tulee hämmentävän usein julki. 🙃
 

Riippukeinu

New member
Liittynyt
29.5.2018
Viestit
1
Tähän ketjuun osallistuneille voisi sopia lukuvinkiksi Aki Hintsan Voittamisen anatomia. Kirjassa myös formula-juttuja, joten ihan kiinnostavaa luettavaa.
 

72

Well-known member
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
16061
Mut leikattiin (ACL) toissapäivänä ja saikkuilen kuukauden kotona.
5 eri lääkettä, ja tuntuu kuin ois känni ja darra samaan aikaan.
 

Timo Virtanen

Ihan tavallinen Virtanen
Liittynyt
15.8.2015
Viestit
2229
Sijainti
Anywhere in the world
Keskiviikkona olis puhelinaika lekurille.

Viimeksi 2 viikkoa sitten käydessä määräsi viikon ajan mittaamaan verenpaineen aamuin illoin, ja varaamaan soittajan jos yläpaineen ka. on yli 140. Viikon keskiarvo oli jotain 146 tietämillä. Enkka maanantaiaamuna ennen töihinlähtöä 168. Alapaine sekin pääsääntöisesti yli 110. Uhkasi että jos ka. ylittää tuon 140 niin aloitetaan verenpainelääkitys. Toki noi korkeahkot verenpaineet selittäisi osaltaanmiksi mulla usein ei ole ihan kauheen hyvä olo.

Diabeteshoitajallekin pitäisi varata aika, ja sokerirasitustestiin. 2- tyypin diabetesta lääkäri epäili.

Enää ikinä mee lekurin, kun ne aina keksii mulle uusia sairauksia.
 

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Keskiviikkona olis puhelinaika lekurille.

Viimeksi 2 viikkoa sitten käydessä määräsi viikon ajan mittaamaan verenpaineen aamuin illoin, ja varaamaan soittajan jos yläpaineen ka. on yli 140. Viikon keskiarvo oli jotain 146 tietämillä. Enkka maanantaiaamuna ennen töihinlähtöä 168. Alapaine sekin pääsääntöisesti yli 110. Uhkasi että jos ka. ylittää tuon 140 niin aloitetaan verenpainelääkitys. Toki noi korkeahkot verenpaineet selittäisi osaltaanmiksi mulla usein ei ole ihan kauheen hyvä olo.

Diabeteshoitajallekin pitäisi varata aika, ja sokerirasitustestiin. 2- tyypin diabetesta lääkäri epäili.

Enää ikinä mee lekurin, kun ne aina keksii mulle uusia sairauksia.
Mulla aloitettiin verenpainelääkitys silloin kun alapaine alkoi olla keskimäärin 100.

Diabeteshoitajalla ja sokerirasitustestissä olen käynyt. 2-tyypin diabetesta lääkäri epäili. Ko. sairautta ei mulla todettu, mutta rajoilla mennään.

Perheeni verenpaine-ennätys on noin 260/170, en enää tarkkoja lukemia muista. Muinoin aiheesta tänne kirjoittelinkin, mutta ko. tojck on mitä ilmeisimmin vanhuuttaan kadonnut?
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Mulla aloitettiin verenpainelääkitys silloin kun alapaine alkoi olla keskimäärin 100.

Diabeteshoitajalla ja sokerirasitustestissä olen käynyt. 2-tyypin diabetesta lääkäri epäili. Ko. sairautta ei mulla todettu, mutta rajoilla mennään.

Perheeni verenpaine-ennätys on noin 260/170, en enää tarkkoja lukemia muista. Muinoin aiheesta tänne kirjoittelinkin, mutta ko. tojck on mitä ilmeisimmin vanhuuttaan kadonnut?
Liittyikö se tähän toikkiin?
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Tapahtuneesta on jo uskomattomat 14 vuotta. Voi tätä ajan kulumista.
Onko tuosta painajaisesta ollut tyttären aikuistuttua puhetta?
 

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Tapahtuneesta on jo uskomattomat 14 vuotta. Voi tätä ajan kulumista.
Onko tuosta painajaisesta ollut tyttären aikuistuttua puhetta?
Eipä juuri. Hää oli eilen saunomassa täällä ja parin kolmen tunnin juttutuokiossamme käytiin aika paljon eri asioita läpi. Uusia ja vanhoja. Mutta ei tuota munuaisjuttua. Nyt hää on tosiaan täysin terve nuori aikuinen, käy töissä ja omistaa mm. asunnon, poikaystävän, farmariauton ja koeran. Juokseekin vielä. 10 000 meetriä meni kirkkaasti alle tunnin tuossa muutama viikko sitten.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39265
Sijainti
Semminki
Pysäyttävää luettavaa oli vielä näin jälkikäteenkin. Hienoa, että siitäkin suosta on selvitty.
 

Timo Virtanen

Ihan tavallinen Virtanen
Liittynyt
15.8.2015
Viestit
2229
Sijainti
Anywhere in the world
Ilpolla ollut aika menoa takavuosina.

Itsellä nyt uusi pilleripurkki pöydällä. 1 nappi päivässä pitäs aamuisin ottaa, ja kuukauden päästä uutta viikon verenpainekontrollisessiota, verikokeita ja uutta lekuriaikaa. Alkaa käydä työlääksi tämä sairastelu.

Jospa kuitenkin alkaisi olo siitä pikkuhiljaa kohentua? Toivotaan ainakin, jo tätä psyykkisen ja fyysisen kunnon matalalentoa on ihan riittävän kauan ollutkin.
 

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Ilpolla ollut aika menoa takavuosina.
No, tavallaan, mutta en ollut kovin kärsijä ko. asiassa. Ajoin ikäänkuin turva-autoa ja tytär tuli perässä monta kuukautta alitehoisella formulalla. Kuten ylle kirjoitin, niin homma on hanskassa nyt. *peuks*

Itsellä nyt uusi pilleripurkki pöydällä. 1 nappi päivässä pitäs aamuisin ottaa, ja kuukauden päästä uutta viikon verenpainekontrollisessiota, verikokeita ja uutta lekuriaikaa. Alkaa käydä työlääksi tämä sairastelu.

Jospa kuitenkin alkaisi olo siitä pikkuhiljaa kohentua? Toivotaan ainakin, jo tätä psyykkisen ja fyysisen kunnon matalalentoa on ihan riittävän kauan ollutkin.
Mulle tuli päivällä puhelu SatKs:n keuhkopoliklinikalta. Perjantaina pääsen peruutusajalle. Ja hyvä niin.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Nukuin 10 tuntia yöunia. Aivot vissii melkoisessa lomamoodissa, kun nukun ehkä kerran kuukaudessa 8 tuntia ja normaalit yöunet 5-7h.
 
Ylös