comm
Well-known member
- Liittynyt
- 25.3.2012
- Viestit
- 3495
Metkaa että sanotaan että Haas tuo viikonloppuun uusia kehitysosia. Ei puhuta Dallarasta mitään.Eihän Haas mitään teekään. Dallara suunnittelee, kehittää ja valmistaa auton.
Heh hehToisin kuin moni muu, niin Schumacher kyllä palaa ykkösiin. Joko kesken kauden tai kaudelle -24.
No siis vanhoina aikoina yleensä tallit ovat myyneet vuoden vanhoja osiaan. Asiakastallien näkökulmasta se on myös turvallinen ratkaisu, koska niitä osia on jo käytetty yhden kauden ajan ja silloin niistä on saatu korjattua lastentaudit pois ja emotallin puolelta voi saada säätövinkkejäkin esimerkiksi jousituksen kanssa. Ja kun osia ei tarvitse jatkokehittää, niin myyjäpuoli tekee puhdasta voittoa hinnasta viis. En tiedä tässä Haasin tapauksessa, että mitä rautaa siellä on ostettu. Saattaisivat kyllä hyvinkin olla myös uunituoretta designia.Haas on kyllä jännä tiimi. Heidän strategialla ei tulla koskaan nousemaan keskikastia ylemmäs. Yksinkertaisesti mahdotonta kun ostetaan Ferrarin roskakorista suunnitelmia mitkä on ihan ok muttei tarpeeksi hyviä Ferrarille. En usko että ferrari myy omia ratkaisujaan tai suunniteluosaamista mitä itse käyttävät.
Sportti-jutun nyt sivuutin suosiolla, mutta mitä nyt alkuperäistä juttua tuli vilkaistua niin kyseessä oli enemmänkin Alfa Romeo -tyylinen sponsorointi ja mahdollisesti jotain muuta teknistä yhteistyötä, mutta kyse ei missään nimessä ollut moottoritoimittajan roolista.Nyt on tullut huhua siitä, että Toyota palaisi moottorintoimittajan roolissa takaisin F1:iin. Huhut kertovat liittymisestä Haas-tiimin kumppaniksi jo kaudeksi 2026.
Toyotahan oli aikanaan mukana omalla tiimillään saavuttaen useampia podiumeja, sekä paalupaikkoja. GP-voittoja ei kuitenkaan tullut. Toyotan paluu olisi hieno juttu lajin kannalta.
https://sportti.com/uutinen.asp?CAT=1-1&ID=520246
@Dieselmoottori käyttää mieluiten suomenkielisiä lähteitä.Sportti-jutun nyt sivuutin suosiolla, mutta mitä nyt alkuperäistä juttua tuli vilkaistua niin kyseessä oli enemmänkin Alfa Romeo -tyylinen sponsorointi ja mahdollisesti jotain muuta teknistä yhteistyötä, mutta kyse ei missään nimessä ollut moottoritoimittajan roolista.
Todennäköisyys tälle jutulle toki lähentelee muutenkin taas aika nollaa kun lähteet ovat mitä ovat.