General FUp sanoi:
Tietenkin jokunen vuosi sitten tuli Microproselta (kun Microprose vielä oli olemassa...) semmoinen peli kuin Grand Prix World. Peli alkaa kaudesta 1998 ja käsittää 11 kauden verran tahkottavaa.
Aijai, tätä aarretta tuli tahkottua v.2001. Pitääkin kertoa ikimuistoista tarinaa minun tallipäälikön urasta.
Prost oli tallini, kuljettajina Trulli ja joku kädetön japski, taisi olla Takagi. Alkukausi -98 meni aika päin pebaa, mutta jostain syystä loppupuolella ekaa kautta sain kerättyä pisteitä sen verran, että ennen kahta viimeistä kisaa Trulli oli 19 pistettä jäljessä sarjaa johtavasta Schumista.
Päästiin Nurnburgringille ja keli siellä oli kosteahko ja näissä sadekelin kisoissa pärjäsi huonommallakin kalustolla ajoittamalla renkaiden vaihdot/varikkostopit oikein. Puolessa välin kisaa Trulli oli johdossa, Takagi KAKKOSENA!
, mutta MS Ferrarillaan oli pirkule tulossa pisteille kolmantena ja mestaruus näin menossa sivu suun. Keli oli edelleen kostea, mutta kuskieni renkaat oli paremmin valittu ko. sääoloihin. Joten Trulli ja Takagi menivät karkuun MS:ltä.
Sitten tein päätöksen, että v**tuun reilu peli, eihän Miihkalikaan sitä ole suosinut. Käskin Takagin hidastaa vauhtia, että MS saisi Takagin kiinni. Sitten annoin MS:n ohittaa Takagin, jonka jälkeen käsky Takagille ohittaa MS hinnalla millä hyvänsä. Pari kertaa kaverit ohittelivat toisiaan ja sitten pamahti. MS & Takagi pihalle. Kaikki oli avointa Japanissa.
Saavuttiin Japaniin, aika-ajot menivät juuri kuten toivoin. Heti pihalle kun sessio alkoi kuivan kelin renkailla, juuri kun kierros tuli täyteen niin alkoi sataa. Opin kauden aikaisemmista kisoista, että eka kierros kannattaa tehdä heti session alussa, juuri sateen takia. Trulli paalulle ja MS lähti sijalta 17. Kisa alkoi kuivissa merkeissä, mutta muutaman kierroksen kuluttua tuli pari pisaraa vettä ja kaikki menivät vaihtamaan renkaat. Trulli ja Takagi jäivät radalle ja kas, onni hymyili edelleen. Sade lakkasi samantien, varsinaisten varikkokäyntien jälkeen ero seuraaviin oli huima. Lopulta Trulli voitti ja Schumi jäi seitsemänneksi. Mestaruus Trullin taskuun ja luu käteen Miihkalille. Seuraavaksi kaudeksi sitten varastinkin Ferrarilta parhaan autonsuunnittelijan (tämä oli pelin yksi tosi heikko puoli, sarjassa oli vain yksi viiden tähden autonsuunnittelija, joten jos sinulla oli se, niin MM oli käytänössä varma jo kauden alusta) ja Mersu toimitti koneet. Kuskiksi päätyi eräs M.Häkkinen, joka voitti loput mestaruudet täysin ylivoimaisesti. Trulli sai kenkää heti mestaruuden jälkeen.
MS ajeli lopulta jollain Arrowsilla.
Olihan tuossa pelissä paljon puutteita ja epäloogisuuksia, kuten joka tallilla oli mahdollisuus olla eri moottorinvalmistaja (Ferrarilla oli jossain vaiheessa Mersun koneet ja Mäkillä Ferrarin koneet
)
Mutta kyllä tuon parissa muutaman päivän viihtyi.