Hankintoja!

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Mulle tulee heinakuun eka viikolla Kef+Marantz
:thumbup:
Niin, miksipä sitä tyytyä mihinkään muuhun kun Maranziakin saa kaupasta rahalla.

Mulla meni noi aiemmin mainostamani kaiuttimet vielä lennossa vaihtoon, kun eivät olleet ehtineet lähettää ja sain hyvän tarjouksen Aurelioista.
Lienee tällaselle multakorvalle liiankin hyvät. :thumbfh:
Varmasti paremmat kuin nuo lättytelkun omat muovipurkit, jotka nyt palvelee olohuonetta ainoina kaiuttimina.


Ääneltään tasapainoisimmaksi kaiuttimeksi arvioitiin yksimielisesti miellyttävän neutraali Aurelia Ambera.
Hifimaailma 5-6/2011 kaiutinvertailu

Ei tule mieleen toista lattiakaiutinta, joka olisi soinut yhtä hyvin TM:n kuuntelutilassa.
Tekniikan maailma 18/2008

Mestariteos. Pakko saada!
Kauppalehti Optio 16/2008

Erinomaisen kuunneltava yleiskaiutin.
Hifimaailma 8/2008
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24278
Sijainti
lappeen Ranta
Mulla meni noi aiemmin mainostamani kaiuttimet vielä lennossa vaihtoon, kun eivät olleet ehtineet lähettää ja sain hyvän tarjouksen Aurelioista.
Lienee tällaselle multakorvalle liiankin hyvät. :thumbfh:
Varmasti paremmat kuin nuo lättytelkun omat muovipurkit, jotka nyt palvelee olohuonetta ainoina kaiuttimina.
Itse havaitsin taannoin kun cd-soittimen ostin, että äänilähteellä on myös melkoinen vaikutus äänenlaatuun. Saa vielä kätevästi havainnollistettua kun omistan Gatheringin Mandylion -levyn kahtena eri versiona (toinen on tupla, jossa ykköslevy sama kuin perusjulkaisussa) ja kun laitan toisen cd-soittimeen ja toisen tietokoneen dvd-asemaan soimaan samasta kohdasta niin vahvistimen kaukosäätimestä painamalla saa vaihdettua äänilähteen soittimesta toiselle. Ero on aika huomattava minunkin ei-kultakorville.

Kirjaston poistoista eurolla luettavaa:
Näytä liitetiedosto 15405
 

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
Itse havaitsin taannoin kun cd-soittimen ostin, että äänilähteellä on myös melkoinen vaikutus äänenlaatuun. Saa vielä kätevästi havainnollistettua kun omistan Gatheringin Mandylion -levyn kahtena eri versiona (toinen on tupla, jossa ykköslevy sama kuin perusjulkaisussa) ja kun laitan toisen cd-soittimeen ja toisen tietokoneen dvd-asemaan soimaan samasta kohdasta niin vahvistimen kaukosäätimestä painamalla saa vaihdettua äänilähteen soittimesta toiselle. Ero on aika huomattava minunkin ei-kultakorville.

Kirjaston poistoista eurolla luettavaa:
Näytä liitetiedosto 15405
Toi on ihan hywä. Mulla on pahvikantisena toi vuodelta "twinpeaks + 1"
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
*ottaa ja pyörtyy*
hajusuolaa ja ämpärillinen jäävettä!

Kyähän sä Jussi mjuusikkimiehenä tiedät mitä ero huonomman kaiuttimen ja paremman kaiuttimen välillä tarkoittaa musiikinkuunteluinnolle.
Kun minäkin sen vähemmän mjuusic-miehenä nyt tiedän.

Kuulin tuossa oikean hifimiehen vehkeitä joku päivä sitten.
Ei ihme, ettei musiikin kuuntelu ole juurikaan innostanut. Kotioloista kun on löytynyt lähinnä muovisilta kaiuttimilta kuulostavaa musiikkia.
Hyvää kaiutinta ei kuule. Kuulee livemusiikin. Ja äänikuvasta voi parhaimmillaan erottaa soittajien fyysiset paikat orkesterissa. Niin sivuttais kuin syvyyssuunnassakin.

Huima kokemus tällaselle multakorvalle. Jonkun piti vaan antaa alkusysäys.
JPP, mistä niitä isoja levyhyllyjä voikaan hankkia?
 
Ylös