Fyysisen olotilasi päällimmäiset tuntemuksesi just nyt?

Mangelo

Well-known member
Ai nyt ne veritulpat on jo mahassakin.
Kyllä. Itse asiassa viime yönä oli juuri mystistä vatsakipua.
ALARAAJAT
- kipu, pääasiassa
kävelykipu, kipu nilkkaa
taivuttaessa, pohjekipu,
reisikipu
- vaikeassa tukoksessa
leposärky, turvotus,
punotus, kuumotus
YLÄRAAJAT
- kipu, pääasiassa
olkavarressa tai
olkapäässä (vaikea
erottaa lihaskivusta)
- väsyminen rasituksessa
- turvotus, punotus,
kuumotus
PÄÄN JA KAULAN ALUE
- voimakas päänsärky
- pahoinvointi, huimaus
- kaulan kipu ja turvotus
VATSAN ALUE
- voimakas, paheneva
vatsakipu
- pahoinvointi, oksentelu
- suolen toiminnan häiriöt
- turvotus
- ruokahaluttomuus
KEUHKOT
- hengenahdistus, joka
voi olla äkillinen tai
vähitellen kehittyvä
- rintakipu, kipu syvään
hengittäessä
- pitkittyvä yskä,
ärsytysyskä
tai veriyskä
- suorituskyvyn
heikkeneminen
- nopea pulssi
- huimaus, pyörtyminen
YLEISOIREET:
- lämpöily
- huonovointisuus
- suorituskyvyn heikkeneminen

Viimeksi muokattu:

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Mulla halvaantui naama osittain vasemmalta puolelta ma-ti välisenä yönä. Nasakka päänsärky ja flunssa siihen päälle. Sitten jostain syystä myös ikenet tulehtui. Nyt nuo vaivat suurimmalta osin ohi, mutta erittäin ikävä irtopalanen polvessa haittaa ihan kaikkea tällä hetkellä. Ei tullut oikein uinnistakaan mitään, kun sattui ihan vitusti.

Niin tuo halvaantumisjuttuhan mulla oli 2011 syksyllä viimeksi. Diagnisoitiin vain niskajumiksi. Otti ne kuvia aivoista silloin. Magneettia ja varjoaine. Tyhjä oli pää.
Naaman halvaantuminen ilman aivoja kuulostaa joltain Housen jaksolta.

Melinda

Sponsored by Sam
Sijainti
Melko kaukana
Kyllä. Itse asiassa viime yönä oli juuri mystistä vatsakipua.
Me ollaan veritulppia kaikki, näköjään. Mä olen näin riskiehkäisyä käyttävänä antanut kertoa itselleni että pohje- ja rintaoireet on ne mkhin oikeasti kannattaa kiinnittää huomiota. Pyörtyily, veriyskökset ja saatanallinen päänsärkykin kannattaa tietty tutkituttaa iha yleisellä tasolla.

Viimeksi muokattu:

jupla

Well-known member
Sijainti
Kurjala
Me ollaan veritulppia kaikki, näköjään. Mä olen näin riskiehkäisyä käyttävänä antanut kertoa itselleni että pohje- ja rintaoireet on ne mkhin oikeasti kannattaa kiinnittää huomiota. Pyörtyily, veriyskökset ja saatanallinen päänsärkykin kannattaa tietty tutkituttaa iha yleisellä tasolla.
Outo kipu leukaperissä oli itselläni selkein merkki infarktista. Siis sain kuulla siitä sairaalassa myöhemmin. Rintakivun luulin johtuvan närästyksestä ja keuhkoputken tulehduksesta.

