Hamilton vs Alonso

Aqualizer

Hengityksenpidättäjä
Sijainti
In the deep end
Kimi sanoi itsekin, että McLaren onnistuu tekemään hyvän auton aina joka toinen vuosi (ja kuluva vuosi on se hyvä vuosi). Tuskinpa Kimiä juurikaan kiinnostaa mennä ajamaan ensi kauden sudella vaikka se sopimuksellisesti jollain kumman taikatempulla onnistuisikin. Lisäksi Kimi on antanut ymmärtää (lähteenä vaikkapa Autosportin elokuun haastattelu), että viihtyy Ferrarilla huomattavasti paremmin kuin McLarenilla.

L4z!

Well-known member
Ferrarin ykköskuljetajan pesti on enemmän kuin MM.

L4z!

Well-known member
Maailmanmestariksi pääsee hyvällä autolla. Ferrarin ykköstykiksi pääsee ainoastaan ajotaidolla.

Mangelo

Well-known member
TMK sanoi:
En näe mitään syytä miksi Kimi sinne mäkille takaisin menisi,ennemmin Massa vaikken usko siihenkään.Kivahan se on spekuloida kun en asiasta mitään tiedä.
Pellehän se olis, jos vaihtais tallia joka vuosi sen mukaan, missä ajattelee olevan parhaat voittomahdollisuudet. Ferrari on hyvä talli ja varmasti Kimi taistelee mestaruudesta joka vuosi. Ensikaudesta on jo lupaillut huomattavasti tätä parempaa. Ilmeisesti uusi auto rakennetaan Kimin ohjeiden mukaan :thumbup:

L4z!

Well-known member
Kuka perkele vielä tähänaikaan käy täällä foorumilla riehuu, eihän tässä saa nukuttua.

Palmu

Well-known member
Sijainti
http://www.julkkikset.fi/forum/
Alonso on edelleen loukkaantunut lauantain aika-ajon tapahtumista ja siitä, ettei tallitoveri Lewis Hamilton noudattanut tallin ohjeita.

Palaverissa oli sovittu, että Alonso pääsisi aika-ajon kolmannelle osiolle ensimmäisenä ja ehtisi näin ajaa yhden ylimääräisen polttoaineenkulutuskierroksen. Hamilton kuitenkin rikkoi sopimuksen. Alonso totesi, ettei hän koskaan ole kokenut vastaavaa urallaan.

http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2007/08/549551

Viimeksi muokattu:

Palmu

Well-known member
Sijainti
http://www.julkkikset.fi/forum/
Silloin kun Hamilton ei ajanut sarjassa, niin tallien sisällä käyttäydyttiin sovitun mukaisesti. Tuoko Hamilton lajiin epärehellisyyttä vai mistä suullisten sopimusten rikkominen johtuu?

Tallien sisällä on aiemminkin ollut vääntöä, mutta kuskit eivät sentään aiemmin haistatelleet tallipäälliköille sen jälkeen, kun itse ovat rikkoneet sopimuksia.

Voi vaikuttaa jonkin mielestä rasistiselta, mutta jokainen voi miettiä asiaa itse onko kyseessä rotuominaisuus. Tulevaisuus osoittaa oliko kyseessä poikkeustapaus vai jotain muuta. Hamiltonin pisteet eivät ainakaan nousseet silmissäni.

Trullinkaasu

Well-known member
Älkää nyt perkele valittako, kun häpeningiä riittää. :alppu: :ahem:

F1 pysyy tämänkaltaisilla asioilla hengissä ja lisää mielenkiintoa. Pienet kärhämät kuuluvat lajiin. Kun Schumi lopetti, monet pelkäsivät, miten lajille käy. Jälkeenpäin on toki helppo sanoa, mutta hyvä että Kerppeni ei ole enää sirkuksessa mukana. Ferrarilla (loppukausina) Schumi oli aina selvä ykköskuski - Barrichello tyytyi aisankannattajan rooliin. Hyvät rahat Ruuben on ainakin tienannut, menestyksestä viis.

Hamiltonin & Alonson taistelu MM:sta on hienoa seurattavaa. Kumpikaan ei anna periksi jne...

Itse ainakin nautin, kun Ron-Reilu on joutunut liisteriin ja Alonso opettaa Elwikselle espanjalaista mykkäkoulua. :thumbup:

Nelssoni

Well-known member
Palmu sanoi:
Silloin kun Hamilton ei ajanut sarjassa, niin tallien sisällä käyttäydyttiin sovitun mukaisesti. Tuoko Hamilton lajiin epärehellisyyttä vai mistä suullisten sopimusten rikkominen johtuu?

Tallien sisällä on aiemminkin ollut vääntöä, mutta kuskit eivät sentään aiemmin haistatelleet tallipäälliköille sen jälkeen, kun itse ovat rikkoneet sopimuksia.

Voi vaikuttaa jonkin mielestä rasistiselta, mutta jokainen voi miettiä asiaa itse onko kyseessä rotuominaisuus. Tulevaisuus osoittaa oliko kyseessä poikkeustapaus vai jotain muuta. Hamiltonin pisteet eivät ainakaan nousseet silmissäni.
Niin vaikuttaa rasistiselta, mutta pistämättä rodun syyksi, olihan se aika v-mäinen teko; "Miksi et päästänytkään edelle vaikka oli minun vuoroni?" "Kyllä mä alunperin aion, mutta ei sitten haluttanutkaan kun se ois voinu vaarantaa mun voiton."

Revolt

Lead Singer
Teuvo sanoi:
Näkisin tässä Roosperin mentävän aukon :) , enkä edes ihmettelisi yhtään kyseistä tapahtumaketjua
Joo, sama täällä. Mielestäni Rosberg sopisi täydellisesti McLarenille. Ulospäinsuuntautunut, korrekti, positiivinen ja tietysti kovan luokan ratinkääntäjä. Ja luulisi isukilla olevan vieläkin varsin toimivat suhteet Dennisiin... Ja varmaan Mikakin voisi sanoa muutaman sanan Nicon puolesta.

Jeeves

Well-known member
Revolt sanoi:
Joo, sama täällä. Mielestäni Rosberg sopisi täydellisesti McLarenille. Ulospäinsuuntautunut, korrekti, positiivinen ja tietysti kovan luokan ratinkääntäjä. Ja luulisi isukilla olevan vieläkin varsin toimivat suhteet Dennisiin... Ja varmaan Mikakin voisi sanoa muutaman sanan Nicon puolesta.
Vaan pakottaako Ron Nicon ajamaan hiukset lyhyiksi ja kertomaan vain kivoja juttuja tiimistä medialle? Kai noissa McLarenin ja kuskien välisissä soppareissa on hiusten pituudetkin määritelty millintarkkaan?

Trullinkaasu

Well-known member
Jeeves sanoi:
Vaan pakottaako Ron Nicon ajamaan hiukset lyhyiksi ja kertomaan vain kivoja juttuja tiimistä medialle?
Ei uskalla. Silloin Ääh-Keke hyppää kuvioihin mukaan ja lopun saatte arvata...

V12

Well-known member
Ymmärrän kyllä hyvin miksei Alonso viihdy McLarenilla! Missä tahansa ammattissa voisi kokenutta taitonsa todistanutta ammattilaista ottaa päähän kun juoniori saa kaiken tuen huomion ja kaiken lisäksi tunnutaan kaverista jotenkin väkisin leivottavan Mestaria.

Make79

Well-known member
Jason Voorhees sanoi:
Alonso on muutenkin tänä vuonna muuttunut melko paljon. Rellulla kaveri oli välillä ylimielinen vähästä riemastunut tyyppi, joka lähinnä kruisaili autollaan radoilla kuin Nelson Piquet aikoinaan odottaen vastustajan epäonnea ja sitä kautta voittaa kisa, ja maailmanmestaruus.

Nyt kaveri laskeutunut maan pinnalle ja on rauhallisempi. Lisäksi kaveri yrittää lähes koko ajan väkisin ja menee sitä kautta usein pihalle, mutta voittaa kisojakin ihan ajamalla.

Kimikin on muuttunut mennessään Ferrarille. Hänestä on tullut entistä rennomman oloinen, eikä haastatteluissakaan tuu pelkästään niitä "emmä tiiä" tai "ei mua kiinnosta" -tyylisiä lausuntoja. Hän tuntuisi olevan entistä avautuneempi medialle, eikä taida edes ryypätä missään baareissa, niin kuin päivä- ja juorulehdistä olemme tottuneet lukemaan.
Jaa, vai rauhallisempi... Minun mielestä näyttäisi, että Alonso alkaa olemaan aika hajalla ja riitantunut koko tallin kanssa.
Itse luulisin Alonsolla tympäsevän lähinnä sen, että Rellulla hän oli selvä ykköskuski, lähestulkoon jumala, mutta joutuu nyt tyytymään tasaväkiseen kohteluun tai ehkä jopa hivenen kakkoskuskin rooliin ja sehän ei espanjalaista matadoria miellytä.
Siitä olen kyllä aivan samaa mieltä, että tällä kaudella Alonso on joutunut tekemään töitä tulosten eteen, ei pärjääkkään enään samanlaisella kruisailulla kuin Rellulla.

