GT/Protot 2017

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8365
Sijainti
Helsinki
#2 Tequila Patron Nissan kuljettajinaan Ryan Dalziel/Brendon Hartley/Scott Sharp voittivat Petit Le Mansin. #6 Team Penske Acura Montoya/Pagenaud/Castroneves Wsijoittuivat upeasti kolmanneksi toiseksi sijoittuneen Wheelen Engineering Racing #31 Cadillacin jälkeen.

GTLM-luokan voitti BMW #25 Auberlen/Sims/Wittmer ja PC-luokan voitti Oreca #26 G. Grist / T. Drissi / J. Falb.

Vilanderin autokunta oli kilpailun 9. ja luokassaan kolmas ja Krohn BMW-ryhmä ajoi luokassaan sijalle 15.

Tulokset: http://results.imsa.com/Results/17_2017/25_Road Atlanta/01_IMSA WeatherTech SportsCar Championship/201710071105_Race/Hour 10/03_Results - Unofficial.PDF
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26844
Porschet eturivistä Fujin 6 tunnin kilpailuun.
Puolitoista tuntia ajamatta ja punalippu liehuu. Kahdeksasta asti oon tuota vilkuillut eikä paljoa ole kilpaa ajettu. Ensin pitkä turva-autoajelu ulosajon takia ja nyt sankka sumu, näinköhän enää selkenee. Tainnut jo kisan alkupuolella sumu kiusata.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8365
Sijainti
Helsinki
Toyoytalle kaksoisvoitto sateen lyhentämässä kilpailussa, kolmanneksi tuli #1 Porsche

1. #8 Toyota Nakajima/Buemi/Davidson
2. #7 Toyota Conway/Kobayashi/Lopez
3. #1 Porsche Jani/Lotterer/Tandy

http://www.fiawec.com/en/race/result/4522

Pisteet: http://www.fiawec.com/en/season/result/4116

Ehkä Aasian kisat voisi siirtää keväälle. Silloin olisi paremmat olosuhteet, eikä Vetteliä lainatakseni "Undriveable"
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4722
Sijainti
Event horizon
Mount Fujin rata on suorastaan tunnettu siitä, että siellä sataa lähes aina. Ja kun sataa, niin yleensä sitä vettä tulee sitten vähän railakkaammin. Harmi sinällään, koska rata on paljon mielekkäämpi kuin esim. Susuka.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8365
Sijainti
Helsinki
Mount Fujin rata on suorastaan tunnettu siitä, että siellä sataa lähes aina. Ja kun sataa, niin yleensä sitä vettä tulee sitten vähän railakkaammin. Harmi sinällään, koska rata on paljon mielekkäämpi kuin esim. Susuka.
Fujissa on yksi pitkä suora, ja syheröä, miten se voi olla Suzukaa melekkäämpi?
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4385
Sijainti
Salo
Ehkä Aasian kisat voisi siirtää keväälle. Silloin olisi paremmat olosuhteet, eikä Vetteliä lainatakseni "Undriveable"
Voisi olla järkevä siirto. Sademäärät kun syksyllä Japanissa luokkaa 200 mm kuukaudessa, niin lähtökohtaisesti kv-sarjojen sijoittaminen tuohon ajankohtaan ei ole mielekästä. Keväällä sademäärät olisivat pienempiä eikä keskikesän helteet ole vielä saapuneet (Japanissa muuten kuumin aika on elo-syyskuun vaihde eikä heinä-elokuun kuten Euroopassa).
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4722
Sijainti
Event horizon
Fujissa on yksi pitkä suora, ja syheröä, miten se voi olla Suzukaa melekkäämpi?
No Suzukassa ei niitä suoria ole kuin ehkä juuri yksi. Lähtösuorakin on kohtalaisen lyhyt. Fujissa on olennaista kuinka myöhään pystyt jättämään pääsuoran jarrutuksen että saat vielä auton kääntymään ja toisaalta miten saat sovitettua auton viimeiseen hiusneulaan että saat edes jonkinlaisen ulostulovauhdin sille pääsuoralle.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8365
Sijainti
Helsinki
No Suzukassa ei niitä suoria ole kuin ehkä juuri yksi. Lähtösuorakin on kohtalaisen lyhyt. Fujissa on olennaista kuinka myöhään pystyt jättämään pääsuoran jarrutuksen että saat vielä auton kääntymään ja toisaalta miten saat sovitettua auton viimeiseen hiusneulaan että saat edes jonkinlaisen ulostulovauhdin sille pääsuoralle.
Siin olet kyllä oikeassa. Suzuka on jatkuvaa ajolinjan vaihtelua, mikä vaatii tarkkuutta, Kerkeät hetken levähtää lusikkamutkan jälkeen, kunnes pitää vetää täysillä 130R:stä shikaaniin. Fujilla hiusneula pitää ajoittaa oikein, jotta saat hyvän ulotulon pääsuoralle. Tämän olen huomannut autopelien kautta.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Fujissa on olennaista kuinka myöhään pystyt jättämään pääsuoran jarrutuksen että saat vielä auton kääntymään
Toisaalta, vaikka menisi pitkäksi, niin ei käy kuinkaan. Vain vähän menee aikaa, kun pitää koukata asfalttiturva-alueen kautta. Toki Suzukassakin ykkösmutkan ulosajoalue on nykyään asfaltoitu, mutta muuten siellä on kyllä selvästi suuremmat mahdollisuudet kärsiä virheestä.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26844
Aijai, kylläpä Manta kolaroi hölmösti possun kanssa. Pääsivät molemmat varikolle kuitenkin, eiköhän ooppeli kohta taas kiidä ketunhäntä tuulta leikaten.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4385
Sijainti
Salo
Menin itekin samaan hassutukseen ja tuo aikahan juutuubin striimissäkin lukee. Mut Portugalihan ei ole Keski-Euroopan ajassa, kisa alkaa vasta kolmelta.
Tulihan sitä mustaa ruutua tovi tuijotettuakin. Nyt siellä valmistaudutaan lähtöön. Mukava katsella tuota kuivan aurinkoista säätä samalla kun täällä saa aamuisin varoa mustaa jäätä.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4385
Sijainti
Salo
Ferrari parkkeerasi takapyöränsä sopivasti soralle. Puoli metriä lyhyempi ulosajo, niin olisi kisa jatkunut normaalisti. Nyt mennään hetki keltaisilla, toiset laatuaan.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4385
Sijainti
Salo
Olipa huono tsäkä #39 autokunnalla. Viimeisellä tunnilla piruettien kautta varikon sisääntulon kaiteeseen. Onneksi sentän ilman henkilövahinkoja.

