Haas

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
4457
Täytyy nyt sen verran Guentheria puolustaa, että ei tainnut hällä kuitenkaan ollut osaa eikä arpaa tuon 2021 kuskikaksikon kanssa. Hän on vaan sitten ollut se, joka joutuu antamaan kommentit mediaan ja saa näyttämään itsensä ja koko tallin hölmöltä.
Siitä huolimatta Kyntterin pitäisi tajuta se, ettei kokemus auta jos on hidas. Näitä ikäloppuja pahnanpohjimmaisia ajattamalla saa ehkä autot maaliin mutta puoli minuuttia muiden perässä. Toisaalta Grosjean ja Magnussen saivat osaltaan potkut juuri kolistelun takia; ei se kokemus auttanut heitäkään asiassa. Kolistelihan se Magnussen tälläkin kaudella ihan liikaa.

Kummallista, että pari "melkein kärkitiimiä" kävi kesällä kitkerän taistelun kaverista, joka ei ole koskaan ajanut F1-osakilpailua. Kummallista, että Alpha Tauriltakin sanottiin, että he luopuvat kokeneesta GP-voittajastaan vain jos saavat tuotua tuoreen keltanokan Yhdysvalloista (Colton Hertan). Eipä tuo Hertan sijaan Taurille palkattu De Vrieskään ole ajanut kuin sen yhden kilpailun.

Olisin Kyntterin roolissa ennemmin neuvotellut Sauberin kanssa lainasopimuksen F2-sarjassa hopealle ajaneen Théo Pourchairen palveluksista.
 
Viimeksi muokattu:

SergioCresto

Well-known member
Liittynyt
28.2.2012
Viestit
466
No Hulkissa saa kokemusta. Joskaan ei menestyksestä.
Niin... :unsure: mahtaakohan se sitten merkitä, että Hülkenbrgillä on 1 tilasto, jolla - luonnollisesti - hakkaa pikku-Schumin täysin: montako eri F1 tallia koettuna. Jossain näin jotain Haasin perustelevan Mickin sopimuksen jatkamattomuutta viikonloppujen ohjelman hitaalla kehittymisellä. Ongelma ei siis siinä tapauksessa olisi se, että Mick ei löydä viikonlopun aikana vauhtia vaan että se tulee vasta sunnuntaina kisan aikana tms. Täällä joku jossain aiemmassa viestissä arvaili jotain siihen suuntaan, että kun sama talli on vuodesta toiseen perällä niin olisiko vika kenties tehtaan tai varikkomuurin henkilöstössä eikä kuskeissa. Saattaapi olla, että Güntherkin on tajunnut, että he ei vaan osaa. Autoa ei ymmärretä ja kehitys ei etene. Haussa olisi siis näkemystä miten muualla toimitaan ja jotain vakauden tuomista (vauhdilla ei niin väliä), jotta insinöörit oppii paremmin testaamaan eri asioita ja säätämään autoa.

Ja väärinymmärtäjille vielä tarkennukseksi, että tämä viesti siis ei ole mikään mun kannanotto keitä kuskeja Haasin pitäisi ajattaa tai millä perusteilla.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
1332
2018 Haas sijoittui loppupisteissä jopa viidenneksi. Mutta sen jälkeinen aika on ollut aika sekoilua enemmän ja vähemmän.

2019 oli se kummallinem pääsponsori Rich Energyn vetäytyminen, kun tuloksia ei tullut. Se saattoi osaltaan vaikuttaa johdon päätöksiin, jos kirstun pohja alkoi häämöttää, eikä siihen ollut luvassa helpotusta kuin menestyksen muodossa.

Kummallekin kokeneelle kuskille kenkää ja tilalle kaksi keltanokkaa oli kohtuullisen erikoinen veto tuossa tilanteessa. Tosin Mazepin toi ison summan rahaa mukanaan, mutta Mickilläkään ei ollut kokemusta ykkösistä. Siihen se, että, valmiiksi surkeata autoa ei kehitetty vissiin yhtään kauden aikana, ei luvannut edes unelmissa yhtään parempia tuloksia tulevalle kaudelle, kuin edellisellä kaudella oli autolla saatu. Mazepin sairastui, mutta talli ei saanut tilalle jostain syystä varakuskiakaan, niin aika erikoista oli puuhailu kokonaisuudessaan koko vuoden.

Toista vuotta kehitetty auto ei sekään tuonut menestystä ja nyt toinenkin kokeneen tilalle palkattu kuski sai lähdöt ja tilalle kaivettiin pari vuotta museon vitriinissä lojunut Hulkki, ei taaskaan soita kelloja johdonmukaisuudellaan kovinkaan monen seuraajan korvien välissä, mutta Guntherin jututkaan ei oo ollu kovin täysjärkisen oloisia pitkin kautta. Liekö rahat aivan täysin loppu tallilta.

Hyvin erikoista on ollut tallin puuhailu sieltä 2019 vuodesta saakka ja hieman mietityttää, että onko se ollut tälläistä sekoilua koko ajan, mutta jäänyt alun positiivisen menestyksen varjoon, vai tuliko 2019 jokin nyrjähdys tallin johdossa, jonka jälkeen toiminta on näyttänyt ulos päin aikamoisen tuuliviirimäiseltä puuhastelulta.

Saas nähdä, että onko tulevan kauden kuskipari enää 2024 mukana tallin kuvioissa, vai kääntyykö taas tuulen suunta.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös