GP2 2006

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Otto Hokkanen sanoi:
Direxiv jätti mitä ilmesimmin maksamatta DPR:lle. Clivio Piccione sai jäädä, koska löysi muita sponsseja, mutta Plan ajea ei ilmeisesti kukaan ollut halukas maksamaan.
Joo. Direxivin kiinnostus moottoriurheiluun taisi lopahtaa pahasti kun sitä F1-tallipaikkaa ei sitten tullutkaan. Prodrivellä ei taida olla sponsoria ja jonkinlaista yhteistyötä McLarenin kanssa olisi aikomus tehdä. Miksei siis Direxiv lähtisi sponssaamaan Prodriveä kun kerran kiinnostusta jossain kohtaa oli?
Taisi tässä samalla sulkeutua Graham Rahalin ovi Euroopan radoille...
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
CARTer sanoi:
Joo. Direxivin kiinnostus moottoriurheiluun taisi lopahtaa pahasti kun sitä F1-tallipaikkaa ei sitten tullutkaan.
Näin ilmeisesti on käynyt. Ovat kuulemma jättäneet viimeisimmät SuperGT-testit väliin ja huhujen mukaan myös ainakin Suzukan 1000km jäisi ajamatta. Direxiv motorsport johtaa GT300-luokan pisteissä, joten rahojen loppumiselta haiskahtaisi...

Myös Direxivin FNippon tiimin jatko saattaa olla katkolla, sillä kyseessä on yhteisprojekti DPR:n kanssa.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Hienoa! Eurosportilta näkyy lauantaikisa. Alkaa just.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Ja Hamilton se vaan porskuttaa, taas kasvaa pistejohto, vaikkei voittoa tullutkaan.
Piqut jr:llä vielä epäonnea, mitäköhän siinä viimeisen kierroksen pikku pusussa meni autosta rikki...? Aika mitättömän näköinen tönäisy, mutta niin se vaan auto hyytyi.
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
burb sanoi:
Hienoa! Eurosportilta näkyy lauantaikisa. Alkaa just.
Kiitos Pikku-Röyhtäys! Olisin ilman varoitusta missannut hienon kisan. Huimaa menoa - ja melkein tyhjille katsomoille :thumbfh: Mikäs tuolla olisi ollut lämpimässä säässä kisaa katsoa ja "ehkäpä" pari olutta nauttia!
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
burb sanoi:
Ja Hamilton se vaan porskuttaa, taas kasvaa pistejohto, vaikkei voittoa tullutkaan.
Piqut jr:llä vielä epäonnea, mitäköhän siinä viimeisen kierroksen pikku pusussa meni autosta rikki...? Aika mitättömän näköinen tönäisy, mutta niin se vaan auto hyytyi.
Tuskin se siitä kolhaisusta johtui kun veto näytti hävinneen. Sattuipahan vaan tulemaan samaan aikaan. Mutta tosiaan, huonoa tuuria. Nelson ja Glock ajoivat kyllä hienosti läpiajorangaistustensa jälkeen.
 

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
Gimmy Bruni taisi ottaa kauden ensimmäisen voittonsa? Mielestäni Brunin voitto rookie tiimissä on kovempi juttu kuin Lewis Hamiltonin toinen sija sarjan ylivoimaisesti parhaan tiimin autolla. Vaikka niinhän sitä sanotaan että kausi formula ykkösissä on kokemuksena korvaamaton mutta Bruni ajoi kautensa kuitenkin varsin kilpailukyvyttömällä Minardilla. Lewis Hamilton saattaa olla suhteessa jopa kokeneempi kuski kuin Bruni sillä onhan hän ollut McLarenin palkkalistoilla jo melkein 10 vuotta.
Voi myös miettiä kuinka arvokas kausi Champ Caarissa on. Kun Timo Glock ei saanut tuloksia tehtyä tallissa joka aikoinaan dominoi F3000-sarjaa siirtyi hän iSportille ja ajoi heti paremmin kuin lahjakas (mutta aina niin epäonninen) Ernesto Viso. Viso ehti jo selvittää kuinka Glock kaappasi ykköskuskin aseman.
Ja vaikka Pantanolla on kokemusta myös F1-sarjasta on hän kuitenkin sarjan ainoa kuski jolla on kokemusta IRL-sarjasta. Kuinkahan arvokas se kokemus Fisicon Coloni-tallille? -Lopez taas kuuluu Renaultin suojatteihin ja perii todennäköisesti Kovalaisen paikan testikuskina. Carroll on myös päässyt pitkien rahavaikeuksiensa jälkeen Hondan suojelukseen. Ernesto Viso ja huomenna paalulta starttaava Clivio Piccione olivat ainoat pisteille selvinneet joilla ei ole minkäänlaista kokemusta fykkösistä tai ameriikan formuloista.
Kun vielä juuri ja juuri pisteiden ulkopuolelle jäänyt Ammermuller ajaa Ardenilla Red Bullin tallipäällikön tiimissä on ns. ilman tukea sarjaan päässeiden rookie-kuskejen kuten Javier Villalle (11) ja Felix Porteirolle (12) aika vaikeaksi joukosta erottumisen, saati sitten varsinaisen loistamisen.

