GP3 2011

Ilu

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
260
Sijainti
Helsinki
Kai tälle voi oman topicin tehdä jo, ja ens kaudella varmaan riittää juttua kuitenkin.

Bottas on siis paikkansa sarjassa jo varmistanu ART tallin väreissä. Matias Laine ja Aaro Vainio ovat ainakin testejä käyneet ajelemassa, mutta tallipaikkaa ei taida vielä kummallakaan olla.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Vainion sopimus Tech 1:lle taitaa olla vain julkaisua vailla. Huhujen mukaan Aaro on nähty testaamassa parin päivän ajan ex? ART F3:lla Montmelóssa (Katalonia).

Ilmeisesti tarkoituksena on "kiertää" GP3:n testirajoituksia ja testata kolmosella mahdollisimman monella sarjan radalla. Nigel Melker valmistautui vastaavalla tavalla kauteen 2010.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Nyt kun kun Formula BMW on saatettu hautaansa, saako sarja *köh* paremman paikan Euroopan viikonloppujen aikataulusta?
 

Ilu

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
260
Sijainti
Helsinki
Aaro Vainio olis kyllä hieno nähdä tässä sarjassa, on kuitenkin ihan kohtuullisen hyviä näyttöjä antanu pienemmissä sarjoissa. Tietenkin eka kausi menee varmaan opetellessa, mutta toivottavasti F3 testit on tuonu jonkinlaista tuntumaa.

Matias Laineen F3 kausi meni kyllä sen verran kehnosti, että hieman epäilyttää riittääkö vauhti GP3:ssa jos sinne pääsee. Tosin olihan Laineella ihan hyviäkin aikoja tuolla GP3 testeissä ollu.
 

-Japé-

Well-known member
Liittynyt
18.11.2005
Viestit
1290
Uutisesta poimittua "Sarjassa on mukana kymmenen tallia, joista kunkin on massiivisten sakkojen uhalla ajatettava kolmea autoa kussakin kisassa. Näin ollen autoja on viivalla aina 30."

Eikö ratojen max. limitinä ainakin F1:lle ole pidetty 26 auton gridiä, joten tuleeko GP3ssa aina karsiutumaan 4 kuskia kisasta vai gridiä suurennettu?
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Ei tuolla tietenkään mitään karsiutumisia tarvita, eikä ole tarvittu ennenkään - eihän pari tusinallista pikkuformuloita Euroopan suurilla radoilla tunnu vielä missään. F1:n limitti on aina ollut lähinnä hyvää propagandaa.
 
Viimeksi muokattu:

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9191
30 oli viime kaudella yhtä lukuunottamatta joka kisassa. Tech 1 ajoi Unkarissa kahdella kuskilla, kun tallissa ajoi kuljettajilla joilla oli myös muita hommia kauden aikana.
 
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
30 oli viime kaudella yhtä lukuunottamatta joka kisassa. Tech 1 ajoi Unkarissa kahdella kuskilla, kun tallissa ajoi kuljettajilla joilla oli myös muita hommia kauden aikana.
Saivatko ne sitten sakkoja vai onko säännössä sellainen force majeure-pykälä että tuollaista saa tapahtua joskus jos kuskeilla sattuu olemaan muuta tekemistä?
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Ei tuolla tietenkään mitään karsiutumisia tarvita, eikä ole tarvittu ennenkään - eihän pari tusinallista pikkuformuloita Euroopan suurilla radoilla tunnu vielä missään. F1:n limitti on aina ollut lähinnä hyvää propagandaa.
Ja mitä tahansa propagandaa onkin, ei sitä ole radan pituudella tai ruudukon koolla perusteltu kuin Monacossa vuosikymmeniä sitten (20 auton raja, muuten). Sitä vastoin jos jokainen talli tahtoo pystyttää paddockille talon ja tahtoo oman pilttuun joka autolle, niin tokihan siinä tila loppuu. Tätä ongelmaa GP3:lla ei ole.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
30 oli viime kaudella yhtä lukuunottamatta joka kisassa. Tech 1 ajoi Unkarissa kahdella kuskilla, kun tallissa ajoi kuljettajilla joilla oli myös muita hommia kauden aikana.
Tech 1:llä olisi ollut Unkariinkin kolmas kuski (muistaakseni Arthur Pic), mutta he olivat kauden aikana käyttäneet jo viittä kuljettajaa, mikä on sääntöjen mukaan maksimi. Viimeisenä oljenkortenaan talli yritti saada muiden yhdeksän tiimin suostumuksen ylimääräiselle kuljettajalle, mutta nämä eivät tietenkään suostuneet.
Saivatko ne sitten sakkoja vai onko säännössä sellainen force majeure-pykälä että tuollaista saa tapahtua joskus jos kuskeilla sattuu olemaan muuta tekemistä?
Saivat.
 

