Joo kahden ja puolen kuukauden tauon jälkeen Paul Ricardilla taas vedettiin!
Racing Engineering ajatti toisena kuskina viime kaudella DAMS:silla nopeaksi havaittua Franck Pereraa valitettavasti vain ajatti sillä varsinaisen kuskin paikalle kaavaillaan ennemminkin nuorta Etelä-ameriikan F3-mestaria Luiz Raziaa. Pereralla taasen ei ole sponsoria saatikka rahaa lunastaakseeen paikkaansa. Toivottavasti Racing Engineeringin vahvistetun kuljettajan Javier Villan peittoaminen osoitti Alphonse D'Orleansille että Repsolin ja Telefonican rahoitus riittävät tallille ja Perera saa paikan. Väheksymättä yhtään Luiz Raziaa on hän itselleni aika tuntematon suuruus. Ja samanlaiset hypyt eivät ole onnistuneet Piquet Sportsin kuljettajiltakaan. Ikääkin on viisi vuotta Pereraa vähemmän joten mikään hoppu tällä
uudella Sennalla ei ole hypätä heti Gp2-sarjaan.
Toi CARTerin top10 on ekojen sessioista. Crashissa oli lista molempien sessioiden ajoista:
Testeissä huomiota herätti heti se kuinka vähän kierroksia kuskit ajoivat. Kukaan ei ajanut yli 40 kierrosta. TOP12 ajoi sekunnin sisään ja mukana vieläpä neljä
uutta kuskia (jos nyt Maldonadoa ja varsinkaan Pizzoniaa voi uusiksi kutsua) ja yksi paluumuuttaja.
Kärki ajasta ei voi muuta sanoa kuin että kuten Adrian Campos Autosportissa totesi
varma veto. Näin tyylikkäästi sitä muututaan takapään taapertajasta päivän nopeaimmaksi. Tallikaveri Petrov 1,5 takana
Toinen peränpitäjä Durango veti reilusti plussalle myös mut eikös Piccionen pitänyt palata talliin? Ajattivat vähän tuntemattomampaa suuruutta Karun Chandhokia. -Eipä silti jos vauhti Garciaan nähden on tuo niin kukapa Piccionea kaipaisi?:thumbup:
Kärjessä ei muutoin paljon yllätyksiä Glockin ja Pizzonian peesatessa kokemuksellaan. Racing Engineering veti hyvin. Villan kolmanneksi paras aika on yllättävä ja Franck Perera yhtähyvin vähän
pystymettästä.
Vison poistuttua sarjasta Venezuelan edustus jäi sitten Pastor Maldonadolle. Positiivinen mutta ei missään tapauksesssa yllättävä asia, kyllähän mies RWS mestari olisi ilman Misanon hylkäystä. Ja tallikaveri Hirate täydensi Tridentin molemmat autot top10-sisäpuolelle. Eiköhän talli ole samassa vedossa kuin viime kaudellakin. Luca Filippin vauhti sen sijaan hiukan yllätti, menihän viime kausi enemmän tai vähemmän penkin alle. No nytpä on opetteluvuosi ohi ja vuoden 2005 Italian F3000-mestari alkaa näyttää todellista vauhtiaan. Ehkäpä Fisico&Colonit ja BCN olivat liian hätiköityjä potkiessaan maanmiehensä pois. Tai tarjoamatta jatkoa. Parempi se nyt olisi että Filipi ajaisi F1-kokemusta omaavien Pizzonian ja Yamamoton (viimeinen!) tilalla.
Pettymykset sitten tietty. Ammermuller, Arden, DAMS (+Lapierre, kolmas kausi ja tulokset menevät vain alamäkeä) ja David Pricen talli (taas).
1Giorgio Pantano Campos 1min 14.782secs 1min 13.889secs
2Timo Glock iSport 1min 14.204secs 1min 14.518secs
3Antonio Pizzonia FMSI 1min 14.282secs No time
4Javier Villa Racing Engineering 1min 14.312secs 1min 15.239secs
5Pastor Maldonado Trident 1min 14.405secs 1min 15.388secs
6Franck Perera Racing Engineering 1min 14.418secs 1min 15.190secs
7Luca Fillipi Super Nova 1min 14.426secs No time
8Borja Garcia Durango 1min 14.826secs 1min 14.436secs
9Lucas di Grassi ART 1min 14.467secs 1min 19.192secs
10Kohei Hirate Trident 1min 14.475secs 1min 18.184secs
11Xandi Negrao Minardi Piquet 1min 14.548secs 1min 16.288secs
12Ricardo Risatti BCN 1min 14.806secs 1min 14.712ecs
13Karun Chandhok Durango 1min 14.983secs 1min 14.991secs
14Andreas Zuber iSport 1min 15.078secs 1min 14.984secs
15Mike Conway Super Nova 1min 15.030secs 1min 29.573secs
16Roldan Rodriquez Minardi Piquet 1min 15.065secs 1min 16.288secs
17Nicolas Lapierre DAMS 1min 15.125secs No time
18Michael Ammermuller ART 1min 15.130secs 1min 16.070secs
19Kazuki Nakajima DAMS 1min 15.163secs 1min 15.801secs
20Vitaly Petrov Campos No time 1min 15.238secs
21Jason Tahinci FMSI 1min 15.437secs No time
22Andy Soucek DPR 1min 15.484secs 1min 16.013secs
23Bruno Senna Arden 1min 15.656secs 1min 17.086secs
24Adrian Zaugg Arden 1min 16.225secs 1min 20.890secs
25Christian Bakkerud DPR 1min 16.470secs 1min 16.343secs
26Sakon Yamamoto BCN 1min 16.824secs 1min 16.949secs
PS. Nuo aiemmin mainitsemani Champ Caariin yrittäneet ex-Gp2-kuskit Premat ja Carroll taistelevat nyt sitten paikasta Audilla DTM-sarjaan.
Ja BCN-tallissa sarjan kahtena ensimmäisenä vuotena aika hyvin tallikavereihinsa nähden menesrtynyt Hiroki Yoshimoto siirtyy 5Zigenille Nipponiin.