GPL bugittaa ajokelvottomasti

Hornet

Vanha Pieru
Liittynyt
19.7.2000
Viestit
139
Sijainti
Espoo
Tuli tässä mieleen että minkälaisia muutoksia olette tehneet ratinasetuksille coressa? Erityisesti kiinnostaa "punaisen-Momon" käyttäjät.
Omani on säädetty profilessa Nascar 2003 varten joten olisi kiva saada hyvät säädökset GPL:n. Sais ton jarrujen herkän lukkiutumisen pienemmäksi ja Forcen lisäys ei myöskään olis haitaksi.
 

Kanzo

Totaalirankka
Liittynyt
21.8.2004
Viestit
120
Sijainti
Helsinki
Hornet sanoi:
Tuli tässä mieleen että minkälaisia muutoksia olette tehneet ratinasetuksille coressa? Erityisesti kiinnostaa "punaisen-Momon" käyttäjät.
Omani on säädetty profilessa Nascar 2003 varten joten olisi kiva saada hyvät säädökset GPL:n. Sais ton jarrujen herkän lukkiutumisen pienemmäksi ja Forcen lisäys ei myöskään olis haitaksi.

Täshä tuloo Momo-säätöjä:

[ Joy ]
allow_force_feedback = 1 ; Use FF if device has it
force_feedback_damping = 50.0 ; force feedback damping coefficient
force_feedback_latency = 0.0013 ; force feedback latency (secs)
max_steering_torque = 200.0 ; steering torque in N*in giving max device force

Profilerissa (4.20-versio) GPL-asetukset (aina käytössä):
tehosteiden kokonaisvoima 98%, jousipalautus 10%
Kaasu: herkkyys 64%, kuollut alue 0%, toimintasäde 100%
Jarru: herkkyys 40%, kuollut alue 0%, toimintasäde 100% (ja squashpallo asennettuna)

Control panel / controllers:
tehosteiden kokonaisvoima 98%, jousitehostevoima 100%, vaimennustehosteen voima 35%, jousipalautuksen voima 10%

Lisäksi käytössä GPLGlance asetuksilla Effect 20%, Damping 85%, Combined steering and forces.

Ja sinitäpläinen squashpallo jarrupolkimen alla.


Mutta nuohan on puhtaasti makuasioita. Tykkään tärinästä, kun olen siitä maksanutkin. :D
 

Pasi73

Well-known member
Liittynyt
30.3.2002
Viestit
1495
Sijainti
Ilmajoki
Mulla on tollanen punanen Momo ja oon käyttäny core.inissä seuraavia arvoja:

[ Hack ]
steer_ratio = 0 ; Enable low speed ratio override

[ Joy ]
allow_force_feedback = 1 ; Use FF if device has it
force_feedback_damping = 00.000000 ; force feedback damping coefficient
force_feedback_latency = 0.00001 ; force feedback latency (secs)
max_steering_torque = 900.000000 ; steering torque in N*in giving max device force

Winukan Gaming Optionseissa:
-polkimet kahdella akselilla
-kokonaisvoima/force/tms. 100%
-muut kohdat 0% tai pois päältä.

Logitechin profile kytkettynä pois päältä.
 

Kanzo

Totaalirankka
Liittynyt
21.8.2004
Viestit
120
Sijainti
Helsinki
Niin ja pultti pitää mennä pöydän läpi, muuten ei saa respaa. :cool:

PS. Ja minulla on tuo [hack] = 1. Ihan totta. :eek:
 

Arcanum

Jonkin kakkosnikki
Liittynyt
2.8.2001
Viestit
577
Sijainti
Hämeenlinna
Kanzo sanoi:
Niin ja pultti pitää mennä pöydän läpi, muuten ei saa respaa. :cool:

PS. Ja minulla on tuo [hack] = 1. Ihan totta. :eek:
:eek!: Kanzo, ota pois se, niin heti tulee 10 WR:ää lisää :)
 
Liittynyt
22.1.2004
Viestit
15
Arcanum sanoi:
:eek!: Kanzo, ota pois se, niin heti tulee 10 WR:ää lisää :)
Ainakin jos samaan aikaan julkaistaan Silly Jump winter at night reversed & mirrored. :alppu:


Ehdottomasti tuo steering hack pois ja steering ratio johonkin 11:1 tietämille. (punaisella momolla siis).
 

Kanzo

Totaalirankka
Liittynyt
21.8.2004
Viestit
120
Sijainti
Helsinki
Arcanum sanoi:
:eek!: Kanzo, ota pois se, niin heti tulee 10 WR:ää lisää :)
HETI lupaan koettaa sitä, kun saan Total Rankin kasaan.
Enää uupuu aika 50 radalta. :yuck:
 

NS

Well-known member
Liittynyt
26.2.2002
Viestit
505
Sijainti
Esmoo
Arcanum sanoi:
Eikös nikon ongelma ratkennu jotekin graffapalkkia ja resoluutiota laskemalla?
Auugh! Uusi ongelma tuli. Assasin uuden koneen ja geplin ja päivitykset. No kuinkas ollakaan, kaikki toimii ingamessa hienosti (no okei, en oo edes rattia vielä kokeillu, mut näppiksellä) ja samaten replayta kattoessa. Heti kun palaa ajosta tai replaysta päävalikkoon ni tulee:
"GPL.exe has encountered a problem and needs to close. We are sorry for the inconvenience"
Ajosta varikolle escatessa ei tuu mitään ongelmia. Sama juttu tulee sekä D3D:llä ja OpenGL:llä, että DirectMirrorRendering = 0 ei siis auta esimerkiksi. Myöskään ei auta reson vaihtamiset ja oon kokeillu kaiken maailman graffa-asetuksia. Joko se on totaalinen ajurivika, tai sitten tässä on joku muu ongelma. Ei oo kirjotussuojattuja filejä ja replay-säätö on sen 64 megaa.