Puhumattakaan Vitaly Petrov tai Toni Vilanderista. Heidät suuri yleisö tulee muistamaan kisaamisesta Gp2-sarjassa. Toivottavasti olen Vilanderin kohdalla väärässä vaikka formuloiden rattiin ei varmaankaan ole enää asiaa.
Tätä menoa Gp2-sarjasta tulee hyvin helposti F3000-sarjan irvikuva jossa vietetään kolme-neljä vuotta. Tullaa Champ Car, IRL, DTM tai F1-uran jälkeen odottelemaan seuraavaa tilaisuutta. Jos tukijat korkealta taholta puuttuvat ei edes F3-mestaruus ole mitään, varsinkaan jos et pääse oikeaan tiimiin.
Ja mikä kummallista, esimerkiksi Villa oli tyytyväinen kilpailuunsa.
Niillä jotka ajoivat Gp2-sarjassa viime vuonna ja tänä vuonna kävi tuuri.
PS. World Seriesissä viime vuonna Gp2-sarjassa väläytellyt Borja Garcia otti kauden ensimmäisen voittonsa Spassa ja nousi pistekärkeen.
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
CaPtEeNi sanoi:
Gimmy Bruni taisi ottaa kauden ensimmäisen voittonsa? Mielestäni Brunin voitto rookie tiimissä on kovempi juttu kuin Lewis Hamiltonin toinen sija sarjan ylivoimaisesti parhaan tiimin autolla. Vaikka niinhän sitä sanotaan että kausi formula ykkösissä on kokemuksena korvaamaton mutta Bruni ajoi kautensa kuitenkin varsin kilpailukyvyttömällä Minardilla. Lewis Hamilton saattaa olla suhteessa jopa kokeneempi kuski kuin Bruni sillä onhan hän ollut McLarenin palkkalistoilla jo melkein 10 vuotta.
Voi myös miettiä kuinka arvokas kausi Champ Caarissa on. Kun Timo Glock ei saanut tuloksia tehtyä tallissa joka aikoinaan dominoi F3000-sarjaa siirtyi hän iSportille ja ajoi heti paremmin kuin lahjakas (mutta aina niin epäonninen) Ernesto Viso. Viso ehti jo selvittää kuinka Glock kaappasi ykköskuskin aseman.
Ja vaikka Pantanolla on kokemusta myös F1-sarjasta on hän kuitenkin sarjan ainoa kuski jolla on kokemusta IRL-sarjasta. Kuinkahan arvokas se kokemus Fisicon Coloni-tallille? -Lopez taas kuuluu Renaultin suojatteihin ja perii todennäköisesti Kovalaisen paikan testikuskina. Carroll on myös päässyt pitkien rahavaikeuksiensa jälkeen Hondan suojelukseen. Ernesto Viso ja huomenna paalulta starttaava Clivio Piccione olivat ainoat pisteille selvinneet joilla ei ole minkäänlaista kokemusta fykkösistä tai ameriikan formuloista.
Kun vielä juuri ja juuri pisteiden ulkopuolelle jäänyt Ammermuller ajaa Ardenilla Red Bullin tallipäällikön tiimissä on ns. ilman tukea sarjaan päässeiden rookie-kuskejen kuten Javier Villalle (11) ja Felix Porteirolle (12) aika vaikeaksi joukosta erottumisen, saati sitten varsinaisen loistamisen.

