Greenpeace jakaa sähkölaskuja

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Mä olen tullut vaan auttamattomasti vanhaksi enkä jaksa enää lähteä näihin jarnoihin mukaan lain.:thumbfh:

Kunhan nyt edes mopo keulisi aina välillä sentään vielä.:eek:

Juskanen

Naisilleninen
Sijainti
lähiö
Mullon kesäloma -> ei mitään tekemistä.

Siks pitää vähän yritellä jotain. En kyllä osaa ilkeillä, enkä oikein piilovittuillakaan, joten tarvii vaan vääntää tikusta "asiaa".
Mulla taas kitupäivät keskiviikkoa ja miehen paluuta odotellessa. Kun viikonloppuna tuli kämppäkin nuohottua, niin nyt ei oikein oo muuta tekemistä kuin provoilla forumilla. Mtta ei se mitään, ihan viihdyttäväähän tämäkin.

arzipuppy

Well-known member
Sijainti
Helsinki
No mikään äärimmäinenhän ei oo koskaan hyvästä, mutta ilman äärimmäisyyttä ei mitään tällä laiskanpulskealla pallonpuoliskolla saisi aikaan. En usko anarkismiin enkä tohon kirjekusetukseen, mutta uskon sitäkin vähemmän hyssyttelevään hallitukseen.

Ai joo, mä sain sähkölaitokselta juuri postia. Vilkaisin vain ja säikähdin kohonneita prosentteja. Pitänee ettii se kirje jostain ja lukea tarkemmin. :D

SOKO

Well-known member
Uutisissa mainittiin, ettei tuo Greenpeacen laskun tilinumero toimi ja taisi myös viitenumero olla toimimaton. Näin ollen kysymys ei ole varsinaisesta valelaskusta, jonka lähettämisestä tuomioita napsuu. Hyvän maun rajoja toki koetellaan, mutta ei siitä ole ennenkään kansalaisjärjestöjä tuomittu. Greenpeace ei lukeudu enää niiden järjestöjen joukkoon, joita voisin ajatella tukevani. Ydinkokeita, valaanpyyntiä ja turvattomia öljyn merikuljetuksia vastaan protestoiminen oli ja on kyllä ihan paikallaan, mutta Greenpeace käyttää paukkujaan paljon muuhunkin. Nykyään valta osa toiminnasta siihen, että järjestön nimi saadaan esillei.

Tunnustan vilpittömästi, että erinomaisen aiheen ovat valinneet. Itse kannatan ydinvoimaa, mutta Olkiluoto III projektiin on liittynyt niin paljon sähellystä, että vielä vuosi sitten olin lähes vakuuttunut, ettei uusia voimalahankkeita enää uskalleta viedä läpi. Ilmastonmuutos on kuitenkin kääntänyt osan aiemmin ydinvoimaa vastustaneista ydinvoiman kannelle. Toki uutisia seuraamalla tulee myös esille, miten tiukkaa valvonta projektin tiimoilta on. Jokaisen hitsaajan pätevyys ja jokaisen betonierän laatu joutuu luupin alle ja töiden keskeytys on edessä heti, jos huomautuksiin ei reakoida asianmukaisesti. Parin vuoden viivästys ei kovin paljoa tunnu, kun puhutaan laitoksesta jonka käyttöikä on lähemmäs 40 vuotta, ellei peräti enemmän.

Tänäkin päivänä on paljon sellaisia ympäristöongelmia, joiden esille tuominen oikeuttaa kovemmat keinot. Greenpeace on kuitenkin tipahtanut kelkasta. Sillä ei ole maakohtaista objektiivisuutta, kuten Amnestyllä (jossa Suomea koskeviin analyyseihin eivät suomalaiset aktiivit osallistu). Eikä Greenpeacellä ole myöskään paikallistuntemusta, joka on tärkeässä osassa suuressa osassa nykyajan isoista ympäristöongelmista. Erinomainen rahankeruukoneisto Greenpeacelta kyllä löytyy ja he taitavat kilpailla Suomen tehokkaimman face-to-face markkinoijan tittelistä. Varmasti tässä otsikossa mainittu kamppanijakin osataan kentällä hyödyntää. Tärkeää ei ole se, kuinka monta ihmistä ärsyyntyy, vaan se kuinka monta uutta kuukausilahjoittajaa seuraavan kuukauden aikana saadan kerättyä.

Viimeksi muokattu:

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Uutisissa mainittiin, ettei tuo Greenpeacen laskun tilinumero toimi ja taisi myös viitenumero olla toimimaton.
Niin se toimimattomuushan johtuu siitä, että sekä tilinumerossa, että viitenumerossa oleva viimeisenä oleva tarkistusnumero ei ole oikea. Jos viitenumeroksi muutetaan 38218 02944 45064 85562 ja tilinumeroksi 197248-18669 eli toisin sanoen kokeillaan kunnes sopiva tarkistusnumero löytyy "tilinumerot ja viitenumerot toimisivat".

On tietty hyvin epätodennäköisestä, että kukaan lähtisi tuolla tavalla testailemaan sopivaa viimeistä numeroa molempiin em. kenttiin.

Lisäksi laskussa on epämääräisesti maksaja/eräpäivä puuttuu ja summahan on sen suuruinen, ettei sitä varmaan ihan kuka tahansa mummelikaan ala porutta maksamaan. Eikä unohtaa sovi sitäkään, että toisella sivulla tosiaan kerrotaan mistä on kyse.

Oleellista ja taatusti rangaistavaa tässä jutussa on mielestäni yrityksen logon ja yrityksen nimen (sen nimissä toimiminen) käyttäminen valelaskussa. Onnistuneena tämä tempaus toisi varmaan matkijoita ja sellaisia huijareita, jotka tosiaan keräävät rahaa rikollisesti "aidoilla" valelaskuilla on ihan tarpeeksi muutenkin....

ps. Itse Greenpeacen nostamasta aiheesta en todellakaan välitä keskustella.

SOKO

Well-known member
Oleellista ja taatusti rangaistavaa tässä jutussa on mielestäni yrityksen logon ja yrityksen nimen (sen nimissä toimiminen) käyttäminen valelaskussa. Onnistuneena tämä tempaus toisi varmaan matkijoita ja sellaisia huijareita, jotka tosiaan keräävät rahaa rikollisesti "aidoilla" valelaskuilla on ihan tarpeeksi muutenkin....
Totta. Itse kiinnitin huomiota vain Greenpeacen ja laskun saaneiden ihmisten väliseen suhteeseen. Epäkaupalliset vastamainokset voidaan oikeuttaa sananvapauteen vetoamalla silloinkin, kun ne muistuttavat esikuviaan, mutta Greenpeacen tempaus menee tässä suhteessa aikaisempia kamppanijoita pidemmälle ja TVO pystyy todennäköisesti esittämään näyttöä siitä, että asian selvittämisestä on aiheutunut heille kustannuksia asiakkaiden yhteydenottojen muodossa.

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Mikä mahtaisi olla seurauksena jos TVO piruuttaan maksaisi johonkin valtakunnalliseen lehteen koko sivun mainoksen jossa olisi Greenpeacen logo ja jotain tekstiä tyyliin: "Olemme hiukan hukassa (olleet jo vuosikausia) mutta teemme ohi maalin osuvia ja ongelmat ennalleen jättäviä iskuja kovasti usein. Nyt meillä olisi taas tarve saada lisää rahaa jotta voimme tehdä mainosiskuja joilla saamme näkyvyyttä ja voimme pyytää ihmisiltä lisää rahaa." ja perään tekaistu tilinumero.

Varmaan tuollaista pidettäisiin vähintään mauttomana (minä ainakin pitäisin) ja TVO:n kaltaiselle organisaatiolle epäsopivana toimintana suurinpiirtein kaikilla mahdollisilla tahoilla.