Kimi on kyllä piristynyt huomattavasti, kun on vaihtanut tallia. Taisi Kimilläkin ollaa jo vähän ongelmia Ron:in kanssa, Ron:han esitti tällä kaudella jotain syytöksiä viime kaudesta Kimiä kohtaan johon Kimi vain totesi, että aivan sama miten hän olisi ajanut viime kaudella, kun vehkeet eivät ikinä kestäneet... :D
Räikkösen kommentit mahtavan suoria, ei turhia selittelyjä vaan sanoo niikö asia on ja tunnustaa myös omat virheensä... :thumbup:
En kyllä yhtään ihmettele, että jos turhautui McLarenilla, koska auto levesi aina. Mielestäni teki aivan oikein kun vaihtoi tallia ja uskon, että nousee Ferrarilla vielä maailmanmestariksi, jos ei tänä kautena niin tulevaisuudessa...

Make79

Well-known member
Milkman sanoi:
Pellehän se olis, jos vaihtais tallia joka vuosi sen mukaan, missä ajattelee olevan parhaat voittomahdollisuudet. Ferrari on hyvä talli ja varmasti Kimi taistelee mestaruudesta joka vuosi. Ensikaudesta on jo lupaillut huomattavasti tätä parempaa. Ilmeisesti uusi auto rakennetaan Kimin ohjeiden mukaan :thumbup:
Minäkin uskon, että Kimin vauhti on ensi kaudella Ferrarilla eri luokkaa...
Saavat talven aikana tehtyä Kimille mieleisen auton... :thumbup:

Make79

Well-known member
Nelssoni sanoi:
Niin vaikuttaa rasistiselta, mutta pistämättä rodun syyksi, olihan se aika v-mäinen teko; "Miksi et päästänytkään edelle vaikka oli minun vuoroni?" "Kyllä mä alunperin aion, mutta ei sitten haluttanutkaan kun se ois voinu vaarantaa mun voiton."
Kieltämättä Hamiltonkin alkaa vaikuttamaan siltä, että tippa ureaa noussut temppeliin...
Kait ne laulavat Klamydian: "se oon minä minä... eikä kukaan muu" veisua Alonson kanssa kilpaa varikkopilttuussa... :D

Trullinkaasu

Well-known member
Jason Voorhees sanoi:
Kimikin on muuttunut mennessään Ferrarille. Hänestä on tullut entistä rennomman oloinen, eikä haastatteluissakaan tuu pelkästään niitä "emmä tiiä" tai "ei mua kiinnosta" -tyylisiä lausuntoja. Hän tuntuisi olevan entistä avautuneempi medialle, eikä taida edes ryypätä missään baareissa, niin kuin päivä- ja juorulehdistä olemme tottuneet lukemaan.
Hetkinen. Kimi ei ole mielestäni muuttunut yhtään McLadan ajoilta, pitää samanlaista imagoa nytkin "hallussaan". Haastatteluissakin aina sama visio Räkällä: "No katotaan mitä tapahtuu" Sinänsä hyvä, turhat selittelyt pois. Eihän se muuten Jäämies olisi.

Dev

Well-known member
Hamiltonille on vain kertakaikkiaan noussut kusipäähän.

rasva

Well-known member
Device sanoi:
Hamiltonille on vain kertakaikkiaan noussut kusipäähän.
Selvästi. Kaikki muut F1 sentään rehellisesti selittävät virheitänsä, syyttävät muita ja haukkuvat kilpakumppaneitaan. Kusta on hamiltonin lakissa sen verran että kohta tulee yli. Hamilton epäurheilijamaisesti myöntää omat virheensä ja kehuu kilpakumppaneitaan.

Make79

Well-known member
rasva sanoi:
Selvästi. Kaikki muut F1 sentään rehellisesti selittävät virheitänsä, syyttävät muita ja haukkuvat kilpakumppaneitaan. Kusta on hamiltonin lakissa sen verran että kohta tulee yli. Hamilton epäurheilijamaisesti myöntää omat virheensä ja kehuu kilpakumppaneitaan.
Taidettiin lähinnä tarkoittaa sitä, että kun ei totella enää tallin määräyksiä vaan toimitaan kuten itse halutaan...