E: Ja #5 P3-auto hiekalla. Uutta keltaista heilumaan.

Graff Racing ajoi sitten ykköseksi ruutulipulle Richard Bradleyn ollessa ohjaimissa. G-Drive Racing ajoi P2-luokan mestaruuteen. Autokuntaan kuuluivat ranskalainen Leo Roussell ja IMSA/Rolex Sportscar-kuvioista tuttu meksikolainen Memo Rojas.

ELMS:llä onkin nyt kauden päätyttyä pitkääkin pitempi talvitauko edessään. Kausi 2018 starttaa 15.huhtikuuta Paul Ricard'n radalta ko. kilpailuareenan vaihdettua paikkaa keskenään Silverstonen kanssa (joskin UK:n osakilpailun siirrolla ei ole Paul Ricard'n kanssa tekemistä, kisan ollessa riippuvainen WEC-kalenterista).
 
Viimeksi muokattu:

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26844
Kävin taas Barcelonan radalla katsomassa Gt-open kisan lauantaina. Tänä vuonna oheisluokat oli viimevuotista huonompia. Tapahtumarikas Seat Leon -luokka ei ollut tänä vuonna mukana eikä V8 formulat.

Kisalähdöt alkoi vasta puolen päivän jälkeen, mutta kun ajoissa heräsin niin ajattelin mennä paikalle jo aika-ajojen aikaan. Kuudetta kertaa radalla olin enkä sen kummemmin infoja lueskellut, joten oli yllätys, että pääkatsomon takana olleet portit olikin suljettu. Tiesin että ekojen mutkien kautta kiertäminen kestäisi kauan enkä uskonut viimeisen mutkan kautta kiertämisen onnistuvan, joten jäin odottelemaan josko avaisivat portit ennen kisalähtöjä. Neljä muutakin kävelijää paikalle saapui ja lähtivät kiertämään ajosuunnan vastaisesti. Lähdin perään kun eivät takaisin tulleet ja ensimmäisen mutkan takana seisoi iso koira. Odottelin onko sillä ulkoiluttajaa, mut kahdestaan toisiamme tuijotimme ja lopulta lähdin varovaisesti hauvaa ohittamaan. Eipä se minusta ollu kiinnostunut ja seuraavana oli edessä viemäritunnelin näköinen aukko jota pitkin könysin rautatien ali. Lopulta polku pusikossa johti taka-alueen parkkipaikalle ja sieltä löytyi ainoa avoinna oleva portti.

Ehdin sopivasti näkemään Formula Renault 2.0 kisalähdön radan loppumutkiin. 32 formulaa mukana. Toinen lähtö oli Radical European Masters, jossa vain 11 autoa. Ihmettelen ettei tuollaiseen enempää osanottajia löydy. Niillä oli eniten ajoaikaa: lauantaina yksi ja sunnuntaina kaksi tunnin lähtöä. Mukana myös suomalainen Jani Hjerppe, jonka kisa päättyi hiekalle.

Euroformula Openin lähtöä katsoin ekan mutkan sisäkurvin klubialueella. Siinä olikin huima tilanne kahden auton osuttua yhteen pääsuoralla ja toinen oli suoravauhdista poikittain toisen edessä. 21 kilpailijaa siinä, mukana myös Simo Laaksonen.

Pääluokassa autoja oli 25 ja lähdön pituus 70 minuuttia. Etenkin Lexuksen matala murina jäi mieleen. Ihan hyvää kisailua ja lähdössä yksi Lambo löytyi rengasvallista.

En sitten lopulta käynyt lainkaan pääsuoran katsomoiden puolella. Radan keskellä pystyy pienellä kävelyllä vaihtamaan katselupaikkaa ja näkee seitsemän mutkaa, muutenkin mukavaa puistoaluetta. Isoja katsomoita olivat sieltä purkaneet. Ilmainen sisäänpääsy oli tuohon kisaan edelleen.

Muutama kuva:
https://get.google.com/albumarchive/108530995904095715449/album/AF1QipNETZyROJ-QQeaEvr4wFK0QIvh4JGbgCdHV5slq
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4385
Sijainti
Salo
Edellinen vain vahvistaa käsitystä siitä, että espanjalaiset eivät osaa tehdä selkeitä opasteita. :ahem:
 
Ylös