Ace17
Acenteella
Lainaus eräältä toiselta keskusteluforumilta, aiheena nolot tunnustukset:
"Huh, tää on ihan kohtalaisen nolo juttu, enkä itse asiassa ole sitä koskaan aikaisemmin kenellekään kertonut.
Joku kymmenen vuotta sitten olin vasta aloittanut toimittajan hommat. Pääsin aika pian työkeikalle Cebitiin Saksaan, mikä oli yksi ihan ensimmäisiä ulkomaankeikkojani.
Hyppäsin lentokentältä taksiin, ja matka kentältä hotelliin kesti jotain puolisen tuntia. Kuski siinä sitten alkoi iskemään juttua kanssani. Tietysti saksaksi, mikä ei ole minulla kovinkaan hyvin hallussa. En kehdannut sitä kuskille myöntää, kun hän sentään ystävällisesti halusi jutella kanssani, ja yritin vastata parhaani mukaan hänen kysymyksiinsä. Kerroin kehnohkolla saksallani, että olen toimittaja Suomesta ja olen tullut Cebit-messuille ja muuta tällaista yleistä small talkia. Suunnilleen joka kolmanteen kommenttiin jouduin kylläkin sanomaan, että en ymmärrä.
No, oltiin siinä "jutusteltu" joku kymmenisen minuuttia, ja sitten kuski vaihtoi istuma-asentoaan ja samalla jumalauta siirsi kännykän vasemmalta korvaltaan oikealle!! Siinä on varmaan ollut taksikuski ihmeissään, kun hän yrittää keskustella puhelimessa jonkun tuttunsa kanssa, ja takapenkillä joku urpo solkkaa huonoa saksaa sekaan..."