Grand Prix Manager PC

  • Viestiketjun aloittaja Jone
  • Aloituspäivämäärä

Jone

Well-known member
Liittynyt
18.8.2004
Viestit
777
Sijainti
Savonlinna
Onks täällä ketään kuka pelaisi tuota peliä, siis ekaa versiota vuodelta 95. Itte oon alkanu pelaamaan, mut se tuntuu tosi vaikeelta. Miten ootte menestyny siin? Vinkkejä?

Sit vielä, tietääkö kukaan voisko netistä ladata tuota uudempaa versiota pelistä? Tai muita F1-manageri pelejä?
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
mulla oli tuo...

Helpoimpia pelejä ikinä - ekalla kaudella Minardilla mestariks ei ollut temppu, eikä mikään :nope:

Ainoa vika oli bugi, ekan kauden puolesta välistä eteenpäin autot keskeytti aina sähkövikaan... Jota tosin ei tullut, jos anto tietokoneen johtaa kisan loppuun :jaska:

Joku toinenkin formulamanageri mulla on ... ostin 10e:llä joskus, enkä jaksanut koskaan perehtyä :nope:
Ett silleen!!!!!!!!!
 

General FUp

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1088
Sijainti
tSadi
Tietenkin jokunen vuosi sitten tuli Microproselta (kun Microprose vielä oli olemassa...) semmoinen peli kuin Grand Prix World. Peli alkaa kaudesta 1998 ja käsittää 11 kauden verran tahkottavaa.

Tässäpä linkki arvosteluun ja muutamaan screenshottiin: Grand Prix World

Ainoa varsinainen ikävyys tuossa pelissä on, että sadekelillä kun omalla kuskilla on vaikkapa säähän sopivammat renkaat taikka parempi kyky ajaa sateella kuin muilla ja hän kaasuttelee köröttelijöistä ohi, jopa kierroksella, tulee ilmoitus että on ohittanut keltaisen lipun aikana :( Yhdenkin kisan aikana sain valehtelematta 10 10 sekunnin stop & go rangaistusta..

Siinä vaiheessa latasin kun sain rangaistuksen juuri sillä kierroksella kun piti tulla varikolle. Peli pakottaa kärsimään rangaistukset samalla kierroksella, eli kuskini tuli viimeisillä bensoillaan rangaistustaan kärsimään, kaasutti ulos varikolta ja keskeytti bensan loputtua..:yuck:

Lisäksi on aina huvittavaa kun keskeytyksen syy on 'driver problem' :D Esmes velliperse-Irvine ei tosiaan jaksa käyttää kovin raskasta kaasua koko Monacon kisan ajan.. Cutikin on onnistunut hämmästyttämään minut tekemällä koko kisan viimeisessä mutkassa ajovirheen johtopaikalta ja painelemalla pihalle..
 

tsinivuo

Well-known member
Liittynyt
31.5.2004
Viestit
310
General FUp sanoi:
Tietenkin jokunen vuosi sitten tuli Microproselta (kun Microprose vielä oli olemassa...) semmoinen peli kuin Grand Prix World. Peli alkaa kaudesta 1998 ja käsittää 11 kauden verran tahkottavaa.
Aijai, tätä aarretta tuli tahkottua v.2001. Pitääkin kertoa ikimuistoista tarinaa minun tallipäälikön urasta.

Prost oli tallini, kuljettajina Trulli ja joku kädetön japski, taisi olla Takagi. Alkukausi -98 meni aika päin pebaa, mutta jostain syystä loppupuolella ekaa kautta sain kerättyä pisteitä sen verran, että ennen kahta viimeistä kisaa Trulli oli 19 pistettä jäljessä sarjaa johtavasta Schumista.
Päästiin Nurnburgringille ja keli siellä oli kosteahko ja näissä sadekelin kisoissa pärjäsi huonommallakin kalustolla ajoittamalla renkaiden vaihdot/varikkostopit oikein. Puolessa välin kisaa Trulli oli johdossa, Takagi KAKKOSENA! :D, mutta MS Ferrarillaan oli pirkule tulossa pisteille kolmantena ja mestaruus näin menossa sivu suun. Keli oli edelleen kostea, mutta kuskieni renkaat oli paremmin valittu ko. sääoloihin. Joten Trulli ja Takagi menivät karkuun MS:ltä.
Sitten tein päätöksen, että v**tuun reilu peli, eihän Miihkalikaan sitä ole suosinut. Käskin Takagin hidastaa vauhtia, että MS saisi Takagin kiinni. Sitten annoin MS:n ohittaa Takagin, jonka jälkeen käsky Takagille ohittaa MS hinnalla millä hyvänsä. Pari kertaa kaverit ohittelivat toisiaan ja sitten pamahti. MS & Takagi pihalle. Kaikki oli avointa Japanissa. :D