Puhumattakaan Vitaly Petrov tai Toni Vilanderista. Heidät suuri yleisö tulee muistamaan kisaamisesta Gp2-sarjassa. Toivottavasti olen Vilanderin kohdalla väärässä vaikka formuloiden rattiin ei varmaankaan ole enää asiaa.
Tätä menoa Gp2-sarjasta tulee hyvin helposti F3000-sarjan irvikuva jossa vietetään kolme-neljä vuotta. Tullaa Champ Car, IRL, DTM tai F1-uran jälkeen odottelemaan seuraavaa tilaisuutta. Jos tukijat korkealta taholta puuttuvat ei edes F3-mestaruus ole mitään, varsinkaan jos et pääse oikeaan tiimiin.
Ja mikä kummallista, esimerkiksi Villa oli tyytyväinen kilpailuunsa.
Niillä jotka ajoivat Gp2-sarjassa viime vuonna ja tänä vuonna kävi tuuri.
PS. World Seriesissä viime vuonna Gp2-sarjassa väläytellyt Borja Garcia otti kauden ensimmäisen voittonsa Spassa ja nousi pistekärkeen.
Bruni voitti Imolan pääkilpailun. Ehkä pitäisi säätää joku maksimiaika, mitä saa ajaa gp2-sarjassa.

Ex-F1-kuskit viiden vuoden ajalta:
kuten yllä on mainittu heistä 3 ajaa g2-sarjassa (Bruni, Glock, Pantano), 6 testikuskeina (Gene, Davidson, Doornbos, Karthikeyan, Wurz, Zonta), Panis myös jonkinlaisena testarina, 3 DTM (Alesi, Frenzen, Häkkinen), 2 ChampCar (da Matta, Wilson), 4 urheiluautoissa (McNish, Enge, Kiesa, Salo) ja 3 A1 GP (Firman, Vestappen, Yoong). Ilman ajopaikkaa ovat Friesacher, Bernoldi, Baumgartner, Burti, Marques, Mazzacane ja Pizzonia. En kyllä tiedä ovatko kaikki nuo enää valmiita ajamaan, Irvine ainakin lopetti. Aika pieni osa ex-F1-kuskeista siis jää kärkkymään uutta mahdollisuutta gp2-sarjaan.

Eurosportin enkkuselostajatkin panivat Ardenin viime vuoden menestyksen Kovalaisen piikkiin.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9186
Tämän kauden voitot ovat menneet näin:

Hamilton 3+2
Bruni 2+0
Viso 0+2
Glock 1+0
Premat 1+0
Piquet 1+0
Ammermüller 0+1
Pantano 0+1

Viime vuonna voitot jakautuivat muuten näin:
Kovalainen 4+1
Rosberg 3+2
Carroll 1+2*
Premat 1+1
Jani 1+1
Pla 0+2
Piquet 1+0
Bruni 1+0
Lopez 0+1
Piccione 0+1

Carrollin tähdellä merkitty kisa on Spasta, jossa onnettomuuksien seurauksena kisa keskeytettiin ja jakoon menivät vain puolikkaat pisteet.
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Olipa hyvä kisa taas :ahem: Ratkaisu vasta viimeisellä kierroksella. Sakut saivat jo juhlia Glockin voittoa, saksalaisjuhlat jatkunevat vielä päivemmällä. Premat hölmöili - sai aika hyvät käsimerkit Yoshimotolta! Piquetilla ei ole onnea lain.
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
GP2 Series Grand Prix of Turkey

Jos Hamilton ei tätä sarjaa voita niin täytyy tapahtua tallilta jokin suuremman luokan moka. Aamuinen Turkin sprintti-kilpailu osoitti Dennisin kultapojan olevan tulevaisuuden mestari siitä ei ole epäilystäkään. Tämä kilpailu oli klassikko, fantastisen huikea kilpailu! Tästä saisi Mosley ottaa opiksi. Hienoa Dallara, Renault ja Tilke :thumbup:

Eilen Piquet hallitsi kilpailua alusta loppuun ja vei täydet pisteet toiseksi ajaneen Hamiltonin nokan edestä. Tämä tarkoitti sitä että mestarikandidaatit lähtivät lyhyempään kilpailuun rivistä neljä.
Paalulla Piquetin tallikaveri Xandi Negrao, joka jälleen kerran onnistui nukkumaan startin ja hänen viereltään lähtenyt Andreas Zuber nousi kärkeen. Takana Piquet ja Hamilton ottivat jo radan kolmannessa mutkassa yhteen ja kontakti oli lähellä. Läheltä piti tilanne oli myös Ernesto Visolla, joka taitavasti väisti radalle pyörähtäneen venälaiskuljettaja Petrovin.
Kontaktia ja romua saatiinkin sitten toisen kierroksen alussa kun Pantano yritti ohittaa Premata, joka yritti ohittaa Piccionea. Ensimmäisessä mutkassa tuli ahdasta, Premat ehti perääntyä, mutta ulkoa sisälle leikkasi BCN-kuljettaja Filippi eikä Pantano ehtinyt painaa jarrua. Italialaiset veivät mukanaan Piccionen, mutta Premat pääsi jatkamaan.
Tallikaverinsa touhuista täysin tietämätön Hamilton pyörähti ja teki ”tracymäisen” liikkeen pyöräytti autonsa takaisin oikeaan menosuuntaan ja jatkoi matkaa vaikka takaa tuli vielä kuljettajia. Pistejohtaja tippui tässä kohtaa sijan kuusitoista paikkeille ja lähti nousemaan Ranskan tapaan kohti kärkeä ohittamalla jo seuraavassa mutkassa renkaita kalistellen Ernesto Vison ja ennen kierroksen loppua vielä Fauzyn ja Tahincin.

Neljä kierrosta myöhemmin Hamilton oli kuitannut jo Monfardinin ja nyt edessä oli DAMSin toinen kuljettaja Perrera, joka teki kaikkensa pysyäkseen britin edellä. Suoravauhti oli ARTin autossa kohdallaan ja Hamilton kiihdyttikin ranskalaisen ohi, mutta ensimmäisessä mutkassa Perrera jarrutti myöhemmin ja säilytti sijansa, mutta ei kauaa. Jo seuraavassa mutkassa Hamilton tuli ulkokautta rinnalle ja jarrutuksessa sisäkautta ohi. Neljä mutkaa ja Hamilton nousi jälleen. Ohittamalla Yoshimoton hän oli jo kymmenentenä. Kärjessä tilanne oli pitkään muuttumaton, mitä nyt Piquet yritti aina välillä kolmantena ajaneen Timo Glockin ohi onnistumatta kuitenkaan siinä. Joka kerta kun Piquet pääsi saksalaisen ohi taisteli Glock sijoituksensa takaisin ja pääsipä viidentenä ajanut di Grassikin jossain vaiheessa pisteissä toisena olevan brassin ohitse. Hamilton oli vauhdissa ja ajanut yhdeksäntenä olleen Lopezin kiinni. Jarrutuksessa ohi Super Nova kuskista ja Hamilton näin yhdeksäs. Seuraavaksi tallikaveri Premat antoi suosiolla tietä ja Hamilton oli jo kahdeksas!

Kymmenen kierrosta jäljellä ja Hamilton noussut jo viidenneksi. Edessä kurvailivat enää Piquet, Glock, toisena Carroll ja johdossa ollut Zuber. Kaksi seuraavaa kierrosta kului ja Piquet näkikin jo ART-kuljettajan peileissään. Piquet oli aseeton Hamiltonin jarruttaessa jälleen kerran muita myöhemmin 12. mutkassa ottaen Nelson Juniorin päänahan. Nähtäisiinkö Hamilton kisan päätteeksi palkintokorokkeella?

Aivan Hamiltonin edessä ajoi sarjan kolmannesta sijasta vielä kamppaileva iSportin saksalaiskuljettaja, jonka ohittaminen osoittautuikin melko hankalaksi. Jälleen Hamilton teki siirtonsa, jarrutti myöhään mutkaan numero 12 ja painoi Glockista ohi. Timo ei kuitenkaan antaunut vaan pääsuoralle tultaessa oli sininen auto jälleen ARTin edellä. Glock puristi Hamiltonin itsensä ja varikkomuurin väliin, mutta Lewis ei perääntynyt. Seuraavat neljä mutkaa pojat ajoivatkin sitten rintarinnan Piquet’n väijyessä aivan heidän takanaan. Glock säilytti kiinnityksen palkintokorokkeeseen ja Piquet luikahti Hamiltonin ohi tiputtaen tämän takaisin viidenneksi. Kauaa ei saanut pappa Nelson varikolla juhlia sillä Hamilton tuli uudelleen ohi. Tällä kertaa ulkokautta mutkassa 12. Kaksi kierrosta myöhemmin huikean imuefektin saattelemana Hamilton nousi samassa paikassa Glockin rinnalle, mutta ohi hän pääsi vasta ensimmäisessä mutkassa. ARTin varikkopilttuussa tunnelma oli jo aikoja sitten mennyt katosta läpi: Hamilton oli kolmantena. Tämä varmaankin riittäisi tulevalle F1-kuljettajalle?

