maradona sanoi:
Itsehän en tähän GPWC-sarjan syntyyn oikein koskaan uskonut, kuitenkin siinä olisi perustettu kokonaan uusi sarja ilman mitään perinteitä ja sensellaisia. Taisivat ne jotka sen tosissaan ottivat olla vain kyllästyneitä Schumin valtakauteen...
Ei se, että uskoi sarjan mahdollisuuteen tarkoita sitä, että sitä olisi toivonut. Siksipä Schumin menestyksellä ei ollut asiaan merkitystä. Enkä myöskään voi sanoa uskoneeni siihen, että GPWC syntyy, vaan että se oli mahdollista.
Kyse oli vain realismista. USA:ssa syntyi kilpaileva sarja ja ykkösissäkin välirikko on ollut lähellä ennenkin. Kun "kapinallisina" vielä on (hatusta heitettynä) sellaiset 80 % tallien budjeteista omaavat tallit, niin onhan siinä resursseja perustaa vaikka mitä. Toinen asia sitten on, olisivatko tehdastallit koskaan päässeet riittävään yksimielisyyteen, mutta se, että yleensä GPMA syntyi osoittaa, että yhteisiä tavoitteita oli.
Tietenkään uudella sarjalla ei ole perinteitä. Ei sen tarvitse kamalasti merkitä. Eihän (tiukasti ajateltuna) perinteitä ollut myöskään GP2:lla, A1GP:llä, Nissan World Seriesillä, IRL:llä jne. Ja jonkin verran tehdastallit olisivat vieneet kuitenkin F1:n perinteitä mennessään. McLaren tietysti etunenässä perinteikkäänä tallina, mutta myös kuskit, jotka tehdastalleille olisivat ajaneet olisivat vieneet jotain glooriaa mukanaan. Osallistujalistaa katsoessa näytti aluksi siltä, että FIA:n sarja oli se, joka kahtiajaosta enemmän olisi kärsinyt.