Saavuttiin Japaniin, aika-ajot menivät juuri kuten toivoin. Heti pihalle kun sessio alkoi kuivan kelin renkailla, juuri kun kierros tuli täyteen niin alkoi sataa. Opin kauden aikaisemmista kisoista, että eka kierros kannattaa tehdä heti session alussa, juuri sateen takia. Trulli paalulle ja MS lähti sijalta 17. Kisa alkoi kuivissa merkeissä, mutta muutaman kierroksen kuluttua tuli pari pisaraa vettä ja kaikki menivät vaihtamaan renkaat. Trulli ja Takagi jäivät radalle ja kas, onni hymyili edelleen. Sade lakkasi samantien, varsinaisten varikkokäyntien jälkeen ero seuraaviin oli huima. Lopulta Trulli voitti ja Schumi jäi seitsemänneksi. Mestaruus Trullin taskuun ja luu käteen Miihkalille. Seuraavaksi kaudeksi sitten varastinkin Ferrarilta parhaan autonsuunnittelijan (tämä oli pelin yksi tosi heikko puoli, sarjassa oli vain yksi viiden tähden autonsuunnittelija, joten jos sinulla oli se, niin MM oli käytänössä varma jo kauden alusta) ja Mersu toimitti koneet. Kuskiksi päätyi eräs M.Häkkinen, joka voitti loput mestaruudet täysin ylivoimaisesti. Trulli sai kenkää heti mestaruuden jälkeen. :p MS ajeli lopulta jollain Arrowsilla. :D

Olihan tuossa pelissä paljon puutteita ja epäloogisuuksia, kuten joka tallilla oli mahdollisuus olla eri moottorinvalmistaja (Ferrarilla oli jossain vaiheessa Mersun koneet ja Mäkillä Ferrarin koneet :D )

Mutta kyllä tuon parissa muutaman päivän viihtyi. :)
 

Jone

Well-known member
Liittynyt
18.8.2004
Viestit
777
Sijainti
Savonlinna
Yllättävän hyvinhän täältä löytyi kokemusta ko. pelistä. Kertoisitteko vielä esim. että mitä testipäivinä pitäisi tehdä, bensat tankkiin ja kumit alle ja parikyt kiekkaa, riittääkö se? Vai pitäskö kokeilla eri säätöjä?

Onks tuo Grand Prix Manager 2 muuten minkä verran parempi, kanttisko ladata?

Ei oikee viittis tuota 80 sivusta manuaalia kahlata läpi, se ku on vielä tuolla Lontoon murteella...
 
Liittynyt
21.2.2003
Viestit
785
Sijainti
Lapinlahti
Olihan se alussa aika hauska peli.... Pelasin muistaakseni sen vuoteen 2017. Mika Salo oli tuolloin 11 kertainen maailmanmestari. (heh) Ja loput mestaruudet tais mennä Damon Hillille...
Tosin into meni kun se on täynnä bugeja...

Esim: nostamalla lisäpainoilla auton painon 999kg voitti kaikki kisat (rupeaa toimaan joskus v2006 jälkeen)

Kuljettajien sopimukset ovat käsittämättömiä... (Ilmoittavat lopettavan uransa ja siirtyvät sitten toiseen talliin, josta ne saa taas uudelleen kaapattua itselleen)

Mootorisopimukset ovat kanssa syvältä -> vai miltä kuulostaa Ferrari-mercedes???

Muitakin epäkohtia varmaan on mutten muista kun on monta vuotta kun pelasin viimeksi.
 