Mitä vielä? Kolme kierrosta matkaa maaliin ja ero toisena rauhallisesti ajaneeseen Carroliin oli kolmisen sekuntia. Tämä ei ollut iso ero, sillä Hamilton ajoi kuluneilla renkailla lopussa kilpailun nopeimman kierroksen ja saavutti maanmiestä silmissä. Imusta jälleen sisälle ja jarrutuksessa ohi radan kolmanneksi viimeisessä mutkassa ja Hamilton otti toisen sijan. Zuber ylitti maalilinjan ja otti uransa ensimmäisen GP2-voiton. Päivän sankari oli kuitenkin 21-vuotias Lewis Hamilton, jonka nousu kuudenneltatoista sijalta toiseksi varmisti myös ART Grand Prix’lle toisen peräkkäisen merkkimestaruuden GP2-sarjassa.

Yhteenvetoni kisaviikonlopusta on tässä:

Hiivattiin F1! Tämän sarjan pitäisi olla moottoriurheilun kuninkuusluokka tai ainakin Suomen televisiossa :rolleyes: :D
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Hamiltonille varmistui sitten mestaruus hieman mutkan kautta kun hän sai Monzan lauantain kisan kolmostilan pisteiden lisäksi extrapisteen nopeimmasta kierroksesta.
Kisan voittaneen Pantanon luultiin aluksi ajaneen nopeimman kierroksen, mutta se olikin tapahtunut keltaisten lippujen aikana.

Onnittelut mestaruudesta, Lewis, jos satut tätä palstaa lukemaan! :thumbup:
 

Finn75

Well-known member
Liittynyt
12.12.2001
Viestit
620
Sijainti
Jyväskylä
GP2 Turkin osakilpailun VIDEO:ta

oisko kellään? kuulemma paras rata-autokilpailu koskaan.
 

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
Huhutaan että jos Paul Stoddartin suunnitelmat Champ Caarissa menisivät mönkään niin Pauli ostaisi jonkun nykyisistä talleista Gp2-sarjasta. Kysymys kuuluukin, kenen kanssa Pauli kauppoja hieroisi? -Itse veikkaisin pääsponsorinsa menettänyttä David Pricen tallipaikkaa, ei niinkään tallia. Price varmasti jatkaisi operaatiotaan jossain muussa sarjassa. Ja Stoddy on sanonut että hänellä on tiimi valmiina, kenties sama kuin 90-luvun lopussa F3000-sarjassa European (Portman-Arrows?). Muut mahdolliset voisivat olla Espanjalaiset Durango ja Adrian Camposin tiimi joilla ei näytä olevan taloudellisia resusseja kilpailla huippulla. Näissä tapauksissa voisi hyvinkin olla että Stoddart ostaisi tallista osan ja lisäisi "European" nimen tallin nimen etuosaan, kuten teki Minardille.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Ensi viikolla alkaa GP2:n talvitestit ja italiaracing.net väittää osanottajien näyttävän tältä:

ART
Kohei Hirate - Kazuki Nakajima - Vitaly Petrov - Guillaume Moreau

Piquet Sports
Alexandre Negrao - Alberto Valerio - Tuka Rocha

Dams
Kohei Hirate - Kazuki Nakajima - Gavin Cronje - Nicolas Lapierre

iSport
Alx Danielsson - Christian Bakkerud - Andreas Zuber

Trident
Andreas Zuber - Charlie Kimball - Ernesto Viso - Adam Carroll

Super Nova
Luca Filippi - Lucas Di Grassi - Andy Soucek - Vitaly Petrov

BCN
Luca Filippi - José Maria Lopez

DPR
Bruno Senna - Michael Patrizi

Durango
Marco Bonanomi - Fairuz Fauzy

Campos
Roldan Rodriguez - Giorgio Pantano

FMSI
Jason Tahinci - Antonio Pizzonia

Racing Engineering
Javier Villa - Sergio Hernandez

Arden
Adrian Zaugg - Mike Conway - Charlie Kimball
 
Viimeksi muokattu:

