Häpeätkö uskovaisia tuttaviasi?

• Viestiketjun aloittaja haju
  • Aloituspäivämäärä

Häpeätkö uskovaisia tuttaviasi?

• Äänestäjiä yhteensä
    33

haju

Banned
Pollataanpas tämä ajankohtainen asia.

Troy

Well-known member
Sijainti
Very Good.
No en häpeä mitenkään, mutta pidän kunnolla etäisyyttä. Ehkä sitten häpeäisin, jos välit olisivat läheisemmät. Näin on ihan hyvä.

EDIT; Luinko mä ton otsikon ensin oikein vai muutitko sitä lennossa? Mun mielestä se oli ensin et uskovaisia sukulaisia. Oli miten oli, niin vastasin tuohon ekaan. Ei siinä mitään. Sama vastaus.

Viimeksi muokattu:

Makkonen

Guest
Tässä pollia odotellessa vastailen...
Itsehän olen ateisti, mutta kaveripiirissäni on useita uskonnolliseen vähemmistöön kuuluivia kavereita.
En todellakaan häpeä heitä, miksi pitäisi.. hehän ovat kavereitani.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
En, mutta en myöskään sano tai kirjoittele heidän kärsivän harhoista. En siis edes selän takana. Jäi siis äänestämättä.

Ja siis jokunen tosi uskovainen sukulainen on...ei tosin mistään "ääriryhmistä" eli jehovista/helluntailaisista tai lestadiolaisista. Edit: Haa tossa olikin tuttavista...no joo jokunen sellainenkin on ollut...yksi hyvä työkaveri aikanaan.

haju

Banned
En, mutta en myöskään sano tai kirjoittele heidän kärsivän harhoista. En siis edes selän takana. Jäi siis äänestämättä.
Jos tuttavani vakavissaan väittäisi uskovansa Antti Puuhaaraan, kertoisin pitäväni häntä harhaisena. Enkä toki huikkaisi asiaa hänen selkänsä takaa.

Renessanssinero

Perusfeidaaja
Sijainti
Vantaa
Mä kyllä häpeän Afrikan sarvesta tulleita työ"tovereita". Joka päivä ne molottaa ruokajonossa tähän tyyliin: "Mitä liha? Onko sianliha? Min ei voi syödä sianliha!"

Lancer

Realisti
Sijainti
taas Suomessa
Aika kärjistetty polli. Mua hieman kiinnostaa kavereiden mielipiteet uskosta, mutten mä niitä häpeä vaikka olisivatkin uskovaisia.

Archie

Well-known member
Tuskinpa häpeäisin jos sellaisia tuttuja olisi. Olen liian laiska häpeilemään muiden puolesta...

haju

Banned
Tuskinpa häpeäisin jos sellaisia tuttuja olisi. Olen liian laiska häpeilemään muiden puolesta...
Omia uskovaisia tuttaviani häpeän samalla tavalla kuin jos he ilmoittaisivat uskovansa Antti Puuhaaraan.

Ace17

Acenteella
Ei psyykkisesti sairaassa tuttavassa sinänsä pitäisi olla mitään häpeämistä.

Pobeda

Well-known member
En häpeä. En myöskään sinisilmäisiä tai Helsingissä asuvia. Enkä pysty äänestämään annettuja vaihtoehtoja. Jonkun, ja joidenkin, puolesta nyt kyllä hävettää.

haju

Banned
En häpeä. En myöskään sinisilmäisiä tai Helsingissä asuvia.
Helsingissä asuvien ja sinisilmäisten ihmisten olemassaolo on sen verran vakuuttavasti näytetty toteen, että en itsekään sellaisiksi tunnustautuvia häpeä.

Mangelo

Well-known member
En häpeä, ovat ihan piristäviä tapauksia.

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

En häpeä. Olen päivittäin tekemisissä vanhoillisluterilaisten ihmisten kanssa. Uskonsa ei haittaa mua. Kukin taaplaa tavallaan, ja se on hyväksyttävä. Ja myös hyväksyttävää.

Uskonnollisissa asioissa pitää olla suvaitsevainen, vaikka välillä ottaakin koville. Yritän kuitenkin ymmärtää kaikki erilaiset käsitteet mm. synnistä ja vaikka kasteen ajankohdasta.

En myöskään häpeä, jos tuttavani viettävät ramadania, tai eivät syö sikaa. Se on heidän uskonsa ja olkoon niin.

Hookah

Elämäntapaintiaani
Jos ovat sekopäisiä kiihkoilijoita, niin joo. Uskovainenkin voi olla tyylillä kuten esimerkiksi useimmat papit ja kirkon työntekijät. Jehovan todistajia ei sukuun kuulu eikä lestadiolaisia pahemmin. Molemmilla lahkoilla on vähän outoja tapoja joita saattaisin hävetä. Ja tietenkin jotain vanhoillista muslimifundamentalikkoa pitääkin hävetä.

Thunder

Vihan aiheuttaja
Mutta ongelmaksi muodostuu se, jos ne haluaa tarttua puuhuni kiinni, niin sahaisihin sen irti. Ei, en tarkoita fyysisesti vaan sitä, että jokaisella pitäisi olla se oma puu ja apinointia siitä ei saa olla.