Jone

Well-known member
Liittynyt
18.8.2004
Viestit
777
Sijainti
Savonlinna
Mistäköhän johtuu että kun esim. säätää autoa ja painaa tuota Advice-nappia (siitä siis pitäisi saada ohjeita mitä kanttis tehdä, esim. vaihda cooling system), niin tulee "Sorry, I can´t think anything"?
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Koko kolmen pelin sarja löytyy. Alkuperäisinä. Harmi ettei ole tullut jatkoa -vaikka oli kyllä noissa niin paljon bugejakin, ettei heti tuu mieleen vastaavaa peliä.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Tuo jaskan mainitsema ongelma ei muuten Microprosen mukaan ollut bugi, vaan ominaisuus ja taisipa olla nimenomaan tuossa kakkososassa... Meni jotenkin niin, että R&D -vimpaimia ei saanut kehittää yli elektroniikkasysteemin tasoa tai auto hajosi joka kisassa. Kuitenkaan eivät tätä viitsineet missään manuaalissa mainita:rolleyes:
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Bobakki sanoi:
Tuo jaskan mainitsema ongelma ei muuten Microprosen mukaan ollut bugi, vaan ominaisuus ja taisipa olla nimenomaan tuossa kakkososassa... Meni jotenkin niin, että R&D -vimpaimia ei saanut kehittää yli elektroniikkasysteemin tasoa tai auto hajosi joka kisassa. Kuitenkaan eivät tätä viitsineet missään manuaalissa mainita:rolleyes:
Se korjaantui muistaakseni joskus 3-5 kauden jälkeen (eli ilm. kun sai taas kehitystä tarpeeksi eteenpäin.... )
Ett silleen!!!!!!!!
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
GPW:ssä oli ärsyttävää kun ajoi williamsilla tai benettonilla niin moottorin värinät hajotti takasiiven aina kierroksella 44. Alkukausi meni ihan persiilleen, mutta sen jälkeen osasi jo laittaa varikkokäynnin kiakalle 45 ja pystyi taistelemaan voitoista.

Tämän lisäksi tasoerot ovat kaudella -98 hieman omituiset. Williams, Benetton ja Arrows ovat vähän liian hyviä. Prost vähän liian huono. Lisäksi yksi tietokoneen kärkikuskeista ajaa usein yhden stopin taktiikalla, muttei kuitenkaan jää kevyemmällä autolla ajavista. Tällöin esim. Wurz voittaa puolella minuutilla tms.

Eihän tää täydellinen ole, mutta todennäköisesti paras mitä markkinoilta löytyy. Formulamanagerointeja kun ei ihan joka viikko kaupan hyllylle putkahda. EA:llahan oli muutama vuosi sitten oma viritelmänsä, mutta eipä tainnut siitä mitään tulla.

Miten mahtaa olla kun luin mielestäni jossain vaiheessa että sonylla olisi lisenssit vuoteen 2006(?) saakka tai jotain sellasta. Pitääkö paikkansa?
 

Aanrii

Well-known member
Liittynyt
25.2.2004
Viestit
1205
Sijainti
Täällä
Joppe_001 sanoi:
GPW:ssä oli ärsyttävää kun ajoi williamsilla tai benettonilla niin moottorin värinät hajotti takasiiven aina kierroksella 44. Alkukausi meni ihan persiilleen, mutta sen jälkeen osasi jo laittaa varikkokäynnin kiakalle 45 ja pystyi taistelemaan voitoista.
Siinä piti muistaakseni hilata driver ordereista juttuja pienemmälle niin autokin kesti maaliin.
 

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
Onko Gpw:hen saatavilla editoria jolla tallien ja kusikien, suunnittélijoiden, moottoreiden nimiä jne pystyy editoimaan?
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Hmm... Eipä ole tullut etsittyä. Vai olikohan niin, että piti olla tulossa, muttei koskaan ilmestynyt?
 

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
Voi voi kun ei sitten kertapa tullut.:(
Itte oon pelannu nuita F1 Managereita.
F1 Manager (95), Team F1, Grand Prix Manager 1 ja 2, GPW ja jopa tää EA:n ihan hirveä rahastus F1 Manager vaimikäsenyt on löytyy hyllystä. Tosi asia on että ne kaikki ovat puutteellisia viritelmiä. Se EAn F1 Manager jotain ihan hirvittävää. Grand Prix Manager 1 huono, kakkonen parempi versio siitä...viittii jo pelata piruuttaan kerran parissa vuodessa. F1 Manager 95 ja Team F1 ihan siedettäviä virityksiä mutta epäonnistuneita jokatapauksessa. Niitä voi pelata koska paljoa parempia ei ole tarjolla. Paitsi tietenkin GPW joka ennakkoodotuksiin nähden oli valtaisa pettymys...tulee siihen palattua kuitenkin kerran vuodessa ihan vaan koska parempaa formula manageria ei ole.
Pakkoko niitten on kuluttaa rahaa johonki kalliisiin lisensseihin. kEKSItyt nimet ja nappulat vaan kehiin ja rahat realistisuuteen ja kunnon editori peliin mukaan, sathana!
Sanomattakin selvää että odotan KUNNOLLISTA F1 (tai mitä tahansa moottoriurheilu manageri peliä) kuin kuuta nousevaa. Tulis vaikka Ralli Manageri:ahem:
 
Ylös