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
CaPtEeNi sanoi:
Huhutaan että jos Paul Stoddartin suunnitelmat Champ Caarissa menisivät mönkään niin Pauli ostaisi jonkun nykyisistä talleista Gp2-sarjasta. Kysymys kuuluukin, kenen kanssa Pauli kauppoja hieroisi?
Minä kuulin Paulin jo hieroneen kauppoja Monzassa kahden tiimin kanssa. Toinen ilmeisesti oli DPR, mutta toinen ei ollut Campos eikä Durango. Lopputulos oli kuitenkin molempien kohdalla sama. Stoddart kuulemma naurettiin pois tiimien tiloista hänen tarjottuaan ”häpeällisen vähän” rahaa tallipaikasta. Sinänsä GP2 toimisi hyvänä varasuunnitelmana sillä sehän ei ole FIA:n alainen luokka eli Mosleyllä ei ole siellä sanan sijaa...
Jopa itse Bernie Eccelestonen huhutaan lupautuneen auttamaan Stoddartia GP2-suunnitelmissa, koska Stoddyllä ei ilmeisesti ole varaa rahoittaa itse toimiaan. Vanha Bernie punoo taas juoniaan... :rolleyes:

DAMS ja Lapierre ehtivät jo nyt ilmoittaa ensi vuoden ajoista. Lapierre voitti Ranskalle A1-mestaruuden nimenomaan DAMSin tiimissä.
Hieman ihmetyttää Sennan kokeilu DPR:llä. Eikö noin suurelle nimelle todellakaan ole tarjontaa esim. ARTin tai Ardenin puolelta? Epätoivoiselta tuntuu Pricen touhu muutenkin. Tuloksia ei tule niin yritetään houkutella näkyvyyttä nimimiehillä. Ensin Rahal ja nyt Senna :dunno:
 

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
Hmm...pahasti näyttää että Gp2 menee F3000 suuntaan eli samat kuskit pysyvät kolmatta vuotta sarjassa. En esimerkiksi ymmärrä miksi Sergio Hernandezille annetaan enää mahdollisuutta:jaska: Ja Antonio Pizzonia? Se vielä olisi jos havittelisivat Antoniota kuskin paikalle? -Mutta mikäs ihme se olisi? Työtönhän mies noin periaatteessa on. Mikä lie kyseessä?:confused:
Samat terveiset menevät Adrian Camposin tiimille: Haloo? Giorgio Pantano!? -Joo, kyllä sieltä viimeisiltä sijoilta saatetaan nousta kun palkataan kuski joka on vajaan F1-kauden ja USAn sarjoissa seikkailuiden lisäksi ajanut eniten F3000/Gp2-kisoja. Mutta samalla hukataan sarjan pointti. Elikkä nostaa nuoria kuljettajia esille! Säännöissä pitäisi olla kohta että kun esimerkiksi Fairuz Fauzy on ajanut jo kaksi kautta saavuttamatta mitään hänet pitäisi mustalla lipulla liputtaa ulos sarjasta:mad_old:
Muutenkin näkyy tiimejen testivalinnoissa raha puhuvan. Ai ART palkkaisi Vitaly Petrovin? -Aivan varmasti:rolleyes:
DAMS antoi vielä hyvää esimerkkiä palkkaamalla Lapierren. Tämä tapaus on juuri ja juuri sallivuuden rajoissa:dunno: Mutta silti:yuck: Koska Lapierre vie vain tilaisuuksia nuoremmilta kuljettajilta. Fakta on kuitenkin se ettei Lapierre tule koskaan ajamaan F1-autoa.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Kyllähän tuo kuskilista näyttää lähinnä siltä, että talvitestien tärkein tarkoitus on saada tiimin palkat maksettua nyt kun suunniteltu talvisarjakin peruuntui...
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
CARTer sanoi:
Hieman ihmetyttää Sennan kokeilu DPR:llä. Eikö noin suurelle nimelle todellakaan ole tarjontaa esim. ARTin tai Ardenin puolelta? Epätoivoiselta tuntuu Pricen touhu muutenkin. Tuloksia ei tule niin yritetään houkutella näkyvyyttä nimimiehillä. Ensin Rahal ja nyt Senna :dunno:
Senna itse kertoi tässä vasta testaavansa ART:n, DPR:n ja iSportin autoja ja valitsevansa niistä ensi kauden tallinsa. Että taitaa sitä kysyntää löytyä.
 
Ylös