Halvin mahdollinen budjetti jolla voittaa WRC:n 0-100km/h?

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7581
Nelikko Cossu isolla Holsetilla voi hyvinkin olla edullisimpia tapoja päästä koviin 0-100 aikoihin. WRC:n voittaminen tietty vaatii jo enemmänkin kallista palikkaa.
 

Sörsselsön

Kui hianoo se sit on?
Liittynyt
28.10.2013
Viestit
5105
Sijainti
Parc Fermé
WRC:n voittaminen tietty vaatii jo enemmänkin kallista palikkaa.
Tietenkin on mahdollista sekin että artikulointi on tehty otsikossa päin vittua. Varmaankin tämä meinasi WRC-autoa joka on kipattu pariin otteeseen ympäri, parin renkaan puuttuessa. Sitten sen saattaa jo ehjällä Sierrallakin voittaa.
 

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1754
Mitenhän nopeasti se wrc mahtaa kiihtyä?
Asfaltilla riittää varmaan kaksivetokin hyvillä renkailla.
Tänään näin ritmo projektin johon oli tarkoitus tulla croma turbon pikkuisen viritetty kone. Konetta oli kuulemma joskus koeponnistettu 6 barin paineilla.
Tuskin oli kaveri montaa tonnia osista maksanut.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4619
Sijainti
Salo
Mitenhän nopeasti se wrc mahtaa kiihtyä?
Kaksilitraista Focusta Tekniikan Maailma joskus testasi ja 0-100 aika taisi olla 4.4 sekuntia, Hannu Mikkola kuskina. Samassa testissä 2-ryhmän Escort BDA huitaisi tauluun 6.8 sekuntia, mikä on sekin hyvä aika. Huomattakoon, että testialustana käytetty lentokenttä ei ollut täysin kuivanut sateen jäljiltä.
 

KooHoo

Well-known member
Liittynyt
18.3.2012
Viestit
262
Sijainti
Espoo
Halvemmalla pääsee jos vaihtaa välitykset. Jos olettaa että WRC autolla on 340 hv ja 8000 r/min kierroksilla auto kulkee 200 km/h niin samaan vääntöön pyörännavalla / voimaan renkaan kehällä (halkaisija 650 mm) pääsee autolla jolla on huippunopeutta 120 km/h ja 204 hv. Jos tehot olisi sama (340 hv) niin väännöt / voimat olisivat melkein 1,7 kertaiset 120 km/h huippunopeudella.
 

super_1600

Well-known member
Liittynyt
22.8.2005
Viestit
362
Tuli muuten mieleen että miksi WRC eivät ole dieseleitä? Eikös se olisi enemmän nykypäivää?
 

Sörsselsön

Kui hianoo se sit on?
Liittynyt
28.10.2013
Viestit
5105
Sijainti
Parc Fermé
Tuli muuten mieleen että miksi WRC eivät ole dieseleitä? Eikös se olisi enemmän nykypäivää?
Eikö se jo riitä että meillä on kaikkea mahollista tractorpullingia jossa mustaa savua pukkaa niin perkeleesti. Bensa + ralliauto vaan on mun mielestä se oikea kombo, vaikka se aine onkin kuulemma pensselien pesemistä varten. Vielä kun tähän yhdistää mahdollisesti pukkaavan liekin pakoputkesta.. Uu la laa.

Niin. Tai sähköautoja.
Kas kun ei maakaasua. Hip heijaa. Ituhipit kiittää ja maailma pelastuu!
 

AWD

Well-known member
Liittynyt
4.10.2011
Viestit
112
E85:ssa olisi paljonkin potentiaalia myös rallikäytössä. Virityskäyttöä ajatellen hyvä puristuskestävyys ja teoriassa vähemmän lämpöongelmia.
Itse asiassa E85 on ainakin Suomessa sallittu polttoaine. Muualla maailmassa en tiedä/en jaksa selvittää.

E85 (RE85)-polttoaineen käyttö sallitaan kansallisesti seuraavissa lajeissa ja luokissa/ryhmissä:
- -
Ralli: Nelivetoiset ja nelivetoiset turboahdetut FIA:n ryhmiin A, N, R4, R5, WRC, S2000-luokitellut autot ja ryhmiin FinN4wd-, FinR4wd-kuuluvat autot. (ei koske historic-autoja)
lähde: http://www.autourheilu.fi/site/assets/files/4007/tekniikan_saantomuutokset_2016.pdf
 
Ylös