Mangelo

Well-known member
Kyllä laskisin jonkinmoiseen riskiryhmään kuuluvani jos alaraajat menee helposti tukkoon, pää tuntuu usein oudolta, keuhkot ei aina toimi, ja vuoden sisään kaksi sisarta joutunut lasaretille keuhkoveritulpan vuoksi. Varmaan itselläkin noita ollut lievempiä useita kun alkanut asiaa enemmän miettimään :rolleyes:

Sue_me

Well-known member
Outo kipu leukaperissä oli itselläni selkein merkki infarktista. Siis sain kuulla siitä sairaalassa myöhemmin. Rintakivun luulin johtuvan närästyksestä ja keuhkoputken tulehduksesta.
:eek!:

Melinda

Sponsored by Sam
Sijainti
Melko kaukana
Kyllä laskisin jonkinmoiseen riskiryhmään kuuluvani jos alaraajat menee helposti tukkoon, pää tuntuu usein oudolta, keuhkot ei aina toimi, ja vuoden sisään kaksi sisarta joutunut lasaretille keuhkoveritulpan vuoksi. Varmaan itselläkin noita ollut lievempiä useita kun alkanut asiaa enemmän miettimään :rolleyes:
Alaraaja- keuhko- ja pääoireet viitannevat riskiryhmään kuulumiseen, jos alaraaja- keuhko- ja pääoireet johtuvat jostakin veritulppaan liittyvästä. Perinnöllinen taipumus on käsittääkseni helppo todeta verikokeella.

Joku on joskus ennenkin maininnut sydänkohtauksen tuntuvan leuassa. Naisilla ilmeisesti etenkin on enemmän noita epätyypillisiä oireita ja harvemmin rintakipua. Ja sitten ei mennä ajoissa sairaalaan, kun luullaan että sydänkohtaukseen liittyy aina se rintakipu. Esimerkiksi amerikkalaisissa tv-sarjoissa ei kuulemma tykätä esittää naisten sydänkohtauksia, koska sitten niitä pitäisi elvyttää ilman rintaliivejä. :rolleyes:

markoj

Custom User
Kun luin Mankelon listan niin mulle tuli kaikki nuo oireet.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Ainakin sydämeen tehtävä ablaatiopoltto tuntuu vähän missä sattuu. Leuassa, kaulassa, selässä. Näin minulle kerrottiin.

Melinda

Sponsored by Sam
Sijainti
Melko kaukana
Kun luin Mankelon listan niin mulle tuli kaikki nuo oireet.
Mulla on sekä pohkeet että pää jatkuvasti "tukossa" koska sekä ristiselän että hartioiden lihakset on pahasti jumissa, joskus jopa huimaa jälkimmäisen takia. Henki ei useimmiten kulje joko allergian tai milloin minkäkin kausiflunssan takia. Ja mahassa nyt tietysti tuntuu miltä milloinkin sattuu. Se on kauhean vaikea tietää mihin tässä pitäisi kuolla.

T. nimim. "Periksiantanut hypokondrikko"

burb

.
Räkä liikehtii ja keuhkoihin sattuu. Selkeesti ns. tilanne päällä. Kohta kuume.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Mulla on sekä pohkeet että pää jatkuvasti "tukossa" koska sekä ristiselän että hartioiden lihakset on pahasti jumissa, joskus jopa huimaa jälkimmäisen takia. Henki ei useimmiten kulje joko allergian tai milloin minkäkin kausiflunssan takia. Ja mahassa nyt tietysti tuntuu miltä milloinkin sattuu. Se on kauhean vaikea tietää mihin tässä pitäisi kuolla.

T. nimim. "Periksiantanut hypokondrikko"
Kyllä minustakin tuntui oudolta kun moisen vian takia naama halvaantuu puolittain. Tais siis pää, kun vasen puoli päälaestakin tunnoton/muurahaisilla.:thumbfh:

Sue_me

Well-known member
Siirtyy huomiselle reenit.

Josko kävelyllä kävis.

Melinda

Sponsored by Sam
Sijainti
Melko kaukana
Kyllä minustakin tuntui oudolta kun moisen vian takia naama halvaantuu puolittain. Tais siis pää, kun vasen puoli päälaestakin tunnoton/muurahaisilla.:thumbfh:
Juu, pidätän itsellänikin oikeuden saada sätky jos naamani joskus osittain halvaantuu. :eek!: Oli syy mikä hyvänsä.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Juu, pidätän itsellänikin oikeuden saada sätky jos naamani joskus osittain halvaantuu. :eek!: Oli syy mikä hyvänsä.
Rauhoittaa kummasti mieltä, kun lääkäri kertoo että kuvaamme pääsi mahdollisten verenvuotojen tai kasvaimien takia.

Siinä pikkasen odottaa niitä tuloksia...