Prossu vaihtu 3G P4:ks, mutta siinä on vielä sama Radeon 9500 Pro. Ajurit on vikat catalystit (4.9), käyttis tätä nykyä XP Pro ja SP2.

Periaatteessahan mä voin ajaa kauden näinkin, mutta esim. kierrosenkat tai kuskin asetusten muuttaminen ei jää talteen. :/

Tietäsköhän joku?

Ja jos tietää ni sit toinen ongelma: kone sammuu toisinaan spontaanisti kovasti töitä tehdessään - siis virta poikki naps. Itse asiassa mulla on kolme viikkoa ongelmia takana ja ne sisältää yhen asuksen lankun vaihdon (siinä oli oikeesti vikaa, mutta ei poistanu tätä ongelmaa), uuden powerin testauksen (nykysen 380W Antecin sijasta 460W Enermax) - ei vaikutusta, prossun vaihdon prescottista northwoodiin - ei vaikutusta. Lopussa kokelin vaan kaikkea ja ainoa keino saada se pysymään pystyssä on nostaa prossun ja muistin voltteja biosista. 1.55V -> 1.575V ja 2.5V -> 2.65V näyttää riittävän, kerran on sammunu noinkin 4 tunnin käytön jälkeen. Ja prossun lämmöt on pahimmillaan ollu 51°C että ei luulis siitä johtuvan.

Että siitä vähän tekkimiehille palaa purtavaksi. ;)
 

Pasi73

Well-known member
Liittynyt
30.3.2002
Viestit
1495
Sijainti
Ilmajoki
XP Pro ja SP2.

Eikös tosta uudesta SP:stä ollu jotain juttua, ettei sitä kantsi vielä asentaa, kun se voi aiheuttaa just sitä että moni ohjelma lakkaa toimimasta. Viittaan tässä tuohon geplin virheilmoitukseen.


lol, en tiedä. :D


edit: parit :( :(
 
Viimeksi muokattu:

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
Ettei vain olis jossain epäyhteensopivuutta. Ite kun uutta konetta kasailin tutun kauppiaan kanssa, tuli samankaltaisia ongelmia NForcen ja Radeon 9600 XT:n (vai mikä se nyt oli) kanssa. Eli ei pysynyt kone käynnissä esim. pelatessa tai 3D Markkia ajaessa. No laitettin 9800 pro tilalle ni johan lähti toimimaan.
 

Pasi73

Well-known member
Liittynyt
30.3.2002
Viestit
1495
Sijainti
Ilmajoki
Entäs äänikortti? Tai sitten ongelma voi olla tuolla IRQ keskeytysporteissa... jos siellä on samoissa porteissa näytönohjain+äänikortti tms.

Jos et tarvi noita tietoliikenneportteja (tai mitä ne on :D), ne käytöstä poistamalla ja käynnistämällä koneen uudestaan saa eri laitteet helposti uuteen järjestykseen noille IRQ-jutuille.

lol, en tiedä.
 

NS

Well-known member
Liittynyt
26.2.2002
Viestit
505
Sijainti
Esmoo
Asko, toi voi olla hyvä pointti. Nyt ku ois vaan ylimääränen kortti. Ajattelin venata jos 6600GT:stä tulis AGP-malli, mut siihen asti saa ATI välttää.

Pasi, käytän nyt onboard-audiota. Mulla on kyllä näyttis ja yks usb-controlleri samassa IRQ:ssa, mutta tuskin se vielä vaikuttaa yhtälöön kun ei oo yhtään usbilaitetta kiinni. Ilman jompaakumpaa SP:tä, XP:n asennus ei suostunu partitioimaan ku 128-gigaseks mun 200-gigasen levyn. Tein sitten "streamlinatun" asennus-cd:n jossa on jo SP2 valmiina, ja sit onnistu. En nyt hirveemmin harkinnu kyllä asiaa ton SP2:n kanssa. Tiesin, että siinä on jotain juttuja, mutta duunikaverit sano ettei niillä oo ongelmia. Samalla ajattelin säästää iteltäni sen yhen päivitysvaivan.

Pitää kokeilla vielä ja venailla, jos joku RSC:n propellihattu keksii mistä kiikastaa.

Tänks. (lol, en tiedä minäkään)
 

Pasi73

Well-known member
Liittynyt
30.3.2002
Viestit
1495
Sijainti
Ilmajoki
Niko, onks sun GPL/layout -kansiossa varmasti ne minimi 5 filua? Jotain hämärästi muistelin et jollakin oli jotain ongelmia kun se meni siihen päämenu-sivulle, kun siltä puuttui osa noista layout-filuista.

layout.dat
carsetup.lyt
host.pdf
multi.lyt
replay.lyt

Edit: Jaa.. se olikin RSC:ssä vähän eri ongelma kuin Nikolla.
 

NS

Well-known member
Liittynyt
26.2.2002
Viestit
505
Sijainti
Esmoo
Ratkesi perkele. En ollu oikeesti vielä kokeillu clean-installia vaan oli kaikki patchit kerralla upotettu. Nyt kävi niin, että jostain syystä gplfov kaataa ton. Toimii duunikoneen XP + SP1 + P4 + GF5200jotain, mut ei himassa. No, ei sen väliä, pääasia että pystyy elämään, en mä sitä fovia alle 72 asteen säätänykään (vakio 78), joten eipä juuri haittaa. :thumbup:
 
Ylös