Kappas, onkos jossain tarkempaa juttua tuosta simusta?
Kyllähän simu hyvinkin voi olla (yksi osa)selitys menestykselle kunhan se vain on tarpeeksi tarkka mallinnus oikeasta elämästä niin että siitä saatua kokemusta voi helposti hyödyntää. Nyt kun testaamista on rajoitettu niin tuollaisen vekottimen tarjoamat mahdollisuudet nousee arvoonsa, ajoaikaa riittää niin paljon kuin kuljettajaa kiinnostaa vain ajaa.
Itse ajelen jonkinverran radalla oikeasti sekä virtuaalisesti simuissa ja kyllä selkeästi simut tukee kehitystä oikeassakin elämässä. Joskus on tullut radalla silmänräpäyksessä eteen tilanne jossa ei ole koskaan aikaisemmin ollut mutta jostakin selkäytimestä vaan tulee refleksi jolla tilanteen saa taas hanskaan. En keksi muuta selitystä kuin sadat simulaattoreissa ajetut tunnit koska muuten en ole mikään luonnonlahjakkuus ratissa
Schumacher toi mukanaan uuden aikakauden kun ajatellaan kuljettajan panostamista menestykseen (jatkuvaa testiä, joka päivä fyysistä treeniä ja tallin henkilökunnan potkimista eteenpäin).
Voisikohan Hamilton olla sitten taas todellisen tietokoneajan ensimmäinen kuljettaja joka puskee rajoja kauemmas tavallaan virtuaalivalmentautumisella?
Aika käsittämätöntä on tuo kaverin luottamus autoon ja kykyihinsä kun ottaa huomioon ajokokemuksen määrän tässä sarjassa. Vähällä on ettei Räikkönen ja Alonso ala pian vaikuttaa menneisyyden dinosauruksilta...