KL-petteri

Old Fart
Liittynyt
26.5.2008
Viestit
1393
Sijainti
On the Road
Tässä GP3:n testi ja kilpailu kalenteri.
2011 GP3 Series calendar of events:

Date


Venue




3-4 March


Paul Ricard, France


Test

29-30-31 March


Silverstone, Great Britain


Test

12-13-14 April


Barcelona, Spain


Test

7-8 May


Istanbul, Turkey


Race

21-22 May


Barcelona, Spain


Race

27-28 May*


Monte Carlo, Monaco


Race

25-26 June


Valencia, Spain


Race

9-10 July


Silverstone, Great Britain


Race

23-24 July


Nurburgring, Germany


Race

30-31 July


Budapest, Hungary


Race

27-28 August


Spa-Francorchamps, Belgium


Race

10-11 September


Monza, Italy


Race


Valtterin kilpailu nro: on 1,2 tai 3 ja Aaron 17,18, tai 19
Motorsport Show:ssa kuuntelin Vainion haastattelua ja Aaro kertoi että oli jo päässyt ajamaan GP3:sta? Eikö alunperin ollut tarkoitus että pääsee ajamaan F3:lla ja totuttelemaan suht saman tason autoon.
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Monacoa ei käsittääkseni vielä ole varmistettu. Melkoisen kiireellinen aikataulu saattaisi olla jos mukana on F1, GP2, GP3, WSR, Historicit ja Porschet.
Tuostahan keksii helposti kolme vähemmän tärkeää helposti pois leikattavaksi. Tai edes se viimeinen.
 
Viimeksi muokattu:

KL-petteri

Old Fart
Liittynyt
26.5.2008
Viestit
1393
Sijainti
On the Road
Alex Sims ajaa myös ensi kauden GP3:ssa (Valen tallikaveri viime vuodelta)
Kuljettaa Status Grand Prix:n autoa, eli on siellä muitakin "vanhoja " pieruja kuin Valtteri.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Monacoa ei käsittääkseni vielä ole varmistettu. Melkoisen kiireellinen aikataulu saattaisi olla jos mukana on F1, GP2, GP3, WSR, Historicit ja Porschet.
Eikä vain aikataulullisesti, vaan myös tilallisesti haastavaa. Varikolta (siis "pysäköintivarikolta", ei ratavarikolta) loppuu tila. Monacossa ei ole radan kupeessa kovin paljoa sopivia aukioita, eikä kadunpätkiäkään voi ottaa rajattomasti käyttöön. Rekka ja kolmen auton vetoinen teltta x10 ei mahdu mihin tahansa.

Monacon lisäämistä kalenteriin on jo ehditty huhuta pelkäksi markkinointitempaukseksi. Viime vuonna tiimeillä oli vaikeuksia löytää maksavia kuljettajia, ja huhujen mukaan osa joutui pyörittämään tiimiä lopulta alle omakustannushinnan. Toista kautta putkeen tällaiseen ei ole varaa, vaan nyt pitäisi ottaa viime kaudenkin tappiot takaisin – eikä GP3 ole mikään halpa sarja. Salaliittoteoreetikot siis väittävät (myöhemmin peruttavan) Monacon GP:n olevan kalenterissa vain, jotta heikosti myyvään sarjaan saataisiin houkuteltua riittävästi maksuhaluisia kuljettajia.
 
Ylös